از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

اولویت در انتخاب رشته دکتری 📞 اهمیت و تاثیر اولویت در انتخاب رشته دکتری 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

اولویت در انتخاب رشته دکتری

مدتی پس از اعلام نتایج اولیه دکتری ، زمان انتخاب رشته‌ دکتری فرا می رسد و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سنجش برای انتخاب رشته‌ دکتری سراسری و با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ، فرم را تکمیل نمایند. برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ دکتری سراسری و آزاد حداکثر می توان به ترتیب 50 و 80 کد رشته‌ محل را انتخاب کرده‌ و اولویت بندی نمود. کد رشته‌ محل ها باید از دفترچه انتخاب رشته‌ 1403 تهیه شوند و مطابق با رشته‌ امتحانی باشند. در این مطلب می خواهیم به بررسی تاثیر اولویت در انتخاب رشته دکتری بپردازیم. لطفا همراه ما باشید.

سوالات خود را درباره انتخاب رشته کنکور دکتری و ثبت نام بدون کنکور مقطع دکتری از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

اولویت در انتخاب رشته دکتری چیست

شاید برای بسیاری از شما این ابهام وجود دارد که اولویت در انتخاب رشته دکتری چیست که در این بخش می خواهیم توضیح دهیم. داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری و مشخص شدن‌ رتبه و نمره کل آزمون کتبی ، باید انتخاب رشته‌ را انجام دهند. منظور از انتخاب رشته‌ این است که رشته‌ و دانشگاهی که قصد دعوت به مصاحبه آنها را دارید ، در فرم انتخاب رشته‌ وارد نمایید. هر یک از رشته‌ های دانشگاهی دارای یک کد هستند که این کد داخل دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ درج شده‌ است.

داوطلبان برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ باید کدهای مرتبط با رشته‌ امتحانی خود را از داخل دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ تهیه نمایند و سپس در فرم اولویت بندی نمایند. همانطور که بالاتر هم توضیح دادیم ، داوطلبان برای انتخاب رشته‌ دکتری سراسری می توانند 50 کد رشته‌ محل را انتخاب نمایند همچنین تعداد انتخاب ها در انتخاب رشته‌ دکتری آزاد ، 80 کد رشته‌ محل است. داوطلب می تواند با در نظر گرفتن‌ علاقه مندی ها ، دوری و نزدیکی دانشگاه ، سطح علمی دانشگاه و … اولویت بندی را انجام دهد.

مرتبط بخوانید : ثبت نام دکتری بدون آزمون پردیس کیش دانشگاه تهران 

تاثیر اولویت در انتخاب رشته دکتری

بسیاری از داوطلبان آزمون دکتری در مورد تاثیر اولویت در انتخاب رشته‌ دکترا سوال می پرسند و می خواهند بدانند که آیا ترتیب چینش کد رشته‌ محل ها در فرم انتخاب رشته‌ تاثیری در افزایش شانس قبولی آنها دارد یا خیر ؟ بر خلاف تصور اکثر داوطلبان ، ثبت یک کد رشته‌ محل در اولویت بالاتر ، شانس دعوت به مصاحبه در آن کد رشته‌ را افزایش نمی دهد. به بیانی ساده تر ، ترتیب اولویت های فرم انتخاب رشته‌ دکتری تاثیری در شانس دعوت به مصاحبه ندارد و ملاک دعوت به مرحله مصاحبه هر یک از رشته‌ محل های انتخابی ، فقط تراز آزمون کتبی می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  نحوه انتخاب رشته دکتری 1403 📞 راهنمای انتخاب رشته دکترا سراسری و آزاد

بنابراین شما می توانید فرم انتخاب رشته‌ دکتری را با اولویت بندی دلخواه خود تکمیل نمایید و انتخاب یک کد رشته‌ به عنوان اولویت اول یا اخر ، تاثیری در افزایش یا کاهش شانس شما برای دعوت به مصاحبه نخواهد داشت.

مرتبط بخوانید : مشاوره تحصیلی تلفنی دکتری

تاثیر اولویت در مصاحبه دکتری

درست است که اولویت در انتخاب رشته‌ دکتری تاثیری در افزایش شانس دعوت به مصاحبه ندارد اما دارای یک تاثیر پنهان برای مصاحبه می باشد. برخی از دانشگاه ها و اساتید مصاحبه کننده‌ ، اولویت های انتخابی داوطلبان را بررسی می کنند و اگر کد رشته‌ ای که داوطلب به مصاحبه آن دعوت شده‌ است جزو اولویت های بالای او در فرم انتخاب رشته‌ باشد ، این موضوع یک امتیاز برای او در نظر گرفته‌ می شود و دارای تاثیر مثبت است. البته این موضوع در همه دانشگاه ها صادق نیست و فقط بعضی از اساتید مصاحبه کننده‌ به آن اهمیت می دهند.

امکان حذف اولویت های انتخاب رشته‌ دکتری

اولویت در انتخاب رشته دکتری

داوطلبان برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ دکتری دانشگاه های سراسری باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌ دکتری دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام می گیرد. داوطلبان در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته‌ ، می توانند اولویت های خود را حذف یا اضافه کنند. ضمن اینکه پیش از ثبت فرم در سایت ، امکان تغییر اولویت بندی های خود را نیز دارند.

بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته‌ دکتری ، تغییر و جابجایی اولویت های انتخابی امکان پذیر نیست مگر آنکه مهلت مجددی برای انتخاب رشته‌ در نظر گرفته‌ شود. همچنین داوطلبان اگر شرایط اضطراری دارند می توانند با ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ، شرایط خود را توضیح دهند.

سوالات شما

  • منظور از اولویت در انتخاب رشته‌ دکترا چیست؟
احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 📞 راهنمای کامل انتخاب رشته دکترا آزاد 1403

داوطلبان برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ دکتری باید کد رشته‌ محل های انتخابی خود را اولویت بندی نمایند.

  • تاثیر اولویت در انتخاب رشته دکتری چگونه است؟

در این مطلب راجع به تاثیر اولویت در انتخاب رشته‌ دکترا به طور کامل توضیح داده‌ ایم.

  • داوطلبان آزمون دکتری امکان انتخاب چند کد رشته‌ را دارند؟

داوطلبان آزمون دکتری می توانند 50 کد رشته‌ محل سراسری و 80 کد رشته‌ محل آزاد را انتخاب کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

زمان انتخاب رشته دکتری آزاد

زمان انتخاب رشته دکتری آزاد 1403 📞 تاریخ دقیق انتخاب رشته دکتری آزاد

آزمون دکتری هر ساله برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود. داوطلبانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر