از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته از انسانی به ریاضی 📞 بررسی شرایط تغییر رشته از انسانی به ریاضی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ از انسانی به ریاضی

 

تغییر رشته از انسانی به ریاضی در پایه دهم و یازدهم امکان پذیر می باشد. دانش آموزانی که رشته‌ انسانی را برای ادامه تحصیل در دوره متوسطه دوم انتخاب می کنند اما پس از یک یا دو سال تحصیل در این رشته‌ متوجه می شوند که علاقه مندی آن ها در زمینه دیگری است ؛ می توانند به کمک مشورت با اولیا خود و دریافت راهنمایی های لازم از مشاوره مدرسه ، تغییر رشته‌ دهند. برخی از داوطلبان در این مرحله متوجه می شوند که استعداد و توانمندی های آنان در زمینه ریاضی است. به همین دلیل تصمیم می گیرند پس از تغییر رشته‌ در رشته‌ ریاضي به تحصیل بپردازند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با مراحل تغییر رشته‌ از انسانی به ریاضي در دو پایه دهم و یازدهم آشنا شویم.

برای دریافت راهنمایی در خصوص تغییر رشته‌ از انسانی به ریاضي ، با مشاوران مجرب پاسخ با ما در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماساز طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تغییر رشته از انسانی به ریاضی امکان پذیر است ؟

انتخاب رشته‌ پس از اتمام دوره اول متوسطه ، بسیار مهم می باشد. دانش آموزان در این مرحله باید راهنمایی های لازم را از والدین ، مشاور مدرسه ، معلمان خود و دیگر افراد آگاه در این زمینه دریافت کنند.تا بتواند در نهایت خودشان با در نظر گرفتن توانمندی ها ، استعداد و علاقه خود وارد یکی از رشته‌ های ریاضی ، انسانی ، تجربی ، فنی و یا کاردانش شوند.

متاسفانه عده ای از دانش آموزان در این مرحله خوب عمل نمی کنند و فقط به عنوان اینکه انتخاب رشته‌ کرده‌ باشند ، بدون تحقیق و یا توجه به دیگر فاکتورهای موثر در موفقیت تحصیلی ، بر خلاف علاقه مندی و استعداد خود انتخاب رشته‌ می کنند. دانش آموزانی که به اشتباه وارد رشته‌ انسانی شده‌ اند و یا پس از ورود به این رشته‌ متوجه شده‌ اند که علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته‌ انسانی ندارند و تمایل دارند در رشته‌ ریاضي ادامه تحصیل دهند، می توانند درخواست تغییر رشته‌ خود را ثبت کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته فنی به انسانی 📞 تغییر رشته فنی به انسانی در مدرسه و در دانشگاه

نکته ای که لازم است دانش آموزان در نظر داشته باشند این است که تغییر رشته‌ از انسانی به ریاضی فقط در دو مقطع دهم و یازدهم امکان پذیر می باشد. یعنی متقاضیان مجاز هستند از مقطع دهم انسانی وارد مقطع یازدهم ریاضي شوند. همینطور می توانند از مقطع یازدهم انسانی به مقطع دوازدهم ریاضي تغییر رشته‌ دهند.

در این رابطه بخوانید : دروس تغییر رشته‌ – دهم به یازدهم – یازدهم به دوازدهم

تغییر رشته‌ از دهم انسانی به یازدهم ریاضي

اگر دانش آموز در حال تحصیل در مقطع دهم انسانی هستید ، می توانید با طی مراحل لازم به مقطع یازدهم ریاضي تغییر رشته‌ دهید. البته باید در نظر داشته باشید که بهتر است حداقل دو هفته قبل از شروع امتحانات پایان ترم در خرداد ماه و یا شهریور ماه درخواست تغییر رشته‌ خود را ثبت کنید. زیرا باید فرصت کافی برای کسب آمادگی در امتحانات تغییر رشته‌ را داشته باشید. در ادامه مراحل تغییر رشته‌ از انسانی به ریاضی را در مقطع دهم ارائه کرده‌ ایم :

  1. در قدم اول متقاضیان تغییر رشته‌ از انسانی به ریاضي در مقطع دهم باید از طریق سامانه سناد دانش آموزی ، فرم تغییر رشته‌ خود را دریافت کنند و یک نسخه تکمیل شده‌ آن را به مشاور و یا مدیر مدرسه خود تحویل دهند. زمانی به درخواست دانش آموز رسیدگی خواهد شد که او قبل از برگزاری امتحانات خرداد و یا شهریور ماه اقدام کرده‌ باشد.
  2. فرم درخواست تغییر رشته‌ از انسانی به ریاضي دانش آموز ، پس از تائید مدیر مدرسه محل تحصیل او در رشته‌ انسانی ، برای آموزش و پرورش منطقه ، ناحیه و یا شهرستان محل تحصیل ارسال می گردد. در صورتی که آموزش و پرورش نیز تغییر رشته‌ دانش آموز را بلامانع ببیند او را برای شرکت در امتحانات تغییر رشته‌ از دهم انسانی به یازدهم ریاضی معرفی می کنند.
  3. دانش آموز دهم انسانی زمانی می توانند از مقطع یازدهم در رشته‌ ریاضی تحصیل کند که در امتحانات دروس ریاضی 1 ، هندسه 1 ، فیزیک 1 و شیمی 1 شرکت کرده‌ و موفق به کسب نمره قبولی شود.

در این رابطه بخوانید : تغییر رشته‌ از انسانی به پزشکی

تغییر رشته‌ از یازدهم انسانی به دوازدهم ریاضی

تغییر رشته از انسانی به ریاضی

علاوه بر مقطع دهم ، دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع یازدهم انسانی نیز می توانند به مقطع دوازدهم ریاضی تغییر رشته‌ دهند. مراحل تغییر رشته‌ از یازدهم انسانی به دوازدهم ریاضي نیز مشابه با مقطع دهم است. تنها تفاوت تغییر رشته‌ در این دو مقطع این است که متقاضیان برای اینکه بتوانند وارد مقطع دوازدهم ریاضی شوند ، باید در امتحانات دروس حسابان 1 ، هندسه 2 ، فیزیک 2 و شیمی 2 شرکت کنند. دانش آموزانی که بتوانند در امتحانات این دروس نمره قبولی کسب کنند ؛ مجاز هستند از مقطع دوازدهم در رشته‌ ریاضی تحصیل کنند.

در این رابطه بخوانید : تغییر رشته‌ از انسانی به هنر 

سوالات متداول

  • آیا امکان تغییر رشته‌ از انسانی به ریاضي وجود دارد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از انسانی به پزشکی 1403 📞 چگونه از انسانی به پزشکی تغییر رشته بدهیم

بله ، دانش آموزان در حال تحصیل در پایه دهم و یازدهم انسانی می توانند در صورت تمایل به رشته‌ ریاضي تغییر رشته‌ دهند.

  • برای تغییر رشته از انسانی به ریاضی چه اقداماتی لازم است ؟

اقدامات لازم و همینطور مراحل تغییر رشته‌ از انسانی به ریاضي را در متن مقاله فوق به طور کامل بررسی کرده‌ ایم.

  • برای تغییر رشته‌ از یازدهم انسانی به دوازدهم ریاضي ، دانش آموزان باید در امتحانات کدام دروس شرکت کنند ؟

دانش آموزان مقطع یازدهم انسانی برای تغییر رشته‌ به مقطع دوازدهم ریاضي باید در امتحانات دروس ریاضی 1 ، هندسه 1 ، فیزیک 1 و شیمی 1 شرکت کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

یک نظر

  1. اگر در برگه هدایت تحصیلی رشته ریاضی قبول نشده باشیم باز امکان تغییر رشته به ریاضی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر