از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معدل استعداد درخشان ارشد 📞 شرط معدل طرح استعداد درخشان کارشناسی ارشد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 

معدل استعداد درخشان ارشد

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که تقاضا دارند در مقطع کارشناسی ارشد به صورت استعداد درخشان پذیرفته‌ شوند ، لازم است نسبت به سایر دانشجویان هم رشته‌ و هم ورودی خود برتری هایی داشته‌ باشند و تمام دانشجویان واجد شرایط استفاده از این سهمیه نیستند. یکی از شرایط مهم پذیرش بر اساس استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد ، به دست آوردن معدل مناسب است. شرط معدل استعداد درخشان ارشد برای دانشگاه های مختلف ، متفاوت می باشد که در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم.

برای پرسیدن سوالات خود راجع به شرایط شرکت در طرح استعداد درخشان ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا به طور کامل راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرط معدل استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری

منظور از دانشگاه های سراسری ، دانشگاه روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و … هستند. دانشگاه پیام نور که طرح استعداد درخشان ندارد و برای پذیرش بدون کنکور دانشجو ، آزمون کارشناسی ارشد فراگیر را برگزار می نماید و داوطلبان می توانند با مدرک کارشناسی خود در این آزمون شرکت کنند و وارد رشته‌ مورد علاقه خود شوند.

دانشگاه های پردیس خودگردان و غیرانتفاعی نیز در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ های تحصیلی زیادی ندارند و از طرفی ظرفیت رشته‌ های تحصیلی ارائه شده در این دو دانشگاه محدود است. بنابراین در دانشگاه غیرانتفاعی و پردیس خودگردان موضوع سهمیه استعداد درخشان متقاضیان زیادی ندارد.

اما در دانشگاه های روزانه و دولتی ، طرح استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود و دانشجویانی که واجد شرایط لازم باشند مجاز خواهند بود بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ، در مقطع ارشد به صورت بدون کنکور پذیرش شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ 📞 زمان ، سامانه و شرایط شرکت در ازمون ارشد فراگیر پیام نور

شرایط ارشد بدون کنکور سراسری

این دانشگاه ها برای طرح استعداد درخشان خود شرط معدل قرار نداده اند اما دانشجو باید از شرایط زیر برخوردار باشد :

  • گذراندن حداقل سه چهارم درسی واحد های درسی مصوب در طی 6 نیمسال تحصیلی
  • اتمام تحصیلات طی 8 نیمسال تحصیلی
  • دانشجویانی که رتبه اول تا سوم جشنواره های معتبر علمی مثل خوارزمی ، فارابی ، رازی و …. باشند می توانند از سهمیه استعداد درخشان بهره مند شوند.
  • دانشجویانی که رتبه اول تا پانزدهم المپیاد علمی دانشجویی واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشگاه های روزانه و نوبت دوم ، در همان سال فارغ التحصیلی فرصت دارند که به صورت استعداد درخشان وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند و اگر در همان دانشگاه محل تحصیل کارشناسی آنها ، گرایش مورد تقاضای آنها ارائه نشود و یا ظرفیت تکمیل باشد ، امکان ثبت نام در سایر دانشگاه های هم سطح فراهم است.

مرتبط بخوانید : سهمیه استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت

بنابراین در طرح استعداد درخشان دانشگاه دولتی ، اولویت ثبت نام در همان دانشگاه مقطع قبلی است و در صورت ارائه نشدن گرایش یا نبود ظرفیت ، می توان در سایر دانشگاه ها ثبت نام کرد.

شرط معدل استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

معدل استعداد درخشان ارشد

دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق سهمیه استعداد درخشان ، شرط معدل قرار داده‌ است که این شرط معدل برای رشته‌ های علوم پزشکی و غیرعلوم پزشکی متفاوت است.

طبق دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد ، شرط معدل برای رشته‌ های علوم پزشکی معدل 17 و بالاتر است. ضمن اینکه فارغ التحصیلان رشته‌ های علوم پزشکی باید تحصیلات خود را طی 8 نیمسال به پایان رسانده باشند و در زمان ثبت نام نیز مدرک کارشناسی خود را داشته‌ باشند.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد و تکمیل ظرفیت استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد 

شرایط معدل استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد برای رشته‌ های غیر علوم پزشکی یعنی رشته‌ های انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه ، کشاورزی و منابع طبیعی ، هنر و زبان نیز معدل 16 و بالاتر است و فارغ التحصیلان این رشته‌ ها در صورتی که معدل کمتر از 16 داشته باشند ، امکان ثبت نام ندارند.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 📞 زمان و راهنمای پرداخت هزینه

ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد یکبار در سال انجام می گیرد و دارندگان شرایط لازم ، می توانند از طریق سایت azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

سوالات متداول

  • شرط معدل طرح استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چقدر است ؟

دانشگاه آزاد با معدل 17 و بالاتر در رشته‌ های علوم پزشکی و معدل 16 و بالاتر در رشته‌ های غیرعلوم پزشکی ، برای استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می کند.

  • شرط معدل استعداد درخشان ارشد دانشگاه روزانه چقدر است ؟

واحد دانشگاه روزانه برای استعداد درخشان کارشناسی ارشد خود شرط معدل قرار نداده است.

  • دانشگاه پیام نور برای استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد چه شرط معدلی دارد ؟ 

دانشگاه پیام نور طرح استعداد درخشان برای مقطع کارشناسی ارشد ندارد و تنها راه پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد این دانشگاه ، شرکت در آزمون فراگیر ارشد می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان 1402 📞 لیست کامل رشته ها

دانشگاه غيرانتفاعی معارف قرآن و عترت اصفهان ، یک مرکز غیردولتی و غیرانتفاعی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر