از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چگونه است 📞 راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آخرین مرحله ای که دانشگاه های دولتی از طریق آن اقدام به پذیرش دانشجو می کنند ، مرحله تکمیل ظرفیت است. از طریق برگزاری تکمیل ظرفیت ، شانس مجددی برای ثبت نام داوطلبانی که در مرحله اول موفق به قبولی نشده‌ اند ، فراهم می شود و اگر شما هم علاقه مندید در تکمیل ظرفیت وارد رشته‌ و دانشگاه مورد علاقه تان شوید ، می بایست اطلاعیه های مربوطه را پیگیری کنید و در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته‌ نمایید. بسیاری از داوطلبانی که می خواهند در تکمیل ظرفیت انتخاب رشته‌ کنند این سوال را می پرسند که تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چگونه است و چگونه می توان ثبت نام کرد. ما این مطلب را آماده کرده‌ ایم تا راهنمای کاملی را ارائه نماییم. همراه ما باشید.

برای راهنمایی کامل در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری و آزاد ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا دانشگاه دولتی تکمیل ظرفیت دارد

ابتدا بهتر است بررسی کنیم که ایا دانشگاه دولتی اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کند یا خیر. در این رابطه باید بدانید که برگزاری تکمیل ظرفیت به صورت منظم و هر ساله نیست و اگر دانشگاه دارای ظرفیت خالی باشد ، این مرحله اجرا می گردد. برای کنکور 1402 هنوز اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری تکمیل ظرفیت منتشر نشده‌ است. توصیه می شود از طریق ارتباط با مشاوران ما اخبار مربوطه را پیگیری نمایید تا در صورت اجرای این مرحله ، بتوانید انتخاب رشته‌ نمایید.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چگونه است

تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چگونه است ؟ همانطور که بالاتر گفته شد دانشگاه دولتی در بعضی از سال ها مرحله تکمیل ظرفیت را برگزار می کند و بستگی به این موضوع دارد که رشته‌ ها دارای ظرفیت خالی باشند یا خیر.

احتمالا این را هم بپسندید  آخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 📞 رتبه لازم برای تکمیل ظرفیت آزاد 1402

نتایج نهایی کنکور تا اواخر شهریورماه اعلام می شود و پذیرفته‌ شدگان به مدت حداکثر یک ماه فرصت دارند در رشته‌ و دانشگاهی که قبول شده‌ اند ، اقدام به ثبت نام نمایند. حال اگر بعضی از پذیرفته‌ شدگان از ثبت نام در رشته‌ قبولی خود صرف نظر کنند ، ظرفیت رشته‌ خالی باقی می ماند و دانشگاه می تواند تصمیم به برگزاری تکمیل ظرفیت داشته‌ باشد.

البته ممکن است با وجود ظرفیت خالی ، دانشگاه تکمیل ظرفیت را برگزار نکند و یا ممکن است ظرفیت رشته‌ ها تکمیل شده‌ باشد اما دانشگاه ظرفیت اضافه ای برای تکمیل ظرفیت در نظر بگیرد.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی دانشگاه آزاد 

زمان و شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی 1402

با توجه به فرصت یک ماهه ثبت نام پذیرفته‌ شدگان دانشگاه دولتی ، برگزاری تکمیل ظرفیت بعد از مهرماه است و ممکن است تا بهمن ماه نیز ادامه دار باشد. شما برای انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی می بایست از اواخر آبان ماه تا اوایل بهمن ماه پیگیر اطلاعیه های دانشگاه دولتی باشید ، اگر امسال تکمیل ظرفیت برگزار شود حداکثر تا بهمن ماه اجرا می گردد و در صورت عدم برگزاری تا بهمن ماه ، احتمال اجرای آن بسیار کم است.

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی را تمام داوطلبان کنکوری اعم از داوطلبانی که در یک رشته‌ محل قبول شده‌ اند یا نه ، می توانند انجام دهند اما داوطلبانی که مشغول به تحصیل هستند ، در صورت قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت ، باید از رشته‌ و دانشگاه قبلی خود انصراف دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان 1402 📞 زمان ، شرایط ثبت نام و لیست رشته ها

ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد و شما برای ثبت نام ابتدا باید هزینه بپردازید و کارت اعتباری تهیه نمایید. جهت اطلاع از رشته‌ های ارائه شده‌ نیز می توانید دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت را از سایت سنجش دانلود نمایید.

لازم به ذکر است که انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت تمام دانشگاه های سراسری اعم از دانشگاه روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و پیام نور به صورت مشترک انجام می گیرد و شما می توانید در فرم انتخاب رشته‌ خود از رشته‌ های تمام این دانشگاه ها انتخاب کنید.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته‌ های بدون کنکور و زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چگونه است

تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چگونه است

رشته‌ های ارائه شده‌ در تکمیل ظرفیت ، تعداد پذیرش بسیار محدودی دارند و کمتر رشته‌ ای را می توان پیدا کرد که بیشتر از 5 نفر پذیرش داشته‌ باشد. به دلیل محدود بودن ظرفیت ها ، داوطلبان با رتبه و تراز مناسب در اولویت قبولی قرار می گیرند بنابراین برای قبولی در رشته‌ های تکمیل ظرفیت نیز باید دارای رتبه مناسب باشید.

سوالات شما

  • تکمیل ظرفیت دولتی چگونه است ؟

در این مطلب توضیحات جامعی راجع به تکمیل ظرفیت دولتی ارائه شده‌ است که می توانید مطالعه کنید.

  • برای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی چه رتبه ای نیاز است ؟

رتبه قبولی تکمیل ظرفیت دولتی مشابه با رتبه قبولی مرحله انتخاب رشته‌ اولیه است.

  • تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی 1402 چه زمانی برگزار می شود ؟

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی 1402 ، زمان آن حداکثر تا اوایل بهمن ماه خواهد بود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر