از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته کنکور زبان – راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور زبان 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته کنکور زبان

 

داوطلبانی که در کنکور سراسری زبان شرکت کرده اند می بایست منتظر اعلام نتایج اولیه باشند و طبق رتبه ای که در آزمون به دست می آورند ، انتخاب رشته را انجام دهند. انتخاب رشته کنکور زبان به طور همزمان با انتخاب رشته کنکور سایر گروه های آزمایشی انجام می گیرد و داوطلب با دریافت فرم از سایت سنجش ، می تواند کد رشته های مورد علاقه خود را در آن قرار دهد. برای انتخاب رشته یک دفترچه راهنما نیز در اختیار داوطلب قرار می گیرد که در این دفترچه لیست رشته ها و شرایط انتخاب رشته درج شده است. اگر برای انتخاب رشته کنکور زبان نیاز به راهنمایی دارید ، در ادامه این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور ، مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما داوطلبان عزیز هستند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

زمان انتخاب رشته کنکور زبان 1402

ابتدا لازم است زمان انتخاب رشته کنکور زبان را بررسی کنیم تا به دلیل بی اطلاعی از زمان ، از انتخاب رشته جا نمانید. انتخاب رشته کنکور تمام گروه های آزمایشی هر ساله در مردادماه انجام می گیرد و حدود یک هفته الی ده روز نیز فرصت برای انتخاب رشته وجود دارد. برای انتخاب رشته کنکور 1402 فعلا زمانبندی دقیق اعلام نشده است اما احتمالا در نیمه دوم مردادماه باشد. شما داوطلبان عزیز می توانید برای پیگیری اخبار انتخاب رشته ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مرتبط بخوانید : ویرایش معدل در زمان انتخاب رشته

سایت انتخاب رشته کنکور زبان

شرکت کنندگان آزمون سراسری زبان که کارنامه اولیه خود را دریافت کرده اند ، در صورت تمایل به انتخاب رشته دانشگاه باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انتخاب رشته خود را انجام دهند. البته در سایت سنجش فقط انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از جمله روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان انجام می گیرد و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت مربوط به همین دانشگاه مراجعه نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی - بهترین مشاوره انتخاب رشته

برای انتخاب رشته آزمون سراسری زبان در سایت سنجش ، هزینه ای دریافت نمی شود مگر آنکه داوطلب بخواهد در دانشگاه پیام نور ، غیرانتفاعی و فرهنگیان انتخاب رشته کند. البته داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور هزینه دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی را پرداخت کرده اند ، در زمان انتخاب رشته نیازی به پرداخت مجدد هزینه نخواهند داشت. برای انتخاب کد رشته های دانشگاه فرهنگیان نیز باید هزینه علاقه مندی در سایت سنجش پرداخت گردد.

برای دریافت فرم انتخاب رشته کنکور از سایت سنجش ، باید به شماره داوطلبی ، شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود دسترسی داشته باشید و در صورت فراموشی این اطلاعات ، می توانید از بخش سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بازیابی کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات ، فرم انتخاب رشته را دریافت خواهید کرد و می توانید آن را حداکثر با 150 کد رشته محل تکمیل کنید.

مرتبط بخوانید : چگونه انتخاب رشته کنیم

انتخاب رشته کنکور زبان دانشگاه آزاد

در بخش قبلی مطلب گفته شد که انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا انجام می گیرد و داوطلبان برای این دانشگاه باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. البته رشته های با کنکور دانشگاه آزاد عمدتا از گروه تجربی و ریاضی هستند و تعداد محدودتری از رشته های گروه زبان و هنر ارائه می شوند. اگر تمایل به تحصیل در دانشگاه آزاد دارید و رتبه مناسبی هم در کنکور به دست نیاورده اید ، می توانید به صورت بدون کنکور در رشته هایی همچون مترجمی زبان انگلیسی ، آموزش زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگیسی ، زبان آلمانی و … ثبت نام کنید.

مرتبط بخوانید : آیا اولویت انتخاب رشته در قبولی تاثیر دارد

انتخاب رشته آزمون سراسری زبان دی ماه

انتخاب رشته کنکور زبان

همانطور که می دانید امسال در دی ماه نیز کنکور برگزار شده است و داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده اند ، در اسفندماه نتایج اولیه آزمون خود را دریافت می کنند. انتخاب رشته کنکور زبان دی ماه به طور همزمان با انتخاب رشته کنکور تیرماه انجام می گیرد. در واقع داوطلبانی که در یک یا هر دو آزمون های دی ماه و تیرماه شرکت کرده اند ، می بایست در مردادماه انتخاب رشته را انجام دهند و اگر شما در دو آزمون شرکت کرده اید و دو کارنامه دارید ، باید یک کارنامه که رتبه بهتر دارید را ملاک برای انتخاب رشته قرار دهید.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته کنکور دی ماه – زمان و راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری دی

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری زبان 1402

برای انتخاب رشته در کنکور زبان ، لازم است دفترچه انتخاب رشته دانلود کرده و آن را بررسی نمایید. داخل دفترچه راهنمای انتخاب رشته علاوه بر بررسی شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه ها ، لیست رشته های تحصیلی نیز قرار داده شده است و شما برای استخراج کد رشته محل ها ، باید از دفترچه کمک بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته برای غایبان کنکور 1402 - آیا غایبان کنکور می توانند انتخاب رشته کنند

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری زبان و هنر مشترک است و در سایت سنجش منتشر خواهد شد. برای انتخاب رشته حتما باید دفترچه امسال را دانلود و بررسی کنید زیرا در کد رشته محل ها هر ساله تغییراتی ایجاد می شود.

سوالات شما

  • انتخاب رشته آزمون سراسری زبان 1402 در چه تاریخی است ؟

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در مردادماه هر سال است و تاریخ دقیق برای سال 1402 فعلا اعلام نشده است.

  • نحوه انتخاب رشته آزمون سراسری زبان چگونه است ؟

داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور سراسری زبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در سایت azmoon.org می باشد.

  • انتخاب رشته کنکور زبان دی ماه چه زمانی انجام می شود ؟

داوطلبانی که در کنکور دی ماه شرکت کرده اند برای انجام انتخاب رشته باید در مردادماه اقدام نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر