از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

قبولی پزشکی در سه ماه – ترفند ها و نکات کلیدی سه ماه آخر برای کنکور پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

قبولی پزشکی در سه ماه - ترفند ها و نکات کلیدی سه ماه آخر برای کنکور پزشکی

 

شاید قبولی پزشکی در سه ماه کمی رویایی و دور از منظق باشد که فقط با چند ماه درس خواندن به پذیرش در این رشته امیدوار شد و حتی تصورش هم نکنید که در عرض سه ماه بتوانید رتبه لازم برای رشته پزشکی را کسب کنید. اما ما نمی خواهیم امید واهی دهیم ، بلکه قصد داریم که واقعیت ها را به شما نشان دهیم تا با دید بازتری ، مصمم تر از قبل برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید و نا امید نشوید.

در سال های گذشته داوطلبان زیادی بوده اند که شرایطی مشابه شما را داشته اند اما خود را نباخته اند و با همتی که به کار گرفته اند ، توانسته اند در رشته پزشکی قبول شوند پس اگر شما هم تا الان نتوانسته اید نتیجه دلخواهی را کسب کنید ، نگران نباشید ما به شما راهکار هایی را آموزش می دهیم که می توانید آن ها را برای رسیدن به هدفتان به کار بگیرید تا موفق شوید. ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید !

قبولی پزشکی در سه ماه

در ماه های پایانی و نزدیک به برگزاری کنکور با سه دسته از داوطلبان روبرو هستیم :

  • دسته اول داوطلبانی که با برنامه ریزی درسی مناسبی که داشته اند  تمام مباحث را تمام کرده اند و اکنون در مرحله جمع بندی دروس هستند.
  • دسته دوم داوطلبانی که نتوانسته اند به برنامه درسی خود عمل کنند و در نتیجه دروس را نصفه و نیمه خوانده و رها کرده اند !
  • دسته سوم داوطلبانی هستند که در طول سال هیچ مطالعه ای نداشته اند و حالا که نزدیک کنکور شده است ، استرس گرفته اند و می خواهند در چند ماه مباحث را جمع کنند !

اگر جزو داوطلبان دسته اول هستید برای قبولی پزشکی در سه ماه کارتان راحت است و می توانید در این ماه های پایانی با تهیه کتاب های جمع بندی و حل تست های سال های گذشته ، تمام دروسی را که خوانده اید یکبار دیگر مرور کرده  و حتی به کسب رتبه 2 رقمی و 3 رقمی هم فکر کنید.

اما اگر جزو داوطلبان دسته دوم و سوم باشید ، شرایط برایتان کاملا فرق می کند ، شما بسیاری از مباحث را مطالعه نکرده اید و چند قدم از داوطلبان دسته اول عقب هستید و از طرفی زمانتان نیز کم است.

ترفند ها و نکات کلیدی قبولی پزشکی در سه ماه

هنوز هم برای قبولی در پزشکی دیر نیست ، البته باید واقع بین باشید که با سه ماه درس خواندن احتمال کسب رتبه زیر 100 ، نزدیک به صفر و کمتر یک درصد است ولی اگر رتبه قبولی پزشکی سال های گذشته را بررسی کنید ، داوطلبانی هستند که با رتبه های نزدیک به 3 هزار نیز در رشته پزشکی پذیرش شده اند و شما نیز می توانید در این سه ماه آخر با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم و با برنامه ریزی هدفمند ، رتبه ای در این حدود کسب کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای دانشگاه علم و فرهنگ - در تمام گروه های آزمایشی

نکاتی که در ادامه می گوییم ، از تجربه دانشجویان رشته پزشکی است و حتما برای قبولی شما در این رشته محل تاثیر گذار هستند. این نکات عبارتند از :

بررسی بخش های تست خیز کنکور

در کنکور تجربی تعدادی از سوالات هستند که هر ساله مطرح می شوند و داوطلب با دانستن این سوالات می تواند درصد خوبی را در دروس مختلف کسب کند.

  1. در درس زیست شناسی ، فصل های 1 تا 5  زیست شناسی دهم و یازدهم و  فصول 1 ، 2 ، 5 و 6 زیست دوازدهم مباحث آسان تر و تست خیز کنکور تجربی می باشد.
  2. در درس فیزیک ، از بخش های فیزیک اتمی و هسته ای ، الکتریسیته ساکن ، مغناطیس و القای الکترومغناطیس ، خواص فیزیکی مواد ،  دما و گرما حدود 15 سوال مطرح می شود یعنی می توانید 50 درصد فیزیک را با مطالعه همین مباحث به راحتی به دست آورید.
  3. برای قبولی پزشکی در سه ماه ، در درس ریاضی بخش مشتق ، حد و پیوستگی ، تابع ، کاربرد مشتق ، معادلات و نامعادلات و مثلتات 19 سوال را به خود اختصاص می دهند یعنی با مطالعه این بخش ها می توانید درصد 60 را در درس ریاضی کسب کنید.
  4. برای درس شیمی ، از سال دهم فصل 1 و 2 از سال یازدهم فصل 1 و 2 و از سال دوازدهم فصل های 3 و 4 آسان ترین مباحث و در عین حال تست خیز نیز هستند.

شرکت در آزمون های جامع

آزمون های جامع سازمان سنجش که شبیه سازی شده به کنکور سراسری هستند ، سوالاتی بسیار نزدیک به سوالات کنکور دارد و می تواند شما را با سبک طراحی سوالات آشنا کند. توصیه می شود حتما با مراجعه به سایت سنجش در این آزمون ها ثبت نام نمایید تا علاوه بر تجربه فضایی مشابه با فضای رقابتی کنکور ، با سوالات احتمالی که ممکن است در کنکور نیز مطرح شوند ، آشنا شوید.

تهیه کتاب های جمع بندی

کتاب خط ویژه انتشارات گاج و کتاب زرد قلم چی ، بهترین کتاب ها برای جمع بندی دروس هستند و  توصیه ما این است که یکی از این کتاب ها را به همراه پاسخ نامه تهیه و تست های آن را به دقت بررسی کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  با رتبه 40000 کجا قبول میشم - راهنمای کامل به تفکیک منطقه

تست های موجود در کتاب های جمع بندی اکثرا مربوط به کنکور سال های گذشته و برخی نیز تالیفی می باشند که حل این تست ها هم جنبه مرور دارد و هم جنبه جمع بندی.

بررسی کنکور چند سال گذشته

یکی از مواردی که لازم است برای قبولی پزشکی در سه ماه توجه داشته باشید ، بررسی آزمون های سراسری چند سال گذشته است. اگر می خواهید با تکنیک های طراحی سوالات دروس مختلف آشنا شوید ، حتما سوالات و پاسخ نامه کنکور 5 سال قبل را از سایت سازمان سنجش دانلود و مطالعه کنید.

اگر کنکور سال های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید ، متوجه مشابه بودن تعدادی از سوالات می شوید و این سوالات حتما در کنکور 99 نیز مطرح می شوند.

کارنامه پزشکی سال های گذشته

اطلاع از رتبه قبولی پزشکی ، به شما کمک می کند تا بدانید برای هر درس حداقل باید چه درصدی داشته باشید تا به صورت خوش بینانه در این رشته پذیرش شوید. در هر یک از سهمیه های مناطق با رتبه ها و درصد های زیر شانس پذیرش دارید :

  1. سهمیه منطقه یک با حداکثر رتبه 2500 : ادبیات فارسی 40 درصد ، عربی 70 درصد ، معارف 80 درصد ، زبان 65 ، زمین شناسی 0 درصد ، ریاضی 40 درصد ، زیست 50 درصد ، فیزیک 55 درصد ، شیمی 50 درصد
  2. سهمیه منطقه دو با حداکثر رتبه 2700 : ادبیات فارسی 40 درصد ، عربی 60 درصد ، معارف 75 درصد ، زبان 50 ، زمین شناسی 10 درصد ، ریاضی 55 درصد ، زیست 80 درصد ، فیزیک 60 درصد ، شیمی 75 درصد
  3. سهمیه منطقه سه با حداکثر رتبه 1700 : ادبیات فارسی 45  درصد ، عربی 60 درصد ، معارف 75 درصد ، زبان 50 ، زمین شناسی 10 درصد ، ریاضی 50 درصد ، زیست 80 درصد ، فیزیک 50 درصد ، شیمی 70 درصد

سوالات شما

  • چگونه در سه ماه پزشکی قبول شویم ؟

برای قبولی پزشکی در سه ماه باید مطالعات منظم و مفید داشته باشید.

  • در سه ماه پایانی به کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم ؟

برنامه ریزی سه ماه پایانی کنکور باید ترکیبی از مرور ، جمع بندی و مطالعه مباحث جدید باشد. می توانید برای دریافت برنامه ریزی مختص به خود با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

2 نظر

  1. سهمیه منطقه که شما نوشتن بر اساس دانشگاه ازاد بوده یا دولتی مثلا من الان برای دانشگاه ازاد باید بزنم سهمیه منطقه یک با حداکثر رتبه 2500 : ادبیات فارسی 40 درصد ، عربی 70 درصد ، معارف 80 درصد ، زبان 65 ، زمین شناسی 0 درصد ، ریاضی 40 درصد ، زیست 50 درصد ، فیزیک 55 درصد ، شیمی 50 درصد

    • پاسخ با ما

      با سلام. درصد دروس و حداقل رتبه هایی که در این مطلب مشاهده کردید ، مربوط به آخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه روزانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر