از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره انتخاب رشته هنر | از بهترین ها مشاوره بگیرید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشاوره انتخاب رشته هنر ، از بهترین ها مشاوره بگیرید

داوطلبانی که با شرکت در آزمون های سراسری علاقه مند به گزینش در رشته های هنر هستند ، می توانند پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه کنکور ، دفترچه راهنما و مشاوره انتخاب رشته هنر را از سایت سازمان سنجش دریافت و بر اساس وضعیت مجاز بودن خود در دوره های مختلف ، انتخاب رشته را انجام دهند.

برای مشاوره انتخاب رشته هنر باید فاکتور های مختلفی را مد نظر قرار داد و مشاوری که قصد راهنمایی شما را دارد ، باید تجربه و تسلط کافی را داشته باشد تا بهترین انتخاب رشته را ضمن در نظر گرفتن علایق و توانایی های شما انجام دهد.

در ادامه مطلب مهم ترین موارد مشاوره انتخاب رشته هنر توسط تیم مجرب مرکز “پاسخ با ما” تهیه شده است و راهنمای جامعی جهت انجام انتخاب رشته اصولی در اختیارتان قرار می گیرد.

مشاوره انتخاب رشته هنر و توضیحات کارنامه

اولین بحثی که در مشاوره انتخاب رشته هنر مطرح می شود و بسیار هم مهم است ، تحلیل و بررسی بند به بند کارنامه می باشد.

مطمئنا شما که برای اولین بار در کنکور شرکت کرده اید از نکاتی که در بخش های مختلف کارنامه کنکور هنر نهفته شده است و تاثیر زیادی هم برای افزایش شانس پذیرشتان دارد ، غافل هستید و تنها یک مشاوری که تجربه از کارنامه سال های قبل دارد می تواند به شما کمک کند.

در کارنامه اولیه کنکور سراسری هنر 4 بخش اصلی و تعیین کننده وجود دارد که عبارتتند از :

  • بخش اول کارنامه : رتبه در سهمیه

سوالی که بسیاری از داوطلبان می پرسند این است که کدام رتبه برای انتخاب رشته ملاک قرار می گیرد. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که سهمیه شما چیست ، آیا جز داوطلبان دارای سهمیه مناطق هستید یا سهمیه های رزمندگان و ایثارگری ؟

رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری نیست و وضعیت علمی داوطلب را در مقایسه با سایر داوطلبانی که از آن سهمیه استفاده می کنند ، نشان می دهد و برای انتخاب رشته ملاک قرار می گیرد.

  • بخش دوم کارنامه : منظور از رتبه زیر گروه ها

جدولی در کارنامه کنکور وجود دارد که رتبه در زیر گروه های مختلف را نشان می دهد. حال منظور از این جدول چیست ؟

همانطور که می دانید رشته های هنر در چند زیر گروه طبقه بندی می شوند که برای هر زیر گروه ضرایب دروس متفاوت است. و رتبه در زیر گروه ها بدین معناست که اگر شما رشته ای را انتخاب می کنید ، ابتدا باید ببنید آن رشته در کدام زیر گروه است و رتبه ای که در آن زیر گروه کسب کرده اید ، چند است.

به عنوان مثال عکاسی در زیر گروه یک است ، پس وقتی می خواهید این رشته را انتخاب کنید باید به رتبه در زیر گروه یک توجه داشته باشید.

  • بخش سوم کارنامه : وضعیت مجاز بودن دانشگاه ها

اگر نمره و تراز لازم را برای دانشگاهی را کسب نکنید ، مجاز نیستید که در آن دانشگاه انتخاب رشته کنید. برای دانشگاه فرهنگیان و ترتبیت دبیر شهید رجایی نیز معمولا تراز های بالای 6500 پذیرش و دعوت به مصاحبه می شوند.

  • بخش چهارم کارنامه : منظور از بومی گزینی در مشاوره انتخاب رشته هنر

در قسمت بالای کارنامه کنکور استان بومی مشخص شده است. دلیل درج استان بومی این است که در اکثر رشته ها بیشتر ظرفیت پذیرش به داوطلبان بومی اختصاص می باید یعنی شانس پذیرش شما در رشته های استان بومی تان ، بیشتر است.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره کنکور هنر - هر آنچه برای کنکور هنر نیاز دارید

 برای کسب اطلاعات جامع تر در زمینه مشاوره انتخاب رشته هنر و تحلیل کارنامه می توانید مطلب کارنامه کنکور هنر را دقیق مطالعه نمایید.

تاثیر سهمیه ها در مشاوره انتخاب رشته هنر

کنکور هنر همانند کنکور تجربی ، کنکور ریاضی ، کنکور انسانی و کنکور زبان متاثر از سهمیه های مناطق ، سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگری می باشد.

سهمیه مناطق که بیشترین تعداد داوطلبان را دارد شامل سه منطقه یک ، دو و سه است و سهمیه ایثارگری نیز شامل 5 و 2 درصدی می باشد.

5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها در هر رشته ای و 25 درصد ظرفیت دانشگاه ها در هر رشته به داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری اختصاص می یابد به شرط اینکه :

حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد رشته مورد نظر را کسب کنند.

منظور این است که استفاده از سهمیه ایثارگری مشروط به کسب نمره لازم است و در غیر این صورت سهمیه مناطق برای داوطلب ، در نظر گرفته می شود.

برای بررسی بیشتر سهمیه های ایثارگری و مناطق در مشاوره انتخاب رشته هنر و هم چنین بررسی رتبه قبولی در این سهمیه ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

بررسی رشته ها و مشاوره انتخاب رشته هنر

در بخش توضیحات کارنامه کنکور هنر گفته شد که رشته های این گروه آزمایشی در چند زیر گروه دسته بندی شده اند که برای هر کدام یک رتبه جداگانه اختصاص داده می شود.

پس حتما باید بررسی کنید که رشته یا رشته های مدنظرتان در کدام زیر گروه است و آیا با رتبه ای که در زیر گروه مربوطه دارید ، در این رشته شانس قبولی دارید.

اکثر رشته های پرطرفدار مثل عکاسی ، نقاشی ، سینما ، طراحی لباس و …در زیر گروه یک و چهار دسته بندی شده اند.

زیر گروه یک

زیر گروه دو

صنایع دستی ، عکاسی ، نقاشی ، مجسمه سازی ، هنرهای صناعی ، هنرهای تجسمی ، کتابت و نگارگری ، طراحی لباس ، طراحی پارچه ، چاپ ، ارتباط تصویری ، کاردانی هنرهای سنتی ، کاردانی علمی کاربردی عکاسی خبری ، کاردانی هنرهای تجسمی ، کاردانی آموزش هنرهای تجسمی ، کاردانی علمی کاربردی گرافیک ، کاردانی علمی کاربردی فرش دستباف ، کارشناسی فرش باستان شناسی ، مدیریت فرهنگی هنری ، طراحی صنعتی ، علوم اجتماعی ( گرایش امنیت ملی ) ، علوم سیاسی ( گرایش امنیت ملی و گرایش مطالعات امنیتی )، کاردانی علمی کاربردی طراحی صنعتی ، کاردانی صنایع دستی ، مرمت و احیای بناهای تاریخی ، هنر اسلامی

زیر گروه سه

زیر گروه چهار

مرمت آثار تاریخی ، موزه داری ، مردم شناسی ، کاردانی راهنمای موزه ها و بناهای تاریخی ، کاردانی موزه داری ، کاردانی باستان شناسی ، کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی ، کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تولید سیما ، نمایش ، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی ، کارگردانی تلویزیون ، سینما ، کاردانی هنرهای نمایشی

زیر گروه پنح

نوازندگی موسیقی ایرانی ، نوازندگی موسیقی جهانی ، موسیقی نظامی

ظرفیت پذیرش و رتبه قبولی کنکور هنر

طبق دفترچه مشاوره انتخاب رشته هنر که توسط سایت sanjesh.org منتشر می شود ، ظرفیت پذیرش در رشته های هنر هر یک از دانشگاه های روزانه 3320 نفر ، دانشگاه نوبت دوم 410 نفر ، دانشگاه فرهنگیان 420 نفر و دانشگاه های غیر انتفاعی نیز حدود 430 نفر است.

با توجه به اینکه حدود 24 هزار نفر در کنکور هنر شرکت می کنند ، بنابراین با این ظرفیت ها رقابت در میان داوطلبان تنگاتنگ است مخصوصا این که برای بعضی رشته آزمون عملی و مصاحبه نیز برگزار می شود.(طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی ، عکاسی ، نمایش عروسکی و …)

آزمون علمی کنکور هنر به میزان 50 درصد در قبولی داوطلب تاثیر گذار است ، یعنی اگر حتی بهترین رتبه را هم کسب کرده باشید فقط نصف قبولی تان تضمین شده است و نصف دیگر مشروط به کسب نمره لازم در آزمون عملی است.

البته اگر ثبت نام رشته های بدون کنکور را در نظر بگیریم ، برای تمام داوطلبان ظرفیت پذیرش هست و نباید نگران از قبولی باشید.

اما اینکه در یک رشته و دانشگاه برتر قبول شوید ، اهمیت دارد و هر چه قدر که انتظارات شما از سطح آموزشی یک دانشگاه بیشتر باشد و بخواهید در بهترین رشته قبول شوید ، کارتان سخت تر می شود و نیاز به مشاوره انتخاب رشته هنر جهت انجام یک انتخاب رشته صحیح بیشتر احساس می شود. شما میتوانید در هر مرحله از انتخاب رشته هنر با مشاوران ارشد ” پاسخ با ما ” تماس بگیرید و با اخذ مشاوره عالی ، عواقب یک انتخاب رشته بد و هدر رفتن زحماتتان را از خود دور کنید.

مشاوره انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد

از آنجا که رشته های کنکور هنر در دانشگاه آزاد نیز ارائه می شوند مشاوره انتخاب رشته هنر برای دانشگاه آزاد هم لازم میباشد ، و یک نکته مهم اینکه انتخاب رشته این دانشگاه از سایر دانشگاه ها جداست. برای دانشگاه آزاد داوطلبان باید دفترچه انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد را از سایت azmoon.org دانلود و پس از بررسی رشته های ارائه شده ، انتخاب رشته را انجام دهند.

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تعداد انتخاب های مجاز داوطلبان 100 کد رشته محل است ولی باید چند نکته را در مشاوره انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد در نظر بگیرید :

  • برای رشته های هنر دانشگاه آزاد آزمون عملی برگزار نمی شود.
  • در دانشگاه آزاد هیچ یک از سهمیه های مناطق و ایثارگری تاثیر ندارد.
  • در انتخاب رشته هنر دانشگاه آزاد ملاک رتبه کشوری است و رتبه در سهمیه مد نظر نیست.
  • بومی گزینی هیچ تاثیر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ندارد.

مطلب فوق به عنوان راهنمای جامع مشاوره انتخاب رشته هنر برای شما داوطلبان تهیه شده است و اگر پس از مطالعه مطلب همچنان ابهامی دارید ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی “پاسخ با ما” تماس بگیرید تا از یک مشاوره تخصصی بهره مند شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر