از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 1402 📞 راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 1401

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد تبدیل به یکی از پر تکرار ترین سوالات داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد شده‎‌ است. مخصوصا داوطلبانی که یکبار با استفاده از سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی در دانشگاه روزانه و غیر روزانه پذیرفته‌ شده‌ اند ، می‌ خواهند بدانند که آیا برای بار دوم مجاز به استفاده از سهمیه خود هستند یا خیر. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا راهنمایی های لازم را در خصوص تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد دریافت کنید.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 1402 با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 1402

آزمون کارشناسی ارشد هر ساله برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی ، پیام‌ نور و آزاد برگزار می شود. داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند ، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

یکی از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ، سهمیه ایثارگران است. بهره مندی از این سهمیه شرایط و ضوابطی دارد. سهمیه مذکور شامل دو دسته سهمیه 5 درصد ایثارگران و 25 درصد ایثارگران است. داوطلبانی که این سهمیه ها را دارند ، می توانند در زمان ثبت نام کنکور آن را اعمال کرده‌ و از مزایایی که دارد ، بهره مند شوند.

مرتبط بخوانید : حذف دروس عمومی از کنکور 1402

استفاده از سهمیه ایثارگران جهت پذیرش در دانشگاه برای بار اول بدون مانع است. به ترتیب 25 درصد و 5 درصد ظرفیت هر رشته‌ ای در هر دانشگاهی به دارندگان سهمیه های 5 و 25 درصد ایثارگران اختصاص می یابد.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی علوم ازمایشگاهی با سهمیه 5 درصدی - طبق قبولی های 1400 و 99

اما بهره مندی از سهمیه ایثارگران برای بار دوم دارای محدودیت هایی است یعنی اگر داوطلب یکبار با استفاده از سهمیه ایثارگران در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته‌ شده‌ باشد ، برای استفاده مجدد از این سهمیه محدودیت دارد.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد برای بار دوم ، به شرح زیر است :

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور ارشد برای دانشجویان روزانه

داوطلبانی که از طریق آزمون کارشناسی ارشد 1401 یا آزمون سال های قبل ، با استفاده از سهمیه ایثارگران در دانشگاه روزانه پذیرفته‌ شده‌ اند ، دیگر امکان استفاده از این سهمیه را ندارند حتی اگر در دانشگاه پذیرفته‌ شده‌ ، ثبت نام قطعی انجام نداده‌ باشند.

بنابراین دانشجویان دانشگاه روزانه که با سهمیه ایثارگران قبول شده‌ اند ، با انصراف از تحصیل نیز امکان استفاده مجدد از سهمیه خود را برای این مقطع ندارند اما می توانند در مقطع دکتری تخصصی از آن بهره‌ مند شوند.

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد برای دانشجویان شبانه

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه نوبت دوم که با سهمیه ایثارگران قبول شده‌ اند ، برای استفاده مجدد از سهمیه خود سخت گیری های دانشجویان دانشگاه روزانه برای آنها اعمال نمی شود و در صورت شرکت در کنکور ارشد ، یکبار دیگر امکان استفاده از سهمیه خود را دارند.

پس اگر دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شبانه هستید ، می توانید برای بار دوم از سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد برای شرکت در این آزمون استفاده کنید.

مرتبط ببینید : هر فرد چند بار میتواند کنکور بدهدسهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه آزاد 

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور ارشد برای دانشجویان پردیس خودگردان

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور ارشد برای دانشجویان دانشگاه پردیس خودگردان حداکثر دو بار است. در صورتی که برای بار دوم با استفاده از سهمیه ایثارگری در دانشگاه روزانه قبول شوند ، دیگر امکان ‌بهره مندی از سهمیه خود را نخواهند داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 📞 مراحل و راهنمای تصویری ثبت نام کنکور ارشد

پس اگر یکبار از سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد استفاده کرده‌ اید و در دانشگاه پردیس خودگردان نیز پذیرفته‌ شده‌ است ، برای بار دوم و سوم مجاز به استفاده از سهمیه خود هستید البته بار سوم به شرطی می توانید از سهمیه ایثارگران استفاده کنید که بار دوم در دانشگاه غیر روزانه قبول شده‌ باشید.

استفاده از سهمیه ایثارگران برای دانشجویان پیام نور و غیرانتفاعی

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی نیز همچون دانشجویان دانشگاه پردیس خودگردان ، حداکثر تا دو بار امکان استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران برای این مقطع را دارند.  در صورتی که بار دوم در دانشگاه روزانه قبول شوند ، بار سوم برای آنها لغو می شود.

سوالات متداول

  • تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد چند بار است ؟

طبق توضیحات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ، تعداد استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور ارشد برای دانشجویان روزانه حداکثر یکبار و برای دانشجویان سایر دانشگاه ها بیشتر از یکبار است.

  • پذیرفته شدگان دانشگاه روزانه که با سهمیه ایثارگران قبول شده‌ اند ، در صورت عدم ثبت نام دانشگاه ، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه خود هستند ؟

خیر ، پذیرفته‌ شدگان دانشگاه روزانه که به سهمیه ایثارگری قبول شده‌ اند ، حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه ، اجازه استفاده مجدد از سهمیه خود را ندارند.

  • آیا دانشجویان دانشگاه نوبت دوم مجاز به استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد هستند ؟

بله ، دانشجویان دانشگاه نوبت دوم حداکثر دو بار می توانند از سهمیه ایثارگران در مقطع ارشد استفاده کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران

انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران 1402 – شرایط انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگری

داوطلبانی که سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصدی دارند ، درباره نحوه انتخاب رشته …

9 نظر

  1. سلام و عرض ادب
    اگر شخصی از سهمیه ۵ درصد برای قبولی در مقطع کارشناسی استفاده کرده و دوره کارشناسی را با استفاده از این سهمیه گذرانده باشد
    آیا میتواند این سهمیه را برای ارشد نیز استفاده کند؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توان در مقطع ارشد از سهمیه استفاده کرد

  2. من از سهمیه ۵ درصد استفاده کردم روزانه مجاز شدم اما موقع ای که انتخاب مرحله بعدی پذیرش دانشگاه ها رو زدم در این مرحله قبول نشدم ایا باز میتونم از سهمیه استفاده کنم

  3. با عرض سلام و خسته نباشید اگه داوطلبی در مقطع کارشناسی ارشد از سهمیه 25 در صدی ایثارگری استفاده کنه و در دانشگاه آزاد پذیرفته بشه ،اما در این دانشگاه اقدام به ثبت نام نکنه،سال آینده می‌تونه از سهمیه ایثارگری برای قبولی در دوره روزانه استفاده کنه؟ مثلا داوطلبی بی هیچ چه از سهمیه ایثارگری برای قبولی در دوره روزانه استفاده نکرده باشه ،اما از سهمیه برای قبولی در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد استفاده کنه ،به نوعی می‌تونه از سهمیه ایثارگری برای قبولی در دوره روزانه استفاده کنه؟ چون اصلا از سهمیه برای قبولی در دوره روزانه استفاده نکرده و فقط از سهمیه برای قبولی در دانشگاه آزاد استفاده کرده.

  4. با سلام
    من دوره روزانه ارشد رو با سهمیه 5 درصد قبول شدم آیا مجددا در دوره دکتری میتونم از این سهمیه استفاده کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله برای آزمون مقاطع مختلف می توان از این سهمیه استفاده کرد.

  5. سلام
    من دانشجوی کارشناسی هستم و دارم با سهمیه پنج درصد کنکور ارشد می دهم. اگر امسال انتخاب رشته نکنم یا حتی بعد از انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظرم قبول نشوم امکان استفاده دوباره برای سال بعد را دارم؟

  6. سلام
    من دانشجوی کارشناسی هستم و دارم برای کنکور ارشد از سهمیه پنج درصد استفاده میکنم،اگر امسال انتخاب رشته نکنم یا هیچ کدام از دانشگاه های مورد نظر را قبول نشوم میتوانم دوباره از سهمیه استفاده کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در سال آینده هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر