از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط تغییر رشته در دبیرستان 1402 📞 کلیه پایه ها طبق آخرین آیین نامه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط تغییر رشته‌ در دبیرستان

بسیاری از دانش آموزان در زمان انتخاب رشته‌ نهم به دهم تحت تاثیر نظر خانواده یا نظرات دوستان و بدون در نظر گرفتن توانایی­ ها و علایق و نیز عدم شناخت صحیح از خود و روحیاتشان ، رشته‌ ای نامناسب انتخاب می کنند و پس از یک یا دو سال تحصیل به دنبال تغییر رشته‌ هستند. شرایط تغییر رشته در دبیرستان  در پایه های دهم و یازدهم متفاوت است و باید رشته‌ تحصیلی و همچنین رشته‌ مورد تقاضای دانش آموز مورد بررسی قرار بگیرد و سپس آزمون تغییر رشته‌ توسط سازمان آموزش و پرورش منطقه برگزار شود. ما در این مطلب می خواهیم به بررسی  شرایط تغییر رشته‌ در دبیرستان بپردازیم ، اگر شما هم تصمیم به عوض کردن رشته‌ خود دارید ، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

اگر می خواهید رشته‌ تحصیلی خود را تغییر دهید و وارد رشته‌ جدید شوید ، حتما باید در زمان مقرر اقدام کنید در غیر این صورت مدرسه با تغییر رشته‌ شما موافقت نخواهد کرد. برای اطلاع از زمان ، مراحل و مدارک لازم برای تغییر رشته‌ با شماره زیر تماس بگیرید تا مشاوران ارشد ما شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط تغییر رشته در دبیرستان سال دهم 1402

دانش آموزانی که در سال دهم مشغول به تحصیل هستند و یا این پایه تحصیلی را به اتمام رسانده‌ اند می توانند تغییر رشته‌ انجام دهند. شرایط تغییر رشته‌ در پایه دهم به صورت زیر است :

  •  تکمیل نمون برگ الف تقاضای تغییر شاخه / رشته‌. این فرم باید تا دو هفته قبل از شروع امتحانات خرداد یا شهریورماه توسط دانش آموز تکمیل شده‌ و به امضای اولیا او برسد.
  • پس از تایید اداره آموزش و پرورش منطقه و موافقت با تغییر رشته‌ دانش آموز ، امتحان تغییر رشته‌ برگزار می شود و اگر رشته‌ مورد تقاضای دانش آموز در همان مدرسه محل تحصیل ارائه نشده‌ باشد ، با هماهنگی اداره آموزش و پرورش ، دبیرستان یا هنرستان مدنظر تعیین و دانش‌ آموز برای امتحان به آن واحد آموزشی تا یک هفته قبل از شروع امتحانات بر اساس نمون برگ ب معرفی خواهد شد.
  • پس از معرفی دانش آموز به واحد آموزشی مربوطه ، آزمون تغییر رشته‌ برگزار می شود.

برای اطلاع از دروس تغییر رشته‌ دهم به یازدهم از تمامی رشته‌ های نظری و کاردانش به شاخه فنی و حرفه ای و …. بر روی لینک قرار داده‌ شده‌ کلیک کنید.

شرایط تغییر رشته‌ در دبیرستان سال یازدهم 1402

با درخواست تغییر رشته‌ دانش آموزان سال یازدهم نیز موافقت می شود ولی این دسته از دانش آموزان باید واجد شرایط ذکر شده‌ در آیین نامه تغییر رشته‌ در دبیرستان باشند که به شرح زیر هستند :

  • حداکثر دو هفته قبل از برگزاری امتحانات خردادماه درخواست خود را در دبیرستان محل تحصیل ثبت کنند.
  • کمیسیون آموزش و پرورش باید با درخواست تغییر رشته‌ دانش آموز موافقت نماید.
  • اگر رشته‌ مورد تقاضا دانش آموز در دبیرستان محل تحصیل ارائه شود ، آزمون تغییر رشته‌ در همان مدرسه برگزار می شود ولی در صورت عدم ارائه رشته‌ مورد تقاضا ، حوزه آزمون تغییر می کند.
  • آزمون تغییر رشته‌ در خردادماه و شهریورماه برگزار می شود.

برای اطلاع از دروس تغییر رشته‌ یازدهم به دوازدهم از تمامی رشته‌ های نظری و کاردانش به شاخه فنی و حرفه ای و …. بر روی لینک قرار داده‌ شده‌ کلیک کنید.

مرتبط بخوانید : نمونه سوالات آزمون بهیاری پایه نهم و پایه دهم

مراحل تغییر رشته‌ دانش آموزان در دوره متوسطه دوم 1402

شرایط تغییر رشته‌ در دبیرستان

مراحل کلی تغییر رشته‌ در دبیرستان به شرح زیر می باشد و دانش آموزانی که از شرایط لازم برخوردار هستند می توانند طبق مراحل گفته شده‌ در ادامه ، برای تغییر رشته‌ اقدام نمایند.

تغییر رشته‌ دانش آموزان باید در سامانه سناد ثبت شود و در صورت عدم ثبت مشخصات و اطلاعات لازم در این سامانه ، ممکن است برای شرکت و ثبت نام کنکور و همچنین ورود به دانشگاه با مشکل مواجه شوید. اگر با نحوه ورود به سامانه سناد و ثبت اطلاعات مربوط به تغییر رشته‌ اشنایی ندارید ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

  • مرحله اول : ثبت درخواست تغییر رشته‌ در سامانه سناد (بخش مدیریت دانش‌آموزان – تغییر رشته‌) و تهیه پرینت از فرم الف و در صورت نیاز فرم ب و تکمیل قسمت اول آن توسط دانش آموز (برای ورود به سایت سناد باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشید که می توانید از مدیر مدرسه دریافت کنید)
  • مرحله دوم : تحویل فرم تغییر رشته‌ و فرم های الف و ب تکمیل شده‌ به مدرسه محل تحصیل حداکثر تا 15 روز قبل از آغاز امتحانات خرداد یا شهریور
  • مرحله سوم : ارائه فرم تغییر رشته‌ دبیرستان به مشاور مدرسه و نظرخواهی از او
  • مرحله چهارم : تایید فرم ها توسط مدیر دبیرستان
  • مرحله پنجم : ارسال فرم های الف و ب و فرم تغییر رشته‌ به کارشناس متوسطه
  • مرحله ششم : تایید و موافقت با درخواست تغییر رشته‌ دانش آموز از سوی سازمان آموزش و پرورش منطقه
  • مرحله هفتم : برگزاری آزمون تغییر رشته‌ برای دروس اختصاصی رشته‌ جدید
  • مرحله هشتم : ثبت نمرات در سامانه سناد
  • مرحله آخر : اعلام نتایج از طریق سایت سناد

شرایط تکرار پایه تحصیلی برای تغییر رشته‌ در دبیرستان 1402

دانش آموزانی که می خواهند در شاخه تحصیلی خود تغییر رشته‌ دهند ، امکان تکرار پایه تحصیلی را ندارند. مثلا تغییر رشته‌ از انسانی به تجربی یا از ریاضی به تجربی و بالعکس بدون تکرار پایه تحصیلی انجام می گیرد چرا که هر سه رشته‌ انسانی ، ریاضی و تجربی از شاخه نظری هستند.

اما در صورت تغییر شاخه ، امکان تکرار پایه وجود دارد. مثلا تغییر رشته‌ از فنی به تجربی و تغییر رشته‌ از ریاضی به فنی با تکرار پایه تحصیلی انجام می گیرد. بنابراین اگر می خواهید از امکان تکرار پایه استفاده کنید باید در سایت سناد درخواست خود را ثبت نمایید تا توسط مدرسه و آموزش و پرورش منطقه بررسی شود.

مرتبط بخوانید : بهیاری در دبیرستان – راهنمای تحصیل رشته‌ بهیاری در دبیرستان – کتاب های رشته‌ بهیاری

شرایط دریافت دیپلم مجدد 1402

شرایط تغییر رشته‌ در دبیرستان

برخی از دانش آموزان ممکن است بنا به دلایلی همچون مهاجرت ، ترک تحصیلی و … بخواهند دیپلم نظام جدید دریافت کنند. اگر فارغ التحصیل دوره‌های 6 ساله و 4 ساله‌‌ متوسطه هستید و می خواهید دیپلم مجدد در شاخه کاردانش دریافت کنید ، باید درس‌ های مهارتی و شایستگی‌ های فنی و شایستگی‌ های غیرفنی را بگذرانید. همچنین دروس دینی 3 ، اخلاق 3 ، قرآن 3 ، عربی و زبان 3 را هم باید پاس کنید.

در کل اینکه فرفی نمی کند که از کدام شاخه نظری ، فنی حرفه ای و یا کاردانش می خواهید دیپلم مجدد دریافت کنید ، باید در آزمون تمام درس های سال دوازدهم رشته‌ مد نظر شرکت کرده‌ و نمره قبولی را دریافت کنید.

مرتبط بخوانید : دبیرستان بهیاری در تهران – شیراز – لیست دبیرستان های بهیاری در تهران و شیراز

شرایط تغییر رشته‌ در دبیرستان برای شرکت در کنکور 1402 

اگر هدف شما از تغییر رشته‌ در دبیرستان ، شرکت در کنکور گروه آزمایشی مورد علاقه تان است اما با درخواست تغییر رشته‌ شما موافقت نمی شود ، شما می توانید با مدرک دیپلم نظام جدید خود در کنکور هر کدام از گروه های آزمایشی که علاقه دارید ، شرکت کنید. البته در این شرایط نحوه اعمال سوابق تحصیلی متفاوت خواهد بود و اگر در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی شرکت نکنید ، از 40 درصد تاثیر مثبت سوابق تحصیلی بهره مند نخواهید شد.

مشاوره تلفنی شرایط تغییر رشته در دبیرستان و کنکور

دانش آموزان دبیرستانی بسیاری تمایل دارند که رشته‌ تحصیلی خود را تغییر دهند اما با شرایط و مراحل آن آشنایی ندارند. اگر شما هم متقاضی تغییر رشته‌ هستید ، توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با مشاوری مجرب مشورت کنید و تمامی جوانب را بررسی نمایید. در این امر ، مشاوران مرکز تحصیلی پاسخ با ما در خدمت شما هستند لطفا به صورت تلفنی تماس بگیرید و پس از ارتباط با مشاور ، هر سوالی که دارید بپرسید.

سوالات متداول

  • شرایط تغییر رشته در دبیرستان به چه صورت است ؟

دانش آموزان پایه دهم برای تغییر رشته‌ باید دو هفته قبل از برگزاری امتحانات خردادماه درخواست خود را به مدرسه ارائه دهند.

  • آیا تغییر رشته‌ از فنی به تجربی امکان پذیر است ؟

بله ، دانش آموزان شاخه فنی حرفه ای برای ورود به شاخه نظری و رشته‌ تجربی می توانند تکرار پایه و تغییر رشته‌ انجام دهند.

  • چگونه می توان برای تغییر رشته‌ از انسانی به تجربی اقدام کرد ؟

دانش آموزان برای تغییر از رشته‌ انسانی به تجربی باید در آزمون دروس اختصاصی رشته‌ تجربی شرکت نمایند.

  • تغییر رشته‌ در دبیرستان از تجربی به هنر چه شرایطی دارد ؟

دانش آموزان رشته‌ تجربی برای ورود به شاخه هنر می توانند تکرار پایه و تغییر رشته‌ انجام دهند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

220 نظر

  1. امیر محمد

    باسلام اگه معدل بین ۱۶ یا ۱۵ باشد سال دوازدهم دیپلم انسانی میشه کنکر تجربی داد یا نه

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود برای راهنمایی در زمینه تغییر رشته در دبیرستان با مشاوران ما تماس بگیرید.

    • سلام ببخشید من دهم تجربی هستم میخوام به هنر تغییر رشته بدم
      تو مرداد ماه امکانش هست؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  2. با سلام چرا امسال تغییر رشته امکان پذیر نیست دلیلش چیه لطفاً کمکم کنید شرایط تغییر رشته در دبیرستان 1400 به چه صورته ممنون میشم

    • سلام . من پایه دهم رشته خیاطی هستم و می‌خوام تغییر رشته به تجربی بدم. اولویت تجربیم تو فرم هدایت تحصیلی هاشور خورده آموزش پرورش منطقه میگ نمیتونی تغییر رشته بدی بخاطر هاشور خوردگی آیا این درسته؟ من اصلا به هنر علاقه ندارم و هر روز کارم شده گریه . میدونم تنبلی کردم پارسال ولی الان چوبشو خوردم و می‌خوام آیندمو عوض کنم. لطفاً راهنماییم کنید باید ب آموزش پرورش استان مراجعه کنم؟. از اصفهان هستم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • سلام خسته نباشید .
      پایه یازدهم انسانی هستم ک میخوام برم کامپیوتر ولی هر جا پرسیدم میگن برا پایه ۱۲ نمتونید بری رشته کامپیوتر لطفا راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  3. سلام من امسال دوازدهم تجربی میخونم میخام تغییر رشته بدم برم انسانی
    آیا لین ممکنه؟
    و من در سال نهم نتونستم رشته انسانی رو بیارم اگر ممکنه تغییر رشته بدم میتونم برم انسانی؟
    لطفا جواب بدید اضطراریه

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما می توانید با مدرک دیپلم تجربی در کنکور انسانی شرکت کنید.

    • سلام وقتتون بخیر من از سال دهم انسانی تغییر رشته دادم به خیاطی کاردانش
      و باید تا پایان سال تحصیلی یازدهم گواهی دیپلم فنی حرفه ای رو به مدرسه تحویل بدم
      آیا روش دیگه ای هست بتونم جایگزین این کار کنم؟
      مثلا میتوانم در تا شهریور ۱۴۰۱ تحویل مدرسه بدم؟

    • سلام من دهم تجربی هستم ب اسرار بابام اومدم تجربی مخام برم انسانی ،مدیر مدرسمون میگه ک مرداد میتونی تغییر رشته بدی ایا این درسته؟؟؟
      مگه نباید قبل از امتحانات خرداد تغییر رشته داد ؟؟؟لطفا کمکم کنید 🙏

  4. خالد شهری بر فرد

    سلام من درسال نهم نمره قبولی در رشته تجربی نیاوردم و انسانی برگ ب قبول کردم آیا میتوانم در سال دهم به یازده تغییر رشته بدهم

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله ، شرایط تغییر رشته در دبیرستان وجود دارد

    • سلام من الان دهم انسانی هستم اگر در خرداد امتحانات یک یا دو تجدید اورده باشم امکان داره شهریور تغییر رشته بدم وهم اون درس های که تجدید شدم امتحان بدم

  5. سلام و عرض ادب
    امیدوارم حالتون خوب باشه
    بنده در سال نهم موفق به کسب نمره قبولی برای انتخاب رشته در رشته مورد نظرم در برگه هدایت تحصیلی نشدم
    لذا قصد دارم در آزمون تغییر رشته مورد نظرم شرکت کنم
    اضافه کنم بنده در حال حاضر در رشته حسابداری کاردانش دهم مشغول به تحصیل هستم
    سوالی که در ذهنم وجود داره اینکه آیا من برای تغییر رشته باید ابتدا حتما درس های رشته ای که الان (حسابداری) مشغول به آن هستم را قبول شوم تا بتوان در آزمون تغییر رشته شرکت کنم یا اینکه برای تغییر شاخه/رشته نیازی به نمره قبولی در رشته حسابداری را ندارم ؟؟
    لطفا مرا راهنمایی کنید !!

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی کامل در خصوص شرایط تغییر رشته در دبیرستان با مشاوران ما تماس بگیرید و پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

    • سلام خیر نیازی نیست که درس های تخصصی رشته حسابداری قبول بشی حسابداری به شرح زیر است
      کاربر نرم افزار مالی
      کمک حسابدار نظری
      کمک حسابدار عملی

  6. سلام خسته نباشید لطفاجواب بدین من پایه نهم موفق ب گرفتن نمره دررشته موردنظرنشدم الان پایه دوازدهم معماری هستم فک کنم که نمره ورودبه دانشگاه هم نمره های کلاسی باشع کنکورندیم چطورمیتونم تغییررشته بدم به پرستاری؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با مدرک دیپلم معماری نظام جدید می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید و وارد رشته پرستاری شوید. برای دریافت برنامه ریزی کنکور و اطلاع از منابع ، با مشاوران ارشد ما تماس خاصل بفرمایید.

  7. سلام من پایه دهم رشته‌ی ریاضی هستم وترم اول رو در رشتهی ریاضی گذروندم ولی مبخوام رشتم رو به فنی تغییر بدم برای ترم دوم ولی مدیر مدرسه ام میگه خرداد نمیتونم امتحان بدم باید شهریور امتحان بدم ولی در مقاله ی بالا نوشته میشه خردادم امتحان بدم من باید چی کار کنم که در خرداد امتحان بدم برای رشته‌ی جدید لطفا جواب بدین و راهنمابیم کنید ممنون میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. با توجه به توضیحات مدیر مدرسه خود ، در شهریورماه برای شرکت در امتحانات تعییر رشته اقدام کنید.

  8. سلام من دانش آموز دهم تجربی هستم خواستم بدونم که میتونم کنکورم رو ریاضی بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در زمان ثبت نام کنکور ، گروه ازمایشی ریاضی را انتخاب کنید.

  9. بعد اینکه می تونم آخر سال یازدهم تغییر رشته بدم و برم ریاضی؟

    • پاسخ با ما

      شرایط تغییر رشته در دبیرستان را در این مطلب بررسی کردیم. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

  10. سلام خسته نباشین
    من دهم فنی حرفه ای هستم میخوام برم ب انسانی
    باید از ۴ تا دروس انسانی امتحان بدم
    باید نمره قبولی من از این ۴ تا امتحان انسانی چند باشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمره قبولی برای تغییر رشته در دبیرستان طبق نظر مدیر مدرسه تعیین می شود.

    • سلام
      من میخوام از انسانی به تجربی برم و بهم گفتن که باید بعد امتحانات خرداد اقدام کنم برای تغییر رشته
      و اینکه اگه معدل مال انسانیم مورد قبول نبود باز هم تغییر رشته انجام میشه؟؟ یا فقط درس های تخصصی رشته مورد نظرمو باید برم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. هم معدل و هم نمرات در بعضی دروس مهم باید بالا باشد تا با درخواست تغییر رشته موافقت شود

  11. علی حسینی

    سلام من دهم تجربی ام . می خوام یازدهم به انسانی برم . می شه که دروس تخصصی این سال یعنی دهم رو کم بیارم مثل صفر ولی دروس انسانی که امتحان می دم بالا باشه مثلاً زیستم صفر باشه شیمی ام صفر باشه ولی در امتحان دروس انسانی رتبه عالی بگیم و برم انسان؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته ، باید در دروس اختصاصی رشته ای که می خواهید به آن تغییر رشته دهید ، نمره بالا کسب کنید

  12. سلام خسته نباشید من میخوام تغییر رشته بدم میخواستم بدونم که باید در این رشته ایی ک هستم نمره ی قبولی داشته باشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی در خصوص تغییر رشته در دبیرستان لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید

  13. سلام من دهم معماری هستم میخوام تغییر رشته بدم رشته مدنظرم تجربیه نمره لازم دروس برای سال اول تجربی چقدره و چ درسهایی رو باید امتحان بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته در دبیرستان باید در دروس تخصصی رشته تجربی مثل زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و … نمره مناسب به دست آورید.

  14. با سلام پسر من سال دوازدهم انسانی است و ایشون سال یازدهم را با معدل بالای 18 به اتمام رسانده و میخواهد به شاخه هنر گرایش یابد آیا از سال یازدهم باید مجددا تکرار کنند ؟؟؟ یا از سال دهم ؟؟؟

    • با سلام کلاس یازدهم ریاضی هستم میخوام تغیر رشته بدم به هنر ایا امکانش هست یا نه ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا برای تغییر رشته به طور کامل راهنمایی شوید.

    • سلام من دهم تجربی هستم میخوام به هنر تغییر رشته بدم
      میخواستم بدونم تو مرداد ماه امکانش هست؟؟

  15. حنانه بختیاری

    سلام من یازدهم تجربی هستم اگر بخوام به رشته فنی تغییر رشته بدم و همه دروس روهم با نمرات بالا قبول شدم احتیاج به تکرار پایه دارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته از تجربی به هر یک از رشته های فنی حرفه ای باید در امتحانات دروس تخصصی آن رشته شرکت کنید و در صورت کسب نمره قبولی ، با درخواست شما برای تغییر رشته موافقت می شود

    • کیمیا چدانی

      سلام وقت بخیر من انسانی هستم و علاقه زیادی به موسیقی دارم برای ک تغییر رشته بدن حتما باید دوباره سال دهم رو بخونم یا میتونم دروس تخصصی دهم رو پاس کنم و اینکه درویش شامل چ چیزایی میشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. در امتحانات تغییر رشته شرکت می کنید و دروس تغییر رشته هم توسط مدرسه مشخص می شود

  16. سلام آیا اون امتحانی که برای تغییر رشته میگیرن همون امتحانی هستش که دانش آموزان اون رشته در شهریور یا خرداد می دن؟ و سطح سوالات در چه حدیه؟؟

  17. سلام خسته نباشید وقتتون بخیر.من کلاس یازدهم رشته کامپیوترم می خوام کلاس دوازدهم تغییر رشته بدم به رشته انسانی.تو اکثر سایت و سایت شما نوشته که این امکان وجود داره و قبلش باید با آموزش پرورش منطقتون هماهنگ کنید و اجازه بگیرید.من به آموزش پرورش منطقه ۳ زنگ زدم منتها گفتن که امکان تغییر رشته از شاخه فنی به نظری وجود نداره.میشه لطفا راهنماییم کنید من الان باید چیکار کنم.اتفاقا تو سایتتون گفتید که این بخشنامه تا الان ینی سال ۱۴۰۰ موجوده.لطفا یه راهنمایی کنید منو.خیلی ممنونم

    • پاسخ با ما

      سلام. دوست عزیز لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا درباره شرایط تغییر رشته به صورت کامل راهنمایی شوید.

  18. سلام
    من یازدهم رشته ریاضی هستم
    برای اینکه بتونم رشته مو به تجربی تغییر بدم و مجدد سال بعد هم یازدهم ولی تجربی رو بخونم لطفا راهنماییم کنید ک امکان پذیر هست یا ن؟
    یا میتونم فرم تغییر رشته رو پر کنم و بعد پروندمو از مدرسه نمونه بگیرم و تو ی مدرسه عادی با رشته تجربی تحصیل کنن؟! 🙂

  19. سلام من دهم انسانی هستم با معدل کل هجده و بیست و پنج میتونم تغییر رشته بدم تجربی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته در دبیرستان علاوه بر معدل ، معیار های دیگری نیز مورد بررسی قرار می گیرند که می توانید برای راهنمایی کامل با مشاوران ما تماس بگیرید.

    • سلام من ده انسانی میخونم و میخوام به کاردانش تغییر رشته بدم باید حتما دهممو کامل کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید نمرات پایه دهم شما ثبت شوند

  20. سلام وقتتون بخیر من الان کلاس دهم هستم و الکترونیک فنی حرفه ای میخونم میخواستم بدونم که میشه امسال به رشته انسانی تغییر رشته بدم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی در خصوص تغییر رشته از فنی به انسانی با مشاوران ما تماس بگیرید.

  21. سلام وقتتون بخیر من کلاس دهم فنی حرفه ای هستم ‌‌‌‌‌میخوامتغییر رشته بدم به انسانی آیا امسال امکان پذیره و اینکه چه کتاب های رو باید بهونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را برای تغییر رشته از فنی به انسانی راهنمایی کنند.

  22. متین ذبیحی

    سلام من تجربی پایه دهم هستم ایا میتونم تغییر رشته به هنر بدم؟
    چون علاقم موسیقی هستش ولی به زور خانواده دارم تجربی میخونم

  23. سلام
    میشه ۱ هفته مونده به امتحانات خرداد
    اقدام به پر کردن فرم تغییر رشته کرد و به مدیریت مدرسه داد؟
    و تو شهریور ماه آزمون تغییر رشته داد؟

  24. سلام وقت بخیر
    ببخشید با معدل ۱۷ و خورده ای یا ۱۸ سال دهم میشه از رشته ی معارف اسلامی ب انسانی تغییر رشته داد ؟ و مدرسه ما میگن ک اگه در هدایت تحصیلی سال نهم رشته انسانی اولویت ب اومده باشه در تغییر رشته حتی قبول بشی چون ب اومده بود نمیپذرین
    آیا درسته؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید🌺

  25. سلام خسته نباشید
    من یازدهم تجربی هستم و میخوام به رشته انسانی تغییر رشته بدم و در امتحانات تغییر رشته هم دارم شرکت میکنم اما مهم ترین دغدغه من اینه میدونم احتملا امتحان ریاضی ترم ۲ تجربی رو تجدید میشم میخواستم بدونم اگه ریاضی تجربی رو تجدید بشم توی رفتن من به رشته انسانی تاثیر میزاره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  26. سلام خسته نباشید برای تغییر رشته به انسانی دریافت نمره قبولی برای دروسی مثل زیست و فیزیک و ریاضی و شیمی لازم هست؟
    یعنی برای این چهار درس باید نمره قبولی بگیریم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید در دروس اختصاصی رشته جدید نمره قبولی بگیرید.

  27. سلام ببخشید بنده پایه یازدهم انسانی هستم میخاستم برم فنی ولی میگن نمیشه و باید کنکور انسانی بدم ، ایا میتونم در همین یازدهم تغییر رشته بدم و دوازدهم فنی بخونم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  28. ابوالفضل

    سلام سال دهم هستم رشته تاسیسات هستم میخواهم رشتم را به رشته عمران تغییر بدم لطفاً راهنمایی کنید

  29. امیر محمد مرادی

    باسلام ،ببخشید میخواستم بدونم نمره قبولی درس های تخصصی رشته انسانی حداقل باید چند باشد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. نمرات لازم برای تغییر رشته بستگی به نظر مدرسه دارد ولی قطعا با نمرات بالا احتمال موافقت بیشتر است

    • سلام
      من پایه دوازدهم انسانی ام و امکانش هست بعد گرفتن دیپلم انسانی کنکور صنایع غذایی شاخه فنی حرفه ای بدم یا خیر باید کنکور انسانی باید بدم و با توجه ب رتبه میتونم دانشگاه صنایع برم؟

  30. سلام
    من دانش آموز پایه دهم رشته ریاضی هستم
    در اردیبهشت ماه درخواست تعقیر رشته دادم
    میخوام که به رشته انسانی برم
    سوال من اینه میشه که امتحان ریاضی (رشته ریاضی و فیزیک ) رو ندم و بعدا در امتحان ریاضی آمار و احتمال(رشته انسانی ) شرکت کنم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام برای تغییر رشته باید در تمام دروس نمره قبولی داشته باشید

  31. سلام خسته نباشید من رشته ی انسانی خوندم یازدهم هستم و میخام به تجربی تغییر رشته بدم ،تو تغییر رشته هدایت تحصیلی رو هم نگاه میکنن و بر اساس اون قبول میکنن یا هدایت تحصیلی مهم نیص !؟

  32. فاطمه صفری

    سلام من کلاس نهم رشته تجربی نیاوردم و الان که رشته معماری (کاردانش) هستم میخام تغییر رشته بدم
    آیا امکان داره که به تجربی برم

  33. با سلام: اگر دانش آموز رشته ریاضی 6 تا تجدید داشته باشد می تواند در امتحان تغییر رشته شرکت کرده و به رشته انسانی برود ایا مجبور است درسهای رشته ریاضی هم امتحان بدهد

  34. سلام خسته نباشید من پایه دهم انسانی هستم و امتحان خرداد هم دادم میخوام تغیر رشته بدم و به طراحی دوخت کاردانش برم میخوام تکرار پایه کنم آیا میتونم همچین کاری کنم مشکلی پیش نمیاد برا ثبت نام در مدارس کار و دانش چون میخوام‌ تکرار پایه کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود برای بررسی شرایط تغییر رشته در دبیرستان و پرسیدن سوالات خود ، با مشاوران ما تماس بگیرید

  35. امکان تغیر رشته از دوازدهم تجربی به ریاصی وجود دارد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله امکان پذیر است با مشاوران تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید

    • سلام من یازدهم تجربی تموم آیا امکان دارد در ازمون تغییر شاخه به فنی شرکت کنم و بتونم پایه یازدهم رو در رشته فنی بخونم؟

  36. من پایه دهم انسانی هستم عربی رو افتادم و الان میخوام تغییر رشته بدم برم تجربی با اینکه عربی افتادم میتونم تغییر رشته بدم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بستگی به نظر مدرسه دارد.

    • سلام من الان دهم انسانی هستم . میخوام به تجربی تغییر رشته بدم. سال نهم در هدایت تحصیلی رشته تجربی هاشور خورده بود الان میتونم تغییر رشته بدم؟ معلم و مدیر من گفتند نمیتونی چون تجربی هاشور خورده

  37. سلام اگه معدل ۱۵ یا ۱۶باشد سال دهم حسابداری میتونم کنکور تجربی بدم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با دیپلم نظام جدید می توانید در کنکور نظری شرکت کنید.

  38. سلام آیا تغییر رشته در پایه دهم از انسانی به تجربی امکان پذیر است؟

  39. سلام من تجربی نژام قدیم هستم میخوام تغیر رشته بدم و برم انسانی
    میشه بدونم کی بیاد تغیر رشته بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید بدون تغییر رشته ، در کنکور تجربی شرکت کنید.

  40. سلام وقتتون بخیر باشه.چرا مدرسه با تغییر رشته مخالفت داره؟

  41. سلام آیا تغییر شاخه در پایه یازدهم با تکرار پایه امکان پذیره؟

  42. بله میتوانید انسانی به تجربی تغییر رشته بدهید

  43. سلام بنده دارم از پایه دهم انسانی تغییر رشته میدهم برای تجربی میخواستم بدونم اگر در امتحانات تغییر رشته شهریور یک درس را نمره قبولی اخذ نکنیم تغییر رشته نمیتونیم بدیم؟حس میکنم زیست رو خوب ندادم؟ایا راهی هست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید در تمام دروس تخصصی رشته تحصیلی جدید نمره قبولی به دست آورید

  44. من دهم انسانی هستم
    می خوام به تجربی برم، اگر در خرداد دروس اختصاصی تجربی رو بدم و قبول شم، دیگه تابستون کار خاصی ندارم؟؟؟

  45. سلام من تغییر رشته دادم و قبول شدم الان پایه بازدهمم
    مدرسه بهم گفتن ک بفیه درسا رو امتحان بدم
    اصلا همچین چیزی ممکن هست؟؟!

  46. سلام من امسال دهم ریاضی هستم میخوام تغییر رشته بدم به انسانی باید چکار کنم ؟

  47. سلام من کلاس نهم هستم رشته تجربی نیاوردم در هدایت تحصیلی آیا امکان داره دوباره کلاس نهم رو بخونم:؟

  48. سلام
    اگه تو دروس تغییر رشته انسانی به تجربی یکی رو بیوفتیم سه تارو قبول شیم می تونیم تغییر رشته بدیم

    • سلام وقتتون بخیر خیر نمی توانید مگر اینکه مدرسه یک امتحان دیگری از درسی که پاس نشدید بگیرد در غیر این صورت امکان تغییر رشته وجود ندارد

  49. سلام
    من میخام از رشته ریاضی برم رشته تجربی
    بعد یدونه امتحان زیست رو دادم و نمرش شد ۱۲.۵
    بعد درسای فیزیک و ریاضی و شیمی و قبول شدم ولی نمره هاشون همینطوری کمه
    بعد معدلمم پایینه

    بنظرتون تاییدیه تغییر رشتم از آموزش و پرورش با این شرایط من میاد یانه ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بستگی به نظر مشاور و مدیر مدرسه دارد

    • سلام من دهم رشته ی کامپیوتر هستم وبه رشته تجربی علاقه دارم میخوام تغییر رشته بدم اما توبرگه هدابت تحصیلی تجربی نیاوردم ایابا تغییر رشته من موافقت میشه یا به خاطر اینکه نیاوردم نمی تونم امتحان تغییر رشته بدم من رشته های نظری ام هاشور خوردند لطفا جواب بدید

  50. اگه بخوایم تو سال دوازدهم قبل از کنکور رشتمون رو از کار و دانش به تجربی عوض کنیم باید چیکار کنیم

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  51. سلام خسته نباشید من دانش آموز سال یازدهم رشته تربیت بدنی هستم.
    مدل سال دهمم 19.71 بوده و سال نهم رشته های نظری روهم الف آورده بودم.الان امکان داره که من تغییر رشته بدم به رشته ریاضی یا تحربی؟

  52. سلام. من سال دهم کارو دانش هستم و می‌خوام برای دوم دبیرستان به رشته ریاضی تغییر رشته بدم،اما در هدایت تحصیلی سال قبل ریاضی جزو اولویت هام نبود. آیا مشکلی پیش میاد برای تغییر رشتم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته اولویت های هدایت تحصیلی هم بررسی می شوند.

  53. سلام ببخشید من سال دهم رشتم کامیپوتر و میخام تغیر رشته بدم برم به تجربی
    و اینک تو برگه هدایت تحصیلی هم تجربی رو نرسوندم ایا میتونم تغیر رشته فدم مشکلی پیش نمیاد؟

  54. سلام من دهم انسانی هستم شرایط تغییر رشته به تجربی چطوریه

  55. سلام من رشته انسانی نیاوردم ورفتم به رشته کارو دانش می تونم امسال که دهم هستم تغییر رشته بدم
    من نمی تونم هم کتاب کارودانش رو بخونم و انسانی رو خیلی گیج کنندس میتونم مدرسه نرم و بشینم کتاب انسانی رو بخوم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • معصومه جعفری

      سلام من دهم تجربی هستم من رشته تجربی را دوست ندارم مامانم به من گفت باید بری تجربی اما من خودم انسانی رو دوست داشتم الان هم انسانی و هم تجربی رو دوست ندارم دوست دارم برم هنرستان تربت برای تربیت بدنی لطفا بهم کمک کنید چه جوری باید تغییر رشته بدم

  56. معصومه جعفری

    سلام من دهم تجربی هستم من به اسرار مامانم رفتم تجربی ولی خودم دوست داشتم برم انسانی الان ن انسانی رو دوست دارم ن تجربی
    دوست دارم برم هنرستان تربت برای تربیت بدنی
    میتونم برم لطفا بهم کمک کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  57. معراج سربندی

    باسلام. من دهم فنی حرعفه ای رشته کامپیوتر میخونم . میخوام تغییر رشته بدم برم به تجربی ،واینکه من توی هدایت تحصیلی الف و ب نیاوردم در تجربی میخواستم بدونم میتونم بازم برم

  58. سلام من به هنر علاقه داشتم اما سال نهم به خاطر نمره زیر ۱۰ریاضیم نیاوردم هنرستان و رفتم معارف الان سال اول معارف هستم ایا میتونم تغیر رشته بدم و برم هنرستان؟؟

  59. سلام من ۱۶ سالمه دهم انسانی هستم و بنا به دلایلی می خوام ترک تحصیل کنم
    در هدایت تحصیل ریاضی نیاوردم
    میخواستم بدونم میتونم چند ساله دیگه در مدرسه بزرگ سالان ریاضی بخونم

  60. سلام خسته نباشید ، من یه دانش آموز سال دهمی هستم و رشته ام فنی هستش ، و من از این رشته خوشم نمیاد ، دلم میخواد برم ریاضی ، و رشته ریاضی رو بخاطر نیم نمره داخل هدایت تحصیلیم نیاوردم ، الان اگه من اقدام به این کار بکنم ، میتونم عوضش کنم؟

  61. سلام من یازدهم فنی و حرفه ای هستم میخوام تغییر رشته بدم به تجربی برای سال دوازدهم آیا امکانش هست؟حتی اگر در سال نهم برای انتخاب رشته ، رشته ی تجربی رو نیاورده باشم؟

  62. سلام دوستان خسته نباشید ببخشید اگه کسی تو پایه یازدهم ریاضی به دوازدهم انسانی تغییر رشته بده معدل دیپلمش چطور حساب میشه

  63. سلام خسته نباشید
    من در سال نهم برای هم رشته ریاضی هم تجربی در بذگه هدایت تحصیلی نمره مورد نیاز رو اوردم و واجد شرایط برای هر دو بودم. رشته تجربی رو انتخاب کردم اما الان میخوام به رشته ریاضی تغییر رشته بدم. برای تغییر رشته باید چه زمانی اقدام کنم و ایا نیاز به امتحان دروس رشته دیگر دارم یا نه چون برای ریاضی هم واجد شرایط بودم.

  64. سلام من نهم تجربی نیاوردم اما الان میخوام در ازمون تغییر رشته پایان سال شرکت کنم ایا با توجه به اینکه نهم تجربی نیاوردم میتونم اینکارو کنم؟ و معدل دهم انسانیم باید چند باشه که قبول بشم؟

  65. محمد هاشمی

    من یازدهم فنی حرفه ای مکانیک سال یازدهم هستم میخوام ببینم میتونم به کامپیوتر تغییر رشته بدم و تکرار پایه یازدهم رو بخونم

  66. سلام خوب هستین لطفا جواب دهید
    من امسال یازدهم تجربی ام میخام تغییر رشته بدم به فنی حرفه ای کِی اقدام کنم و قراره از یازدهم بخونم یا دهم یا شروع دوازدهم چطوریه شرایطش؟ لطفا راهنمایی کنین

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • سلام من کلاس دهم ریاضی هستم من می‌خواهم به فنی تغییر رشته بدهم وهمین پایه دهم را تکرار کنم آیا برای این کار باید نوبت دوم همه نمره هایم باید قبولی باشد؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در دروس مد نظر باید حداقل نمره مورد تایید مدرسه را کسب کنید.

  67. سلام من داخل هدایت تحصیلی رشته تجربی نیاوردم آیا امکانش هست که تغییر رشته بدم به تجربی الان هم داخل رشته انسانی ام لطفا جواب بدید

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای تغییر رشته باید موافقت مدرسه را به دست آورید.

  68. سلام
    خسته نباشید
    من یازدهم برق هستم از شاخه فنی حرفه ایی
    میخوام دوازدهم رو برم انسانی بخونم میشه تغییر رشته بدم؟!

  69. سلام من الان دهم تربیت کودک میخونم و میخام تغیر رشته بدم به انسانی آیا این امکان پذیره؟

  70. محمدرضا عظیمی

    سلام ببخشید من امسال دهمم و میخام تغییررشته بدم معماری
    باید سال دهمو دوباره بخونم؟
    اگر امتحانات خرداد درسای تخصصیه تجربی رو بیفتم بازم میتونم برم معماری؟

  71. سلام من سال دوازدهم طراحی هستم آیا امکانش هست تغییر رشته بدمو برم مکانیک و از دهم شروع کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  72. سلام خواستم بدونم اگر در هدایت تحصیلی درسته مورد نظر رو نیاری امکان تغییر رشته هست یا ن

    و اگر یک امتحان واس تغییر رشته نتونستم پاس کنیم چی میشه ؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  73. سلام من داخل فنی حرفه ای هستم رشته فتو گرافیک میخوام برم کامپیوتر اما مدرسه میگه باید برم کار دانش آیا راه وحلی هست که من تو فنی حرفه ای بخونم

  74. با سلام من یازدهم ساختمان هستم میخواستم برم انسانی آیا میشه

  75. سلام من دهمم رشتم انسانی هستش میخواستم تغییر رشته بدم برم کاردانش آیا باید دروس انسانی رو پاس بشم حتما یا اگه چند تا درس قبول نشم امکان تغییر رشته دارم یا نه؟؟؟

  76. سلام خسته نباشید من دارم امتحانای خرداد دهم انسانی رو میدم و تصمیم دارم برای یازدهم تغییر رشته بدم به طراحی لباس در فنی باید فقط کتاب های اختصاصی طراحی رو بخونم برم امتحان بدم ؟ و میشه بگید کتاب های اختصاصی چی هستن یا چه کتاب هایش رو باید امتحان بدم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  77. با سلام من امسال دهم انسانی هستم و می‌خوام تعغیر رشته بدم ب علوم تجربی اما اون رو نیاوردم میتونم تغییر رشته بدم ؟

  78. سلام خسته نباشید من دهم رشته ریاضی هستم و خرداد سه امتحان فیزیک شیمی و ریاضی رو افتادم باید شهریور دوباره امتحان بدم برای تغییر رشته به تجربی مشکلی پیش نمیاد میشه هم ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست رو شهریور امتحان بدم در صورت قبولی میشه تغییر رشته به تجربی بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  79. سلام کلاس دوازدهم فنی هستم تمام کردم میخواستم ببینم امکانش هست در دانشگاه رشته انسانی برم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در کنکور انسانی شرکت کنید و یا در رشته های بدون کنکور ثبت نام نمایید.

  80. سلام من کلاس دهم امور ادرای هستم و میخام تغییر رشته بدهم ایا اگر به رشته انسانی بروم باید تکرار پایه کنم؟!

  81. سلام برای تغیر رشته از ریاضی به فنی اگر تجدید اورده باشم و بخوام تکرار پایه انحام بدم لازم هست تجدید پاس کنم؟

  82. سلام خسته نباشید من میخوام از رشته ریاضی به تجربی تغییر رشته بدم برای تغییر رشته نمره قبولی دروس تخصصی رو کسب کنیم کافیه یا باید نمره دورس تخصصی بالا باشه و اینکه معدل باید چقدر باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. شرایط نمره و معدل تغییر رشته در دبیرستان با توجه به نظر مدیر مدرسه تعیین می شود.

  83. سلام.
    من تو هدایت تحصیلیم کامپیوتر رو نیاوردم،الان میخوام از دهم انسانی به کامپیوتر تغیرر رشته بدم ،میتونم تکرار پایه تو کامپیوتر بخونم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  84. سلام من امسال دوازدهم تموم کردم ولی چون نتونستم نصف سال برم مستمر نداشتم با اینک نهایی امتحانانمو خوب دادم همشونو بازم نتونستم دیپلم بگیرم و بیشتر درسارو افتادم الان میخام برم دیپلم انسانی بگیرم چیکار باید بکنم امکان پذیره هس

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

  85. سلام من امتحانای خرداد ماهمو ندادم چون میخواستم‌تغییر رشته بدم از معماری به انسانی
    یه سوال داشتم،باید معماریو پاس میکردم تا بتونم تغییر رشته بدم؟ یا نیازی نبود؟
    الان که معماریو پاس نکردم شهریور امتحانای انسانیو میتونم بدم و تکرار پایه نشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  86. با سلام و وقت بخیر
    دانش آموزی دارم که تا سال دهم مدرسه اومده و یکسال بعد کلا جایی ثبت نام نکرده . آیا امکان داره شهریور امتحان یازدهم رو بده (تمام مواد) و در صورت قبولی از مهر ماه بیاد پایه دوازدهم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  87. سلام وقتتون بخیر.ببخشید من الان ۱۱ هستم و دارم میرم به ۱۲ تجربی هستم و می‌خوام به فنی حرفه ای برم .چجوری این امکان پذیره و چه درس های رو باید پاس کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  88. با سلام. ایا من میتوانم با مدرک دیپلم انسانی در کنکور تجربی شرکت کنم؟؟

  89. سلام پایه دهم رشته تجربی هستم می تونم بعد اتمام کلاس دهم تغییر رشته بدم و وارد رشته تجربی بشم؟

    و اینکه فرم هدایت تحصیلی پایه نهم توی تغییر رشته سهم داره

  90. سلام
    ایا در تغییر رشته میتونیم رشته ای بریم که تو هدایت تحصیلی هاشور خورده ودر سال دهم معدل خود را به ۱۸/۵رسونده باشیم
    باتشکر

  91. سلام خسته نباشید ببخشید من انسانی نیاوردم ولی معارف الف اومده من بعد دیپلم میتونم تو کنکور ر انسانی شرکت کنم

  92. سلام
    سوالم این هست که اگر یک درس رو در تغییر رشته ریاضی به انسانی تک بشیم میشه از نمره های دروس دیگه کم کرد و به نمره این درس اضافه کرد؟

  93. من امتحان زیست رو دادم و تو سمپاد درس میخونم میخوام ازریاضی به تجربی برم میگن باید تراز کف قبولی رو از سامانه مای مدیو نگاه کنیم اما مای مدیو همچین چیزی رو هنوز نداره میشه بگید کی میاره

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  94. سلام ، من تجربی اولویت ب شدم الان میخام برم دهم رشته ریاضی
    میتونم سال بعد تغییر رشته بدم برم تجربی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید دو هفته قبل از شروع امتحانات خردادماه برای تغییر رشته درخواست دهید.

  95. برای تغییر رشته از حسابداری به تجربی. ازمون تغییر رشته رو که وادم باید از چند نمره قبول نمی کنن

  96. سلام من توی هدایت تحصیلی تجربی ب اوردم و مجبور شدم غیر انتفاعی ثبت نام کنم اگه معدلم حدودی چند باید باشه تا یازدهم بتونم برم دولتی ؟:))

  97. سلام من پایه دهم هستم
    هفته اول بازگشایی مدارس امکان تغییر رشته وجود داره؟

  98. با سلام من از دهم ریاضی به یازدهم گرافیک (فنی) تغییر رشته دادم ، و دروس عمومی همش و تخصصی کلاس دهم گرافیک رو قبول شدم اما دروس تخصصی رشته قبلی یعنی رشته ریاضی رو قبول نشدم ، لازمه این ها رو قبول بشم تا دیپلم بگیریم یا اجبار نیست؟

  99. ابوالفضل

    سلام. برای تغیر رشته از تجربی به رشته مکانیک خودرو باید چه کتاب هایی بخونم.

  100. سلام خسته نباشید
    من دهم انسانی هستم و علاقه ای به رشتم ندارم و میخوام برم هنرستان الان که فقط ۱۰ روز از مدارس گذشته میتونم تغییر رشته بدم؟؟؟

  101. سلام خسته نباشید
    من رشته ی ریاضی هستم سال یازدهم
    برای دوازدهم میتونم وارد مقطع فنی حرفه ایی بشم رشته ی کامپیتر؟
    و اگه میشه باید چه کاری انجام بدم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در مدرسه برای تغییر رشته درخواست دهید. البته ممکن است کمی دیر شده باشد و باید در تابستان اقدام می کردید.

    • سلام ببخشید من پایه دهم رشته ی کامپیوتر هستم و میخواستم بدون میشه بدون خواندن دوباره پایه دهم به رشته ی فتوگرافیک برم یا نه و حتما باید پایه دهم رو دوباره خوند برای تغییر رشته؟

  102. سلام من رشته ریاضی هستم الان یک ماه از سال تحصیلی گذشته می خوام برم انسانی چکار بکنم الان

    • پاسخ با ما

      با سلام. لازم است تا قبل از امتحانات خرداد ماه ، درخواست تغییر رشته را ثبت کنید.

  103. سلام خسته نباشید
    من سال دهم رشته ساختمان هستم میخواستم تغییر رشته بدم آیا الان که یک ماه گذشته از مدرسه میشه تغییر بدم رشتم رو؟
    برام خیلی سخته ادامه این رشته رو.

  104. سلام چون امسال امتحانات نهاییه تغییر رشته امکان پذیره؟

  105. سلام من دهم انسانیم و میخوام به کارو دانش، برم برای امتحان تغییر رشته خرداد باید دروس دهم انسانی را بخونم یا دروس یازدهم کارو دانش؟

  106. باسلام من رشته دهم انسانی هستم میخوام تغییر رشته بدم برم تجربی

    انسانی ب آوردم وتجربی نیاوردم آیا میتوانم تغییر رشته بدم لطفا جواب بدید ضروریه

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید تا دو هفته قبل از برگزاری امتحانات خرداد یا شهریورماه برای تغییر رشته درخواست دهید.

  107. امیر احمدی

    قبل امتحان ترم 1 پایه دهم ریاضی میتوان تغییر رشته به فنی داد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. زمان ثبت نام برای تغییر رشته دو هفته قبل از شروع امتحانات خرداد یا شهریور است

  108. سمیه نادری

    سلام من تجربی نیاوردم میشه دهم انسانی. هستم میشه تغییر رشته بدم داخل همین سال

  109. سلام
    وقت بخیر باشه
    میخواستم بپرسم اگر رشته ای رو تو هدایت تحصیلی نیاورده باشیم میتونیم تو مدرسه بزرگسال تحصیل کنیم تو همون رشته؟
    و سوال بعدیم اینکه ایا اگر رسته ای رو نیاوردیم تو هدایت ،سال یازدهم با تغییر رشته امکان رفتن ب اون رسته هست یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید دو هفته قبل از شروع امتحانات خردادماه برای تغییر رشته درخواست دهید.

  110. سلام من الان دهم انسانی هستم
    تجربی و نیاوردم
    اما میتونم توی تابستون امتحانای تخصصی تجربی و بدم؟
    یعنی با اینکه تجربژ در تدایپ تحصیلی نیاوردم با این حال میتونم امتحان بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید دو هفته قبل از شروع امتحانات خردادماه برای تغییر رشته درخواست دهید.

  111. سلام من یازدهم تجربی هستم و میخوام برم رشته دوخت هنوز هم امتحانات نوبت اول شروع نشده میتونم الان رشتمو عوض منم

  112. سلام وقت بخیر ببخشید من امتحانات نهایی انسانی دوازدهم موندم و نمیتونم پاس کنم هم خرداد هم شهریور قبول نشدم الان میتونم تغییر رشته بدم و برم حسابداری و امتحانات نهایی ندم؟

  113. سلام خسته نباشید من دهم کامپیوتر کارودانش هستم میخام به فنی وحرفه ای تغییر رشته بدم ایا میشه و سوال بعد اگه میشه تغییر رشته بدم باید تکرار پایه بخونم یا یازدهم فنی رو ادامه بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

  114. سلام من رشته دهم انسانی هستم میخوام تغییر رشته بدم به تجربی در هدایت تحصیلی من در تجربی اولویت ب هستم می تونم تغییر رشته بدم؟ و اون امتحانات نهایی که تو انسانی میدم چی میشن؟

  115. سلام من دهم هستم رشته ام انسانیه میخوام تغییر رشته بدم به تجربی ولی در تجربی اولویت ب هستم می تونم در امتحان تغییر رشته شرکت کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید برای تغییر رشته حداکثر تا دو هفته قبل از امتحانات خرداد درخواست دهید

  116. الهام رسولی

    سلام
    پایه دوازدهم تجربی هستم میخواهم سال بعد در رشته ریاضی و فیزیک کنکور بدم اما از آن جایی که تاثیر معد ۶۰ درصدی یازدهم و دوازدهم است من به دیپلم ریاضی فیزیک نیاز دارم چگونه باید برای دیپلم ریاضی فیزیک اقدام کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لازم است در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی شرکت نمایید.

  117. سلام وقتتون بخیر
    پایه دهم انسانی هستم میخوام تغییر رشته بدم به تجربی اما تو هدایت تحصیلی اصلا تجربی نیاوردم
    امکانش هست تخصصی های تجربی رو نمره بالا بگیرم برم؟
    مشاوره دبیرستانمون‌ میگن نمیشه چون نیاوردی
    ممنون میشم راهنماییم کنیددد🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  118. سلام وفت بخیر من دهم انسانی هستم میخوام تغییر رشته بدم تجربی ولی امتحانات نهایی شده تغییر رشته به چه صورت خواهد بود؟

  119. سلام ببخشید میخواستم بدونم شرایط تکرار پایه چطوری هست
    از دهم انسانی بخوام دوباره تکرار پایه بشم ولی برم تجربی شرایطش چطوری هست نهم هم تجربی اورده بودم ؟؟؟؟!!!

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  120. سلام
    پایه دهم انسانی هستم میخوام تغییر رشته بدم به تجربی
    باید معدلم بالا باشه تو انسانی یا مهم نیست نمرات انسانی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. علاوه بر معدل بالا باید در امتحانات هم نمره مناسبی را به دست آورید.

  121. سلام وقتتون‌ بخیر
    پایه دهم انسانی هستم میخوام تغییر رشته بدم به تجربی
    باید تو درسای انسانی امتحانات‌ خرداد‌ نمره خاصی بگیرم؟
    ممنون‌ میشم بگید

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید در امتحانات شرکت کرده و حداقل نمره مدنظر مدرسه را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر