از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 – شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

مهندسی کامپیوتر به دلیل بازار کار خوبی که به نسبت بسیاری از رشته های دیگر دارد و همچنین شرایط خوبی که برای اپلای کردن دارد ، از متقاضیان بسیاری برخوردار است. پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر به صورت بدون کنکور هم امکان پذیر است و دانشگاه آزاد هم این رشته را بدون کنکور قرار داده است تا داوطلبان بیشتری بتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند. در این مطلب می خواهیم شرایط رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد را بررسی کنیم.

سوالات خود را در زمینه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و شرایط قبولی در هر یک از رشته ها ، از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد بدون کنکور است

اولین موضوعی که می خواهیم بررسی کنیم این است که آیا رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد بدون آزمون است ؟  در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که این رشته هر ساله بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شود و جزو رشته های بدون آزمون همیشگی در دانشگاه آزاد است.

مرتبط بخوانید : بازار کار رشته کامپیوتر – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته کامپیوتر

کدام یک از دانشگاه های آزاد رشته مهندسی کامپیوتر را بدون کنکور ارائه می کنند

دانشگاه های آزاد بسیاری در رشته مهندسی کامپیوتر پذیرش بدون آزمون دارند و شما در شهر خود حداقل یک واحد دانشگاه آزاد را می توانید پیدا کنید که این رشته را ارائه کرده باشد. در شهرهای بزرگی مثل تهران ، اصفهان ، مشهد و … تعداد دانشگاه های آزاد ارائه دهنده رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون زیاد هستند اما در شهرهای دیگر هم حداقل یک دانشگاه در این رشته پذیرش بدون آزمون دارند.

مرتبط بخوانید : رشته علوم کامپیوتر – معرفی رشته علوم کامپیوتر و آینده شغلی

شرط معدل رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

در خصوص شرط معدل رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد لازم است بدانید که این رشته مثل سایر رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ، شرط معدل ندارد و شما با هر معدلی می توانید ثبت نام کنید. البته لازم است بدانید که اولویت قبولی با داوطلبانی است که معدل بالاتر دارند و اگر معدل شما پایین باشد ، احتمال قبولی تان در دانشگاه های سطح یک آزاد مثل تهران مرکزی ، تهران جنوب و … کمتر است.

احتمالا این را هم بپسندید  درصد دروس برای قبولی در رشته مامایی دانشگاه ازاد - طبق قبولی های 1400 و 99

نحوه ثبت نام مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای ثبت نام بدون آزمون رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه کنید و انتخاب رشته را انجام دهید. به ندرت پیش می آید که ثبت نام حضوری انجام بگیرد که در این صورت اطلاع رسانی خواهد شد.

برای ثبت نام اینترنتی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در سایت مذکور ، ابتدا باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود کنید و لیست رشته های ارائه شده بررسی نمایید. سپس باید در سایت هزینه بپردازید که از طریق خرید کارت اعتباری می باشد. پس از تهیه کارت ، می توانید فرم را دریافت کرده و آن را حداکثر با 100 کد رشته محل تکمیل کنید.

مرتبط بخوانید : دانشگاه های آزاد تهران رشته کامپیوتر – معرفی دانشگاه ها

کاردانی مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

مقطع کاردانی مهندسی کامپیوتر بدون کنکور در دانشگاه آزاد ارائه می شود و شما در صورتی که تمایل دارید طی دو سال تحصیل مدرک فوق دیپلم بگیرید و بعدا برای تحصیل لیسانس تصمیم گیری کنید ، می توانید وارد این مقطع شوید. ثبت نام کاردانی مهندسی بدون آزمون دانشگاه آزاد با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی انجام می گیرد و اگر مقطع کاردانی پیوسته را انتخاب کنید ، فقط نیاز به مدرک دیپلم است و بدون پیش دانشگاهی هم می توانید ثبت نام کنید.

کارشناسی مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد

کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون دانشگاه آزاد شامل دو دوره تحصیلی پیوسته و ناپیوسته است. کارشناسی ناپیوسته نیاز به مدرک فوق دیپلم دارد و با دیپلم و پیش دانشگاهی نمی توان وارد این مقطع شد اما ثبت نام کارشناسی پیوسته را می توان با مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی انجام داد.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته مجازی | انتخاب رشته مجازی 1401 راهنمای جامع

اگر مدرک دیپلم شما نظام قدیم است ، برای ورود به مقطع کارشناسی پیوسته رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون دانشگاه آزاد نیاز است مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هم ارائه دهید ولی اگر دیپلم شما نظام جدید است ، می توانید با همین مدرک خود ثبت نام کنید.

شهریه رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد

در زمان ثبت نام بدون آزمون رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد ، باید به میزان شهریه این رشته هم توجه داشته باشید. رشته های فنی مهندسی دانشگاه آزاد شهریه نسبتا بالایی دارند به طوری که در هر ترم مابین 5 الی 6/5 میلیون تومان از دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی شهریه دریافت می شود.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته مهندسی کامپیوتر

سوالات متداول

  • کدام یک از دانشگاه های آزاد رشته مهندسی کامپیوتر را بدون کنکور ارائه می کنند ؟

لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون را در می توانید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بررسی کنید.

  • آیا با دیپلم تجربی می توانیم وارد رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون دانشگاه آزاد شویم ؟

بله ، امکان پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور با دیپلم تجربی وجود دارد.

  • شرط معدل مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد چقدر است ؟

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد شرط معدل ندارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و برگزاری آزمون

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد لازم است پیش از وارد شدن به دوره پژوهشی ، …

یک نظر

  1. سلام. با مدرکی که از یک آموزشگاه معتبر که آزمونش زیر نظر فتی حرفه‌ای بوده میگیرم، میتونم تو دانشگاه‌ آزاد یا دولتی رشته مهندسی کامپیوتر بردارم؟ رشته تحصیلیم انسانی بوده و امسال متاسفانه شاید کمی دیر دیپلم انسانیمو بگیرم. به همین دلیل میخواستم بدونم اگه میشه از این راه برام دانشگاهم اقدام کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر