از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سما – هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه سما – هر آنچه باید بدانید

دانشگاه سما برگرفته شده از سازمان مدارس دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1370 بنا به تصمیمات رئیس دانشگاه آزاد و وزارت آموزش و پرورش تاسیس شد. این دانشگاه زیر نظر دانشگاه آزاد فعالیت می کند و مسئولیت اداره چندین مدرسه و آموزشگاه های زبان خارجی نیز بر عهده آموزشکده فنی حرفه ای سما است.

شیوه پذیرش دانشجو در سما به صورت بدون کنکور و همزمان با ثبت نام بدون کنکور آزاد است و داوطلبانی که دارای شرایط لازم هستند می توانند برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایند. قابل ذکر است که رشته های واحد سما فقط در دوره کاردانی پیوسته ارائه می شود و هیچ یک از دوره های کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی ناپیوسته در این دانشگاه دایر نمی باشد.

کلاس های واحد خواهران و برادران آموزشکده فنی حرفه ای به صورت مجزا برگزار می شود و مختلط نیست.

راهنمای ثبت نام و پذیرش در دانشگاه سما

برای ثبت نام در آموزشکده های فنی حرفه ای سما شرایطی مد نظر است که شامل موارد زیر می باشند :

  • ارائه مدرک دیپلم نظام قدیم در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش
  • ارائه مدرک دیپلم نظام جدید در رشته های فنی حرفه و کاردانش
  • عدم اجباری بودن ارائه مدرک پیش دانشگاهی
  • دارندگان دیپلم ریاضی ، تجربی و انسانی مجاز به ثبت نام در دانشگاه سماد نیستند.
  • هم خوانی داشتن رشته انتخابی در دانشگاه با رشته دیپلم

بر اساس شرایط فوق می توان نتیجه گرفت داوطلبان نمی توانند در رشته ای غیر همنام با رشته دیپلم خود ثبت نام کنند و به همین دلیل است که مدرک ریاضی ، تجربی و انسانی پذیرش نمی شود ، زیرا همه رشته ها در گروه فنی حرفه ای و کاردانش قرار دارند.

برای ثبت نام سما دو روش پیش روی داوطلبان وجود دارد ؛ یا از طریق مراجعه حضوری به دانشگاه و ارائه مدارک لازم و یا ثبت نام از طریق سامانه جامع یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org البته معمولا شیوه ثبت نام ترم بهمن ماه به صورت حضوری و ترم مهر ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت مذکور می باشد.

ثبت نام در دانشگاه های سما همزمان با دانشگاه آزاد انجام می گیرد و شرایطی که در این دانشگاه وجود دارد همانند دانشگاه آزاد است.

اسامی آموزشکده های فنی حرفه ای

حدود 117 آموزشکده فنی حرفه ای در سطح کشور فعالیت می کنند و بیش از 60 هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه ها هستند. در جدول زیر تعدادی از دانشگاه های سما را آورده ایم و می توانید برای اطلاع از سایر واحد ها دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود و بررسی کنید.

واحد های سما

سما بندر عباس واحد سما مشهد دانشگاه سما اسلامشهر واحد سما قوچان دانشگاه سما تبریز واحد سما سبزوار
دانشگاه سما کرج واحد سما تایباد سما ارومیه واحد سما تربت جام دانشگاه سما امیدیه سما لاهیجان
واحد سما نیشابور واحد سما شهرکرد واحد سما ورامین واحد سما رباط کریم واحد سما دماوند دانشگاه سما بابل
واحد سما پاکدشت واحد سما اندیشه واحد سما اسلامشهر دانشگاه سما بوشهر واحد سما ایلام واحد سما کرج
واحد سما مبارکه واحد سما نجف آباد واحد سما شهرضا واحد سما خمینی شهر واحد سما خوراسگان سما کرمانشاه
واحد سما کاشان واحد سما خوی واحد سما خلخال دانشگاه سما دزفول واحد سما میاندوآب واحد سما مهاباد
واحد سما ارومیه سما ساری واحد سما میانه واحد سما ممقان واحد سما ملکان واحد سما مرند
واحد سما عجب شیر واحد سما بناب واحد سما تبریز سما اندیشه واحد سما سهند واحد سما شبستر

توجه داشته باشید که رشته های کاردانی فنی حرفه ای فقط در واحد های سما ارائه نمی شوند بلکه تعداد زیادی از دانشگاه های آزاد نیز این دوره تحصیلی را در کنار دوره های تحصیلی کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته برگزار می کنند.

جهت اطلاع از اسامی دانشگاه ها می توانید ضمن تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی “پاسخ با ما” ، دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی پیوسته را از سایت azmoon.org دانلود و بررسی کنید.

لیست رشته های واحد های سما

رشته هایی که در هر یک از واحد های سما ارائه می شوند ، متفاوت هستند که باید قبل از اقدام به ثبت نام آن ها را بررسی نمود و در صورت ارائه نشدن ، در دانشگاه دیگری ثبت نام کرد.

  • حسابداری
  • نقشه کشی معماری – معماری
  • امور اداری
  • الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی
  • تربیت بدنی
  • ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
  • الکترونیک – الکترونیک عمومی
  • نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی
  • الکتروتکنیک – برق صنعتی
  • نرم افزار کامپیوتر
  • گرافیک – گرافیک
  • و …

الزامی ندارید که برای ورود به دوره کاردانی پیوسته حتما وارد آموزشکده های سنا شوید زیرا این دوره تحصیلی در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و … نیز ارائه می شود.

ظرفیت پذیرش رشته ها مشخص نیست و تمام رشته ها هم در آموزشکده واحد دختران و هم در آموزشکده واحد پسران ارائه می شود. برای ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان پس از وارد شدن به سایت دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل هستند و در واقع می توانند یک رشته را حداکثر در 20 واحد دانشگاهی انتخاب کنند.

تفاوت مدرک دانشگاه سما با آزاد

از عمده سوالات داوطلبان در خصوص دانشگاه سما این است که آیا با مدرک سما می توان در مقاطع بالاتر تحصیل کرد ؟ تفاوت مدرک دانشگاه آزاد با دانشگاه سما چیست ؟

اعتبار مدرک فارغ التحصیلی واحد سما همانند مدرک دانشگاه آزاد است و دانش آموختگان این دانشگاه می توانند با مدرکی که دارند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر یک از دانشگاه های روزانه ، سراسری و آزاد اقدام کنند.

البته برای بسیاری از رشته های فنی حرفه ای ادامه تحصیل فقط تا مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد و برای دکتری هنوز هیچ دانشگاهی امکانات آموزشی لازم را جهت پذیرش دانشجو ندارد.

در مدرک فارغ التحصیلی آموزشکده های فنی حرفه ای سما ، عنوان دانش آموخته شده سما قید می شود.

ورود به سیستم ثبت نام واحد سما

داوطلبان پذیرفته شده در هر یک از آموزشکده های فنی حرفه ای سما ، لازم است با مراجعه به سایت اختصاصی دانشگاه مد نظر پیش ثبت نام اینترنتی را انجام دهند و پرینت آن را در زمان ثبت نام حضوری به دانشگاه تحویل دهند.

برای ورود به سایت دانشگاه سما کافیست عبارت پروتال + نام دانشگاه را در گوگل بیابید برای مثال پروتال دانشگاه سما اسلامشهر. پس از ورود به سامانه تصویری مانند زیر را مشاهده می کنید که لازم است بر روی گزینه “ثبت نام دانشجویان جدید الورود” کلیک کنید.

دانشگاه سما – هر آنچه باید بدانید

 

در مرحله بعد پس از مطالعه کامل شرایط و قوانین ، گزینه “مرحله بعد”  را انتخاب کنید.

دانشگاه سما – هر آنچه باید بدانید

 

حال باید کد ملی داوطلب درج شود. اگر طبق اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد ، جز پذیرفته شدگان باشید با وارد کردن کد ملی اطلاعات شما ظاهر می شود اما در غیر این صورت ، سامانه هشدار می دهد.

دانشگاه سما – هر آنچه باید بدانید

دانشگاه سما – هر آنچه باید بدانید

 

پس از تایید کد ملی و وارد شدن به سامانه ثبت نام می توانید مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید. در انتها حتما از صفحه ثبت نام پرینت بگیرید. مدارک لازم عبارتند از :

  • عکس 4*3 با حداکثر حجم 100KB
  • صفحه توضيحات شناسنامه با حداکثر حجم 600KB
  • صفحه تاهل شناسنامه با حداکثر حجم 600KB
  • کارت ملی با حداکثر حجم 600KB
  • آخرين مدرک تحصيلی با حداکثر حجم 600KB

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” آماده پاسخگویی و حل مشکلات شما هستند. اگر موفق به ثبت نام در دانشگاه سما نمی شوید ، می توانید از مشاوران راهنمایی بخواهید.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی به استاد - شرایط و ضوابط در دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام

دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام 1402 📞 زمان ، شرط معدل و مراحل ثبت نام بدون کنکور آزاد

دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام متقاضیان بسیاری دارد زیرا برخی از علاقه مندان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر