از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور دی اجباری است – آیا باید در هر دو کنکور 1402 شرکت کنیم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور دی اجباری است

 

آیا کنکور دی اجباری است  ؟ آیا باید در هر دو کنکور 1402 شرکت کنیم ؟ اینها سوالاتی هستند که داوطلبان کنکوری 1402 می پرسند. همانطور که می دانید از سال 1402 ، آزمون سراسری دو نوبت در سال برگزار خواهد شد و این شرایط برای داوطلبان مهیا شده است که اگر از نتیجه آزمون نوبت اول خود رضایت نداشتند ، بتوانند با شرکت در آزمون نوبت دوم ، رتبه بهتری را به دست آورند و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود قبول شوند. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا بررسی کنیم آیا شرکت در کنکور سراسری دی ماه اجباری می باشد یا خیر. لطفا با ما همراه باشید.

برای بهره مندی از مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون سراسری ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا کنکور دی اجباری است

داوطلبان کنکوری به خصوص دانش آموزان پایه دوازدهم ، درباره اجباری یا اختیاری بودن شرکت در کنکور سراسری نوبت دی ماه سوال می کنند. دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم ، در زمان برگزاری کنکور دی ماه هنوز درس های خود را به پایان نرسانده اند و نگرانند اگر در کنکور این نوبت شرکت نکنند ، برای ورود به دانشگاه با مشکل مواجه شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییرات کنکور 1403 📞 آخرین تغییرات کنکور 1403 از زمان تا حذفیات و نحوه برگزاری

در این رابطه لازم است بدانید که شرکت در کنکور سراسری هر دو نوبت دی ماه و تیرماه کاملا اختیاری است و شما می توانید در هر دو آزمون ها یا یکی از آنها شرکت کنید. شما مجاز هستید فقط در کنکور دی ماه یا فقط در کنکور تیرماه شرکت نمایید و یا ثبت نام آزمون هر دو نوبت را انجام دهید و مشکلی هم برای ورود به دانشگاه نخواهید داشت.

این شرایط برای دارندگان دیپلم نظام جدید و فارغ التحصیلان نظام قدیم هم صدق می کند و اگر سال های قبل در کنکور شرکت کرده اید ، برای سال 1402 می توانید ثبت نام هر دو آزمون دی ماه و تیرماه یا یکی از آنها را انجام دهید.

مرتبط بخوانید : کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه

تکلیف نمره آزمون سراسری 1402

بسیاری از داوطلبان کنکوری ، در آزمون هر دو نوبت دی ماه و تیرماه شرکت خواهند کرد و سوالی که دارند درباره نمره موثر برای انتخاب رشته می باشد. هر داوطلبی که در دو آزمون شرکت کند ، دو نمره کنکور خواهد داشت و اگر در یک آزمون شرکت نماید ، یک نمره خواهد داشت اما برای هر دو دسته از داوطلبان ، فقط یک نمره آزمون به انتخاب داوطلب ، ملاک انتخاب رشته قرار می گیرد.

پس اگر شما دو رتبه کنکور دارید ، می توانید رتبه ای که بهتر است را برای انتخاب رشته خود در نظر بگیرید. رتبه ای که در آزمون های سراسری دی ماه و تیرماه به دست می آورید ، به مدت دو سال برای شما اعتبار خواهد داشت و می توانید در انتخاب رشته کنکور دو سال آینده نیز با رتبه کنکور امسال خود انتخاب رشته نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  ضرایب دروس کنکور تجربی 1401

لازم به ذکر است که نتایج اولیه کنکور دی ماه در اسفندماه اعلام می گردد و زمان اعلام نتایج کنکور تیرماه نیز در مردادماه است. انتخاب رشته هر دو نوبت آزمون در مردادماه بوده و نتایج نهایی هم در اواخر شهریورماه ، در سایت سنجش منتشر خواهد شد.

مرتبط بخوانید : سهمیه های کنکور دی ماه

کنکور دی ماه و معدل

دانش آموزان پایه دوازدهم در زمان ثبت نام کنکور دی ماه ، معدل کتبی و معدل کل دیپلم ندارند و درباره این موضوع سوال می کنند. اگر شما هم معدل تان هنوز اعلام نشده است ، می بایست یک معدل حدودی در فرم ثبت نام کنکور وارد کنید و سپس در زمان انتخاب رشته که در مردادماه است و معدل شما مشخص شده است ، فرصت داده می شود که از طریق سایت سنجش اقدام به ویرایش معدل نمایید.

سوالات شما

  • آیا شرکت در کنکور سراسری دی ماه اجباری است ؟

خیر ، ثبت نام کنکور سراسری دی ماه اجباری نیست.

  • آیا باید در هر دو کنکور 1402 شرکت کنیم ؟

خیر ، داوطلبان می توانند در یک یا هر دو کنکور 1402 شرکت کنند.

  • در صورت شرکت در هر دو نوبت آزمون سراسری 1402 ، کدام رتبه برای انتخاب رشته ملاک قرار خواهد گرفت ؟

داوطلبانی که در دو آزمون 1402 شرکت می کنند ، می توانند رتبه بهتر را برای انتخاب رشته خود در نظر بگیرند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر