از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نکات برنامه ریزی کنکوری 1400 – 8 نکته برنامه ریزی برای کنکور 1400

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نکات برنامه ریزی کنکوری 1400 - 10 نکته برنامه ریزی برای کنکور 1400

 

کسب موفقیت و رسیدن به هدف در کنکور سراسری با وجود کتاب های درسی و جزوات حجیم برای اکثر داوطلبان کنکوری کاری سخت و تا حدودی غیرممکن به نظر می رسد. اما آگاهی از نکات برنامه ریزی برای کنکور 1400 و به کار گیری روش های مطالعه اصولی ، برنامه ریزی شما را منظم تر می کند و تاثیر زیادی هم در موفقیتان خواهد داشت.

خیلی مواقع پیش آمده است که داوطلب همه چیز را می داند ، می داند که برای هر درس چه روش مطالعه ای را پیش بگیرد ، چگونه برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه انجام دهد و انتظار دارد که نتیجه عالی هم کسب کند اما نتیجه واقعی ، دور از تصور و زحمات اوست.

ما در این مطلب نکات برنامه ریزی کنکوری 1400 را و اینکه یک برنامه ریزی درسی اصولی چه ویژگی هایی دارد ، برای شما شرح داده ایم و با بهره مندی از این نکات ، آزمون موفقیت آمیزی را پشت سر خواهید گذاشت.

نکات برنامه ریزی کنکوری 1400

وقتی که برنامه ریزی برای کنکور نداشته باشید ، منظم و دقیق نخواهید بود و در نتیجه حجم زیادی از مطالب روی هم تلنبار می شوند و فرصت کافی هم ندارید. اکثر داوطلبان یا در مدیریت زمان مشکل دارند و یا در تعیین حجم مطالعاتی. یعنی حجم درس هایی که قرار است خوانده شود ، مشخص است اما زمانی برای آن در نظر گرفته نشده است و در حال مقابل نیز زمان مختص به هر درس تعیین شده است اما مطالبی که باید خوانده شوند ، مشخص نشده است. در این نوع برنامه ریزی ها معمولا زمان زیادی هدر می رود و از نهایت بازدهی خود استفاده نمی کنیم.

از اصلی ترین نکات برنامه ریزی کنکوری 1400 – برنامه ریزی شخصی

حتما در میان دوستان شما هستند کسانی که با یک برنامه ریزی حرفه ای و ثابت در طی زمان های مشخص دروس را به خوبی جمع بندی می کنند و شما شاهد پیشرفت آن ها می باشید.

شاید بخواهید که مطابق با روش آن ها برای خود برنامه ریزی کنید اما باید توجه داشته باشید که شرایط هر داوطلب با داوطلب دیگر فرق می کند ، ممکن است یکی دانش آموز و یکی فارغ التحصیل باشد ، یا یکی در کلاس های خصوصی شرکت کند ولی دیگری از منابع کمک آموزشی استفاده نماید.

احتمالا این را هم بپسندید  موفقیت در کنکور - نکات طلایی که به شما نمیگویند

هم چنین میزان توانمندی هر یک از داوطلبان کاملا با یکدیگر متفاوت است و باید برنامه ریزی متناسب با شرایط و توانمندی او تنظیم شود تا بیشترین کارایی را داشته باشد.

برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه

برنامه ریزی کنکور شما باید ماهانه ، هفتگی و روزانه انجام بگیرد. در ماه باید تعیین کنید چه مباحثی قرار است مطالعه شود و سپس در تعداد هفته ها و روزها تقسیم بندی کنید.

حتما در انتهای روز ، هفته و ماه عملکردتان را بررسی کنید تا ببینید چقدر نسبت به برنامه ریزی پایبند بوده اید و تا چه حد پیشرفت کردید و در صورت لزوم شیوه برنامه ریزی را تغییر دهید.

می توانید با مطالعه مطالب برنامه ریزی برای کنکور 1400 و بهترین برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و کلی کنکور 1400 نمونه جدول های برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه را مشاهده کنید.

تعادل تستی و تشریحی

در طول روز هم تست کار کنید و هم تشریحی بخوانید. شما باید با اختصاص زمان هایی در روز به حل  تست ، علاوه بر آشنایی با تکنیک های تست زنی ، سرعت تان نیز افزایش یابد.

برای هر درس عمومی حداقل 10 تست و برای هر درس اختصاصی حداقل 25 تست در روز کار کنید.

تعادل دروس عمومی و اختصاصی

میان دروس عمومی و اختصاصی که در روز مطالعه می کنید ، تعادل را برقرار کنید و به هر درس بر اساس اهمیت و ضریبی که در کنکور دارد ، وقت لازم را اختصاص دهید.

دروس اختصاصی پر اهمیت تر و باید بیشتر مطالعه شوند ولی در ماه های پایانی کنکور ، تعادل باید 50 به 50 باشد زیرا دروس عمومی حفظی و فرار هستند و باید مرور شوند تا در ذهن تان باقی بمانند.

تعیین باکس های مطالعاتی

منظور از باکس های مطالعاتی این است که برای هر درس عمومی و اختصاصی یک زمان ثابت را در روز تعیین کنید. باکس های مطالعاتی شما می تواند 1/30 باشد و به هر درس عمومی یک باکس و به هر درس اختصاصی دو باکس مطالعاتی ، اختصاص دهید.

روش های مطالعه دروس از نکات برنامه ریزی کنکوری 1400

سعی داشته باشید که روش های مطالعه هر درس را بشناسید و مطابق با آن روش عمل کنید. مطمئنا شیوه مطالعه ادبیات با زیست شناسی یکی نیست و فرق دارد و شما باید بدانید که هر درس را چگونه بخوانید ، به بیشترین تسلط می رسید ؟ کدام درس نیاز به تمرین و تست بیشتری دارد ؟ در کدام درس باید به کتاب درسی بیشتر توجه داشت تا کتاب کمک آموزشی ؟ و …

احتمالا این را هم بپسندید  چگونه برای کنکور درس بخوانیم - راهنمای بهترین متد درس خواندن برای کنکور

با به کارگیری شیوه های مطالعه هر یک از دروس ، یادگیری بهتری خواهید داشت و درس خواندن برایتان شیرین تر می شود. می توانید برای اطلاع از نحوه مطالعه هر یک از درس های عمومی و اختصاصی با مشاوران “پاسخ با ما” مشورتی داشته باشید تا راهنمایی شوید.

توجه به دروس پایه

عده ای از داوطلبان هستند که تمام یا بیشتر زمان و تمرکز خود را بر پایه دوازدهم قرار داده اند مخصوصا دانش آموزانی که به مدرسه می روند و فرصت برای مطالعه دروس پایه ندارند.

توصیه می شود در برنامه ریزی درسی برای کنکور حتما دروس پایه را موازی با دروس دوازدهم مطالعه کنید مخصوصا مباحثی که باید به صورت ترکیبی خوانده شوند.

منابع کمک آموزشی مناسب

از مهم ترین نکات برنامه ریزی کنکوری 1400 که اکثر داوطلبان هم به اهمیت آن آگاه هستند ، منابع کمک آموزشی استاندارد است. منابع کمک درسی به عنوان مکمل آموزشی استفاده می شوند و انتخاب نادرست آن اثرات منفی در برنامه ریزی شما خواهد داشت.

با تحقیق کردن از دانشجویان دانشگاه های برتر و یا کمک گرفتن از مشاوران کنکوری متخصص ، می توانید بهترین منابع را که متناسب با سطح توانمندی شماست ، بشناسید.

عده ای از داوطلبان هم هستند که در تهیه منابع وسواس زیادی به خرج می دهند یعنی برای هر کتاب درسی چندین منبع کمک آموزشی تهیه می کنند ، این نوع وسواس آرامش ذهنی شما را به هم میزند. توصیه ما این است که پس از تسلط کامل به یک کتاب ، برای مهارت بیشتر کتاب دوم را تهیه کنید و در غیر این صورت نیازی به چندین کتاب نیست.

توصیه می شود که از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” از مشاوره برنامه ریزی های تخصصی بهره مند شوید. مشاوران به طور مرتب پیگیر برنامه ریزی روزانه شما هستند و با ارائه تکنیک های تست زنی و آموزش شیوه مطالعه هر یک از دروس ، شما را در رسیدن به هدفتان یاری می کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

قبول نشدن در کنکور - این پایان راه نیست 10 ترفند بازسازی نیرو برای کنکور بعدی

قبول نشدن در کنکور – این پایان راه نیست 10 ترفند بازسازی نیرو برای کنکور بعدی

  پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج برخی از داوطلبان از عملکرد خود …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر