از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 1401 – شرایط و راهنمای تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی برای رشته های بدون کنکور و رشته های با کنکور اجرا می شود و داوطلبانی که در مرحله اول انتخاب رشته در هیچ رشته ای قبول نشده اند یا از رشته قبولی خود رضایت ندارند ، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند و شانس قبولی مجددی در رشته محل مورد علاقه شان داشته باشند. اگر شما هم متقاضی ثبت نام در رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی هستید ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را برای ثبت نام راهنمایی کنیم.

سوالات خود را درباره ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه های مختلف از مشاوران ما بپرسید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا دانشگاه غیرانتفاعی تکمیل ظرفیت اجرا می کند

ابتدا لازم است به این سوال شما پاسخ دهیم که آیا دانشگاه غیر انتفاعی تکمیل ظرفیت برگزار می کند یا نه. برگزاری تکمیل ظرفیت در دانشگاه های مختلف بستگی به میزان ظرفیت پذیرش دانشگاه دارد. اگر دانشگاهی دارای ظرفیت خالی باشد اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می نماید اما اگر تمام پذیرفته شدگان اقدام به ثبت نام کنند ، ظرفیتی هم باقی نمی ماند و مرحله تکمیل ظرفیت نیز اجرا نخواهد شد.

دانشگاه غیرانتفاعی در سال های قبل چندین دوره مرحله تکمیل ظرفیت را اجرا کرده است و برای سال جاری فعلا مشخص نیست که برگزار خواهد شد یا خیر. پیشنهاد می کنیم برای پیگیری اخبار مربوطه با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی با کنکور

برای رشته های با کنکور دانشگاه های سراسری به طور همزمان مرحله تکمیل ظرفیت اجرا می شود. داوطلبانی که متقاضی تکمیل ظرفیت این دانشگاه ها از جمله دانشگاه غیرانتفاعی هستند ، باید تا بهمن ماه منتظر بمانند. اگر تا این ماه از سوی دانشگاه ها اطلاعیه منتشر شود ، می توانید شرکت کنید اما در غیر این صورت احتمالا مرحله تکمیل ظرفیت برگزار نخواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  راهنمای تیپ بندی دانشگاه ها 📞 دانشگاه تیپ یک و دو و سه یعنی چه

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های با کنکور دانشگاه غیر انتفاعی یک دفترچه راهنما در سایت سنجش منتشر می شود که در این دفترچه لیست رشته های سایر دانشگاه های سراسری نیز موجود است. ابتدا باید دفترچه را بررسی نمایید تا از لیست رشته های ارائه شده و ظرفیت پذیرش هر یک از آنها مطلع گردید. اگر رشته مورد علاقه شما ارائه شده باشد ، می بایست با پرداخت هزینه در سایت سنجش ، مراحل ثبت نام و انتخاب رشته را آغاز نمایید.

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی با کنکور تمام داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند و دارای کارنامه هستند ، می توانند اقدام کنند حتی داوطلبانی که در یک رشته محل قبول شده اند نیز می توانند انتخاب رشته کنند و در صورت قبولی در یک رشته و دانشگاه جدید ، رشته قبولی قبلی آنها لغو می گردد.

مرتبط بخوانید : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی بدون کنکور

برای رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی نیز ممکن است تکمیل ظرفیت اجرا شود. دانشگاه های سراسری ارائه دهنده رشته های بدون کنکور از جمله دانشگاه غیرانتفاعی ، پس از ثبت نام از پذیرفته شدگان ، ظرفیت رشته های خود را بررسی می کنند و اگر در رشته ای ظرفیت خالی باقی مانده باشد ، اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می نمایند.

در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی تعداد رشته های محدودتری ارائه می شوند و ظرفیت های پذیرش هر یک از رشته ها نیز محدود است و شما می توانید علاوه بر رشته های غیرانتفاعی ، رشته های سایر دانشگاه ها همچون روزانه ، شبانه ، پیام نور و پردیس خودگردان را نیز انتخاب کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ارشد 1402 📞 شهریه ثابت و متغیر رشته های کارشناسی ارشد

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور در سایت سازمان سنجش انجام می شود و اولین مرحله ثبت نام ، پرداخت هزینه است. با واریز هزینه ، دسترسی شما به فرم انتخاب رشته ایجاد می شود و می توانید آن را با رشته محل های مورد تقاضا تکمیل نمایید.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت چیست – راهنمای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها

سوالات شما 

  • آیا دانشگاه غیر انتفاعی مرحله تکمیل ظرفیت را اجرا می کند ؟

بله ممکن است برای رشته های با کنکور و بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی تکمیل ظرفیت اجرا شود.

  • زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی در چه تاریخی است ؟

زمان دقیق تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی برای سال جاری فعلا اعلام نشده است.

  • ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی چگونه انجام می شود ؟

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر