از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نحوه انتخاب رشته دکتری 1403 📞 راهنمای انتخاب رشته دکترا سراسری و آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نحوه انتخاب رشته دکتری

یکی از سوالاتی که داوطلبان آزمون دکتری دارند این است که نحوه انتخاب رشته دکتری به چه صورت است و از طریق کدام سامانه می توانند انتخاب رشته را انجام دهند. نتایج اولیه دکتری معمولا در فروردین ماه اعلام می گردد و چند روز پس از اعلام نتایج ، سامانه انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری و آزاد فعال می شود. در این مطلب می خواهیم نحوه انتخاب رشته دکتری 1403 را در سامانه های دانشگاه های سراسری و آزاد شرح دهیم. لطفا همراه ما باشید.

نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری

انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری به شرح دانشگاه روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان ، به طور مشترک انجام می پذیرد. داوطلبان برای انتخاب رشته این دانشگاه ها ابتدا باید منتظر اعلام نتایج اولیه باشند و سپس بر اساس رتبه و نمره ای که کسب کرده اند ، فرم انتخاب رشته را در سایت سازمان سنجش تکمیل نمایند.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش به شرح مراحل زیر می باشد :

  • وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.
  • از منوی سامانه بر روی گزینه “دکتری تخصصی” کلیک کنید.
  • بعد از ورود به صفحه دکتری تخصصی گزینه “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکترای تخصصی (نیمه متمرکز) Ph.D سال 1403” را انتخاب نمایید.
  • در قدم بعدی بر روی گزینه “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک کنید.
  • سپس باید اطلاعات خواسته شده به شرح شماره پرونده ، شماره پیگیری ثبت نام و کد داوطلبی را ارائه کنید و گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعد ، فرم انتخاب رشته دکتری را مشاهده خواهید کرد و می توایند حداکثر 50 کد رشته انتخابی خود را در آن درج کنید.
  • پس از ثبت کد رشته ها و تایید نهایی ، لازم است شماره پرونده 6 رقمی و رسید انتخاب رشته 15 رقمی را از سامانه دریافت نمایید.

مرتبط بخوانید : زمان انتخاب رشته دکتری

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

شما برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش ، می توانید حداکثر 50 کد رشته محل را انتخاب کنید. برای تهیه کد رشته محل ها ، لازم است دفترچه انتخاب رشته دکتری را از سایت سازمان سنجش دریافت نمایید. این دفترچه همزمان با شروع فرایند انتخاب رشته منتشر خواهد شد و پس از انتشار ، لینک دانلود آن را در این بخش برای شما قرار خواهیم داد.

راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، فرایند متفاوتی دارد و داوطلبانی که می خواهند انتخاب رشته این دانشگاه را انجام دهند باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند. راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در ادامه قرار داده ایم :

  • وارد سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.iau.ir یا azmoon.org شوید.
  • در صفحه اول سامانه بر روی گزینه “سامانه انتخاب رشته دکتری تخصصی سال 1403” کلیک کنید.
  • سپس باید اطلاعات خواسته شده به شرح کد دسترسی 7 رقمی و کد ملی یا کد 13 رقمی اتباع خارجی را در کادرهای مربوطه درج نمایید.
  • در مرحله بعدی وارد صفحه ای می شوید که باید هزینه انتخاب رشته را بپردازید. برای این منظور گزینه پرداخت را انتخاب کنید تا به درگاه الکترونیکی سامانه منتقل شوید و هزینه را واریز نمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ، مجاز هستید که فرم انتخاب رشته را تکمیل کنید. شما می توانید حداکثر 80 کد رشته محل را در فرم ثبت کنید.

مرتبط بخوانید : دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکترا آزاد

توصیه می شود پیش از واریز هزینه انتخاب رشته دکتری در سایت دانشگاه آزاد اسلامی ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود و بررسی کنید تا مطمئن شوید رشته محل های مورد تقاضای شما ارائه شده اند. این دفترچه همزمان با شروع فرایند انتخاب رشته دکتری در سایت دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده خواهد شد و یک دفترچه مشترک برای تمام رشته های امتحانی است. دفترچه مذکور را می توانید پس از انتشار ، از این بخش دانلود کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  زمان انتخاب رشته دکتری آزاد 1403 📞 تاریخ دقیق انتخاب رشته دکتری آزاد

هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد

نحوه انتخاب رشته دکتری

بر خلاف انتخاب رشته دکتری سراسری که هیچ هزینه ای ندارد ، داوطلبانی که می خواهند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را انجام دهند باید هزینه آن را پرداخت کنند. هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سال گذشته به مبلغ 190 هزار تومان بود. این هزینه باید با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت گردد. لازم به ذکر است که در سال آینده ، هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد به نسبت سال قبل افزایش خواهد یافت.

مرتبط بخوانید : راهنمای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

سوالات شما

  • نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد به چه صورت است؟

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. داوطلبان می توانند پس از پرداخت هزینه ، وارد سایت شده و فرم را تکمیل کنند.

  • آیا انتخاب رشته دکترا دانشگاه سراسری هزینه دارد؟

خیر ، انتخاب رشته دکتری برای دانشگاه های سراسری بدون هزینه انجام می گیرد.

  • برای انتخاب رشته دکتری سراسری در سایت سنجش به چه اطلاعاتی نیاز است؟

داوطلبان برای انتخاب رشته دکتری سراسری باید اطلاعات به شرح شماره پرونده ، کد داوطلبی و … را ارائه کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

زمان انتخاب رشته دکتری آزاد

زمان انتخاب رشته دکتری آزاد 1403 📞 تاریخ دقیق انتخاب رشته دکتری آزاد

آزمون دکتری هر ساله برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود. داوطلبانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر