از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1403 📞 دانلود جدول برنامه ریزی درسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1400 - دانلود جدول برنامه ریزی درسی

در این مطلب می خواهیم درباره برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1403 صحبت کنیم و به شما یاد می دهیم که چطور می توانید با مدیریت زمان و به کارگیری تکنیک های اصولی برنامه ریزی ، یک برنامه ریزی درسی منحصر به فرد برای خود تنظیم کنید که با پایبندی به آن ،  به مرور شاهد پیشرفتتان باشید.

مخاطبان اصلی این مطلب ، دانش آموزان پایه یازدهم هستند که در سال تحصیلی جدید وارد پایه دوازدهم می شوند و چه بهتر از اینکه از همین تابستان شروع به مطالعه کنند ، زیرا تجربه سال های گذشته نشان داده‌ است که داوطلبانی که از تابستان به صورت جدی درس می خوانند ، در ماه های پایانی و نزدیک به کنکور ، استرس کمتری از کمبود زمان دارند و حتی می توانند چندین بار تمامی دروس را مرور کنند.

چگونه برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1403 انجام دهیم ؟

در ظاهر تمام داوطلبان کنکوری یک کار ثابت انجام می دهند و آن مطالعه کردن است. اما چطور می شود که  دو داوطلب با شرایط یکسان و ساعات مطالعه هم اندازه ، نتیجه متفاوتی را کسب می کنند ؟ چرا با اینکه هر دو یک زمان را اختصاص داده‌ اند و حتی منابع آموزشی آن ها نیز مشابه بوده‌ است ، اما یکی نتیجه منفی و دیگری نتیجه مثبت می گیرد ؟

بدون شک راز موفقیت داوطلبی که نتیجه مثبت گرفته است ، در برنامه ریزی است که از آن پیروی می کند. توجه داشته باشید که برنامه ریزی فقط این نیست که در روز چندین ساعت مطالعه کنید ، بلکه باید حداقل برای چند ماه آینده بدانید که قرار است چه مباحثی را مطالعه کنید ، در چه آزمون های آزمایشی شرکت نمایید ، از چه کتاب های کمک آموزشی بهره ببرید ، چه میزان تست کار کنید و …

در واقع برنامه ریزی حرفه ای برای کنکور تجربی 1403 باید آرامش خاطر را برای شما در پی داشته باشد و خیالتان را راحت کند که حتما با پایبندی به آن ، می توانید نتیجه مطلوب را کسب کنید.

تابستان ، بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی کنکور تجربی 1403

تابستان بهترین زمان برای شروع درس خواندن است و فرصتی است که داوطلبان بتوانند دروس پایه دهم و یازدهم را یک دور جمع بندی کنند و با خیال راحت از مهر ماه به طور جدی بر مباحث پایه دوازدهم تمرکز داشته باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند - نکات طلایی شروع کردن در ماه های آخر کنکور

در سه ماه طلایی تابستان شما به راحتی می توانید از رقبایتان پیشی بگیرید و سریع تر از بقیه با تکنیک های نحوه مطالعه دروس و افزایش بازدهی مطالعه آشنا شوید و در نتیجه در مهر ماه که همه درس خواندن را شروع می کنند ، شما چندین گام جلو تر هستید و در واقع به ثبات در برنامه ریزی رسیده‌ اید.

از طرفی با شروع سال تحصیلی ، باید ساعاتی از روز را در مدرسه بگذرانید و فرصت کافی نخواهید داشت که دروس پایه دهم و یازدهم را جمع بندی کنید و در نتیجه با تلنبار شدن حجم زیاد دروس و کمبود زمان ، آن طور که باید نتیجه دلخواه را به دست نمی آورید.

مرتبط بخوانید : هزینه ماهانه مشاوره کنکور

مراحل تنظیم برنامه ریزی برای  کنکور تجربی 1403

توصیه ما این است که برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1403 را به سه صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه تقسیم کنید ، این روش برنامه ریزی برای کنکور یک دید کلی به شما می دهد ، مثلا  می دانید که در یک ماه قرار است مبحث قلب زیست را که فرضا 30 صفحه است به همراه 300 تست کار کنید ، حال می توانید این 30 صفحه و 300 تست را ابتدا به 4 هفته و سپس در روزهای هفته تقسیم کنید. برای دروس دیگر هم به همین صورت.

پس از تعیین حجم مطالعاتی  ، در قدم بعدی باید تعیین کنید که چقدر زمان دارید. چند ساعت را در مدرسه صرف می کنید ؟ زمان تفریح و استراحتتان چقدر است ؟ کلاس های کمک آموزشی چقدر زمان شما را می گیرد ؟ در روز چند ساعت صرف تماشای تلویزیون و فضای مجازی می شود و …

اگر پاسخ این سوالات را می دانید ، می توانید خالص زمان آزادتان را به دست آورید اما اگر نمی دانید بهتر است که چند روز بدون برنامه ریزی ، تمام فعالیت هایی که انجام می دهید ثبت کنید تا پس از چند روز زمان آزادتان مشخص شود.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه قبولی مامایی با سهمیه 25 درصد - آخرین رتبه قبولی مامایی سهمیه 25 درصد ایثارگران

در مرحله آخر ، پس از آنکه زمان آزادتان مشخص شد ، باید آن را به نسبت معین بین دروس  تقسیم کنید ، برای دروس مهم باید دو برابر زمان گذاشته شود فرضا شما 7 ساعت زمان دارید تقسیم آن میان دروس به صورت زیر می تواند باشد :

نمونه برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه کنکور تجربی

در جدول زیر نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور تجربی 1403 را مشاهده می کنید. در این جدول ، روزهای هفته مشخص شده‌ است و شما با ثبت ساعت مطالعه تان در آن ، در پایان روز و پایان هفته متوجه می شوید که چند ساعت درس خوانده‌ اید و برای هر درس چقدر زمان اختصاص داده‌ اید.

نمونه برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه کنکور تجربی

حتما ساعت مطالعه تان را در جدول برنامه ریزی درسی ثبت کنید تا متوجه عملکرد خود شوید و اگر روزی کمتر از حد تعیین شده‌ مطالعه داشتید ، در روز های بعدی بتوانید آن را جبران کنید.

برای دانلود pdf برنامه ریزی کنکور می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :

جدول برنامه ریزی برای کنکور تجربی 

دانلود جدول برنامه ریزی کنکور تجربی به صورت روزانه  
دانلود جدول برنامه ریزی کنکور تجربی به صورت هفتگی و ماهانه

توصیه می شود که از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” از مشاوره برنامه ریزی های تخصصی بهره مند شوید. مشاوران به طور مرتب پیگیر برنامه ریزی روزانه شما هستند و با ارائه تکنیک های تست زنی و آموزش شیوه مطالعه هر یک از دروس ، شما را در رسیدن‌ به هدفتان یاری می کنند.

مرتبط بخوانید : برنامه ریزی هفتگی برای کنکور

سوالات شما

  • شیوه برنامه ریزی برای کنکور تجربی چگونه است؟

در این مطلب شما را برای برنامه ریزی کنکور تجربی راهنمایی کرده‌ ایم.

  • آیا دروس عمومی در کنکور 1403 تجربی حذف شده‌ اند؟

بله ، دروس عمومی از کنکور حذف شده‌ اند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر