از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه 1402 – راهنمای تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه

 

داوطلبان آقا برای ثبت نام در دانشگاه باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند و یکی از مدارکی که وضعیت نظام وظیفه آنها را مشخص می کند ، به دانشگاه ارائه دهند. تعیین وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا جهت پذیرش در دانشگاه و ثبت نام آزمون های سراسری مثل کنکور سراسری ، کنکور ارشد و دکتری تخصصی و همچنین پذیرش در رشته های با سوابق تحصیلی ، با استفاده از یک کد مشخص می شود که کد های نظام وظیفه در داخل دفترچه راهنمای ثبت نام هر آزمون موجود هستند.

سوالات خود را در خصوص وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید. 

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تعیین وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه

داوطلبان برای ورود به دانشگاه دو راه پیش رو دارند ، یا باید در آزمون های سراسری شرکت کنند و یا ثبت نام رشته های بدون کنکور را انجام دهند که در هر دو روش مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا الزامیست.

مرتبط بخوانید : شرایط پشت کنکور ماندن و سربازی – شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا برای پشت کنکور ماندن

کد نظام وظیفه کنکور 1402 و سایر آزمون ها در داخل دفترچه راهنمای ثبت نام درج می شود و آقایان باید با مطالعه این دفترچه ، کد مربوط به وضعیت نظام وظیفه خود را پیدا کرده و در فرم ثبت نام کنکور وارد کنند. برای مثال کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری به شرح زیر هستند :

کد 1 برای داوطلبان آقا که کارت پایان خدمت سربازی دارند
کد 2 برای داوطلبانی که کارت معافیت دائم هوشمند دارد ( شامل معافیت کفالت ، پزشکی ، ایثارگران و موارد خاص )
کد 3 برای مشمولان خدمت سربازی که دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غببت هستند ( این دسته از داوطلبان در صورت قبولی در دانشگاه باید از معاونت نظام وظیفه عمومی ، مجوز لازم را برای ثبت نام در دانشگاه دریافت کنند)
کد 4 برای داوطلبانی که دانش آموز سال آخر دوره متوسطه در سال تحصیلی 1401 -1402 هستند و معافیت تحصیلی دانش آموزی دریافت کرده اند به شرط آنکه حداکثر تا سن 20 سالگی تمام فارغ التحصیل شوند.
کد 5 برای داوطلبانی که قبل از سن مشمولیت یعنی قبل از 18 سالگی تمام ، مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند و غیبت سربازی ندارند.
کد 6 برای سربازان در حال خدمت که بدون غیبت اولیه هستند و مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید دوازدهم دارند و متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستند.( این دسته از داوطلبان تنها در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر می توانند از سربازی مرخص شوند.)
کد 7 برای سربازان در حال خدمت که حداکثر تا 31 شهریورماه 1402 خدمت خود را به پایان می رسانند
کد 8 بری كاركنان پايور شاغل در نيروهای مسلح (در صورت قبولی در دانشگاه می بایست از اداره نيروی انسانی سازمان گواهی اشتغال به خدمت دریافت نمایید)
کد 9 برای دانشجویانی که از دانشگاه انصراف داده اند ، در صورتی که در سنوات اولیه تحصیلی انصراف داده باشند و از تاریخ انصراف آنها از دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیشتر از یکسال سپری نشده باشد.
کد 10 برای دانش آموختگان مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته
احتمالا این را هم بپسندید  تحصیل همزمان با سربازی در دانشگاه پیام نور 1402 📞 آیا تحصیل همزمان با سربازی امکان پذیر است

بنابراین داوطلبان کنکور سراسری باید با توجه به وضعیت نظام وظیفه خود ، یکی از کدهای فوق را در فرم ثبت نام درج نمایند و در صورت اشتباه در کد نظام وظیفه ، برای پذیرش داوطلب در دانشگاه مشکل پیش خواهد آمد. پس حتما مطمئن شوید که کد به درستی وارد فرم ثبت نام شده است.

مدارک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه

داوطلبان آقا باید علاوه بر آنکه در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور یا ثبت نام رشته های بدون کنکور ، کد نظام وظیفه را درج نمایند ، لازم در زمان ثبت نام اینترنتی یا حضوری دانشگاه ، مدارک لازم را نیز ارائه دهند.

مدارک نظام وظیفه لازم برای ثبت نام در دانشگاه به شرح زیر هستند :

  •  اصل برگ اعزام به خدمت مهلت دار (بدون غیبت)
  • اصل کارت پایان خدمت هوشمند
  • اصل کارت هوشمند معافیت دائم (کفالت ، پزشکی و …)
  • برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی ، کفالت و سایر …) در مدت اعتبار آن

مرتبط بخوانید : کد نظام وظیفه علمی کاربردی 

مشاوره نظام وظیفه برای ثبت نام در دانشگاه

  • داوطلبان آقا باید پس از پذیرش در دانشگاه ، به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و فرمی مبنی بر مدرک نظام وظیفه را تکمیل نمایند. این مدرک باید به دانشگاه تحویل داده شود.
  • داوطلبانی متقاضی معافیت تحصیلی می بایست از طریق مراجعه به دفاتر پلیس + 10 ، فرمی با عنوان معافیت تحصیلی را تکمیل نمایند و به مسئول ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده ارائه دهند.
  • دانشجویان هر یک از مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی در هر مقطع فقط یکبار امکان بهره مندی از معافیت تحصیلی را دارند
  • اگر جزو داوطلبانی هستید که غیبت سربازی دارید ، شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه برای شما وجود ندارد مگر آنکه وضعیت سربازی خود را مشخص نمایید.
  • دانشجویانی که از دانشگاه اخراج شده اند ، تا زمانی که خدمت سربازی خود را به پایان نرسانند ، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارند.
  • دانشجویان مقطع کاردانی می بایست طی 2/5 سال ، دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته طی 3 سال و دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته طی 5 سال فارغ التحصیل شوند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته باید طی 3 سال فارع التحصیل شوند.
  • آن دسته از دانشجویان آقا که در سنوات مجاز موفق به دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود نشوند ، اجازه ادامه تحصیل ندارند ولی در شرایط خاص ممکن است تعداد ترم های تحصیل دانشجو افزایش یابد
احتمالا این را هم بپسندید  خرید سربازی 📞 قوانین خرید خدمت سربازی 1402

وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه | سوالات متداول

  • سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع کارشناسی پیوسته چقدر است ؟

دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته حداکثر باید طی 5 سال تحصیلات خود را به پایان برسانند.

  • مدارک نظام وظیفه لازم برای ثبت نام در دانشگاه چه مدارکی هستند ؟

لیست کامل مدارک مهم نظام وظیفه جهت ثبت نام دانشگاه های سراسری و آزاد ، در این مطلب موجود است.

  • داوطلبان آقا چگونه باید وضعیت نظام وظیفه خود را برای ثبت نام در دانشگاه مشخص نمایند ؟

داوطلبان آقا که در کنکور سراسری شرکت می نمایند باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام ، کد نظام مختص به خود را درج نمایند. همچنین داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور را دارند نیز باید کد نظام وظیفه در فرم ثبت نام بدون کنکور درج کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر