از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور – تفاوت دانشگاه غیر انتفاعی و پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

 

با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید و آغاز جذب دانشجو در دانشگاه های مختلف ، علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه سوالات مختلفی دارند و برای انتخاب دانشگاه نیاز به راهنمایی دارند. دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور هر دو هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور دانشجو پذیرش می کنند و دارای تفاوت هایی با یکدیگر در نحوه پذیرش دانشجو ، شرایط تحصیل ، اعتبار مدرک و …. هستند. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور و به بررسی تفاوت های این دانشگاه ها می پردازیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

دانشگاه های مختلفی از جمله روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان ، پیام نور ،  آزاد و … هستند که به روش های بدون کنکور و با کنکور در مقاطع تحصیلی مختلف ، دانشجو پذیرش می نمایند. از بین این دانشگاه ها ، دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور انتخاب بسیاری از داوطلبان برای ادامه تحصیل است اما از جهت آنکه این دو دانشگاه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ، داوطلبان می خواهند بدانند که کدام دانشگاه برای ادامه تحصیل آنها مناسب تر است و شرایط بهتری دارد.

شرایط پذیرش دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

همانطور که بالاتر نیز ذکر شد ، دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور هر دو به روش های بدون کنکور و با کنکور ثبت نام دانشجویان را انجام می دهند اما عمده رشته های تحصیلی این دانشگاه ها با کنکور است.

برای ثبت نام با کنکور در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور فقط یکبار در سال فرصت دارید و باید پس از شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم ، انتخاب رشته کنکور را انجام دهید و رشته های مورد علاقه تان از این دانشگاه ها را در فرم انتخاب رشته کنکور خود قرار دهید. در صورت دارا بودن رتبه لازم ، پذیرش می شوید.

مرتبط بخوانید : دانشگاه علمی کاربردی بهتره یا آزاد – تفاوت های دانشگاه علمی کاربردی و آزاد

اما برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور دو بار در سال به شما فرصت داده می شود که یکبار برای نیمسال اول تحصیلی و بار دوم برای نیمسال دوم تحصیلی است. شما با توجه به مدارک ، سوابق تحصیلی و معدل خود شانس پذیرش خواهید داشت

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته ارشد غیر انتفاعی 1402 📞 زمان و راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

رشته های تحصیلی

اکثر رشته های تحصیلی دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور مشابه است و رشته هایی همچون حقوق ، حسابداری ، روانشناسی ، رشته های مهندسی ، بعضی رشته های تجربی مثل شیمی کاربردی ، شیمی محض ، زیست گیاهی ، میکروبیولوژی و …. در هر دو این دانشگاه ها یافت می شوند ولی تعدادی از رشته ها فقط در یکی از این دانشگاه ها ارائه می گردد.

مقاطع تحصیلی و امکان ادامه تحصیل

مقاطع تحصیلی ارائه شده در دانشگاه پیام نور شامل مقاطع کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری تخصصی است در حالی که دانشگاه غیرانتفاعی به جزء این مقاطع ، مقطع کاردانی نیز دارد.

پس اگر به دنبال دانشگاهی هستید که در مقطع کاردانی تحصیل کنید و مدرک فوق دیپلم بگیرید ، دانشگاه غیرانتفاعی مناسب شماست ولی اگر می خواهید به صورت پیوسته در مقطع کارشناسی تحصیل کنید و مدرک لیسانس بگیرید ، هر دو دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی این مقطع را ارائه می دهند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که عمده دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی را دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی تشکیل می دهند و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جمعیت زیادی ندارند در حالی که دانشگاه پیام نور در میان داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری متقاضیان زیادی دارد و رشته های تحصیلی متنوعی را در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می نماید. در واقع شرایط ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ، در دانشگاه پیام نور فراهم تر است.

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

تحصیل در هر دو دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هزینه دارد و رایگان نیست اما میزان شهریه این دانشگاه ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد. میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور بر اساس رشته و مقطع تحصیلی که انتخاب می کنید متفاوت است اما به صورت میانگین ، مقطع کاردانی هزینه تحصیل کمتری از مقطع کارشناسی دارد. رشته های انسانی از رشته های فنی مهندسی و علوم پایه شهریه کمتری دارند و شهریه رشته های پر متقاضی تر بیشتر است به عنوان مثال در گروه علوم انسانی ، رشته های حسابداری ، روانشناسی و حقوق بسیار پر متقاضی تر هستند و شاید شهریه این رشته ها حدود یک میلیون از شهریه رشته های کم متقاضی تری همچون اقتصاد ، کمتر باشد.

مرتبط بخوانید : دانشگاه سما بهتره یا علمی کاربردی – تفاوت های دانشگاه سما با علمی کاربردی

اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور

مدرک هر دو دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی کاملا معتبر و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. شما با مدرک دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی می توانید تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهید ، در آزمون های استخدامی و آزمون های دانشگاه ها شرکت کنید و یا وارد بازار کار شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  راهنمای تیپ بندی دانشگاه ها 📞 دانشگاه تیپ یک و دو و سه یعنی چه

همچنین مدارک اعطاء شده توسط دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی قابل ترجمه شدن برای اپلای و مهاجرت تحصیلی می باشد و اگر به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستید ، مدرک این دانشگاه ها مورد تایید است.

سوالات متداول

  • شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور ؟

شهریه دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور در رشته های مشابه نزدیک به هم است.

  • اعتبار مدرک دانشگاه غیرانتفاعی بهتره یا پیام نور ؟

مدرک هر دو دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی کاملا معتبر و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ارشد بدون کنکور دانشگاه علم و فرهنگ

ارشد بدون کنکور دانشگاه علم و فرهنگ 1402 📞 شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علم و فرهنگ

دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ به عنوان دانشگاه سطح یک غیرانتفاعی ، دارای کیفیت آموزشی …

2 نظر

  1. بین موسسه غیر انتفاعی (نه دانشگاه غیرانتفاعی )و دانشگاه پیام نور کدام را انتخاب کنیم

    • سوسن سن زاده

      سلام من بین این دو غیر انتفاعی رو انتخاب می‌کنم چون اساتید در درس اراعه شده حضور دارند ولی در دانشگاه پیام نور حضور اساتید ذایک ترم شاید حدود چند جاسه برای رفع اشکال و بیشتر به صورت مجازی و بدون حصور استاد کلاسها برگزار میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر