از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار – راهنمای تصویری ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار

 

فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد باید برای ثبت درخواست فارغ التحصیلی خود به سامانه آموزشیار مراجعه نمایند و پس از ارسال درخواست ، منتظر بررسی کارشناس گروه باشند تا در صورتی که شرایط لازم را برای دانش آموختگی داشته اند ، مراحل لازم برای صدور مدرک فارغ التحصیلی طی شود. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه ثبت فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار می پردازیم.

دانشجویان عزیز  اگر در ورود به سامانه آموزشیار و ثبت فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار با مشکلی مواجه هستید و نیاز به راهنمایی دارید ، با کارشناسان ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند 

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نحوه ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار

امکان ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار فراهم شده است و دانشجویانی که در شرف فارغ التحصیلی هستند و تمام دروس نظری ، عملی و … رشته تحصیلی خود را با توجه به چارت درسی گذرانده اند ، می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه و از طریق سایت آموزشیار ، برای ثبت درخواست فارغ التحصیلی اقدام نمایند ، برای راهنمایی بیشتر به این مقاله مراجعه کنید : نحوه ورود به سامانه آموزشیار .

در سایت آموزشیار ، در منوی درخواست مجوز گزینه جدیدی با عنوان ارسال و پیگیری درخواست دانشجو اضافه شده است که از این بخش می توان درخواست فارغ التحصیلی را به دانشگاه ارسال کرد.

این مطلب هم میتواند مفید باشد : شرایط ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد – شرایط عمومی و شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد – ثبت نام بدون آزمون ارشد آزاد

علاوه بر فارغ التحصیلی ، درخواست تسهیلات ، گواهی اشتغال به تحصیل ، مجوز انتخاب واحد و … نیز از این بخش انجام می گیرد. همچنین دانشجویان در زمان ثبت درخواست جدید می توانند متنی را نیز برای کارشناس دریافت کننده یادداشت کنند و اگر درخواستی که دانشجو ثبت می کند ، مشمول پرداخت هزینه باشد ، به صورت الکترونیکی باید از طریق سامانه پرداخت شود که از جمله درخواست هایی که باید برای ثبت آنها هزینه پرداخته شود ، شامل صدور مدرک فارغ التحصیلی و … می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه مشاهده کارنامه در سیستم آموزشیار - مشاهده و چاپ کارنامه از سامانه آموزشیار

همچنین دانشجویان پس از ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سایت آموزشیار ، تا زمانی که کارشناس مربوطه درخواست را بررسی کند ، می توانند درخواست خود را حذف یا ویرایش نماید ، در صورت لزوم نیز میتوانید با پشتیبانی سایت آموزشیار ارتباط برقرار کنید.

راهنمای تصویری ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار

پس از ورود به سامانه آموزشیار با استفاده از نام کاربری و رمز عبور ، مطابق تصویر زیر بر روی گزینه “درخواست/مجوز” کلیک کنید.

سپس باید گزینه “ارسال/پیگیری، درخواست دانشجو” را انتخاب نمایید.

در مرحله بعد باید از بخش”طبقه بندی موضوع درخواست” گزینه “فارغ التحصیلی” را انتخاب نمایید.

در بخش “موضوع درخواست” نیز گزینه فارغ التحصیلی را تایید نمایید.

پس از مراحل فوق در بخش متن درخواست نیز می توانید در صورت لزوم متن مورد نظر را بنویسید و دکمه ثبت را بزنید. با انجام این مراحل ، درخواست شما با وضعیت “ثبت شده” در سامانه ثبت می گردد و در قسمت جستجوی درخواست ها قابل مشاهده می باشد.

پس از بررسی درخواست ارسالی دانشجو توسط کارشناس مربوطه و در صورت مورد تایید بودن ، وضعیت درخواست به “تایید شده” تغییر می یابد و تا زمانی که  درخواست فارغ التحصیلی ارسالی دانشجو توسط کارشناس مربوطه “تایید” نشده باشد، امکان ثبت سایر درخواست های صدور مدرک فارغ التحصیلی و …  وجود ندارد و سامانه پیام مرتبط را نمایش می دهد.

این مطلب نیز میتواند مفید باشد : نحوه ورود به سامانه آموزشیار – راهنمای ورود و استفاده از سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

دریافت تاییدیه تحصیلی برای فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد باید پیش از ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار ، با مراجعه به سامانه تاییدیه تحصیلی ، برای استعلام مدرک تحصیلی اقدام نمایند. لازم به ذکر است ، دانشجویانی که بدون ثبت نام در سامانه تاییدیه تحصیلی در سامانه آموزشیار ثبت درخواست کنند ، به درخواست آنها رسیدگی نخواهد شد.

مرتط بخوانید : پشتیبانی سایت آموزشیار – شماره تماس پشتیبانی آموزشیار

سوالات متداول

  • آیا امکان ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سایت آموزشیار وجود دارد ؟
احتمالا این را هم بپسندید  درگاه پرداخت الکترونیکی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی - لینک ورود و راهنما

بله ، دانشجویان دانشگاه آزاد که دانش آموخته شده اند ، می بایست از طریق سایت آموزشیار برای ثبت درخواست فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

  • چه مراحلی را باید برای ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سامانه آموزشیار انجام دهیم ؟

آموزش تصویری ثبت درخواست فارغ التحصیلی در سایت آموزشیار در این مطلب قرار داده شده است.

  • برای دریافت تاییدیه تحصیلی جهت فارغ التحصیلی باید به کدام سامانه مراجعه نماییم ؟

دانشجویان با مراجعه به سایت رسمی آموزش و پرورش ، به سامانه تاییدیه تحصیلی دسترسی خواهند داشت.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

پشتیبانی سایت آموزشیار

پشتیبانی سایت آموزشیار – شماره تماس پشتیبانی آموزشیار

  سایت آموزشیار اختصاص به دانشگاه آزاد دارد و دانشجویان این دانشگاه برای پرداخت الکترونیکی …

6 نظر

  1. سلام وقتتون بخیر ببخشید میخواستم بدونم مهلت فارغ التحصیلی تا کی هست من دی ماه سال ۱۴۰۰ تموم شدم ولی هنوز اقدام به فارغ التحصیلی نکردم میخواستم بدونم تا کی فرصت دارم درخواست فارغ التحصیلی رو از آموزشیار بدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. هر چه سریع تر درخواست دهید زودتر مدرکتان آماده می شود

    • سلام من در تاریخ 1400/10/12 کارای فارغ التحصیلیم تموم شد الان تقریبا 8 ماه شده چه قدر فردایند صدور مدرک طول میکشه؟

    • من دانشجوی فارغ از تحصیل سال 92 هستم چرا ازاین سایت نمیتونم ریزنمراتم رو بگیرم؟؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  2. زهرا پورحبیب خان

    سلام از زمانی که وضعیت درخواست فارغ تحصیلی به صورت ثبت شده قرار دارد چقدر زمان میبرد چند روز کاری تا به حالت تایید شد یا نشد تغییر پیدا کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر