از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط پشت کنکور ماندن و سربازی – شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا برای پشت کنکور ماندن

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط پشت کنکور ماندن و سربازی

 

داوطلبان آقا برای پشت کنکور ماندن به دلیل قوانین نظام وظیفه ای که وجود دارد ، نسبت به داوطلبان خانم محدودیت هایی دارند و امکان آنکه چند سال پشت کنکور بمانند و درس بخوانند ، وجود ندارد مگر تحت شرایط خاص. با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان آقا که در کنکور سراسری 1400 و یا کنکور سراسری 99 و 1400 شرکت کرده اند و قصد دارند در کنکور 1401 نیز شرکت کنند ، این مطلب را تهیه کرده ایم تا شرایط پشت کنکور ماندن و سربازی این دسته از داوطلبان را بررسی کنیم. اگر شما هم در این مورد سوالاتی دارید ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

سوالات خود را در خصوص شرایط پشت کنکور ماندن و سربازی از مشاوران ما بپرسید تا کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

بررسی شرایط پشت کنکور ماندن و سربازی

داوطلبان آقا با رسیدن به سن 18 سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند و باید برای دریافت دفترچه اعزام به خدمت اقدام کنند اما راه هایی وجود دارد که می توان خدمت سربازی را به تعویق انداخت که یکی از این راه ها دریافت معافیت تحصیلی می باشد.

آقایانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند و بلافاصله پس از کنکور و ورود به دانشگاه ، معافیت تحصیلی آنها به مدت طول دوران تحصیل در دانشگاه تمدید می شود و حتی با ورود به مقاطع بالاتر ارشد و دکتری نیز همچنان می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

اما بسیاری از داوطلبان آقا هستند که در کنکور سال اول یا سال دوم نمی توانند نتیجه دلخواه را به دست بیاورند و متقاضی شرکت مجدد در کنکور سال بعد هستند ولی تکلیف نظام وظیفه این دسته از داوطلبان چیست ؟

داوطلبان دسته اول یعنی آقایانی که در کنکور 1400 به عنوان کنکور اول شرکت کرده اند می توانند بدون هیچ مشکل و محدودیتی پشت کنکور بمانند و از نظر نظام وظیفه مشکلی نخواهند داشت البته نباید از زمان فارغ التحصیلی داوطلب یکسال بیشتر گذشته باشد.

در واقع تمام داوطلبان آقا از زمان فارغ التحصیلی از یک مقطع تا ورود به مقطع جدید ، به مدت یکسال فرصت دارند که خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی کنند.

داوطلبان دسته دوم یعنی آقایانی که در کنکور 99 و 1400 شرکت کرده اند و می خواهند در کنکور 1401 نیز شرکت کنند ، محدودیت دارند ولی برای این دسته از داوطلبان نیز راه هایی وجود دارد که بتوانند دوباره در کنکور سال آینده شرکت نمایند.

ثبت نام در دانشگاه برای پشت کنکور ماندن

یکی از راهکارهایی که داوطلبان دسته دوم می توانند برای سومین بار و بدون مشکل سربازی در کنکور سراسری شرکت کنند ، ثبت نام یکی از دانشگاه های غیر روزانه است. شما باید حتما در دانشگاه های غیرروزانه قبول شوید زیر در صورت ثبت نام دانشگاه روزانه ، به مدت یکسال از قبولی در این دانشگاه محروم هستید حتی اگر در ترم های یک و دو از دانشگاه انصراف دهید.

مشاوره در زمینه مرخصی ترم دانشگاه ها – مشاوره از طریق تماس با مشاوران پاسخ با ما

همین حالا تماس بگیرید و سوالات خود را در مورد شرایط ، مدارک لازم ، هزینه و تاریخ اقدام اینترنتی و حضوری جهت دریافت مرخصی تحصیلی دانشگاه ها را از مشاوران ما بپرسید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

با ثبت نام بدون کنکور یکی از دانشگاه های علمی کاربردی ، آزاد ، پیام نور و غیرانتفاعی معافیت تحصیلی بگیرید و همزمان برنامه ریزی برای کنکور را نیز انجام دهید. البته اگر در سال آینده پذیرش شوید باید از دانشگاه فعلی انصراف دهید و هزینه انصراف هم می بایست مد نظر داشته باشید اما اگر به قبولی در رشته ها و دانشگاه های برتر فکر می کنید ، شاید این هزینه کردن به صرفه باشد.

توصیه می کنیم که در دانشگاه های با شهریه کمتر ثبت نام کنید مثلا شهریه دانشگاه آزاد از شهریه دانشگاه پیام نور و شهریه دانشگاه علمی کاربردی بیشتر است و دانشگاه های دارای شهریه بیشتر ، هزینه انصراف بالاتری دارند.

برای گرفتن مرخصی تحصیلی نیز بعضی دانشگاه ها سخت گیرانه عمل می کنند مخصوصا برای ترم یک ولی اگر دلایل موجه و منطقی داشته باشید ، با درخواستتتان موافقت می شود. ( شرایط مرخصی ترم اول دانشگاه آزاد را در این مطلب مطالعه کنید)

سوالات متداول

  • شرایط پشت کنکور ماندن و سربازی به چه صورت است ؟

شرایط کامل پشت کنکور ماندن مشمولان نظام وظیفه سربازی در این مطلب بررسی شده است.

داوطلبان آقا به دلیل سربازی حداکثر یکسال پس از فارغ التحصیلی از آخرین مقطع ، می توانند پشت کنکور بمانند.

  • مشمولین خدمت سربازی چگونه می توانند برای بار سوم در کنکور شرکت کنند ؟

بله داوطلبان آقا با در نظر گرفتن شرایط گفته شده در این مطلب ، می توانند چند سال پشت کنکور بمانند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر