از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور دی بهتر است یا تیر – فرق کنکور دی و تیر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور دی بهتر است یا تیر

 

با توجه به اینکه در سال 1402 برای اولین بار شاهد برگزاری دو نوبت کنکور سراسری هستیم ، برای داوطلبان سوالات بسیاری مطرح است از جمله آنکه کنکور دی بهتر است یا تیر و فرق کنکور دی و تیر چیست. هدف از برگزاری دو نوبت کنکور سراسری در سال های آینده ، ایجاد فرصت بیشتر برای داوطلبان جهت کسب رتبه و تراز بهتر است تا بتوانند رتبه بهتر را ملاک انتخاب رشته قرار دهند و در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته شوند. در این مطلب به طور کامل بررسی خواهیم کرد که کنکور دی بهتر است یا تیرماه و فرق آزمون های این دو نوبت چیست. لطفا با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در خصوص ثبت نام، شرایط و تغییرات کنکور دی و تیرماه ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کنکور دی بهتر است یا تیر

در پاسخ این سوال که کنکور دی بهتر است یا تیرماه لازم است بدانید که آزمون این دو نوبت هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و داوطلبان می توانند در یک یا هر دو نوبت آزمون شرکت کنند و کارنامه با رتبه بهتر را ملاک انتخاب رشته خود قرار دهند.

داوطلبان مجاز به ثبت نام

تمام داوطلبان دارای مدارک تحصیلی مورد نیاز و همچنین دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه دوازدهم می توانند در کنکور سراسری نوبت های دی ماه و تیرماه ثبت نام کنند. بنابراین اگر دانش آموز دوازدهمی هستید و در دی ماه مشغول به تحصیل می باشید ، شما مانعی برای ثبت نام ندارید زیرا انتخاب رشته در مردادماه خواهد بود.

مرتبط بخوانید : تاریخ ثبت نام کنکور

نحوه اعمال سوابق تحصیلی کنکور دی بهتر است یا تیر

در رابطه با نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور دی ماه و تیرماه لازم است به اطلاعتان برسانیم که تاثیر سوابق تحصیلی در هر دو نوبت این آزمون به میزان 40 درصد قطعی است و معدل کتبی نهایی دیپلم ملاک اعمال سوابق تحصیلی قرار می گیرد. اگر داوطلب نظام قدیم هستید و یا سوابق تحصیلی ندارید ، می توانید با شرکت در امتحانات ایجاد سابقه تحصیلی ، برای خود سابقه تحصیلی خوب ایجاد نمایید و از 40 درصد تاثیر مثبت بهره مند شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  کنکور فرهنگیان با دیپلم 📞 کنکور فرهنگیان با دیپلم تمام رشته ها

دروس عمومی و اختصاصی کنکور دی بهتر است یا تیر

در کنکور سراسری 1402 فقط از دروس اختصاصی سوال مطرح می شود و دروس عمومی به طور کل حذف هستند. بنابراین شما داوطلبان با شرکت در کنکور دی 1402 که در سال 1401 برگزار می شود و همچنین برای شرکت در کنکور تیرماه 1402 ، فقط باید دروس اختصاصی گروه آزمایشی خود را مطالعه کنید و 4 درس زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، زبان انگلیسی و فرهنگ و معارف اسلامی حذف شده اند.

اعلام نتایج و انتخاب رشته 

نتایج اولیه هر دو آزمون دی ماه و تیرماه کنکور سراسری در اوایل مردادماه منتشر می شود و داوطلبانی که در هر دو آزمون شرکت کرده اند دو کارنامه اولیه خواهند داشت. این دسته از داوطلبان می توانند یک کارنامه را که رتبه بهتری کسب کرده اند انتخاب کنند و ملاک انتخاب رشته قرار دهند. انتخاب رشته کنکور 1402 در نیمه اول مردادماه خواهد بود.

مرتبط بخوانید : کارت ورود به جلسه کنکور دی ماه

کنکور دی بهتر است یا تیر – برنامه ریزی برای کنکور

در کنکور سراسری دی ماه و تیرماه از کتاب های درسی پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم نظام جدید سوال مطرح می شود و داوطلبان نظام قدیم هم باید کتاب های درسی نظام جدید را در برنامه ریزی درسی خود بگنجانند.

دانش آموزان دوازدهم در زمان شرکت در کنکور دی ماه به دلیل آنکه کتاب های درسی دوازدهم را به طور کامل مطالعه نکرده اند ، احتمالا برنامه ریزی درسی ناقصی داشته باشند به همین دلیل در مقایسه اینکه کنکور دی بهتر است یا تیر ماه ، برای این دسته از داوطلبان کنکور تیرماه بهتر می باشد.

مرتبط بخوانید : زمان برگزاری کنکور

سوالات شما

  • کنکور دی بهتر است یا تیرماه ؟
احتمالا این را هم بپسندید  شرایط ثبت نام کنکور 1402📞 بررسی تمام شرایط شرکت در کنکور سراسری

کنکور سراسری نوبت های تیرماه و دی ماه از نظر شرایط و ضوابط پذیرش تفاوتی با یکدیگر ندارند.

  • فرق کنکور دی و تیر چیست ؟

کنکور دی ماه و تیرماه هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. شرایط ثبت نام ، منابع آزمون ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی و … در هر دو آزمون برابر است.

  • نحوه اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری دی و تیرماه چگونه خواهد بود ؟

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری نوبت های تیر و دی 40 درصد قطعی می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

یک نظر

  1. انصافا کنکور تیر خیلی سخت تر از دی بوده و 20 الی 30 درصد تفاوت نمره است و باید تراز عادلانه ای صورت بگیرد و نهایی امسال از همه نهایی ها سخت تر بوده و منصفانه نیست با سالهای قبل در یک رده باشن و اختلاف 2 نمره ای وجود دارد لطفا عادلانه تراز بندی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر