از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از دندانپزشکی به پزشکی – شرایط و راهنمای تغییر رشته از دندانپزشکی به پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته از دندانپزشکی به پزشکی

 

شرایط تغییر رشته از دندانپزشکی به پزشکی با شرایط تغییر رشته در سایر رشته های علوم پزشکی متفاوت می باشد. بسیاری از دانشجویان پس از چندین ترم تحصیل در رشته دندانپزشکی به این نتیجه می رسند که به رشته انتخابی خود علاقه ندارند و تمایل دارند در دیگر رشته های دکتری عمومی همچون پزشکی ادامه تحصیل دهند. این دسته از دانشجویان باید در نظر داشته باشند که تغییر رشته در رشته های گروه پزشکی کاری سخت و غیر ممکن است. اما دانشجویانی که پس از دریافت نتیجه قبولی متوجه می شوند که در رشته دندانپزشکی پذیرفته شده اند ، می توانند از طریق کارنامه سبز و یا تکمیل ظرفیت وارد رشته پزشکی شوند. در ادامه توضیحات کامل تری از ورود دانشجویان دندانپزشکی به رشته پزشکی ارائه کرده ایم.

شما دانشجویان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص شرایط و نحوه تغییر رشته از دندانپزشکی به پزشکی و پرسیدن سوالات خود ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا امکان تغییر رشته از دندانپزشکی به پزشکی وجود دارد ؟

برخی از داوطلبان کنکور سراسری ، در زمان انتخاب رشته به فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در نتیجه نهایی توجهی ندارند. این دسته از داوطلبان بدون توجه به علاقه مندی های خود و صرفا با توجه به نام رشته ها ، اقدام به انتخاب رشته می کنند و پس از تحصیل در رشته ای که به آن علاقه ندارند به فکر تغییر رشته هستند.

دانشجویان در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد که پس از چندین ترم تحصیل متوجه شده اند به رشته انتخابی خود علاقه ندارند و تمایل دارند وارد رشته پزشکی شوند ، باید در نظر داشته باشند که امکان تغییر رشته از رشته دندانپزشکی به پزشکی وجود ندارد.

این دسته از دانشجویان برای ورود به رشته پزشکی فقط می توانند از رشته دندانپزشکی که در حال تحصیل در آن هستند ، انصراف دهند و پس از شرکت مجدد در کنکور سراسری ، الویت های خود را از میان رشته های پزشکی انتخاب کنند. بدیهی است که این کار نیازمند صرف زمان و برنامه ریزی درسی جهت قبولی در کنکور می باشد.

تغییر رشته از دندانپزشکی به پزشکی با استفاده از کارنامه سبز

تغيیر رشته از دندانپزشکی به پزشکي یکی از راه هایی است که پیش روی داوطلبانی قرار دارد که به تازگی از طریق کنکور سراسری در رشته دندانپزشکی پذیرفته شده اند و در حال تحصیل در نیمسال تحصیلی اول هستند.

این دسته از دانشجویان رشته دندانپزشکی می توانند پس از گذشت تقریبا یک هفته از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، کارنامه سبز و یا کارنامه محرمانه خود را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت نمایند. کارنامه سبز مشابه فرم انتخاب رشته داوطلب بوده و وضعیت قبولی او را در تمامی الویت هایی که انتخاب کرده است ، نشان می دهد.

داوطلبی که قصد تغییر رشته از رشته دندانپزشکی به رشته پزشکی را دارد ، باید به الویت های پایین تر از کد رشته محلی که پذیرفته شده است ، توجه داشته باشد. در صورتی که در میان الویت های او رشته پزشکی پایین تر از کد رشته محلی که در آن پذیرفته شده است ، قرار داشته باشد و رتبه او از رتبه آخرین نفر قبولی نیز کم تر باشد، مجاز به تغییر رشته خواهد بود.

البته تغییر رشته داوطلب از رشته دندانپزشکی به رشته پزشکی نیز مشروط به قبولی و تائید دانشگاه مبدا و مقصد می باشد. داوطلبان باید با بررسی اطلاعیه های منتشر شده از سوی سایت سازمان سنجش از زمان انتشار کارنامه سبز و تغییر رشته با این کارنامه مطلع شوند.

ورود دانشجویان دندانپزشکی به رشته پزشکی در تکمیل طرفیت

در صورتی که ظرفیت دانشگاه ها پس از اعلام نتایج نهایی خالی بماند ، اقدام به تکمیل ظرفیت این رشته ها در مرحله تکمیل ظرفیت می کنند. داوطلبانی که قصد دارند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند ؛ باید در کد رشته محلی از رشته دندانپزشکی که پذیرفته شده اند ، ثبت نام خود را انجام دهند.

در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت، چنانچه رشته پزشکی ارائه شده باشد ، متقاضیان می توانند در این مرحله اقدام به انتخاب کد رشته محل های ارائه شده کنند. پس از قبولی در کد رشته محل جدید از رشته پزشکی ، داوطلب موظف است در رشته جدید نام نویسی کند چرا که قبولی قبلی او در رشته دندانپزشکی از بین خواهد رفت.

لازم به ذکر است معمولا در مرحله تکمیل ظرفیت ، رشته هایی ارائه می شود که در زمان انتخاب رشته تقاضای کم تری برای آن ها وجود داشته است. بنابراین احتمال اینکه رشته پزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه شود کم است. با این حال بهتر است دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را بررسی کنید و در صورت ارائه شدن کد رشته محل مورد نظر اقدام به تغییر رشته نمایید.

سوالات متداول

  • آیا دانشجویان رشته دندانپزشکی می توانند با تغییر رشته وارد رشته پزشکی شوند ؟

شرایط تغيیر رشته از دندانپزشکی به پزشکی وجود دارد که جزئیات آن را در مطلب شرح دادیم.

  • آیا پذیرفته شدگان رشته دندانپزشکی مجاز به تغییر رشته به پزشکی هستند ؟

پذیرفته شدگان رشته دندانپزشکی می توانند با استفاده از کارنامه سیز و یا انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت ، رشته خود را به رشته پزشکی تغییر دهند.

  • نحوه ورود از رشته دندانپزشکی به رشته پزشکی با کارنامه سبز به چه صورت است ؟

در صورتی که داوطلبان برخی رشته های پزشکی را پایین تر از الویت دندانپزشکی خود قرار داده باشند و رتبه آن ها از رتبه آخرین نفر قبولی بهتر باشد ، مجاز به تغيیر رشته خواهند بود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر