از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارنامه کنکور هنر – راهنما و زمان دریافت کارنامه هنر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارنامه کنکور هنر ، راهنما و زمان دریافت

کنکور سراسری هنر همراه با 5 گروه آزمایشی دیگر در روز های 30 و 31 مرداد ماه برگزار می شود و برخی از داوطلبان به عنوان رشته اصلی و برخی دیگر به عنوان رشته شناور در این گروه آزمایشی شرکت می کنند. حدود 3 الی 4 هفته پس از برگزاری کنکور هنر نتایج آن در قالب کارنامه کنکور هنر منتشر می شود و با استفاده از می توان انتخاب رشته را انجام داد.

داوطلبانی که علاوه بر کنکور هنر در یک یا دو کنکور دیگر شرکت کرده اند ، نتایج هر 2 یا 3 آزمون را در یک کارنامه مشترک دریافت می کنند و به عبارت دیگر کارنامه های چند گروه آزمایشی مجزا نمی شود.

زمان و نحوه دریافت کارنامه کنکور هنر

همانطور که می دانید زمان برگزاری کنکور 99 در مقایسه با سال های گذشته با چندین هفته تاخیر برگزار شد در سال های قبل کنکور در نیمه اول تیرماه برگزار شده و در نیمه اول مرداد ماه نتایح اعلام می شد یعنی به فاصله زمانی یک ماهه کارنامه کنکور منتشر می گردید.

در سال 99 که کنکور در آخر مرداد ماه برگزار می شود نتایج آن حدود 3 هفته پس از آن از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد البته به دلیل مشخص نبودن زمان دقیق اعلام نتایج کنکور 99 توصیه می شود که اخبار کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام پاسخ با ما را دنبال کنید تا به محض انتشار نتایج ، کارنامه کنکور هنر خود را دریافت نمایید.

برای دریافت کارنامه کنکور هنر می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  شوید و پس از وارد شدن به صفحه کنکور سراسری مطابق تصویر زیر بر روی لینک “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1399” کلیک کنید

کارنامه کنکور

 

برای دریافت کارنامه کنکور هنر سه روش پیش روی شماست و حتما باید به یکی از اطلاعات شماره پرونده ، شماره داوطلبی و کدپیگیری ثبت نام دسترسی داشته باشید.

کارنامه کنکور

در صورتی که به اطلاعات خود دسترسی ندارید ، می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز “پاسخ با ما” آن ها را بازیابی و سپس کارنامه را دریافت کنید.

 

بازیابی اطلاعات لازم برای دریافت کارنامه کنکور هنر از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان پذیر است ولی پیش از ارسال درخواست در سامانه عضویت انجام دهید.

توضیحات کارنامه کنکور هنر

کارنامه کنکور هنر برای داوطلبانی که در 2 گروه آزمایشی شرکت کرده اند، مشترک است. برای مثال داوطلبی که هم در گروه تجربی و هم در گروه هنر آزمون داده است نتایج کنکور های خود را در قالب یک کارنامه مشترک دریافت می کند و جداگانه نیست.

کارنامه کنکور از چند بخش تشکیل شده است که لازم است داوطلبان به بررسی دقیق آن ها بپردازند :

  1.  اطلاعات ثبت نامی و آزمونی
  2. علام علاقه مندی
  3. مجاز به انتخاب رشته دوره های مختلف
  4. پذیرش در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی
  5. وضعیت اعمال سوابق تحصیلی
  6. وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب
  7. نمرات خام دروس امتحانی
  8. رتبه کل در سهمیه نهایی و آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته

هر چقدر که اطلاعات داوطلب از کارنامه بالاتر باشد ، انتخاب رشته بهتری انجام می دهد و در نتیجه شانس قبولی او نیز افزایش می یابد. مهم ترین بخش های کارنامه که در انتخاب رشته تاثیر گذارند و داوطلب باید آن ها مد نظر قرار دهد شامل :

رتبه در سهمیه کارنامه کنکور هنر

هر داوطلبی که در کنکور شرکت می کند ، سهمیه ای دارد و اکثرا جزء سهمیه مناطق و تعدادی نیز جزء سهمیه های رزمندگان و ایثارگری می باشند. رتبه ای که برای انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه های سراسری تاثیر گذار است ، رتبه در سهمیه می باشد و داوطلب باید بداند که سهمیه ای که به او اختصاص یافته است چیست.

این رتبه وضعیت داوطلب را در مقایسه با سایر داوطلبانی که از آن سهمیه استفاده می کنند ، نشان می دهد. برای مثال داوطلبان سهمیه منطقه یک کنکور هنر حدود 8 هزار نفر هستند و رتبه ای که داوطلب در میان 8 هزار نفر کسب کرده است ، 2 هزار است پس می توان گفت که از 6 هزار داوطلب رتبه بهتری کسب کرده و شانس قبولی بیشتری در رشته ها دارد.

رتبه کشوری کارنامه کنکور هنر

رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه های کنکور سراسری در کارنامه  کنکور هنر درج می شود و وضعیت داوطلب را در مقایسه با تمام داوطلبان آن گروه آزمایشی نشان می دهد.

این رتبه فقط برای آگاهی داوطلبان در کارنامه درج می شود و تاثیری برای انتخاب رشته در دانشگاه سراسری ندارد البته برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد رتبه کشوری و تراز تاثیر گذار است.

بومی گزینی

اگر بخش اول کارنامه کنکور هنر را مشاهده کرده باشید ، استان بومی هر داوطلب درج شده است و استان بومی بر اساس محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی تعیین می شود.

منظور از بومی گزینی این است که در هر استان یا منطقه بیشترین ظرفیت رشته ها (حدود 80 درصد) به داوطلبان بومی آن منطقه اختصاص می یابد یعنی اگر رشته ای 100 نفر ظرفیت داشته باشد ، 80 نفر از داوطلبان بومی و 20 نفر از داوطلبان غیربومی پذیرش انجام می گیرد.

بر این اساس می توان نتیجه گرفت که شانس قبولی داوطلبان در منطقه بومی یا نزدیک به آن بیشتر است.

رتبه و نمره در زیر گروه ها در کارنامه کنکور هنر 

در کارنامه کنکور هنر برای هر یک از زیر گروه ها یک رتبه و تراز متفاوت با زیر گروه دیگر درج می شود. کنکور هنر از 5 زیر گروه با رشته ها و ضرایب دروس مختلف تشکیل شده است و داوطلبان باید قبل از انتخاب یک رشته خاص ابتدا باید بدانند که آن رشته در کدام زیر گروه قرار دارد و بر اساس رتبه آن زیر گروه انتخاب رشته کند.

برای مثال رشته های ادبیات نمایشی ، بازیگری ، سینما ، کارگردانی تلویزیون ، نمایش عروسکی در زیر گروه 4 قرار دارند بنابراین رتبه ای که ملاک برای انتخاب این رشته هاست ، رتبه کسب شده در زیر گروه 4 است.

یا رشته های آهنگ سازی ، موسیقی نظامی ، نوازندگی موسیقی ایرانی ، نوازندگی موسیقی جهانی در زیر گروه 5 قرار دارند پس رتبه در زیرگروه 5 برای انتخاب این رشته ها بررسی می شود.

رتبه در سهمیه نهایی

این رتبه میانگینی از مجموع تراز های اکتسابی در کل زیر گروه ها را نشان می دهد و برای انتخاب رشته تاثیر گذار نیست و در جهت اطلاع به داوطلب گزارش می شود.

وضعیت مجاز بودن

بخشی از کارنامه کنکور هنر ، به وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، فرهنگیان ، پیام نور ، غیر انتفاعی و آزاد اختصاص یافته است و در صورتی که داوطلب مجاز نشده باشد یعنی نمره و تراز لازم برای انتخاب رشته در آن دانشگاه ها را کسب نکرده است.

راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر

چند روز پس از انتشار کارنامه کنکور هنر ، سامانه انتخاب رشته فعال می شود و داوطلبان بر اساس وضعیت مجاز بودن در دوره های مختلف می توانند انتخاب رشته را انجام دهند.

انتخاب رشته دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، فرهنگیان ، پردیس خودگردان ، پیام نور و غیر انتفاعی به صورت مشترک و همزمان از طریق سایت سازمان سنجش صورت می پذیرد و داوطلبان مجموعا حق انتخاب 150 کد رشته محل را دارند ولی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد و تعداد انتخاب های مجاز داوطلبان 100 کد رشته محل است.

نحوه چیدمان فرم انتخاب رشته کنکور هنر به میزان بسیار زیادی شانس قبولی را افزایش می دهد و باید ضمن در نظر گرفتن علاقه ، رتبه قبولی رشته ها ، ظرفیت پذیرش هر رشته ، شهریه دانشگاه ،  بازار کار و آینده شغلی رشته مورد نظر و … را بررسی کرد تا یک انتخاب رشته هوشمندانه انجام داد.

داوطلبان کنکور هنر باید به رشته های دارای آزمون عملی نیز توجه کنند و حتما اگر رشته ای آزمون عملی دارد باید در آن شرکت کرده  و سپس آن را در سایت سنجش ثبت نمایند.

البته برای دانشگاه آزاد آزمون عملی برگزار نمی شود و فقط در دانشگاه های سراسری این آزمون از داوطلبان گرفته می شود و نیمی از نمره قبولی داوطلب در دانشگاه را به خود اختصاص داده است به عبارت دیگر رتبه در کارنامه کنکور هنر 50 درصد و نمره اکتسابی در مرحله آزمون عملی نیز 50 درصد در پذیرش دانشگاه تاثیر گذار است.

از جمله رشته های آزمون عملی کنکور هنر می توان به ادبیات نمایشی ، طراحی صنعتی ، مجسمه سازی ، نقاشی ، گرافیک و … اشاره کرد که به صورت نیمه متمرکز و با برگزاری مصاحبه یا آزمون عملی ، پذیرش دانشجو در آن ها انجام می گیرد.

رتبه قبولی رشته های پرطرفدار کنکور هنر

پیش از انتخاب رشته حتما باید از رتبه ها و کارنامه کنکور هنر داوطلبان سال های قبل اطلاع یابید تا با آگاهی بیشتری انتخاب رشته کنید. البته در کنار رتبه قبولی باید ظرفیت رشته را نیز مد نظر قرار داد و هر چقدر که ظرفیت رشته بیشتر باشد ، مسلما داوطلبان با رتبه های بالاتر نیز پذیرش می شوند.

عکاسی ، ادبیات نمایشی ، طراحی صنعتی ، سینما و … از رشته های پرطرفدار کنکور هنر هستند که رتبه قبولی داوطلبان در سهمیه های مناطق 1 ، 2 و 3 در سال گذشته به صورت زیر بوده است :

عکاسی

رتبه در سهمیه سهمیه داوطلب دانشگاه قبولی
9 منطقه 1 دانشگاه تهران
66 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
85 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
318 منطقه 2 دانشگاه هنر اصفهان
730 منطقه 2 دانشگاه هنر اصفهان
1049 منطقه 2 دانشگاه هنر اصفهان
153 منطقه 3 دانشگاه هنر اصفهان
1200 منطقه 3 دانشگاه هنر اصفهان
1714 منطقه 3 دانشگاه هنر اصفهان

طراحی صنعتی

رتبه در سهمیه سهمیه قبولی دانشگاه
954 منطقه 1 دانشگاه سمنان
2378 منطقه 1 دانشگاه تهران
2459 منطقه 1 دانشگاه تهران
2977 منطقه 1 دانشگاه تهران
3369 منطقه 1 دانشگاه تهران
28 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
40 منطقه 2 دانشگاه تهران
199 منطقه 2 دانشگاه علم و صنعت ایران – تهران
220 منطقه 2 دانشگاه علم و صنعت ایران – تهران
638 منطقه 2 دانشگاه هنر اسلامی تبریز
1211 منطقه 2 دانشگاه سمنان
6502 منطقه 2 دانشگاه تهران
6690 منطقه 2 دانشگاه تهران
7151 منطقه 2 دانشگاه تهران
7869 منطقه 2 دانشگاه تهران
46 منطقه 3 دانشگاه تهران
524 منطقه 3 دانشگاه سمنان
2039 منطقه 3 دانشگاه تهران
2236 منطقه 3 دانشگاه تهران (محل تحصیل کیش)
2236 منطقه 3 دانشگاه تهران
2517 منطقه 3 دانشگاه هنر اسلامی تبریز
2937 منطقه 3 دانشگاه تهران

 

سینما

رتبه در سهمیه سهمیه قبولی دانشگاه
7 منطقه 1 دانشگاه هنر تهران
36 منطقه 1 دانشگاه هنر تهران
45 منطقه 1 دانشگاه غیرانتفاعی سوره – تهران
10 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
20 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
34 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
109 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
7 منطقه 3 دانشگاه هنر تهران
11 منطقه 3 دانشگاه هنر تهران

 

هنرهای صناعی

رتبه در سهمیه سهمیه قبولی دانشگاه
7 منطقه 1 دانشگاه هنر تهران
36 منطقه 1 دانشگاه هنر تهران
45 منطقه 1 دانشگاه غیرانتفاعی سوره – تهران
10 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
20 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
34 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
96 منطقه 2 دانشگاه غیرانتفاعی سوره – تهران
109 منطقه 2 دانشگاه هنر تهران
260 منطقه 2 دانشگاه غیرانتفاعی سوره – تهران
7 منطقه 3 دانشگاه هنر تهران
11 منطقه 3 دانشگاه هنر تهران
از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” می توانید از خدمات مشاوره تلفنی در انجام انتخاب رشته با احتمال قبولی بسیار بالا بهره مند شوید. مشاوران با در نظر گرفتن علایق و استعداد های شما و هم چنین بررسی کارنامه تان یک انتخاب رشته کاملا حرفه ای را بر اساس تجربه ای که دارند ، برای شما انجام می دهند.
احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 6000 هنر کجا قبول میشم 📞 راهنمای قبولی با رتبه 6000 هنر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

موضوع کنکور عملی هنر

موضوع کنکور عملی هنر 1401 – کنکورهای عملی هنر چه موضوعاتی دارند

  در کنکور هنر برای رشته‌ های‌ تحصیلی نقاشی‌ ، ارتباط تصویری‌ و آموزش ارتباط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر