از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشکل انتخاب واحد اموزشیار – رفع مشکلات انتخاب واحد در سامانه آموزشیار

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشکل انتخاب واحد آموزشیار

دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد و تعیین برنامه ترم جدید خود باید به سامانه آموزشیار مراجعه نمایند و  پس از مراجعه به این سامانه و پرداخت شهریه ، با انتخاب واحد های درسی ، برنامه هفتگی خود را تنظیم نمایند.  برخی از دانشجویان ممکن است به دلایل مختلفی با مشکل انتخاب واحد در سامانه آموزشیار مواجه شوند که اکثر این مشکلات نیز قابل حل هستند. در ادامه این مطلب به بررسی راه حل های رفع مشکل انتخاب واحد اموزشیار می پردازیم.

دانشجویان عزیز اگر برای ورود به سامانه آموزشیار و انتخاب واحد با مشکلی مواجه شده اید و نیاز به راهنمایی دارید ، بدون وقت تلفی و در سریع ترین زمان با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

رفع مشکل انتخاب واحد در سامانه اموزشیار

سامانه آموزشیار در اواخر تابستان سال 99 راه اندازی شده است و هم اکنون که کمتر از دو سال از زمان راه اندازی آن می گذرد ، اکثر واحد های دانشگاه آزاد از این سامانه برای اموری همچون پرداخت شهریه ، انتخاب واحد ، ثبت نمرات و … استفاده می کنند. البته دانشگاه آزاد برای برگزاری کلاس های مجازی نیز دو سامانه وادانا و دانان را در دسترس دانشجویان قرار داده است.

دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد باید با اطلاع از نحوه ورود به سامانه آموزشیار و داشتن رمز عبور سامانه آموزشیار به این سامانه مراجعه کنند و زمانبندی مراجعه به سامانه نیز به صورت استان به استان و برای ورودی های سال های مختلف ، توسط سامانه اطلاع رسانی می شود. در این سامانه انتخاب واحد با کمک کد ارائه و کد دروس انجام می گیرد و دانشجویان باید از قبل ، کد ارائه تمام دروسی را که قصد انتخاب آن ها را دارند ، تهیه کنند.

مرتبط بخوانید : ویرایش اطلاعات در آموزشیار – راهنمای ویرایش اطلاعات در آموزشیار

دلیل اصلی مشکل دانشجویان برای انتخاب واحد در سامانه آموزشیار 

همانطور که بالا تر نیز اشاره شد ، تمام فعالیت های دانشجویی دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار انجام می گیرد. ثبت نام نو دانشجویان ، پرداخت شهریه ، انتخاب واحد ، ثبت نمرات توسط اساتید و … فعالیت هایی هستند که به صورت همزمان در سایت آموزشیار انجام می شوند و طبیعی است که شلوغی سایت منجر به کندی آن شده و در نتیجه دانشجویانی که قصد انتخاب واحد دارند ، با مشکل مواجه می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه ورود به سامانه آموزشیار 📞 راهنمای ورود و استفاده از سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

برای رفع این مشکل ، زمان انتخاب واحد در سامانه آموزشیار ( edu.iau.ac.ir ) به صورت استان به استان تقسیم بندی شده است. مثلا دانشجویان استان های تهران ، سمنان ، البرز و … در روز شنبه ، استان های گیلان ، مازندران ، اردبیل و … در روز یکشنبه و به همین صورت دانشجویان استان های دیگر نیز در سایر روزهای هفته انتخاب واحد انجام می دهند و بدین طریق از شلوغی و کندی سایت تا حد زیادی جلوگیری می شود.

مشکل در انتخاب واحد اموزشیار علی رغم پرداخت شهریه

برخی دیگر از دانشجویان نیز با وجود آنکه شهریه را پرداخت کرده اند ، اما همچنان سامانه آنها را بدهکار اعلام می کند و در نتیجه بخش انتخاب واحد سامانه برای آنها فعال نمی شود. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید ، باید پس از اینکه شهریه را پرداخت کردید ، یکبار از سامانه خارج شده و دوباره وارد شوید. با این روش به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد اما اگر همچنان مشکل داشتید ، باید با پشتیبانی آموزشیار تماس بگیرید.

دانشجویان لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشند که باید هزینه بیمه و خدمات آموزشی را نیز پرداخت نمایند تا بدهی آنها صفر شود. بسیاری از دانشجویان با اطلاع نداشتن از این موضوع ، با مشکل انتخاب واحد در سامانه اموزشیار مواجه می شوند که این مشکل به راحتی قابل حل است.

مرتبط بخوانید : نحوه ورود به سامانه آموزشیار – راهنمای ورود و استفاده از سامانه آموزشیار

مشکل انتخاب واحد به دلیل تنظیمات نیمسال تحصیلی

دانشجویانی که از تنظیمات نیمسال تحصیلی در سامانه آموزشیار اطلاعی ندارند ، احتمالا با مشکل در این سامانه مواجه شده اند. دانشجویان برای انتخاب واحد باید از منوی بالای سامانه ، نیمسال تحصیلی را به نیمسال تحصیلی جاری تغییر دهند و انتخاب واحد مربوط به ترم جاری را انجام دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه مشاهده کارنامه در سیستم آموزشیار - مشاهده و چاپ کارنامه از سامانه آموزشیار

مشکل انتخاب واحد آموزشیار

برای اعمال تنظیمات ، مطابق تصویر فوق بر روی گزینه “انتخاب” کلیک کنید و پس از تعیین نیمسال تحصیلی جاری ، گزینه تایید را بزنید.

اتمام ظرفیت از مشکلات انتخاب واحد در سامانه آموزشیار

دانشجویان در زمان انتخاب واحد باید سرعت عمل بالایی داشته باشند تا سریعا دروس مد نظر خود را پیش از اتمام ظرفیت ، اخذ کنند. برای اخذ واحد های درسی در زمان انتخاب واحد ، ابتدا دروس اصلی و کم ظرفیت تر را اخذ کنید و سپس دروسی که ظرفیت بیشتری از آنها باقی مانده است را بردارید. البته اگر ظرفیت درس تمام شده باشد ، احتمالا در فرصت حذف و اضافه دوباره ظرفیت اضافه می شود.

مرتبط بخوانید : پشتیبانی سایت آموزشیار – شماره تماس پشتیبانی آموزشیار

تماس با پشتیبانی برای رفع مشکل انتخاب واحد اموزشیار

دانشجویان در صورت مواجه شدن با مشکل انتخاب واحد در سامانه اموزشیار ، می توانند با پشتیبانی آموزشیار تماس بگیرند تا در سریع ترین زمان راهنمایی شوند. در صورت پاسخگو نبودن کارشناسان پشتیبانی رسمی نیز مشاوران ما آماده پاسخگویی و رفع مشکلات شما دانشجویان عزیز هستند.

البته برای رفع برخی مشکلات مثل مشکل بدهی با وجود پرداخت شهریه ، ظرفیت کلاس ها و … باید با کارشناس یا مدیر گروه رشته تحصیلی خود تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • چگونه مشکل انتخاب واحد اموزشیار را برطرف کنیم ؟

اگر با مشکلی در سامانه آموزشیار مواجه شده اید و نمی توانید انتخاب واحد انجام دهید ، لطفا با پشتیبانی آموزشیار تماس حاصل بفرمایید.

  • چرا با وجود پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار همچنان برای انتخاب واحد با مشکل مواجه می شویم ؟

اگر پس از آنکه شهریه را پرداخت کردید و سامانه نیز اعلام کرد پرداخت با موفقیت انجام شد ، اما همچنان بدهکار اعلام شدید ، باید یکبار از سایت خارج شده و مجدد وارد شوید.

  • در صورت پاسخگو نبودن کارشناسان پشتیبانی رسمی ، چگونه مشکل انتخاب واحد در آموزشیار را برطرف کنیم؟

در صورت عدم دسترسی یا پاسخگو نبودن کارشناسان پشتیبانی رسمی نیز مشاوران ما آماده پاسخگویی و رفع مشکلات شما دانشجویان عزیز هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

پشتیبانی سایت آموزشیار

پشتیبانی سایت آموزشیار – شماره تماس پشتیبانی آموزشیار

  سایت آموزشیار اختصاص به دانشگاه آزاد دارد و دانشجویان این دانشگاه برای پرداخت الکترونیکی …

3 نظر

  1. سلام منشهریه پرداخت کردم ولی موقع انتخاب واحد میگه جزو گیرندگان نیستید
    حالامن باید چیکار کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با امور مالی دانشگاه تماس حاصل بفرمایید

  2. چرا در قسمت انتخاب واحد می نویسه در این زمان مجاز به انتخاب واحد در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳نمی باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر