از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از انسانی به پزشکی 1403 📞 چگونه از انسانی به پزشکی تغییر رشته بدهیم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته از انسانی به پزشکی - چگونه از انسانی به پزشکی تغییر رشته بدهیم

کنکور تجربی با بیش از 500 هزار داوطلب ، 60 درصد کل داوطلبان کنکور همه گروه های آزمایشی را به خود اختصاص داده‌ است و به دلیل آنکه رشته های جذابی مثل پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری در این گروه آزمایشی ارائه می شوند ، در سال های گذشته آمار داوطلبان کنکور انسانی و ریاضی که به این رشته ، تغییر رشته داده‌ اند روند افزایشی داشته است. در مطالب قبلی سایت pasokhbama.com ، شرایط تغییر رشته از پرستاری به پزشکی و تغییر رشته از مهندسی به پزشکی را شرح دادیم و در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که آیا امکان تغییر رشته از انسانی به پزشکی وجود دارد و در صورت امکان ، شرایط آن به چه صورت است. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سوالات خود را در مورد شرایط تغییر رشته‌ از انسانی به پزشکی از مشاوران ما بپرسید تا کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای تغییر رشته از انسانی به پزشکی ( تجربی ) در کنکور

داوطلبان رشته‌ انسانی که علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته‌ های این گروه آزمایشی ندارند ، می توانند به رشته‌ های دیگر از جمله رشته‌ تجربی تغییر رشته‌ دهند. برای اینکار باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری ، به جای رشته انسانی در رشته تجربی ثبت نام کنند در واقع با مدرک دیپلم انسانی می شود در کنکور تجربی شرکت کرد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

بهترین زمان تغییر رشته‌ از انسانی به تجربی ، در دوران مدرسه و در پایه های یازدهم و دوازدهم است زیرا دانش آموز می تواند دروس تخصصی را بهتر یاد بگیرد و همچنین نمرات امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی او اعمال می شود اما داوطلبانی که تغییر رشته‌ را در زمان شرکت در کنکور سراسری انجام می دهند ، به دلیل آنکه با هیچ یک از دروس اختصاصی مثل فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی آشنایی ندارند ، برای برنامه ریزی درسی و مطالعه دروس ، با مشکل مواجه می شوند.

با توجه به آنکه سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری اعمال می شود ، داوطلبانی که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی انسانی دارند ، اگر در کنکور تجربی شرکت کنند ، نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آن ها متفاوت خواهد بود. دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌ اند و فقط دروس اختصاصی مشترک به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته‌ می شوند.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از انسانی به فنی

برنامه ریزی برای تغییر رشته‌ از انسانی به پزشکی یا تجربی

دروس اختصاصی رشته‌ انسانی و تجربی کاملا متفاوتند. در رشته انسانی دروسی مثل اقتصاد ، روانشناسی ، فلسفه و منطق و عربی تخصصی مهم ترین و تاثیرگذار ترین دروس در کنکور هستند. اما در کنکور تجربی خبری از این درس ها نیست و باید به زیست شناسی و شیمی علاقه مند باشید که موفق شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته های تربیت معلم تجربی 📞 مشاوره قبولی در دانشگاه فرهنگیان از کنکور تجربی

پس اگر علاقه ای به فیزیک ، ریاضی ، شیمی و زیست شناسی ندارید ، اصلا به سمت تغییر رشته‌ نروید. مخصوصا درس زیست شناسی که با ضریب 12 ، بیشترین تاثیر را برای قبولی در رشته‌ پزشکی دارد و اگر شما نتوانید در این درس درصد بالایی را کسب کنید ، حتی اگر در دروس دیگر قوی باشید ، شانس قبولی کمی خواهید داشت.

اطلاع از تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1403

از تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1403 تجربی مطلع شوید و منابع کمک آموزشی مناسب با سطح یادگیری خود تهیه کنید. برنامه ریزی تحصیلی شما باید بسیار دقیق و هوشمندانه طراحی شود چرا که وضعیت شما با سایر داوطلبان کنکور تجربی متفاوت است و برای اولین بار است که دروس اختصاصی رشته‌ تجربی را مطالعه می کنید.

یادگیری روش های مطالعه هر درس

از روش های مطالعه هر درس اطلاع یابید تا بهتر بتوانید با مباحث ارتباط بگیرید. هر درس روش مطالعه منحصر به فردی دارد مثلا زیست شناسی باید به صورت مفهومی و ترکیبی خوانده‌ شود در حالی که در دروس ریاضی و فیزیک با حل تست و تمرین بسیار زیاد می توانید به تسلط برسید.

مشاوره تلفنی برنامه ریزی کنکور

اگر تمایل داشتید ، می توانید به صورت تلفنی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و تعیین وقت قبلی ، با مشاوران مجرب و متخصص مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما در ارتباط باشید. مشاوران از رتبه های برتر کنکور سال های گذشته هستند و از بهترین رشته‌ ها و دانشگاه ها فارغ التحصیل شده‌ اند. بنابراین به خوبی می توانند برنامه ریزی برای کنکور را متناسب با سطح توانمندی هر داوطلب انجام دهند و تا موفقیت ، همراه آن ها باشند.

مرتبط بخوانید : بهترین رشته های بدون کنکور انسانی

نحوه شرکت در کنکور تجربی با دیپلم انسانی

تغییر رشته از انسانی به پزشکی

داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی رشته‌ انسانی را دارند ، در صورت تمایل به شرکت در کنکور تجربی ، باید در زمان ثبت نام کنکور ، سریال ثبت نام گروه آزمایشی علوم تجربی را خریداری نمایند. این دسته از داوطلبان توجه داشته باشند که حتما باید در زمان ثبت نام کنکور گروه آزمایشی تجربی را انتخاب کنند تا مجاز به حضور در جلسه کنکور تجربی و انتخاب رشته‌ های این گروه آزمایشی باشند. در صورتی که ثبت نام کنکور انسانی را انجام داده‌ اید ، در زمان برگزاری کنکور 1403 و یا در زمان انتخاب رشته‌ ، امکان انتخاب رشته‌ های تجربی را نخواهید داشت.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از انسانی به ریاضی

ایجاد سابقه تحصیلی برای تغییر رشته از انسانی به پزشکی 1403

همانطور که بسیاری از شما می دانید ، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به میزان 40 درصد قطعی است. داوطلبانی که معدلشان پایین است و یا سوابق تحصیلی ندارند ، 40 درصد تاثیر مثبت در آزمون آنها لحاظ نخواهد شد. اگر می خواهید از رشته‌ انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید ، می توانید در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی شرکت نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  اخرین رتبه قبولی اتاق عمل ازاد تکمیل ظرفیت 1402 📞 رتبه و تراز قبولی اتاق عمل تکمیل ظرفیت آزاد

امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی را سازمان آموزش و پرورش برگزار می نماید. داوطلبان نظام قدیم که فاقد سابقه تحصیلی هستند و همچنین داوطلبان متقاضی تغییر رشته‌ ، مجاز به شرکت در این امتحانات می باشند. برای ثبت درخواست ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره ، می بایست به درگاه آنلاین آموزش و پرورش یعنی سایت مای مدیو مراجعه نمایید. پس از ثبت نام در این سامانه ، امتحانات شما در مدارس بزرگسال برگزار می شود و نتایج نیز در سایت مای مدیو قرار خواهد گرفت.

با شرکت در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی ، کارنامه جدیدی برای شما صادر خواهد شد که این کارنامه ملاک ثبت نام و اتنتخاب رشته کنکور شما قرار خواهد گرفت. بنابراین نگران نمرات پایین خود در کارنامه قبلی نباشید.ـ

سوالات متداول 

داوطلبان با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هر رشته‌ نظری ، می توانند در کنکور تجربی شرکت کنند.

  • نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبانی که دیپلم غیر مرتبط دارند ، به چه صورت است ؟

فقط نمرات نهایی دروس عمومی و دروس اختصاصی مشترک اعمال می شود.

  • بهترین منابع کنکور 1403 رشته‌ تجربی کدام ها هستند ؟

انتشارات خیلی سبز ، مبتکران ، نشرالگو و گاج بهترین کتاب های کمک درسی را برای آمادگی کنکور 1403 تجربی ، تالیف کرده‌ اند.

  • ایا امکان تغییر دیپلم انسانی به تجربی وجود دارد ؟

دانش آموزان پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم رشته‌ انسانی می توانند با تغییر رشته‌ به تجربی ، دیپلم تجربی را دریافت کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته در ایتالیا

تغییر رشته در ایتالیا 📞 هزینه ، شرایط و مدارک تغییر رشته در ایتالیا

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا برای خیلی از دانشجویان ایرانی جذاب است و هر ساله …

222 نظر

  1. سلام وقت بخیر من میخوام کنکور تجربی بدم اما رشته ام انسانی و سال ۱۳۸۵دیپلم انسانی گرفتم لازمه که الان برای شرکت در کنکور تجربی دیپلم تجربی بگیرم یا خیر؟
    و اینکه چرا نمیتونم با شماره‌های داده شده تماس بگیرم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی می‌توانید در کنکور تجربی شرکت کنید و نیازی به گرفتن مدرک دیپلم تجربی نیست.
      برای تماس با مشاوران نیز لطفا از طریق تلفن ثابت اقدام کنید.

    • سلام من رشتم انسانی هست کلاس یازدهمم میشه بگین میشه با مدرک دیپلم انسانی کتکور تجربی داد تا دو سال دیگه نصف نمره کنکور مربوط به نمره های معدل دهم و یازدهم و دوازدهم تجربیه ابنجوری که نمی شه رتبه اورد

    • سلام. ببخشید اگر فردی دیپلم 74انسانی باشه وخواسته باشه رشته تجربی شرکت کنه. چه اقداماتی بایدانجام بده

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  2. سلام من یازدهم هستم میتونم در کنکور تجربی تجربی شرکت کنم و اینکه برای این کار باید به اموزش و پرورش یا پیش مدیر مدرسه مراجعه کنم و این موضوع رو بگم یا اینکه نیازی نیست و من میتونم از داخل کافی نت برای شرکت در کنکور تجربی ثبت نام کنم

    • سلام وقتتون بخیر من دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی رو دارم برای کنکور ۱۴۰۲ میخوام کنکور تجربی بدم هنوز هم میشه با دیپلم انسانی کنکور تجربی داد یا نه ممنون میشم جواب بدین

    • دیپلم رو سال ۱۳۹۶ گرفتم الان هم لیسانس روانشناسی از دانشگاه آزاد دارم میخوام کنکور تجربی بدم دندان بخونم لطفا راهنمایم کنید ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم انسانی ، در کنکور تجربی شرکت کنید.

  3. رشته ام انسانی هست

    • سلام وقت بخیر .من رشتم انسانی هس برا ترمیم معدل یا نمره برای کنکور تجربی کدوم دروس رو باید بخونم و امتحان بدم .ممنون میشم مقطعش رو هم بفرمایید

  4. سلام من یازدهم انسانی هستم میتونم در کنکور تجربی شرکت کنم و اینکه برای این کار باید برم اموزش و پرورش یا پیش مدیر مدرسه مراجعه کنم و یا میتونم در کافی نت به جای کنکور انسانی در کنکور تجربی ثبت نام کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما می توانید با مدرک دیپلم انسانی ، در کنکور تجربی شرکت کنید و برای ثبت نام نیز می توانید از مشاوران ما راهنمایی دریافت کنید.

  5. سلام من رشتم انسانی هستش
    میخوام بدون کنکور رشته مامایی رو تو دانشگاه ازاد ادامه بدم
    ایا میتونم با دیپلم انسانی تو این رشته مشغول به تحصیل بشم

    • پاسخ با ما

      سلام. شما می توانید با دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید و وارد رشته مامایی شوید.

    • امیر حسین

      سلام من یازدهم انسانی هستم می توانم کنکور انسانی رو هم بدم و هم کنکور تجربی میشه یا نه

    • پاسخ با ما

      با سلام نمی توان همزمان در دو رشته نظری آزمون داد

  6. سلام من رشته ام انسانی هست و میخوام داخل کنکور تجربی شرکت کنم سال ۱۴۰۱ اگه رتبه بیارم دانشگاه پرستاری منو ثبت نام میکنه چون دیپلمم با کنکورم یکی نیست

    • پاسخ با ما

      سلام. بله امکان پذیر است و شما می توانید با مدرک دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کرده و وارد رشته پرستاری یا سایر رشته های علوم پزشکی شوید.

  7. سلام من انسانی هستم. میشه از یکی از رشته های دانشگاهی انسانی به رشته های پزشکی تغییر رشته داد؟

    • پاسخ با ما

      سلام. تغییر رشته از انسانی به پزشکی امکان پذیر نیست و باید در کنکور تجربی شرکت نمایید.

    • باسلام و خداقوت بنده سال 85 دیپلم کاردانش گرفتم ودرسال 89 تطبیق دادم به انسانی و مدرک پیش دانشگاهی گرفتم الان میخام کنکور تجربی شرکت کنم آیا می‌شود؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله با داشتن مدرک پیش دانشگاهی ، می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید

    • باسلام عرض ادب
      من دانشجوی علوم تربیتی ترم چهارم پیام نور هستم دیپلم و پیش دانشگاهی علوم انسانی دارم میخوام که کنکور 1401تجربی شرکت کنم برای داروسازی یا پزشکی آیا میتونم ؟مشکلی وجود نداره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید و وارد رشته داروسازی یا پزشکی شوید.

  8. سلام
    من سال 1386 دیپلم انسانی گرفتم،در پیش دانشگاهی شرکت نکردم.
    آیا می توانم در کنکور 1401 در رشته تجربی شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      سلام. برای تغییر رشته از انسانی به پزشکی و شرکت در کنکور تجربی باید مدرک پیش دانشگاهی نیز داشته باشید.

  9. سلام سال دوازدهم انسانی از مدرسه بزرگسالان شبانه هستم میتونم تعقیر رشته بدم علاقه ام روی تجربی است شرایط تغییر رشته از انسانی به پزشکی چیه

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شما می توانید با مدرک دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید و با کسب رتبه لازم وارد رشته پزشکی شوید.

    • سلام وقت بخیر بنده سال ۸۶ پیش دانشگاهی رشته انسانی مدرک گرفتم ودر رشته حسابداری تا مقطع لیسانس تحصیل کردم الان امکانش هست که بتونم رشته پرستاری شرکت کنم ممنونم میشم توضیح بفرمایید چگونه باید اقدام کنم وچیکار باید انجام بدم برای تغییر رشته از انسانی به پزشکی یا پرستاری با تشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته از انسانی به پزشکی یا پرستاری ، باید در کنکور تجربی شرکت کنید.

  10. با سلام من لیسانس روانشناسی عمومی هستم و می‌خوام داروسازی بخونم باید چه مراحلی رو طی کنم؟کنکور پزشکی باید بدم؟

    • پاسخ با ما

      سلام دوست عزیز. برای ورود به رشته داروسازی باید در کنکور تجربی شرکت کنید مثل شرایط تغییر رشته از انسانی به پزشکی

  11. ایا من میتونم با دیپلم انسانی تو کنکور تجربی رتبه خوبی کسب کنم چون داشتم نبوده

    • سلام من در رشته انسانی هستم و چطور می توان از گرفتن دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنم لطفاً به من جواب بدهید

    • پاسخ با ما

      با سلام. در زمان ثبت نام کنکور سراسری باید گروه آزمایشی علوم تجربی را انتخاب کنید.

    • امیر حسین

      سلام بدون مدارک بیش دانشگاهی نمیشه کنکور تجربی ثبت نام کرد

    • پاسخ با ما

      با سلام. مدرک کاردانی ، کارشناسی ، پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید نیاز است

  12. سلام من دیپلم انسانی دارم پیش دانشگاهی نرفتم ، کاردانی حسابداری دارم برای رشته دامپزشکی میتونم شرکت کنم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مدرک کاردانی در کنکور تجربی شرکت کنید و در صورت کسب رتبه قبولی وارد رشته دامپزشکی شوید.

  13. سلام، من میتونم با دیپلم انسانی سال 86،در کنکور تجربی سال 1400شرکت کنم، و اینکه چه دروسی را باید برای این رشته تجربی بخونم، تا بتوانم در کنکور تجربی موفق باشم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی کامل در خصوص تغییر رشته از انسانی به پزشکی با مشاوران ما تماس بگیرید.

  14. با سلام خسته نباشید من رشتم یازدهم انسانی هستم میتونم امتحان بدم شهریور دوازدهم تجربی بخونم

  15. سلام من نهم هستم و الان که هدایت تحصیلی اومده باید برم رشته انسانی ولی من به رشته تجربی علاقه دارم آیا در دبیرستان می تونم رشته ام رو تغییر بدم یا باید دیپلم انسانی و بگیرم و بعد تو کنکور تجربی ثبت نام کنم،؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید تغییر رشته دهم به یازدهم انجام دهید و یا در زمان شرکت در کنکور نیز با مدرک دیپلم انسانی وارد کنکور تجربی شوید.

  16. امیر محمد

    باسلام ببخشید اگه من دیپلم انسانی رو بگیرم میتونم کنکور تجربی بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید.

  17. امیر محمد

    با سلام ببخشید من امثال دوازدهم انسانی هستم آیا میشه تو کنکور تجربی رو کنکور بدم با تشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مدرک دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید.

  18. زهرا نوری

    سلام ..
    من رشته انسانی میخونم .. ولی علاقه به رشته خود ندارم .
    و دوست دارم در کنکور تجربی شرکت کنم . رشته که دوست دارم
    یعنی رشته پزشکی …..میشه من که پایه 11 انسانی هستم .. به جایی ثبت نام در کنکور انسانی .‌‌ در کنکور تجربی شرکت کنم.

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مدرک دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید

  19. سلام من پایه دهم هستم و رشتم انسانی هست دهم رو کامل خوندم و قراره برم پایه یازدهم ولی دلم میخواد تغییر رشته بدم و تجربی خواستم بدونم اگه تغییر رشته بدم دوباره تو پایه دهم با رشته تجربی تحصیل میکنم یا شرایطش متفاوته میتونم با تغییر رشته دوباره یازدهم برم.؟ ر

  20. امیر محمد

    ببخشید کسی که از رشته انسانی کنکور تجربی میده معدلشم در نظر میگیرن یا خیر

    • پاسخ با ما

      با سلام
      تاثیر معدل برای دانش آموزانی که تغییر رشته انجام میدهند ، شرایط متفاوتی دارد. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  21. امیر محمد

    با سلام خسته نباشید آیا میشه با دیپلم انسانی وارد دانشگاه آزاد شد یا حتما باید کنکور داده بشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با دیپلم انسانی نظام جدید وارد رشته هایی همچون حقوق ، روانشناسی ، مدیریت ، حسابداری و …. بدون کنکور دانشگاه آزاد شوید.

  22. سکینه عظیمی

    سلام من رشته ام انسانی هست آیا امکانش هست بدون کنکور پزشکی بخونم تو دانشگاه ازاد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. تغییر رشته از انسانی به پزشکی امکان پذیر است ولی رشته پزشکی بدون کنکور ارائه نمی شود و باید در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید.

  23. سلام من دوازدهم انسانی هستم و امسال دیپلم انسانی گرفتم و حالا میخوام دیپلم تجربی بگیرم.میخواستم بپرسم برا گرفتن دیپلم تجربی باید همه ی درسای تجربی رو دوباره امتحان بدم یا تطابق میخوره؟

  24. امیر محمد

    با سلام با سلام خسته نباشید اگه بخوایم با دیپلم انسانی کنکور تجربی بدیم اولویت داره یا اصن قبول نمیکنن

    • پاسخ با ما

      با سلام. اعمال سوابق تحصیلی برای دانش آموزانی که تغییر رشته انجام داده اند ، متفاوت خواهد بود ولی از نظر قبولی در دانشگاه ها هیچ الویت بندی وجود ندارد و اگر رتبه لازم برای رشته و دانشگاه مورد نظر خود را کسب کنید ، پذیرش می شوید.

  25. امیر محمد

    با سلام ببخشید آیا از رشته فنی حرفه ای میشه کنکور تجربی داد یا فقط شاخه نظری میتونه

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورتی که مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام جدید باشد ، امکان شرکت در کنکور تجربی وجود دارد

  26. سلام وقتتون بخیر من دیپلم انسانی هستم نظام قدیم الان میخوام کنکور تجربی بدم دانشگاه روزانه پزشکی یا پیراپزشکی قبول بشم.ب من گفتن چون دیپلم انسانی هستی میتونی کنکور تجربی بدی ولی اگ دانشگاه روزانه پزشکی و یا پیراپزشکی قبول بشی نمیتونی بری.و برای اینکار مجدد باید دیپلم تجربی بگیزی.چقد این قضیه صحت داره؟لطفا جوابمو بدید خیلی بلاتکلیف شدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما می توانید با مدرک انسانی در کنکور تجربی شرکت کرده و وارد رشته مورد علاقه خود شوید. تنها تفاوت شما با داوطلبی که مدرک دیپلم تجربی دارد در نحوه اعمال سوابق تحصیلی است.

  27. سلام. وقتتون بخیر. من دیپلم انسانی سال 88 هستم. فوق لیسانس دارم. الان می خوام کنکور تجربی بدم. می خواستم بدونم منظور از نظام قدیم و نظام جدید چی هست؟ الان برای 1401 باید نظام جدید امتحان بدم یا نظام قدیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. کنکور نظام قدیم به طور کل حذف شده است و مبنای طراحی سوالات نیز کتاب های درسی نظام جدید است. شما برای شرکت در کنکور تجربی باید کتاب های درسی سه سال دهم ، یازدهم و دوازدهم را تهیه کنید.

  28. سلام از طریق رشته ی جغرافیا که لیسانس هستیم میتوانم رشتی داروسازی شرکت کنم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با شرکت در کنکور تجربی وارد یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی شوید.

    • سلام من امسال دهم ام و رشته انسانی هستم میخام برای کنکور تجربی شرکت کنم و داروسازی بخونم. امکانش هست؟ برای کنکور تجربی چ درسهایی باید بخونم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید از رشته انسانی تغییر رشته دهید و در کنکور تجربی شرکت کنید.

  29. سلام وقت بخیر ببخشین من استخدامی آموزش پرورش قبول شدم و لیسانس علوم تربیتی دارم ولی میخوام وقت بزارم بخونم پزشکی قبول شم من چطور مشاوره بگیرم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای دریافت راهنمایی از مشاوران مجرب ما با شماره 9099071612 تماس بگیرید.

  30. سلام من دیپلم انسانی نظام قدیم دارم الان برای شرکت درکنکور تجربی باید مدرک پیش دانشگاهی تجربی بگیرم یا با مدرک پیش دانشگاهی انسانی هم میتونم کنکورتجربی بدم و یا بدون مدرک پیش دانشگاهی هم میشه کنکور تجربی داد؟میخاستم دانشگاه آزاد از رشته های پیرا پزشکی بخونم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر دارای مدرک دیپلم نظام قدیم هستید برای شرکت در کنکور تجربی باید مدرک پپش دانشگاهی هم داشته باشید. بهتر است که مدرک پیش دانشگاهی خود را از تجربی بگیرید.

  31. امیرمحمد

    باسلام ببخشید من امثال دیپلم انسانی رو میگیرم ومیخوام کنکور تجربی بدم ولی میگن اگه معدلت بالا نباشه نمیتونی کنکور تجربی بدی آیا درسته حرفشون.

    • پاسخ با ما

      با سلام. طبق توضیحات دفترچه انتخاب رشته کنکور ، داوطلبان با دارا بودن مدرک دیپلم هر یک از رشته های نظری ، می توانند در کنکور گروه آزمایشی مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

  32. سلام عرض ادب اگه با دیپلم انسانی بخواهیم کنکور تجربی بدیم معدل اگر پایین باشه بازم میشه کنکور تجربی داد

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مدرک دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید و سازمان سنجش در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور نیز این موضوع را قید کرده است که شرکت در کنکور سراسری هر یک از گروه های آزمایشی با مدرک فارغ التحصیلی غیرمرتبط ، بلامانع است.

  33. سلام وقت بخیر
    ببخشید من امسال وارد سال دهم میشم بارشته انسانی میخواستم بدونم آیا امکان داره پس از سه سال دبیرستان اگر درکنکور رشته دلخواه را کسب نکردم، سال بعد با دیپلم انسانی کنکور تجربی رو بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مدرک دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید.

  34. سلام خسته نباشید
    من دیپلم انسانی دارم خواستم ببینم که میشه با دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کرد ؟!
    اگه میشه ومن رتبه خوبی اوردم میتونم دانشگاه های خوب ثبت نام کنم؟!
    برای ثبت نام دانشگاه های علوم پزشکی مشکلی پیش نمیاد؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله تغییر رشته از انسانی به پزشکی امکان پذیر است و مشکلی پیش نمی آید.

  35. سلام من کلاس دهمم رشتم انسانی ولی علاقه ای ندارم خواستم تو هدایت تحصیتی تجربی نیاوردم میخوام بدونم میشه که دهم ب یازدهم تغییر رشنه از انسانی ب نجربی بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله تغییر رشته از انسانی به تجربی امکان پذیر است. برای راهنمایی در خصوص شرایط و نحوه تغییر رشته ، لطفا با مشاوران در ارتباط باشید.

    • سلام خسته نباشین.ببخشین میخواستم بپرسم من لیسانس حسابداری دارم و دیپلمم انسانی بوده برای شرکت در کنکور تجربی باید اخرین مدرک تحصیلیمو برای ثبتنام ارایه بدم یا دیپلم انسانیمو؟ بعد برای شرکت توو کنکور تجربی کسانی که لیسانس دارن باید شرایط خاصی داشته باشن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در زمان ثبت نام کنکور هم معدل دیپلم و هم معدل لیسانس باید درج شود بله پاسخ به سوال دوم نیز می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

      شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس

  36. سلام وقتتون بخیر من مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی انسانی دارم لیسانس حقوق دارم میخام رشته ی تجربی بخونم آیا نیازی هست دیپلم تجربی بگیرم یا با همون مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی میتونم کنکور تجربی شرکت کنم پزشکی بخونم ؟؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر نیازی به دریافت دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی نیست و با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی انسانی ، می توانید برای شرکت در کنکور تجربی اقدام کنید.

  37. با عرض سلام و خسته نباشی به تمام دوستان من رشته انسانی کنکور روانشناسی

    داروردم ولی بهش علاقه ندارم میتونم در کنکورتجربی شرکت کنم ورشته پزشکی بخونم

    متشکرم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله امکان شرکت در کنکور تجربی برای قبولی در رشته پزشکی را دارید.

    • امیر محمد

      باسلام عرض ادب ببخشید اگه من با دیپلم انسانی کنکور تجربی بدم وقبول بشم آیا دانشگاه ثبت نام میکنه منو یا چون دیپلم فرق میکنه راه نمیدن. من علاقه زیادی به تغییر رشته از انسانی به پزشکی دارم

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر مشکلی پیش نمی آید و در صورت پذیرش ، دانشگاه ثبت نام شما را انجام خواهد داد.

  38. سلام من دیپلمم انسانی بوده و در کنکور سراسری سال ۹۳ دانشگاه رفتم و زبان و ادبیات عربی خوندم و فارغ التحصیل شدم میتونم کنکور تجربی بدم ودر دانشگاه دولتی درس بخونم یا باید مثل دانشگاه ازاد هزینه پرداخت کنم حتی اگر دولتی قبول بشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته از انسانی به پزشکی ، در صورت قبولی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه دولتی مشمول پرداخت شهریه نخواهید بود.

  39. سلام من رشته انسانی دهم هستم میخاستم ببینم که تو پایه یازدهم دوازدهم میشه رشته رو تغییر بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در پایه دهم به یازدهم ، برای تغییر رشته اقدام کنید.

  40. منتظز ظهور

    سلام من امسال پایه دهم هستم می تونم یازدهم تغییر رشته بدم از انسانی به تجربی با وجود اینکه ایرانی نیستیم/؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید از رشته انسانی به تجربی تغییر رشته دهید.

  41. سلام من سال ۱۳۹۸دیپلم انسانی گرفتم الان میتونم بدون کنکور وارد دانشگاه آزاد یا پیام‌نور بشم و رشته تجربی بخونم؟آیا بدون کنکور هم میتونم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مدرک دیپلم انسانی وارد رشته های تجربی شوید اما برای تغییر رشته از انسانی به پزشکی لازم است حتما در کنکور تجربی شرکت نمایید و رتبه لازم را به دست آورید.

    • باسلام ایا حقیقت داره از ۱۴۰۲بلید بادیپلم همون رشته ای که داری امتحان بدی ودیگه نمیتونی با دیپلم انسانی کنکور تجربی بدی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرایط کنکور 1402 فعلا اعلام نشده است.

  42. سلام ببخشید من الان یازدهم انسانی هستم کلاس نهم بخاطر نمره کم علوم تجربی و ریاضی نشد برم رشته تجربی الان خیلی علاقمندم به رشته تجربی چیکار کنم؟ و همون‌طور که گفتید در کنکور سراسری اگه بشه تجربی انتخاب کنم معدل کلاس نهم در آن تأثیر گذار هست یانه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته از انسانی به پزشکی (تجربی ) معدل پایه نهم تاثیر گذار نیست.

  43. سلام من پایه یازدهم انسانی هستم ودر پایه نهم رشته تجربی نیاوردم و امسال خواستم تغییر رشته انسانی به تجربی بدم و به مدرسه مراجعه کردم و بهم گفته شد به دلیل اینکه نمره ریاضیت در پایه دهم پایین بوده نمیتونی به تجربی بری، با این حال میتونم کنکور تجربی بدم؟! و در کنکور تجربی نمراتی که در دبیرستان انسانی گرفتم اثر میکنند؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مدرک دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید ولی نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای شما متفاوت خواهد بود و فقط نمرات دروس عمومی اعمال می شوند.

  44. امیر محمد

    باسلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگه با رشته انسانی کنکور تجربی بدیم و دانشگاه قبول بشیم مشکلی پیش نمیاد که چون فارغ‌التحصیل رشته انسانی هستیم با تشکر.

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر در صورت شرکت در کنکور تجربی با دیپلم انسانی و پذیرش در دانشگاه ، مشکلی پیش نخواهد آمد.

  45. سلام وقت بخیر من الان پایه دهم انسانی هستم اما به رشته تجربی علاقه مندم
    اگر بخواهم تغییر رشته بدم باید از کدام درس ها امتحان بدم و با چه نمره ای قبول شم و کی باید امتحان بدم آیا نمره پایان ترم انسانی هم تاثیر داره؟

    سپاسگذارم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا پاسخ تمام سوالات خود را در خصوص تغییر رشته از انسانی به پزشکی و رشته تجربی ، از مشاوران ما بپرسید تا کامل تر راهنمایی شوید.

  46. احسان سید کریم

    سلام
    من اتباع غیر ایرانی هستم ، رشتەام انسانی هست ، و فوق دیپلم جهانگردی گردشگری خوندم ، میتونم در کونکور تجربی پزشکی شرکت کنم ؟ با دیپلم و یا بافوق ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله تغییر رشته از انسانی به پزشکی امکان پذیر است و شما می توانید در زمان ثبت نام کنکور ، گروه علوم تجربی را انتخاب کنید.

  47. سلام من سال ۱۱ انسانی هستم ولی علاقم به تجربی است چگونه میتوانم تغییر رشته دهم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرایط تغییر رشته از انسانی به پزشکی در مطلب بررسی شده است. باید از طریق مدرسه محل تحصیل اقدام کرده و فرم تغییر رشته را پر کنید. اگر نمرات و شرایط لازم را داشته باشید ، باید در امتحانات دروس تخصصی رشته تجربی شرکت نمایید و اگر بتوانید نمره قبولی را به دست آورید ، تغییر رشته شما انجام می شود.

  48. سلام
    من دیپلم تجربیم رو سال ۸۲ گرفتم و می خواستم در کنکور تجربی ۱۴۰۲ شرکت کنم با توجه به اعمال معدل من باید چه کار کنم ؟ ممنون می شم از کمکتون

    • پاسخ با ما

      با سلام. نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای شما متفاوت خواهد بود ولی می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید.

  49. با سلام خسته نبایشد با تاثیر معدل بازم میشه با دیپلم انسانی کنکور تجربی داد؟و اینگه میگن از ۱۴۰۲زاشته باید با دیپلم همون رشته کنکوربدیم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید و امکان تغییر رشته از انسانی به پزشکی وجود دارد.

  50. سلام من دیپلم انسانی هستم میتونم کنکور پزشکی شرکت کنم
    یا دانشگاه ازاد دندان پزشکی بخونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با مدرک دیپلم انسانیدر کنکور تجربی شرکت کنید و تغییر رشته از انسانی به پزشکی امکان پذیر است.

  51. زینب جاهد

    سلام من دیپلم انسانی سال ۱۴۰۰ گرفتم ولی میخوام کنکور رشته تجربی سال ۱۴۰۱شرکت کنم با دیپلم انسانی میتونم ثبت نام کنم برای کنکور تجربی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شرکت در کنکور تجربی با مدرک دیپلم انسانی امکان پذیر است.

  52. با سلامو من رشته ام دبیرستانم انسانی بوده و دارای دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته های انسانی هستم یکی دانشگاه دولتی و یکی هم پیام نور. می تونم دوباره در کنکور تجربی شرکت کنم.ممنون

  53. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من رشته انسانی سال ۱۳۹۹ بودم
    و دیپلمم هنوز کامل نشده بخاطره دوتا تجدیدی
    میخوام برم رشته تجربی
    اگه بخوابی سال ۱۴۰۲کنکور تجربی بدم با دیپلم انسانی میشه اصلا‌!؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله بعد از گرفتن دیپلم انسانی خود می توانید در کنکور رشته تجربی شرکت کنید

  54. با سلام من الان دهم انسانی میخونم خواستم بدونم بعد اتمام سال دوازدهم باید کنکور انسانی بدم بعد اگ قبول شدم کنکور تجربی بدم یا نه بعد اتمام سال دوازدهم کنکور تجربی بدم ؟ بعد من معدلم بالای ۱۸ هس بنظرتون میتونم توی کنکور تجربی قبول شم
    سپاسگزارم❤️

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما می توانید در همان سال دریافت مدرک دیپلم انسانی ، در کنکور تجربی شرکت کنید

  55. سلام
    من مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ام انسانی هست اش و میخوام کنکور تجربی بدم ، آیا لزومی داره تغییر رشته بدم و مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی تجربی بگیرم؟
    اگر با همین مدرک کنکور تجربی بدم در امتیازم برای قبولی در پزشکی تاثیری دارد یا خیر؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر نیازی به دریافت مدرک دیپلم تجربی نیست و با مدرک انسانی می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید.

  56. سلام من دیپلم کامپیوتردارم. ولی پیش دانشگاهی انسانی گرفتم. میتونم واسه کنکور تجربی شرکت کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با پیش دانشگاهی انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید

  57. درود خسته نباشید
    من رشتم انسانیه و از دهم سرطان گرفتم و نتونستم درس بخونم و الا دیپلم انسانی نگرفتم چون ۲ تا تجدیدی آوردم
    میخام تغییر رشته بدم و دیپلم تجربی بگیرم آیا باید سه کلاس تجربی بخونم؟ لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم و کجا برم ک بتونم تغییر رشته بدم ب تجربی؟؟ لطفا راهنماییم کنید با تشکر از زحمات شما♥️🌺

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت دیپلم مجدد در رشته های غیر متناظر ، می بایست با مراجعه به مدارس دولتی بزرگسالان در شهرستان ، منطقه یا ناحیه محل تحصیل خود و گذارندن دوره های آموزشی و امتحانات آن ها اقدام به اخذ دیپلم مجدد کنید.

  58. سلام من رشتم انسانیه می‌خوام برم تجربی تغییر رشته بدم و اینکه کنکور هم ثبت نام کردم ولی برای ورود ب دانشگاه دیپلم تجربی میخواد یا همون دیپلم انسانی کافیه ! ممنون میشم جواب بدید

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای پذیرش در دانشگاه رتبه ای که در کنکور کسب کرده اید مهم است.

  59. سلام خسته نباشید من موقع تعیین رشته متاسفانه رشته تجربی رو نیاوردم و مجبور شدم دهنم رو با رشته انسانی ادامه بدم و الان دهم هستم خواستم بدونم برای سال بعدی(یازدهم)میشه برم رشته تجربی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید برای تغییر رشته از انسانی به تجربی در پایه یازدهم اقدام کنید.

  60. گیـــســـو

    سلام .من پایه ی یازدهم انسانی هستم . برای تغییر رشته بح تجربی از الان کح ماه اسفنده میتونم شروع کنم؟ یا باید صبر کنم تا سال دیگه مهرماه؟
    اگر از الان میتونم شروع کنم باید از یازدهم شروع کنم یا باید برگردم بح دهم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. چند ماه قبل از شروع امتحانات درخواست دهید تا در امتحانات تغییر رشته شرکت داده شوید.

  61. سلام ممنون از سایت خوبتون
    بعد از این که با دیپلم انسانی کنکور تجربی دادیم در صورت رتبه آوردن و قبولی در دانشگاه شرایط ما مثل دانشجویان دیگه حساب میشه یا خیر یعنی نمیخواد کتابی پاس بشه یا این که امکان رد انتخاب رشته از طرف دانشگاه وجود داره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر انتخاب رشته توسط دانشگاه رد نمی شود زیرا شما رتبه لازم را به دست آورده اید. فقط نحوه اعمال سوابق تحصیلی فرق می کند زیرا دروس تخصصی رشته تجربی را در دوران دبیرستان نگذرانده اید

  62. سلام وقت بخیر ، ممنون از مقاله عالی تون .
    من دهم رشته ریاضی فیزیک خوندم و یازدهم تغییر رشته دادم به انسانی و الآنم پشیمونم هستم می‌خوام تغییر بدم به تجربی .
    آیا امکان پذیر هست که من بتونم تغییر رشته بدم یعنی دوبغر تغییر رشته بدم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر موفق به تغییر رشته در مدرسه نشوید ، می توانید با دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید و وارد رشته پزشکی شوید.

  63. حمیرا حاجیوند

    سلام وقت بخیر من دهم انسانی هستم سال نهم برای انتخاب رشته تجربی رو نیاوردم وقتی رفتم اداره اعتراض کردم گفتن که میتونی بری رشته انسانی و سال دهم تغییر رشته بدی اما الان ک به مشاور مدرسه مراجعه کردم میگن که نمیتونی باید تو برگ هدایت تحصیلی رشته تجربی رو آورده باشی . آیا این حرفشون درسته ؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران مرکز پاسخ با ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

  64. سلام سال آخر انسانی هستم ،برای دادن کنکور تجربی باید رشته تجربی آورده باشی یا برای کنکور لازم نیست رشته رو آورده باشی یا ن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با دیپلم انسانی نیز می توانید در کنکور تجربی شرکت کرد.

  65. سلام ممنون از مطلب بسیار مفیدتون درباره تغییر رشته از انسانی به تجربی

  66. با سلام،
    من می‌خوام تو کنکور تجربی شرکت کنم. دیپلمم انسانیه (نظام جدید). و در حال حاضر دو سال در دانشگاه تحصیل کردم و هنوز هم در حال تحصیل هستم. بعد از دو سال می‌تونم در کنکور تجربی شرکت کنم؟ و به خاطر دیپلم و خصوصاً سربازی بهم گیر نمیدن؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. طبق قوانین نظام وظیفه سربازی برای هر مقطع تحصیلی فقط یکبار معافیت صادر می شود

  67. سلام من یازدهم هستم و تو رشته انسانی
    میتونم بعد دیپلمم که میخوام کنکور شرکت کنم کنکور تجربی شرکت کنم اخه از چند نفری شنیدم نمیشه میخوام مطمعن بشم ک میشه چون من درسهای تخصصی تجربی رو خودخان میخونم نمیخوام تلاشم بیهوده باشه
    ممنون اگه جواب بدین

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به تغییراتی که در کنکور 1402 اعمال خواهد شد ، راجع به شرکت داوطلبان دارای دیپلم غیرمرتبط در کنکور تجربی هنوز نمی توان اظهار نظر قطعی کرد

  68. سلام من دهم انسانی هستم میخوام برم تجربی اگه مردودی داشته باشم نمیتونم برم تغییر رشته بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  69. سلام من رشته ریاضی فیزیک درس خواندم کنکور تجربی دادم. در صورت قبولی باید درس های زیست و زمین رو پاس کنم تا شهریور ؟؟؟؟ ممنون از پاسخگوییتون

  70. سلام ببخشید من تازه دارم انتخاب رشته میکنم ولی حد نصاب نمره ام ب تجربی نمیرسه میخوام روانشناسی بخونم و بعدا میتونم ب تجربی تغییرش بدم و پرستاری بخونم ؟

  71. سلام من دیپلم انسانی دارم و میخوام کنکور تجربی بدم
    میخوام بدونم اگه کنکور قبول نشم میتونم دانشگاه ازاد یکی از رشته های تجربی رو بخونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی تجربی بدون کنکور ارائه نمی شوند (به جزء رشته کاردانی دامپزشکی) اما می توانید سایر رشته ها را مثل زیست شناسی گیاهی ، زیست جانوری ، شیمی محض ، شیمی کاربردی ، میکروبیولوژی ،زیست سلولی و …. را در دانشگاه آزاد بدون کنکور تحصیل کنید.

  72. سلام خسته نباشید من کلاس نهم هستم برگه هدایت تحصیلی بنده اومده و نمیتونم به رشته تجربی برم چون زیر بله یا خیر خط خورده میخواستم بپرسم اگه من رشته انسانی بخونم میتونم در کنکور به رشته تجربی تعغیر بدم چون من خیلی به رشته تجربی علاقه دارم ممنون میشم جواب سوال بنده را دهید .

  73. سلام من امسال انتخاب رشته دارم ولی تجربی نیاوردم ولی انسانی آوردم میشه برم انسانی ولی وسط سال دهم تغییر بدم به تجربی

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  74. سلام خسته نباشید من میخواستم برم تجربی ولی قبول نشدم الان رشتم انسانی هست میتونم کنکور تجربی بدم پرستاری قبول میتونم بشم یا نه

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنید

    • سلام من دیپلم امسانی دارم و معدلم 16است میتونم کنکور تجربی بدم شرط قبول شدنم تو رشته پزشکی چقدره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دیپلم نظام قدیم نیاز به ارائه مدرک پیش دانشگاهی هم دارد ولی اگر دیپلم نظام جدید دارید می توانید با همان مدرک خود در کنکور تجربی شرکت کنید و با کسب رتبه خوب وارد رشته پزشکی شوید.

  75. من انسانی برداشتم می تونم در دانشگاه از کار های تجربی بردارم ؟خیلی پول می خواد ؟

  76. سلام من دیپلم انسانی دارم . اگر در کنکور تجربی شرکت کنم میتونم رشته مامایی را در دانشگاه آزاد بخونم ؟ باید حتما رتبه خیلی بالایی داشته باشم برای رشته مامایی در دانشگاه آزاد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام اگر رتبه خوب داشته باشید می توانید قبول شوید

  77. سلام رشته انسانی هستم ومیخوام کنکور تجربی بدم ودانشگاه ازادرشته مامایی بخونم رتبه من باید چند بشه که بتونم وارد دانشگاه بشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای قبولی باید رتبه کشوری زیر 80 هزار به دست آورید و اگر می خواهید در دانشگاه سطح یک قبول شوید رتبه کشوری شما باید کمتر از 30 هزار باشد.

  78. سلام کسی که رشته انسانی خونده نظام جدید و دیپلم انسانی گرفته و رشته تربیت معلم قبول شده باشه و ۴ سال دانشگاه فرهنگیان بخونه امکانش هست کنکور تجربی شرکت کنه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید بعد از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه فرهنگیان ، در کنکور تجربی شرکت کنید و امکان شرکت در کنکور برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد.

  79. با سلام من رشته انسانی سال یازدهم هستم اما به پزشکی علاقه دارم میخواستم ببینم من اگه بخوام الان به تجربی تغیر رشته بدم شرایطش چطور هست ؟! آیا باید دوباره از دهم تجربی بخونم؟!
    میشه یه توضیح کامل در مورد شرایطش بفرمایید ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته در پایه یازدهم باید در دروس تخصصی رشته تجربی امتحان دهید و نمره قابل قبول مدرسه و مورد تایید آموزش و پرورش منطقه را به دست آورید. در امر تغییر رشته ، فرم هدایت تحصیلی سال نهم شما نیز بررسی می شود.

  80. محیا منصوری

    سلام دیپلم انسانی دارم و دانشگاه آزاد رشته روانشناسی ترم اول گدرانده ام و قصد تغییر رشته تحصیلی از انسانی به تجربی را دارم با وجود مدارک در دانشگاه ازاد به چه نحو می توانم رشته تحصیلی خود را تغییر دهم؟ لطفا راهنماییم کنید 🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر هدفتان شرکت در کنکور تجربی است می توانید بدون انصراف از دانشگاه ، در کنکور شرکت کنید.

  81. سلام آیا میتوان کسی که انسانی هست الان یابعدا کنکور برای پزشکی قبول شه؟

  82. سلام کسایی ک اصلا رشته ی تجربی و قبول نشدن هم میتونن در کنکور تجربی شرکت کنند؟

  83. سلام خوبین من کلاس یازدهم انسانی هستم دوست دارم کنکور تجربی بدم امکانش هست با دیپلم انسانی کنکور تجربی برم

  84. سید محمد موسوی

    سلام
    فوق لیسانس ادبیات محض دارم
    و میخواهم دوباره پزشکی بخونم
    باید در کنکور سراسری شرکت کنم؟
    لطفاً راهنماییم کنید .
    پیشاپیش از بذل توجه شما نهایت امتنان را دارم .

    • پاسخ با ما

      با سلام. لازم است از طریق شرکت در کنکور سراسری برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام کنید اما یکسری توضیحات برای شرکت با مدرک ارشد است هست که توصیه می شود با مشاوران تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

    • سلام من دیپلم نظام قدیم هستم و فوق دیپلم آموزش ابتدایی دارم میتونم در کنکور تجربی شرکت کنم و قبل از کنکور چه دروسی برای پزشکی بخونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید شرکت کنید. دروس کنکور تجربی هم شامل ریاضیات ، فیزیک ، زیست شناسی ، زمین شناسی و شیمی هستند.

  85. سلام ببخشید الان من دهم انسانی هستم و میخوام کنکور انسانی بدم و همینطور کنکور تجربی میتونم بعد اینکه کنکور انسانی دادم بعد کنکور یک یا دو سال بخونم بعد کنکور تجربی هم بدم درکنار تحصیل تو دانشگاه رشته ی انسانی

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  86. سلام من میتونم با دیپلم انسانی دانشگاه ازاد دامپزشکی برم؟

  87. سلام من کلاس دهم انسانی هستم و میخوام تغییر رشته بدم به تجربی برای سال یازدهم و دوازدهم باید چی کارکنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  88. سلام.من دیپلم 92 انسانی دارم ولی پیش دانشگاهی ندارم.
    چه جوری میتونم تو کنکور پزشکی شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی ارائه دهید.

  89. سلام من تمام کارهای اداری برای تغییر رشته از انسانی به تجربی را انجام دادم
    ولی من هیچ علاقه ای به دروس تخصصی رشته انسانی ندارم
    اگر دروس تخصصی رشته انسانی رو تجدید شوم نمیتونم تغییر رشته بدهم؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید نمره لازم را در دروس تعیین شده توسط مدرسه به دست آورید.

  90. سلام وقت بخیر
    من ترم دوم دانشگاه در رشته انسانی هستم ولی به رشته تجربی خیلی علاقه دارم میتونم تغییر رشته بدم و کنکور تجربی شرکت کنم و اینکه چون با این رشته آشناییتی ندارم میتونم موفق شم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با تنظیم برنامه ریزی کنکوری درست و استفاده از منابع کمک آموزشی استاندارد ، موفق شوید.

  91. سلام،آیا با فوق لیسانس هم میشود کنکور تجربی شرکت کرد و دانشگاه ملی قبول شد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  92. سلام رشتم علوم انسانی اگه امتحان کنکور میدم تجربی چی قبول بشم میخام اموزش دکتور بشم

  93. زهرا دستی

    سلام رشته ام انسانیه بخاطر دوتا کتاب دیپلم ناقصه میشه تغییر رشته داد و رشته کاردانش انتخاب کرد

  94. سلام وقت بخیر من دیپلم نظام قدیم انسانی سال 1393 هستم خواستم بدونم برای شرکت در کنکور تجربی احتیاج هست پیش دانشگاهی انسانی رو پاس کنم یا تجربی رو؟ ممنون میشم کمکم کنید که چیکار کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی ارائه شود.

  95. سلام خسته نباشید
    ببخشید میخواستم ببینم وقتی با دیپلم انسانی میشه در کنکور تجربی شرکت کرد اگر من در رشته علوم آزمایشگاهی یا میکروبیولوژی قبول بشم بدون اینکه بخوام دیپلممو عوض کنم میتونم مستقيم وارد دانشگاه بشم؟ و این که آیا اگر بخوام در دانشگاه پیام نور میکروبیولوژی بخونم باید حتماً دیپلمم تجربی باشه یا با دیپلم انسانی هم میشه رفت؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با دیپلم انسانی خود ثبت نام رشته های بدون کنکور تجربی را انجام دهید.

  96. سلام من دیپلم انسانی دارم
    آیا میتونم دانشگاه آزاد داندان پزشکی برم؟؟؟؟؟
    ممنون میشم

  97. سلام من دیپلم انسانی دارم
    آیا میتونم دانشگاه آزاد داندان پزشکی برم؟؟؟؟؟
    ممنون میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید و با کسب رتبه لازم وارد این رشته شوید.

  98. سلام من رشتم انسانیه میخام کنکور تجربی بدم و رشته تجربی ایجاد سوابق کنم
    امسال دوازدهم انسانی نهایی تجدید اوردم و دیپلم انسانی نگرفتم بنظرتون لازمه تجدید ها رو پاس کنم ؟ چون اگه لازم نیس و مشکل ندارم.اما درگیرش نشم علاقه بهش ندارم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  99. لیلا گرمنجانی

    سلام من رشته ادبیات دیپلم سال ۷۵ هستم آیا میتونم کنکور بدم ب ای تجربی

  100. سلام وقت بخیر من دیپلم انسانی دارن 18 سالمه میخوام کنکور تجربی بدم باید دیپلم تجربی بگیرم یا فقط امتحانات خرداد ماهش رو شرکت کنم؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی شرکت نمایید.

  101. وقتی امتحانات نهایی شده چیکار کنیم برای تغییر رشته از دهم به یازدهم هم نیاز به ایجاد سوابق تحصیلی هست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با شرکت در امتحانات تغییر رشته ، سوابق تحصیلی هم ایجاد می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر