از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه انتخاب رشته کنیم – چگونه انتخاب رشته کنکور را صحیح و درست انجام دهیم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه انتخاب رشته کنیم

 

چگونه انتخاب رشته کنیم ؟ این سوالی است که داوطلبان کنکوری با رسیدن به مرحله حساس انتخاب رشته زیاد می پرسند و به دنبال راهکارهای افزایش شانس قبولی خود هستند. شما در زمان انتخاب رشته کنکور مجاز خواهید بود که 150 کد رشته محل سراسری و 100 کد رشته محل آزاد را انتخاب کنید و با توجه به تعداد بسیار رشته محل ها ، می توان نتیجه گرفت که تعداد انتخاب های محدودی دارید پس باید فرم انتخاب رشته را هوشمندانه و اصولی بچینید. تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور قاعده و اصولی دارد و شما باید با در نظر گرفتن رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری ، تراز ، علاقه مندی ها و موارد دیگر ، آن را تکمیل کنید.

ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه انتخاب رشته کنید تا با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید و همچنین با لحاظ علاقه مندی ها ، در بهترین رشته و دانشگاه پذیرفته شوید. همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور ، مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه راهنمایی های لازم به شما داوطلبان عزیز هستند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

چگونه انتخاب رشته کنیم

کنکور سراسری 1402 دوبار در نوبت های دی ماه و تیرماه برگزار می شود و داوطلبانی که در آزمون یک یا هر دو این نوبت ها شرکت کرده اند ، می توانند با توجه به کارنامه خود در مردادماه اقدام به انتخاب رشته کنند. همانطور که می دانید ، انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری شامل روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، آزاد ، مجازی و غیرانتفاعی در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد و داوطلب می تواند با توجه به گروه آزمایشی خود حداکثر 150 رشته را از رشته های این دانشگاه ها انتخاب کند. همچنین انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام می گیرد و داوطلب می تواند حداکثر 100 کد رشته محل را انتخاب کند.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته با رتبه 1402 📞 انتخاب رشته با رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری و رتبه بد

برای انجام انتخاب رشته ، یک دفترچه راهنما و یک فرم در اختیار داوطلب قرار داده می شود که این دفترچه برای دانشگاه های سراسری در هر گروه ازمایشی مجزاست و شما باید دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی خود را دانلود کنید اما برای دانشگاه آزاد در تمام گروه های آزمایشی مشترک است. این دفترچه ها همزمان با شروع انتخاب رشته قابل دریافت خواهند بود و کد رشته های جدید هر یک از دانشگاه ها از طریق دفترچه به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

مرتبط بخوانید : بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور  چه کنیم 

چگونه فرم انتخاب رشته کنکور را اولویت بندی کنیم

مهم ترین مبحث در انتخاب رشته کنکور سراسری ، نحوه اولویت بندی رشته هاست. شما انتخاب های محدودی دارید پس باید رشته ها را طوری بچینید که در رشته و دانشگاه های مورد علاقه خود بیشترین شانس پذیرش را داشته باشید.

در حالت اصولی برای اولویت بندی فرم انتخاب رشته کنکور ، آن را تبدیل به سه بخش می کنیم ، بخش انتخاب های خوش بینانه ، بخش انتخاب های بدبینانه و بخش انتخاب های واقع بینانه. هر یک از این بخش ها توضیحاتی دارند که توضیح می دهیم :

  • انتخاب های خوش بینانه : از 150 انتخاب خود حدود 15 انتخاب را به بخش خوش بینانه اختصاص دهید. انتخاب های خوش بینانه رشته هایی هستند که شما به آنها علاقه مند هستید اما رتبه لازم برای قبولی را به دست نیاورده اید.
  • انتخاب های واقع بینانه : بخش زیادی از انتخاب های فرم انتخاب رشته کنکور شما باید واقع بینانه باشند. حدود 100 کد رشته محل را در بخش واقع بینانه قرار دهید و ترتیب چینش رشته ها را با در نظر گرفتن علاقه ، رنک دانشگاه ، دوری یا نزدیکی دانشگاه ، خوابگاه داشتن یا نداشتن دانشگاه و … انجام دهید.
  • انتخاب های بد بینانه : انتهایی ترین بخش فرم انتخاب رشته کنکور نیز اختصاص به انتخاب های بدبینانه دارند. منظور از انتخاب های بدبینانه ، رشته هایی هستند که شانس قبولی شما در آنها زیاد است و آن را قرار می دهید تا اگر در رشته های واقع بینانه قبول نشدید ، بتوانید در انتخاب های بدبینانه خود پذیرفته شوید. البته در این بخش علاقه خود را حتما مد نظر قرار دهید و اگر دانشگاه روزانه انتخاب می کنید ، حتما مطمئن باشید که در صورت قبول شدن ، برای ثبت نام در دانشگاه اقدام خواهید کرد.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته تجربی  چگونه است

چه عواملی در انتخاب رشته کنکور تاثیرگذار هستند

چگونه انتخاب رشته کنیم

برای انتخاب رشته کنکور باید یکسری عوامل را مد نظر قرار دهید که در این بخش توضیح خواهیم داد :

  • خوابگاه
احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 60000 تجربی کجا قبول میشم 📞 راهنمای قبولی با رتبه 60000 تجربی

اگر از دانشگاه های شهرستان انتخاب می کنید ، حتما دفترچه را بررسی کنید که آن دانشگاه یا دانشگاه ها خوابگاه داشته باشند.

  • آینده شغلی

اگر برای شما مهم است که بعد از فارغ التحصیلی در شغل مرتبط وارد کار شوید ، حتما در زمان انتخاب رشته درباره آینده کاری رشته های مختلف تحقیق کنید. در این امر می توانید از مشاوران ما راهنمایی دریافت کنید و با آینده شغلی رشته های مختلف آشنا شوید.

  • مهاجرت

ممکن است بعد از چند سال تحصیل در رشته خود تصمیم به مهاجرت داشته باشید پس مهم است که از همین ابتدا که می خواهید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید ، درباره شرایط مهاجرت آن اطلاعات به دست آورید.

  • آزمون استخدامی

یک راه برای استخدام شدن در مشاغل ، شرکت در آزمون های استخدامی است مثل آزمون استخدامی آموزش و پرورش ، آزمون استخدام بانک و مراکز خصوصی و …. که شما باید قبل از انتخاب رشته ، بررسی کنید که کدام آزمون های استخدامی رشته تحصیلی مورد تقاضای شما را نیاز دارند.

  • امکان ادامه تحصیل

در بعضی از رشته ها امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر وجود ندارد یا در صورت تمایل به ادامه تحصیل ، باید وارد شاخه های دیگر شوید. بهتر است درباره امکان ادامه تحصیل رشته های مورد علاقه خود به اندازه کافی تحقیق کنید.

سوالات شما

  • چگونه انتخاب رشته کنیم ؟

در این مطلب راهنمای کاملی از نحوه انتخاب رشته کنکور را شرح داده ایم. با بررسی مطلب می توانید پاسخ سوال خود را بیابید.

  • نحوه اولویت بندی فرم انتخاب رشته کنکور چگونه است ؟

در اولویت بندی فرم انتخاب رشته کنکور باید انتخاب های خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه لحاظ شوند ضمن اینکه علاقه ، آینده شغلی ، خوابگاه و موارد دیگر لازم است مورد بررسی قرار بگیرند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر