از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

موفقیت در کنکور تجربی – راهکارهای طلایی موفقیت در کنکور تجربی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

موفقیت در کنکور تجربی - راهکارهای طلایی موفقیت در کنکور تجربی

 

موفقیت در کنکور تجربی برای هر داوطلبی معنای متفاوتی دارد ممکن است یک داوطلب فقط به سه رشته برتر پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی فکر کند و داوطلبی دیگر علاقه مند به قبولی در رشته های پیراپزشکی باشد و یا یک داوطلب به دنبال پذیرش در رشته های دانشگاه فرهنگیان باشد و به شغل تدریس و معلمی علاقه داشته باشد و داوطلبی دیگر مشتاق به کار در آزمایشگاه ها و کارهای تحقیقاتی پژوهشی باشد و در پی قبولی رشته هایی مثل میکروبیولوژی ، زیست شناسی ، بیوتکنولوژی و .. باشد. در واقع باید هر فردی بداند چه هدفی را در سر دارد و متناسب با هدف خود برای موفقیت و رسیدن به آن ، برنامه هایی را تدوین و اجرا کند.

برنامه ریزی دقیق ، شرط اصلی موفقیت در کنکور تجربی

مطمئنا همه شما به خوبی می دانید که بدون برنامه ریزی ، درس خواندن تقریبا غیرممکن است و نظم و ساختار لازم را برای پیشرفت درسی و ارزیابی عملکرد خود نخواهید داشت. برنامه ریزی برای کنکور فقط محدود به درس خواندن نیست شما باید برای همه فعالیت های خود مثل کلاس رفتن ، مدرسه ، خواب شبانه روزی ، تقریح و استراحت و حتی برای تماشای تلویزیون و وقت گذرانی در فضای مجازی نیز برنامه ریزی منسجم و دقیقی را داشته باشید.

تهیه جدول برنامه ریزی کنکور به سه روش ماهانه ، هفتگی و روزانه بهترین نوع برنامه ریزی است و شما در انتهای هر روز ، هفته و ماه می توانید یک ارزیابی کلی از خود داشته باشید و برای پیشبرد برنامه ریزی درسی ، بهتر عمل کنید یعنی با برنامه ریزی متوجه می شوید که نقاط ضعف و قوتتان چیست.

توجه به کیفیت و ساعت درسی مطالعاتی

بیشتر از اینکه به فکر ساعت مطالعه بالا باشید ، سعی کنید که کیفیت مطالعه را افزایش دهید یعنی کمیت را بر کیفیت ترجیح ندهید. بارها با داوطلبانی برخورد کرده ایم که ساعت مطالعه بالایی دارند اما کیفیت مطالعه آن طور که باید ، مطلوب نیست چرا که فقط به فکر هر چه سریع تر تمام کردن مبحث هستند ولی غافل از اینکه بازدهی مطالعاتی پایینی دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته تکنولوژی پرتودرمانی - طبق قبولی های 1400 و 99

برای هر درس از روش مطالعه مختص به خودش بهره ببرید ممکن است یک درس را فقط با تست و تمرین زیاد یاد بگیرید مثل دروس محاسباتی ریاضی ، فیزیک و یک درس را با خواندن و تکرار زیاد مثل مباحث فرار و حفظیاتی شیمی. یا بعضی دروس نیاز دارند هم به صورت تستی و هم به صورت تشریحی تمرین شوند و شما باید خودتان با توجه به سطحی که در هر درس دارید ، این موضوع را تشخیص دهید که چگونه بهتر می توانید دروس را یاد بگیرید.

تعادل دروس عمومی و اختصاصی را رعایت کنید

موفقیت در کنکور تجربی - راهکارهای طلایی موفقیت در کنکور تجربی

اگر دانش آموزید ، درسی را که در مدرسه یاد گرفته اید همان روز در خانه تمرین کنید اما اگر فارغ التحصیل هستید ، باید خودتان بین دروس عمومی و اختصاصی تعادل ایجاد کنید. پیشنهاد مشاوران ارشد ما که تجربه شرکت در کنکور را دارند ، این است که در برنامه ریزی برای کنکور باکس های مطالعاتی 1/5 ساعته تعیین کنید. برای هر درس عمومی یک باکس مطالعاتی و هر درس اختصاصی دو باکس مطالعاتی ، قرار دهید. پس از هر باکس نیز 15 الی 20 دقیقه استراحت لازم است.

در روز حداکثر دو درس عمومی و دو درس اختصاصی لازم است مطالعه شود و بیشتر از این تعداد ، ممکن است پس از چند وقت خستگی ذهنی و فراموشی مطالب را در پی داشته باشد.

خلاصه نویسی و مروز مطالب برای موفقیت در کنکور تجربی

شاید اگر به تازگی درس خواندن برای کنکور را شروع کرده اید ، از اهمیت خلاصه نویسی غافل باشید اما وقتی به ماه های پایانی مخصوصا دوران جمع بندی نزدیک شوید ، متوجه خواهید شد که چقدر خلاصه نویسی هایی که در طول سال انجام داده اید برایتان مفید خواهد بود زیرا با کمک خلاصه نویسی ، در زمانتان صرفه جوبی می شود و تمام نکات کلیدی و مهم را به خاطر می آورید و دیگر نیازی نیست که دوباره حجم زیادی از مباحث را مطالعه کنید.

توجه به بودجه بندی و اهمیت دروس بر اساس ضرایب آن ها

تعیین کنید که هدف شما قبولی در چه رشته و دانشگاهی است و سپس بر اساس آن دروسی را که لازم است بیشتر به آن ها پرداخته شود ، مشخص نمایید. مثل برای قبولی پزشکی ، درصد اکتسابی در درس زیست شناسی بسیار اهمیت دارد یا برای قبولی در رشته داروسازی درس شیمی و زمین بیشترین اهمیت را دارند.

شما می توانید برای اطلاع از بودجه بندی و ضرایب دروس کنکور تجربی و همچینن اطلاع از تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 تجربی و فهرست حذفیاتی که نباید آن ها را بخوانید ، از مشاوران مرکز مشاوره کنکور پاسخ با ما راهنمایی بگیرید.

موفقیت در کنکور تجربی با شرکت در آزمون های آزمایشی

تاثیر آزمون های آزمایشی برای موفقیت در کنکور تجربی بر هیچ داوطلبی پوشیده نیست ، آزمون آزمایشی فضای جلسه کنکور را برای شما شبیه سازی می کند و از طریق رقابت با داوطلبان ، متوجه تکنیک های تست زنی ، مدیریت زمان برای جواب دادن به همه سوالات و از همه مهم تر نقاظ ضعف خود را می شناسید و سعی در بهبود آن ها خواهید داشت.

بنابراین در صورت امکان حتما در یک آزمون آزمایشی با جامعه آماری بالا و سطح سوالات استاندارد مثل قلم چی شرکت کنید تا متوجه پیشرفت خود شوید.

حتما از حضور یک مشاور تحصیلی که تجربه کاری و توانمندی لازم را برای موفقیت شما در کنکور تجربی دارد ، بهره مند شوید. مشاور با شناخت روحیات شما ، ضمن ارائه برنامه ریزی برای کنکور تجربی ، انگیزه شما را در رسیدن به هدفتان تقویت می کند. توصیه ما به شما این است که برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود ،  از خدمات مشاوره تلفنی پاسخ با ما استفاده کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر