از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور فرهنگیان با دیپلم 📞 کنکور فرهنگیان با دیپلم تمام رشته ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور فرهنگیان با دیپلم

ثبت نام کنکور فرهنگیان با دیپلم امکان پذیر است و داوطلبانی که فارغ التحصیل نظام قدیم و نظام جدید هستند می توانند با ارائه مدرک خود و برخورداری از سایر شرایط به شرح شرط سنی ، شرط معدل و … در این آزمون شرکت نمایند. دانشگاه فرهنگیان در سال 1403 ، آزمون مستقلی از کنکور سراسری برگزار خواهد کرد و شرایط آزمون 1403 به نسبت سال های قبل ، تغییرات گسترده ای خواهد داشت. علاقه مندان باید برای ثبت نام کنکور فرهنگیان به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و هزینه شرکت در این آزمون را بپردازند. در ادامه مطلب می خواهیم راهنمای ثبت نام کنکور فرهنگیان با دیپلم تمام رشته ها را ارائه نماییم. لطفا همراه ما باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کنکور فرهنگیان با مدرک دیپلم نظام قدیم

گروهی از علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظام قدیم هستند و می خواهند بدانند که آیا با مدرک نظام قدیم می توانند در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ثبت نام کنکور فرهنگیان با مدرک دیپلم نظام قدیم ، در صورتی امکان پذیر است که داوطلب دارای مدرک پیش دانشگاهی هم باشد. اگر دیپلم شما نظام قدیم است اما پیش دانشگاهی ندارید ، نمی توانید در کنکور فرهنگیان شرکت نمایید.

کنکور فرهنگیان با دیپلم نظام جدید

اکثر شرکت کنندگان کنکور سراسری و کنکور تربیت معلم ، داوطلبانی هستند که مدرک دیپلم نظام جدید دارند. فارغ التحصیلان از سیستم آموزشی نظام جدید و دارای مدرک دیپلم دوازدهم ، می توانند ثبت نام کنکور اختصاصی فرهنگیان را انجام دهند. با ارائه دیپلم نظام جدید از تمام رشته های ریاضی ، تجربی ، فنی ، انسانی و کاردانش ، شرکت در کنکور فرهنگیان امکان پذیر می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  پرستاری - معرفی رشته پرستاری - از درجات پرستاری تا مراحل تحصیل

شرایط شرکت در کنکور فرهنگیان با دیپلم فنی

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، مزایای زیادی دارد به همین دلیل هر ساله از میان فارغ التحصیلان رشته های فنی هم تقاضا برای قبولی در این دانشگاه وجود دارد. داوطلبان دارای دیپلم فنی که می خواهند در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند ، در دو دسته کلی زیر قرار دارند :

  • داوطلبان دارای دیپلم فنی نظام قدیم که برای شرکت در کنکور فرهنگیان باید مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی هم داشته باشند.
  • داوطلبان دارای دیپلم فنی نظام جدید که با همان مدرک دیپلم خود می توانند در کنکور تربیت معلم شرکت نمایند.

مرتبط بخوانید : رشته های بدون کنکور با مدرک دیپلم

شرایط شرکت در کنکور فرهنگیان با دیپلم کاردانش

علاوه بر داوطلبان رشته فنی ، متقاضیان شرکت در کنکور فرهنگیان با دیپلم کاردانش نیز زیاد هستند. داوطلبان با مدرک دیپلم کاردانش هم که می خواهند در کنکور تربیت معلم شرکت کنند ، در دو دسته زیر قرار دارند :

  • داوطلبان دارای دیپلم کاردانش نظام قدیم که برای شرکت در کنکور فرهنگیان باید مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی هم داشته باشند.
  • داوطلبان دارای دیپلم کاردانش نظام جدید که با همان مدرک دیپلم خود می توانند در کنکور تربیت معلم شرکت نمایند.

ایجاد سابقه تحصیلی برای شرکت در آزمون فرهنگیان

داوطلبان نظام قدیم که فاقد سوابق تحصیلی هستند لازم است برای شرکت در کنکور سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان ، نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایند. تاثیر سوابق تحصیلی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به میزان 50 درصد است و تاثیر آن نیز به صورت قطعی می باشد. داوطلبان نظام قدیم برای ایجاد سوابق تحصیلی باید در امتحاناتی که توسط آموزش و پرورش برگزار می شود ، شرکت نمایند و بعد از دریافت کارنامه نظام جدید ، از تاثیر سوابق تحصیلی بهره مند شوند.

همچنین داوطلبانی که در امتحانات نهایی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی شرکت کرده اند اما سوابق تحصیلی مناسبی ندارند می توانند در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند. امتحانات ترمیم معدل را هم آموزش و پرورش برگزار می نماید و می توان با هدف ارتقاء نمره ، در امتحانات تمام دروس عمومی و تخصصی شرکت کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی رشته آموزش علوم اجتماعی - بازار کار و آینده شغلی آموزش علوم اجتماعی

مرتبط بخوانید : معرفی و آینده شغلی تربیت معلم آزاد

زمان و نحوه ثبت نام کنکور فرهنگیان

ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان باید در زمانبندی مشخص شده توسط سازمان سنجش انجام گیرد و در صورتی که داوطلب برای ثبت نام به موقع اقدام نکند ، از پذیرش در دانشگاه جا می ماند. زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان 1403 در آذرماه 1402 بوده است و هم اکنون مهلت ثبت نام به پایان رسیده است. احتمال داده می شود در سال آینده نیز زمان ثبت نام در آذرماه باشد.

نحوه ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود. داوطلبان باید در این سامانه ، کارت اعتباری را خریداری نمایند و هزینه ثبت نام را بپردازند. هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته به مبلغ 218 هزار تومان بود که احتمالا در سال آینده مقداری افزایش خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : تربیت معلم بدون کنکور

شرایط ثبت نام آزمون تربیت معلم با مدرک دیپلم 

کنکور فرهنگیان با دیپلم

داوطلبان برای ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان باید از شرایط زیر برخوردار باشند :

  • برخورداری از شرط سنی که حداکثر سن 24 سال تمام است.
  • دارا بودن حداقل معدل دیپلم 14 در پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم
  • بومی بودن و انتخاب رشته فقط از دانشگاه های فرهنگیان استان بومی
  • کسب حداقل تراز لازم
  • شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و کسب نمره لازم در مصاحبه
  • دارا بودن تابعیت ایرانی (اتباع مجاز به ثبت نام در کنکور فرهنگیان نیستند)

سوالات شما

  • شرکت در کنکور تربیت معلم با دیپلم کدام رشته ها امکان پذیر است؟

داوطلبان با داشتن دیپلم نظام جدید و نظام قدیم تمام رشته های نظری ، فنی و کاردانش می توانند در کنکور تربیت معلم ثبت نام کنند.

  • آیا داوطلبان با دیپلم فنی و کاردانش مجاز به شرکت در کنکور تربیت معلم هستند؟

بله ، داوطلبانی که دارای دیپلم فنی و کاردانش هستند ، می توانند ثبت نام کنکور تربیت معلم را انجام دهند.

  • برای شرکت در کنکور فرهنگیان ، کدام معدل دیپلم مهم تر است؟

دارا بودن حداقل معدل دیپلم 14 در پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم برای ثبت نام کنکور فرهنگیان لازم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی 📞 مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور کارشناسی

به زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی نزدیک می شویم و داوطلبانی که در آزمون شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر