از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است – قوانین و شرایط تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است

 

دانشگاه جامع علمی کاربردی که یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد ، رشته های شغل محور را به عنوان دانشگاه نسل سوم و با هدف ارتقاء سطح مهارت مورد نیاز نیروی کار کشور در تمام زمینه ها ، ارائه می نماید. ثبت نام ، پذیرش و تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها دارای تفاوت هایی است و برای آشنایی شما عزیزان ، در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است و چه قوانین و ضوابطی دارد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی  ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شرایط تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است

دانشگاه علمی کاربردی با هدف دستیابی به اهداف برنامه های توسعه ای کشور و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز کشور در زمینه های مختلف ، با ترویج فرهنگ و مهارت های کسب و کار دانش بنیان و نیز ارتقای توانایی های علمی ، فناوری و مهارتی دانشجویان ، قدم های اساسی برداشته است.

آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت انجام می گیرد که دوره های بلند مدت شامل مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است که هر کدام دو سال مدت زمان تحصیل دارند و دوره های کوتاه مدت شامل دوره های آزاد ، تک درس و تک پودمان هستند  و در چهار گروه آموزشی اصلی صنعت ، كشاورزي ، مديريت و خدمات اجتماعي و فرهنگ و هنر اجرا می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  مدرک پیش دانشگاهی - راهنمای کامل دریافت مدرک پیش دانشگاهی

در دوره های بلند مدت دانشگاه علمی کاربردی که در دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند ، شامل دوره های مهارتی با مجموعه ای آموزش های نظری و عملی هستند که به ترتیب به دریافت مدرک فوق دیپلم و مدرک لیسانس منتهی می شوند. هدف از اجرای این مقاطع در دانشگاه علمی کاربردی ، ارتقاء دانش ، مهارت و نگرش دانشجو در زمینه های مختلف است و مهارت های شغلی ارتقاء داده می شود.

اما دوره های کوتاه مدت بر اساس استاندارد ها و ضوابط مورد نظر دانشگاه و نیاز بازار کار و جامعه به منظور ایجاد یا ارتقای سطح دانش ، مهارت و بینش مهارت جو در واحد های مجری (اعم از مراكز آموزش علمی كاربردی و يا ساير مجريان واجد شرايط حوزه های شغلی) برگزار می شوند.

محدودیتی برای ثبت نام دوره های کوتاه مدت دانشگاه علمی کاربردی وجود ندارد و افراد با داشتن مدرک دیپلم تا دکتری تخصصی می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند. اما برای ثبت نام دوره های بلند مدت یکسری شرایط تعریف شده است و افراد برای ثبت نام مقطع کاردانی ناپیوسته این دانشگاه باید مدرک دیپلم ارائه کنند و برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز دارا بودن مدرک فوق دیپلم الزامی است.

مرتبط بخوانید : دانشگاه علمی کاربردی بهتر است یا پیام نور

مزايای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است

  • مدرک دانشگاه علمی کاربردی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد و قابل ترجمه برای مهاجرت تحصیلی و دارای اعتبار بین المللی است.
  • سرفصل دروس رشته های دانشگاه علمی کاربردی با آموزش های مهارتی انطباق دارد.
  • رشته های دانشگاه علمی کاربردی بسیار متنوع است و از چهار گروه اصلی صنعت ، کشاورزی ، مدیریت و خدمات و اجتماعی و فرهنگ و هنر در این دانشگاه رشته ارائه می شود.
  • مراکز آموزش دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور گسترده هستند.
  • شهریه دانشگاه علمی کاربرد به نسبت سایر دانشگاه ها مقرون به صرفه تر است.
  • در دانشگاه علمی کاربردی اولویت پذیرش با داوطلبان بومی است.
  • شما تا زمان دریافت مدرک لیسانس می توانید در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنید.

مرتبط بخوانید : معایب دانشگاه علمی کاربردی – بدی های تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

  • تمام پذیرفته شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی تابع قوانین و مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند.
  • کارمندان دولت فقط در صورتی می توانند در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنند که موافقت نامه رسمی وزارتخانه يا سازمان متبوع خود را مبني بر شركت در كلاسها، آزمايشگاه ها و سایر فعالیت های دانشجویی دریافت کنند.
  • هیچ یک از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مجاز به تحصیل همزمان در دو رشته یا دو مقطع در موسسه های دولتی یا غیردولتی نیستند.
  • تغییر رشته ، مرخصی تحصیلی ، میهمانی ، انتقالی و میهمان شدن در ترم اول تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر نیست و از ترم دوم به بعد بر اساس شرایط و قوانینی که دانشگاه دارد ، این درخواست ها قابل بررسی است.
  • کارکنان دانشگاه علمی کاربردی اعم از پیمانی ، رسمی ، قراردادی ، شرکتی ، قرارداد پاره وقت و یا سایر موارد مشابه مجاز به انتخاب کد رشته محل های دانشگاهی که در آنجا خدمت می کنند را ندارند و باید از رشته های سایر واحد های آموزشی انتخاب کنند.

مرتبط بخوانید : حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی

سوالات متداول

  • تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی چگونه است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  رشته صنایع غذایی در دانشگاه علمی کاربردی 1402 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

شرایط کامل تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را در این مطلب توضیح دادیم.

  • شرایط پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی به چه صورت است ؟

برای ثبت نام مقطع کاردانی نیاز به مدرک دیپلم می باشد و برای پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز ارائه مدرک کاردانی الزامی است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام بدون آزمون علمی کاربردی

ثبت نام بدون آزمون علمی کاربردی 1402 📞 راهنمای ثبت نام 2 مقطع بدون کنکور علمی کاربردی

برای ثبت نام بدون آزمون علمی کاربردی هر ساله فرصتی برای داوطلبان فراهم می شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر