از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد 1401 – شهریه ثابت و متغیر

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد

 

رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد از جمله رشته هایی است که برای داوطلبان کنکور تجربی ارائه می شود و به دلیل بازار کار مساعدی که برای فارغ التحصیلان خود فراهم می کند ، از متقاضیان زیادی برخوردار است از طرفی دیگر قبولی در رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد به سختی قبولی در رشته هایی مثل پرستاری و اتاق عمل نیست و می توان با رتبه های کشوری بالا هم به قبولی در این رشته امیدوار بود. دانشگاه آزاد در رشته مهندسی صنایع غذایی ظرفیت پذیرش زیادی ندارد و ظرفیت را به داوطلبانی اختصاص می دهد که اولا دارای رتبه مورد نیاز هستند و ثانیا از توان مالی برای پرداخت شهریه برخوردار هستند. اگر شما هم علاقه مند به تحصیل در این رشته هستید و دو شرط ذکر شده را دارید ، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از شهریه ثابت و متغیر رشته به طور دقیق مطلع شوید.

در صورت تمایل به اطلاع از شهریه دقیق رشته های مختلف دانشگاه آزاد ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شهریه رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه شهریه پرداز ، پس از دانشگاه پردیس خودگردان بیشترین میزان شهریه را از دانشجویان خود دریافت می کند و به عبارتی دیگر ، دومین دانشگاه با هزینه تحصیل زیاد در کشور است. رشته های مهندسی و علوم پایه در این دانشگاه دارای شهریه ثابت و متغیر هستند و رشته مهندسی صنایع غذایی به عنوان یک رشته ترکیبی از مهندسی و علوم پایه نیز دارای شهریه می باشد.

شهریه رشته مهندسی صنایع غذایی آزاد از آن جهت برای علاقه مندان این رشته مهم است که بدانند ایا توان مالی برای پرداخت شهریه هر ترم را دارند یا خیر و سپس برای ثبت نام قطعی در دانشگاه اقدام کنند.

مرتبط بخوانید : رشته صنایع غذایی بدون کنکور – شرایط ثبت نام بدون کنکور صنایع غذایی تمام دانشگاه ها

شهریه ثابت رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد

یک بخش از هزینه تحصیل هر ترم رشته صنایع غذایی دانشگاه آزاد را شهریه ثابت تشکیل می دهد. منظور از شهریه ثابت این است که تا پایان فارغ التحصیلی تغییری نمی کند یعنی یکبار در زمان ورود به دانشگاه تعیین می شود. سالی که وارد دانشگاه می شوید ، در تعیین شهریه ثابت موثر است و اگر به جای امسال ، سال بعد وارد دانشگاه شوید ، شهریه ثابت بیشتری برای کل دوران تحصیل 4 ساله شما در نظر گرفته خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن - راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن ماه

شهریه متغیر رشته مهندسی صنایع غذایی آزاد

دومین بخش شهریه رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد که بخش عمده هزینه تحصیل هم می باشد ، شهریه متغیر است. در تعیین شهریه متغیر ، سختی و عملی بودن دروس موثر است و به عبارتی دیگر ، دروسی که کارگاهی ، آزمایشگاهی یا نظری هستند ، شهریه متغیر بیشتری دارند و اگر شما در یک ترم از این دروس تعداد بیشتر اخذ کنید ، شهریه متغیر بیشتری خواهید داشت.

با در نظر گرفتن توضیحات فوق در خصوص شهریه ثابت و متغیر ، مجموع کل هزینه تحصیل یک  ترم در رشته صنایع غذایی دانشگاه آزاد ، حدود 4 تا 5 میلیون تومان می باشد که باید سالی دو بار پرداخت گردد.

عدم پرداخت شهریه مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد

شهریه رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد

ممکن است شما هم از پذیرفته شدگان رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد باشید اما بنا به دلایلی نمی خواهید ثبت نام کنید و این سوال را دارید که عدم پرداخت شهریه و عدم ثبت نام در دانشگاه ، باعث چه مشکلاتی می شود ؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که عدم پرداخت شهریه هیچ مشکلی برای شما به وجود نمی آورد و در صورت تمایل می توانید بدون محرومیت ، در کنکور سال آینده شرکت کنید. همچنین عدم پرداخت شهریه و مراجعه  نکردن به دانشگاه در تاریخ مقرر ، به منزله انصراف شما از تحصیل در این رشته و دانشگاه خواهد بود و فرصت دیگری برای ثبت نام وجود نخواهد داشت.

مرتبط بخوانید : رشته صنایع غذایی در دانشگاه علمی کاربردی

راهنمای پرداخت شهریه در دانشگاه آزاد

پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به صورت حضوری نیست و از طریق سایت جامع دانشگاه به اسم آموزشیار انجام می گیرد. حتی دانشجویان تازه وارد هم باید با استفاده از شماره دانشجویی موقتی که برای آنها در نظر گرفته شده است ، وارد سایت شوند و پس از انجام ثبت نام اولیه و دریافت شماره دانشجویی دائم ، مجدد وارد سایت شده و شهریه را بپردازند.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد - مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

شما به عنوان دانشجوی ورودی جدید رشته صنایع غذایی دانشگاه آزاد لازم نیست کل شهریه را یکجا پرداخت کنید و دانشگاه شرایطی را فراهم کرده است به این صورت که بخشی از شهریه را در ابتدای ورود به دانشگاه و مابقی شهریه را در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دریافت می کند.

مرتبط بخوانید : بازار کار مهندسی صنایع غذایی – راهنمای آینده شغلی و بازار کار مهندسی صنایع غذایی

در ترم های بعدی هم نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد اینگونه است که شهریه ثابت قبل از انتخاب واحد و شهریه متغیر در زمان دریافت کارت ورود به جلسه دریافت می گردد.

سوالات شما

  • هزینه تحصیل در رشته مهندسی صنایع غذایی در دانشگاه آزاد چقدر است ؟

شهریه رشته مهندسی صنایع غذایی آزاد شامل دو بخش ثابت و متغیر است که در این مطلب توضیحات کافی را ارائه کرده ایم.

  • آیا تحصیل در رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد گران است ؟

رشته مهندسی صنایع غذایی جزو رشته های شهریه متوسط دانشگاه آزاد محسوب می شود اما به طور کلی تحصیل در دانشگاه آزاد به عنوان دومین دانشگاه شهریه پرداز گران، پر هزینه می شود.

  • آیا دانشجویان قبول شده در رشته مهندسی صنایع غذایی آزاد باید کل شهریه را یکجا پرداخت کنند ؟

دانشگاه آزاد از دانشجویان ورودی جدید خود مبلغی از شهریه را به صورت علی الحساب دریافت می کند و برای باقی مانده شهریه هم تا زمان امتحانات پایان ترم فرصت می دهد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کاردانی ناپیوسته

ثبت نام کاردانی ناپیوسته 1402 📞 ثبت نام کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های سراسری، آزاد و علمی کاربردی

ثبت نام کاردانی ناپیوسته را می توانید در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر