از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور – بهترین مشاوره انتخاب رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بهترین راهنمای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور – بهترین مشاوره انتخاب رشته

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور از دیگر خدمات مرکز مشاوره پاسخ با ما میباشد، در این مقاله سعی کردیم راهنمایی کامل برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور برای شما عزیزان آماده کنیم پس از مطالعه این مقاله برای برطرف شدن هر گونه سوال و ابهام شما در مورد انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و هر زمینه تحصیلی یا کنکوری دیگر ، کارشناسان ارشد ما از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی تلفنی به شما عزیزان میباشند.

دانشگاه پیام نور جزو دانشگاه های سراسری محسوب می شود و علاقه مندان به تحصیل در رشته های ارائه شده توسط این دانشگاه می بایست در فرآیند انتخاب رشته سراسری شرکت نمایند. نکته ای که وجود دارد این است که بسیاری از رشته های دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون ارائه می شوند. فرآیند انتخاب رشته بدون آزمون سراسری مستقل از کنکور سراسری می باشد و داوطلبان واجد شرایط می توانند انتخاب رشته را برای دو گروه از رشته های با آزمون و بدون آزمون انجام دهند؛ ضمن این که باید توجه داشته باشند، در صورت قبولی در دو رشته، تنها می توانند یکی از آن ها را برای ادامه تحصیل برگزینند.

مرتبط بخوانید : مشاوره تحصیلی تلفنی دانشگاه پیام نور

برای بهره مندی از بهترین مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور دو فرآیند مجزا از هم می باشد که هر فرد در صورت داشتن شرایط لازم می تواند نسبت به آن ها اقدام کند.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور : مهلت انتخاب رشته 99

زمان انتخاب رشته با آزمون دانشگاه پیام نور

انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور برای داوطلبانی امکان پذیر است که در کارنامه اولیه آن ها، وضعیت مجاز برای دانشگاه های پیام نور ثبت شده باشد. رشته های با آزمون ارائه شده در این دانشگاه، از دفترچه های راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری گروه های آزمایشی مختلف قابل مشاهده می باشند.

زمان انتخاب رشته دانشگاه پیام نور همزمان با انتخاب رشته سایر دانشگاه های سراسری است و در واقع به صورت جداگانه نمی باشد. علاقه مندان می توانند انتخاب های مربوط به دانشگاه پیام نور را در میان سایر انتخاب های خود از دانشگاه های دولتی، پردیس خودگردان و غیرانتفاعی جای دهند.

انتخاب رشته آزمون سراسری در سال گذشته در اواخر مرداد ماه 98 انجام شد اما در سال جاری شرایطی به وجود آمده است که آزمون سراسری 99، خود در روزهای 30 و 31 مرداد ماه برگزار می شود. از طرفی طبق آخرین اخبار موجود، تمام سعی مسئولین بر این است که نتایج نهایی آن را تا پایان شهریور ماه اعلام کنند. با این اوصاف می توان پیش بینی کرد که در اواسط شهریور ماه 99، فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری اجرا شود. البته این تنها یک حدس بر اساس اخبار موجود می باشد و برای اطلاع از زمان دقیق باید در انتظار اطلاعیه های موثق سازمان سنجش آموزش کشور بمانیم.

مرتبط ببینید: انتخاب واحد پیام نور با گوشی – راهنمای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور با گوشی

زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور

داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور هستند نیازی به شرکت در آزمون سراسری ندارند. در سال گذشته برای فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری بیش از 6 ماه زمان در نظر گرفته شد که داوطلبان می توانستند در این مدت اقدامات لازم را انجام دهند. اما در سال جاری این روال برقرار نیست و انتخاب رشته های بدون آزمون همزمان با فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری 99 انجام می شود که در قسمت قبل به آن اشاره گردید.

لازم به ذکر است که همزمان بودن انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام نور دال بر یکسان بودن آن ها نیست. داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، دو لیست رشته با آزمون و بدون آزمون را به صورت مجزا ثبت کنند.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور : راهنمای انتخاب رشته 99

انتخاب رشته با آزمون دانشگاه پیام نور

به طور کلی فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری (رشته های با آزمون) به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام پذیر است. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری می توانند حداکثر 150 کد رشته محل را انتخاب کنند و به تعداد دلخواه رشته های ارائه شده توسط دانشگاه پیام نور را نیز در لیست انتخابی خود جای دهند.

مرتبط ببینید : هر ترم دانشگاه پیام نور چند ماه است

ناگفته نماند که داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور باید هنگام ثبت نام کنکور سراسری، سریال علاقه مندی مربوطه را خریداری کنند. چنانچه داوطلبی هنگام ثبت نام آزمون سراسری، سریال علاقه مندی انتخاب رشته دانشگاه پیام نور را خریداری نکند و در زمان انتخاب رشته تمایل داشته باشد که رشته های این دانشگاه را نیز برگزیند، می بایست مبلغ لازم را برای خرید سریال مذکور پرداخت نماید و سپس انتخاب رشته خود را آغاز کند.

انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور

فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور معمولا در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود که ممکن است به صورت اینترنتی یا حضوری باشد. معمولا انتخاب رشته نیمسال تحصیلی اول به صورت اینترنتی و ثبت نام نیمسال دوم به صورت حضوری انجام می شود اما نمی توان به طور قطعی گفت که در تمامی دوره ها به همین منوال است؛ چرا که امکان تغییر این شرایط وجود دارد.

ثبت نام اینترنتی رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور به این شکل است که هر داوطلب می تواند حداکثر 100 کد رشته محل از دانشگاه های سراسری را انتخاب کند. از آن جا که دانشگاه پیام نور نیز جزو دانشگاه های سراسری محسوب می شود، داوطلبان می توانند کد رشته های مربوط به آن را در بین 100 انتخاب خود جای دهند.

در ثبت نام حضوری رشته های بدون آزمون، دیگر داوطلب نمی تواند چند رشته و دانشگاه را انتخاب کند؛ بلکه تنها می تواند یک رشته را از یک دانشگاه انتخاب نماید و سپس با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به دانشگاه مربوطه مراجعه کند تا مراحل نام نویسی را تکمیل نماید.

در نهایت لازم است بدانید که دانشگاه های پیام نور جزو دانشگاه های شهریه پرداز هستند که دانشجو برای تحصیل در هر ترم آن، موظف به پرداخت هزینه ای می باشد. از لحاظ اعتبار مدرک نیز این دانشگاه پس از دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی و قبل از موسسات غیرانتفاعی و مراکز علمی کاربردی قرار دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  گرفتن فوق دیپلم در کارشناسی پیوسته پیام نور 📞 ایا دانشجوی کارشناسی پیام نور میتواند مدرک کاردانی بگیرد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

جواب تغییر رشته دانشگاه پیام نور

جواب تغییر رشته دانشگاه پیام نور 📞 زمان اعلام جواب درخواست تغییر رشته

دانشجویان دانشگاه پیام نور در صورت رضایت نداشتن از رشته‌ تحصیلی خود می توانند تغییر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر