از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه ارشد فراگیر پیام نور 1402 📞 میزان شهریه ثابت و متغیر ارشد فراگیر پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

طرح فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور به منظور پذیرش بدون کنکور دانشجو در این مقطع اجرا می شود و دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که به دنبال پذیرش و تحصیل آسان تر هستند ، ثبت نام در این طرح به آنها پیشنهاد می شود. تحصیل در دانشگاه پیام نور با پرداخت شهریه همراه است و شما به عنوان دانشجوی این دانشگاه ملزم هستید به ازای هر یک ترم تحصیل شهریه بپردازید. میزان شهریه ارشد فراگیر پیام نور برای سال تحصیلی جدید ، در ادامه این مطلب بررسی خواهد شد.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه شهریه کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

میزان شهریه ارشد فراگیر پیام نور 1402

یکی از موضوعاتی که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور لازم است به آن توجه داشته‌ باشند ، شهریه دانشگاه است. حتما می دانید که تحصیل در دانشگاه پیام نور رایگان نیست و از دانشجویان به ازای هر یک ترم تحصیل شهریه دریافت می شود. میزان شهریه در رشته‌ ها و مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است و سال ورود دانشجو به دانشگاه و همچنین تعداد و نوع واحد های درسی که در هر ترم اخذ می نماید ، موجب بیشتر یا کمتر شدن شهریه می شود.

شهریه دانشجویانی که از طریق طرح فراگیر ارشد در دانشگاه پیام نور پذیرفته‌ شده اند ، هیچ تفاوتی با شهریه دانشجویانی که با آزمون وارد دانشگاه شده اند ندارد و هر دو دسته از دانشجویان ورودی یک سال و یک رشته‌ ، به میزان برابر شهریه می پردازند.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور متشکل از دو بخش شهریه ثابت و متغیر است که شهریه ثابت را سال ورود به دانشگاه و نوع رشته‌ تحصیلی تعیین می نماید ولی شهریه متغیر با توجه به تعداد و نوع واحد های درسی که در هر ترم اخذ می کنید ، تعیین می شود. میزان شهریه ثابت تا زمان فارغ التحصیلی بیشتر نمی شود ولی شهریه متغیر سالانه حدود 15 الی 20 درصد افزایش می یابد.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور شهریار - شهریه ثابت و متغیر هر ترم تحصیل

میانگین شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در کلیه رشته‌ ها به صورت زیر است :

  • شهریه ثابت : 1/300/000 تومان در هر ترم
  • شهریه متغیر دروس نظری : 120/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس عملی کم هزینه : 360/000 تومان
  • شهریه متغیر دروس عملی پرهزینه و پایان نامه : 600/000 تومان

فرضا اگر در یک ترم 6 واحد درسی نظری و دو واحد درسی عملی کم هزینه اخذ کنید ، کل شهریه یک ترم شما حدود 2/750/000 تومان خواهد شد.

مرتبط بخوانید : اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور ترم اول

همانطور که می دانید ترم اول طرح فراگیر ارشد پیام نور به صورت فراگیر و فقط با شرکت در امتحانات پایان ترم گذرانده می شود و داوطلبانی که بتوانند نمره قبولی را به دست آورند از بهمن ماه به عنوان دانشجوی ترم دوم وارد دانشگاه خواهند شد.

بنابراین دانشجویان برای ترم اول خود نیز شهریه بپردازند و میزان شهریه با توجه به تعداد واحد های درسی که در آزمون مطرح شده است ، تعیین می گردد. شهریه ترم یک ارشد فراگير پیام نور کمتر از ترمهای بالاتر است و در ابتدای شروع نیمسال دوم تحصیلی از دانشجو دریافت می شود.

مرتبط بخوانید : نمره قبولی در آزمون فراگیر پیام نور

نحوه پرداخت شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

شما می توانید شهریه دانشگاه خود را به صورت اینترنتی یا حضوری بپردازید. اگر تمایل به پرداخت اینترنتی شهریه را دارید ، لازم است به سایت گلستان مراجعه نمایید و پس از درج کردن شناسه کاربری و گذرواژه ، وارد سیستم شوید. سپس از طریق گزینه “پرداخت های الکترونیکی دانشجو”  مبلغ بدهی خود را مشاهده کنید و با درج اطلاعات کارت بانکی خود ، وجه شهریه را بپردازید.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور رشته تربیت بدنی 1401 - شهریه ثابت و شهریه متغیر

در صورتی هم که قصد پرداخت حضوری شهریه را دارید ، باید از سایت گلستان فرم واریز وجوه دانشگاه – مخصوص دانشجو را دریافت نمایید و از طریق مراجعه حضوری به بانک پرداخت کنید. با این روش اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت اما ممکن است از 2 تا 72 ساعت زمان ببرد تا بدهی شما صفر شود بنابراین برای زمان هایی که باید انتخاب واحد کنید و نیاز دارید دسترسی به بخش انتخاب واحد سامانه زودتر برای شما باز شود ، روش پرداخت اینترنتی توصیه می شود ولی اگر حداقل سه روز تا انتخاب واحد مهلت دارید ، می توانید از روش پرداخت حضوری استفاده کنید.

لازم به ذکر است که پرداخت شهریه پیام نور از طریق خودپرداز (خودپردازهای بانک صادرات) و از طریق تلفن بانک صادرات نیز انجام می شود اما در صورت پرداخت شهریه به این روش ها ممکن است 24 الی 72 ساعت بعد ، منو های سامانه گلستان فعال شوند.

مرتبط بخوانید : منابع آزمون فراگیر ارشد

سوالات متداول

  • شهریه ارشد فراگیر پیام نور چه تفاوتی با شهریه عادی دارد ؟

شهریه دانشگاه پیام نور برای دانشجویانی که از طریق طرح فراگير پذیرفته‌ شده‌ اند با شهریه دانشجویانی که با ازمون کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شده‌ اند ، برابر است.

  • شهریه ارشد فراگير پیام نور چقدر است ؟

میزان شهریه ارشد فراگير پیام نور را در این مطلب به طور کامل بررسی کردیم.

  • دانشجویان ارشد فراگیر پیام نور برای ترم یک باید چه میزان شهریه پرداخت کنند ؟

شهریه ترم یک ارشد فراگير پیام نور کمتر از شهریه سایر ترم هاست و پذیرفته‌ شدگان آزمون باید در ابتدای ورود به دانشگاه شهریه ترم یک را بپردازند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی

شهریه دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی 1402 📞 هزینه ثابت و متغیر

میزان شهریه دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی 1402 برای داوطلبانی که به تحصیل در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر