از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته علوم ارتباطات اجتماعی – معرفی جامع و بازار کار رشته علوم ارتباطات اجتماعی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته علوم ارتباطات اجتماعی

 

در جهان علم ارتباطات بسیار مهم است ، از جنگ جهانی دوم پایه ارتباطات گذاشته شده و همواره رو به پیشرفت می باشد. رشته علوم ارتباطات اجتماعی ، از علوم دیگر اجتماعی از جمله روانشناسی ، سیاست ، جامعه شناسی بهره گرفته و به بهبود روش های ارتباطی و تعاملات می پردازد.

امروزه در زمینه ارتباطات وسایل زیادی برای ارتباط برقرار کردن با تعداد بالایی از افراد وجود دارد و در نتیجه افرادی بایستی در این حوزه کارشناس و متخصص باشند تا بتوانند به افراد با شیوه موثر و از راه صحیح اطلاع رسانی نمایند. در ادامه این مطلب به بررسی علوم ارتباطات اجتماعی خواهیم پرداخت.

اهمیت رشته علوم ارتباطات اجتماعی

این رشته تحصیلی ایجاد گردیده است که افرادی تربیت شوند که در زمینه های اطلاع رسانی و رسانه متخصص شوند و بتوانند در این حوزه ها به طرز اثرگذاری فعالیت نمایند.

در گذشته محورهای مطالعاتی علوم ارتباطات اجتماعی حول روزنامه ها و مطبوعات می گشت اما امروزه ، با پیشرفت زمان و ایجاد شدن روش های گوناگون ارتباطات جمعی و ورود به عصر ارتباطات ، محورهای مطالعاتی این رشته نیز فراگیرتر شده و تمامی وسایل ارتباط جمعی اعم از سمعی و بصری را در بر می گیرد.

نحوه ورود به رشته علوم ارتباطات اجتماعی

علوم ارتباطات اجتماعی از زیرگروه های علوم اجتماعی و شاخه کنکور انسانی می باشد. دانشگاه های دولتی ، آزاد و غیر انتفاعی و پردیس ها در این رشته با ظرفیت های متغیر دانشجو می پذیرند.

در مقطع کارشناسی به گرایش های روزنامه نگاری ، پژوهش در رسانه و روابط عمومی تقسیم می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 50000 کجا قبول میشم 1402📞 راهنمای کامل به تفکیک منطقه

در مقطع کارشناسی ارشد نیز گرایش ها از قبیل ؛ ارتباطات با گرایش حج و زیارت ، مدیریت رسانه ، تبلیغ و ارتباطات فرهنگی ، مطالعات فرهنگی و رسانه ، علوم ارتباطات اجتماعی و نیز ارتباطات اجتماعی با گرایش های روزنامه نگاری و تحقیق در ارتباطات اجتماعی خواهند بود.

امکان ادامه تحصیل در تمامی گرایش های حوزه ارتباطات و رسانه تا مقطع دکتری با شرکت در آزمون دکتری تخصصی نیز فراهم می باشد.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون گرایش های درسی رشته علوم ارتباطات اجتماعی و واحدهای درسی هر یک از مقاطع تحصیلی ، می توانید از مشاوران پاسخ با ما راهنمایی بخواهید.

طول دوره و واحدهای درسی علوم ارتباطات اجتماعی

دوره تحصیلی رشته مذکور 4 الی 5 سال تحصیلی در 8 الی 10 ترم خواهد بود. در این دوره 135 واحد به شرح زیر به دانشجویان ارائه می شود :

  • 22 واحد عمومی
  • 32 واحد پایه
  • 10 واحد اصلی
  • 61 واحد تخصصی
  • 10 واحد اختیاری

توانایی های مورد نیاز برای رشته علوم ارتباطات اجتماعی

  • صبر و بردباری
  • داشتن ذهن پرسشگر
  • روابط عمومی و اجتماعی خوب و قوی
  • داشتن روحیه کار در شهر و انجام دوندگی های لازم
  • علاقه به نویسندگی
  • حافظه قوی
  • تعهد کاری

بازارکار علوم ارتباطات اجتماعی

فارغ التحصیلان رشته علوم ارتباطات اجتماعی می توانند به عنوان مسئولین روابط عمومی در ارگان ها استخدام شوند. همچنین به کار نویسندگی یا مشاوره حوزه ارتباطات در دفاتر مجله ، انتشارات ، روزنامه ها و جراید ، رسانه های اینترنتی ، صدا و سیما و سازمان های مختلف دولتی و خصوصی بپردازند.

همچنین در صورت ادامه تحصیل نیز از تخصص بیشتری بهره مند می شوند و می توانند در تمامی حوزه های ارتباطاتی به عنوان کارشناسان ارشد یا مدیران مشغول به کار شده و یا اینکه به کار تدریس روی بیاورند و در دانشگاه ها و مراکز آموزشی به تدریس علوم مرتبط بپردازند.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی بهداشت حرفه ای - معرفی جامع و بازار کار کاردانی بهداشت حرفه ای

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکزی مثل روزنامه‌ها ، رادیو و تلویزیون ، ادارات روابط عمومی سازمان‌های دولتی و غیردولتی و مراکز مشابه به عنوان کارشناس ارتباطات انجام وظیفه کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر