از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته کنکور دی ماه – زمان و راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری دی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته کنکور دی ماه

داوطلبانی که در کنکور دی ماه شرکت کرده اند درباره زمان و نحوه انتخاب رشته کنکور این نوبت سوال می پرسند. همانطور که می دانید برای پذیرش دانشجو در سال 1402 برای اولین بار دو نوبت آزمون برگزار می شود که نوبت اول آن در دی ماه می باشد و نوبت دوم نیز مشابه با روال سال های قبل در تیرماه است. داوطلبان می توانند در یک یا هر دو این آزمون ها شرکت نمایند و اگر در هر دو شرکت کنند ، در هر آزمون که رتبه بهتری داشته باشند ملاک انتخاب رشته آنها قرار خواهد گرفت. جزئیات انتخاب رشته کنکور دی ماه را در این مطلب بررسی خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

شما عزیزان میتوانید سوالات خود را راجع به انتخاب رشته کنکور و رتبه و شرایط قبولی در هر یک از دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

انتخاب رشته کنکور دی ماه چه زمانی است

اولین سوالی که داوطلبان درباره انتخاب رشته کنکور دی ماه می پرسند این است که زمان دقیق آن کی است. کنکور دی در روزهای 11 و 12 دی ماه برگزار گردید و طبق اطلاعیه های رسمی ، نتایج اولیه در اسفندماه منتشر خواهد شد. داوطلبان با دریافت کارنامه اولیه خود از سایت سازمان سنجش می توانند ار رتبه و درصد دروسی که کسب کرده اند مطلع شوند و سپس منتظر برگزاری انتخاب رشته باشند.

زمان انتخاب رشته کنکور دی ماه در مردادماه و همزمان با انتخاب رشته کنکور تیرماه خواهد بود. در واقع انتخاب رشته آزمون های دی و تیر همزمان است و داوطلبانی که در دو آزمون هم شرکت کرده اند ، می توانند رتبه ای که بهتر است را برای انتخاب رشته ملاک قرار دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 60000 تجربی کجا قبول میشم 📞 راهنمای قبولی با رتبه 60000 تجربی

لازم به ذکر است که زمان تاریخ انتخاب رشته کنکور فعلا اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که مشابه با سال های قبل در اواسط مردادماه باشد و حدود یک هفته نیز برای آن فرصت در نظر گرفته خواهد شد.

مرتبط بخوانید : سهمیه های کنکور دی ماه 

ویرایش معدل در زمان انتخاب رشته کنکور دی 

دسته ای از داوطلبانی که در کنکور دی شرکت کرده اند از دانش آموزان پایه دوازدهم هستند که در زمان شرکت در کنکور معدل آنها اعلام نشده بود. این دسته از داوطلبان لازم است در زمان انتخاب رشته برای ویرایش معدل خود اقدام نمایند و در صورت عدم اصلاح معدل ، برای پذیرش و تحصیل در دانشگاهی که قبول شده اند ، با مشکل مواجه خواهند شد. اگر هم از دانش آموزان سال دوازدهم نیستید اما بنا به دلایلی معدل خود را در فرم ثبت نام کنکور اشتباه درج کرده اید ، حتما باید در زمان انتخاب رشته کنکور آن را ویرایش نمایید.

راهنمای انتخاب رشته کنکور دی ماه

انتخاب رشته کنکور دی ماه در گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان انجام می گیرد و برای دریافت فرم انتخاب رشته باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرد. برای تکمیل فرم انتخاب رشته در سایت سنجش هزینه ای دریافت نمی شود و داوطلب با دسترسی داشتن به شماره پرونده ، شماره پیگیری ثبت نام و شماره داوطلبی خود می تواند فرم را دریافت نماید.

در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ، یک دفترچه راهنما منتشر خواهد شد که داخل دفترچه لیست رشته های ارائه شده در هر یک از دانشگاه ها درج شده اند. داوطلبان برای انتخاب رشته حتما باید دفترچه را مورد بررسی قرار دهند و کد رشته های مورد علاقه خود را استخراج نمایند. دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی مجزاست و برای گروه های زبان و هنر نیز مشترک می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته به روش ماتریس - راهنمای کامل

داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل هستند و مجازند که فقط از رشته های گروه آزمایشی خود انتخاب کنند. همچنین تعداد انتخاب ها برای داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند نیز 150 انتخاب می باشد و یک فرم انتخاب رشته برای هر دو یا سه گروه خواهند داشت.

مرتبط بخوانید : زمان اعلام نتایج اولیه کنکور دی ماه

انتخاب رشته آزمون سراسری دی ماه دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور دی دانشگاه آزاد به صورت جداگانه انجام می گیرد و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه برای انتخاب رشته باید به سایت سنجش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی Azmoon.org اقدام کنند. برای انتخاب رشته این دانشگاه یک دفترچه منتشر می شود که در تمام گروه های آزمایشی مشترک است شما ابتدا باید دفترچه را مورد بررسی قرار دهید و کد رشته هایی که علاقه مند هستید را تهیه نمایید. سپس با واریز هزینه در سایت مذکور ، امکان دریافت و تکمیل فرم انتخاب رشته را خواهید داشت.

سوالات شما

  • انتخاب رشته کنکور دی ماه کی است ؟

زمان حدودی انتخاب رشته آزمون سراسری دی ماه در مردادماه می باشد اما تاریخ دقیق فعلا اعلام نشده است.

  • آیا انتخاب رشته کنکور دی و تیر همزمان است ؟

بله داوطلبانی که در کنکور دی و تیر شرکت کرده اند به طور همزمان انتخاب رشته خواهند کرد.

  • انتخاب رشته کنکور دی دانشگاه آزاد چگونه است ؟

داوطلبانی که می خواهند انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهند باید به سایت Azmoon.org مراجعه نمایند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر