از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور 1401 – شرایط قبولی و دانشگاه های ارائه دهنده

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور

 

مهندسی کامپیوتر را می توانیم یکی از رشته های محبوب و پر متقاضی کنکور سراسری بدانیم که در اکثر دانشگاه ها ارائه می‌گردد. دسته زیادی از متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به دنبال پذیرش بدون کنکور هستند و در همین راستا ، این مطلب را تهیه کرده ایم تا توضیحات کامل در خصوص مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه های مختلف ارایه نماییم.

شما داوطلبان عزیز می توانید جهت بهره مندی از مشاوره تخصصی قبولی در رشته ها و دانشگاه های بدون کنکور و پرسیدن سوالات خود، با مشاوران مجموعه تحصیلی پاسخ با ما ارتباط برقرار نمایید. 

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور ارائه می شود

ابتدا می خواهیم بررسی کنیم که آیا امکان تحصیل و قبولی بدون کنکور در رشته مهندسی کامپیوتر فراهم است یا خیر. در رابطه با این سوال لازم است بدانید که بسیاری از دانشگاه های سراسری و آزاد ظرفیت پذیرش زیادی را به رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور اختصاص داده اند و شما می‌ توانید بدون شرکت در آزمون سراسری و تنها بر اساس سوابق تحصیلی خود پذیرش بگیرید.

مرتبط بخوانید : شرایط ورود به رشته مهندسی کامپیوتر – پذیرش بدون کنکور و با کنکور در رشته مهندسی کامپیوتر

ایا با دیپلم تجربی می توان وارد رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور شد

دسته ای از داوطلبان علاقه مند به قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر را دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید و نظام قدیم رشته تجربی تشکیل می دهند. طبق قوانین ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد ، امکان پذیرش بدون آزمون در هر یک از رشته های مهندسی ، با مدرک دیپلم تجربی نیز امکان پذیر است ولی لازم است بدانید که اولویت پذیرش با داوطلبان دارای دیپلم ریاضی می باشد.

آیا با دیپلم انسانی می توان رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون شد

اگر دیپلم انسانی دارید و میخواهید در رشته مهندسی کامپیوتر قبول شوید ، این امکان برای شما فراهم می باشد ولی باید دیپلم انسانی شما نظام جدید باشد و اگر هم دیپلم نظام قدیم دارید ، ارائه مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی الزامی است. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که اولویت قبولی با دارندگان مدرک دیپلم ریاضی است.

مرتبط بخوانید : طول دوره تحصیل رشته کامپیوتر – کاردانی و کارشناسی کامپیوتر چند ترم است

ورود به رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور با دیپلم فنی حرفه ای 

دارندگان مدرک دیپلم فنی حرفه ای نیز می توانند وارد رشته مهندسی کامپیوتر شوند که شرایط قبولی آنها به شرح زیر است :

  • اگر دیپلم نظام قدیم فنی حرفه ای دارید : در صورتی که دیپلم فنی حرفه ای شما نظام قدیم است و مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارید ، می توانید ثبت نام بدون آزمون کاردانی پیوسته رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون را انجام دهید و مجاز به ثبت نام مقطع کارشناسی نیستید.
  • اگر دیپلم فنی حرفه ای نظام جدید دارید : اگر دیپلم فنی حرفه ای شما نظام جدید است ، می توانید رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون را هم در مقطع کاردانی و هم در مقطع کارشناسی ثبت نام کنید. اگر در مقطع کاردانی ثبت نام کنید مدت زمان تحصیل شما دو سال خواهد بود و در نهایت مدرک فوق دیپلم به شما ارائه می گردد وای اگر در مقطع کارشناسی پیوسته ثبت نام کنید ، مدت زمان تحصیل شما 4 سال خواهد بود و در پایان مدرک لیسانس به شما اعطا می شود.

ثبت نام رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور با دیپلم ریاضی

اولویت قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون با داوطلبان دارای دیپلم رشته ریاضی است زیرا این رشته از شاخه های ریاضی می باشد. بنابراین با دیپلم ریاضی شرایط قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون آسان تر است و اگر هم معدل و سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید ، شانس قبولی تان بیشتر خواهد بود.

دانشگاه های دارای رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون

دانشگاه های پیام نور ، آزاد ، غیرانتفاعی و … رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون را در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می نمایند. با توجه به زیاد بودن لیست دانشگاه های ارائه دهنده ، شما می توانید برای اطلاع از اینکه در شهرتان کدام دانشگاه دارای رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون است ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

مرتبط بخوانید : دانشگاه های آزاد تهران رشته کامپیوتر – معرفی دانشگاه ها و شرایط قبولی

راهنمای ثبت نام رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون

برای پذیرش بدون کنکور رشته مهندسی کامپیوتر ، دانشگاه های سراسری ، آزاد و علمی کاربردی به صورت مجزا ثبت نام به عمل می آورند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری که شامل روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی و پیام نور است ، به صورت هماهنگ و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد و دو بار در سال نیز فرصت برای ثبت‌ نام وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته شیمی محض بدون کنکور 1402 📞 شرایط قبولی و دانشگاه های ارائه دهنده

سوالات متداول

  • آیا رشته مهندسی کامپیوتر به صورت بدون آزمون ارائه می شود ؟

بله ، از جمله رشته های مهندسی بدون آزمون و با تعداد متقاضیان زیاد ، رشته مهندسی کامپیوتر است.

  • در کدام دانشگاه ها امکان تحصیل بدون آزمون در رشته مهندسی کامپیوتر فراهم است ؟

دانشگاه های پیام نور ، غیرانتفاعی ، آزاد و … رشته مهندسی کامپیوتر بدون آزمون را ارائه می کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر