از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 📞 شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور

 

متقاضیان تحصیل بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد ، به روش های مختلفی می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد این مقطع در دانشگاه های روزانه ، آزاد ، پیام نور و … شوند. هدف از این طرح ، فراهم کردن امکان ادامه تحصیل آسان تر برای دانشجویان استعداد درخشان و همچنین داوطلبانی است که رتبه لازم را در آزمون ارشد سراسری به دست نیاورده اند و می خواهند بدون ملاک قرار دادن رتبه کنکور ، وارد دانشگاه شوند. شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت است که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سوالات خود را درباره شرایط ارشد بدون کنکور دانشگاه های مختلف از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور 

رشته‌ های کارشناسی ارشد بدون کنکور را دانشگاه های روزانه ، آزاد ، پیام نور و … برگزار می کنند و هر یک از این دانشگاه ها برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور شرایط ویژه ای را در نظر گرفته اند.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه روزانه

اگر می خواهید وارد رشته‌ های بدون کنکور ارشد در دانشگاه روزانه شوید ، لازم است بدانید که این دانشگاه حداکثر 10 درصد از ظرفیت پذیرش رشته‌ های ارشد خود را به دانشجویان دوره کارشناسی خود اختصاص می دهد. متقاضیان حتما باید از خود دانشگاه روزانه فارغ التحصیل شده‌ باشند و شرایط زیر را داشته باشند :

  • دانشجویان متقاضی ارشد بدون کنکور دانشگاه روزانه حداقل باید 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده‌ در هر کدرشته‌ محل را کسب نمایند.
  • متقاضیان می بایست جزو 10 درصد دانشجویان برتر هم رشته‌ و هم ورودی خود باشند.
  • فارغ التحصیل شدن حداکثر در 8 نیمسال تحصیلی ، از شرایط ارشد بدون کنکور دانشگاه روزانه است.
  • امکان پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه روزانه فقط در همان سال فارغ التحصیلی وجود دارد.
  • اگر 10 درصد ظرفیت پذیرش اختصاص داده‌ شده‌ به هر رشته‌ ، با دانشجویان آن دانشگاه تکمیل نشود ، دانشگاه می تواند از 10 درصد دانشجویان برتر همان دانشگاه به ترتیب رتبه ، استفاده کند.
  • اگر دانشجویان متقاضی ارشد بدون کنکور روزانه به دلایل بیماری ، زایمان ، ماموریت والدین یا همسر ، مدت زمان تحصیل آنها حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیشتر باشد ، دانشگاه شرایط این دسته از دانشجویان را مورد بررسی قرار می دهد.
  • رتبه های اول تا پانزدهم المپیادهای علمی – دانشجویی بنا به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت ، امکان پذیرش بدون کنکور دارند.
  • دارندگان مدرک لیسانس ناپیوسته باید طی 4 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده‌ باشند.
  •  رتبه اول تا سوم نهایی جشنواره های خوارزمی ، جوان خوارزمی ، رازی ، ابن سینا و فارابی می توانند بدون کنکور وارد مقطع ارشد رشته‌ خود شوند.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته در کارشناسی ارشد به پزشکی

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد رشته‌ های بدون آزمون کارشناسی ارشد خود را به دو طریق ارائه می کند. در روش اول دانشجویان می توانند در طرح استعداد درخشان شرکت کنند و اگر واجد شرایط و معدل لازم باشند ، پذیرش می شوند. در طرح روش دوم نیز امکان پذیرش با شرکت در آزمون ارشد فراگیر وجود دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد بدون ازمون غیرانتفاعی 1402 📞 شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیرانتفاعی

اگر می خواهید با روش استعداد درخشان وارد دانشگاه آزاد شوید ، باید معدل کارشناسی شما بالای 16 باشد همچنین از زمان فارغ التحصیلی شما بیشتر از سه سال نگذشته باشد. این طرح سالی یکبار اجرا می شود و در تابستان هر سال از طریق سایت azmoon.org می توان اقدام به ثبت نام کرد. هر داوطلب می تواند حداکثر 100 کد رشته‌ محل را انتخاب کند و پس از قبولی ، امکان تغییر رشته‌ یا تغییر محل تحصیل وجود ندارد.

روش دوم قبولی بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ، از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر است. این آزمون تاکنون فقط یکبار برگزار شده‌ است و اکثر رشته‌ های تحصیلی را در بر می گیرد. داوطلبان می توانند با شرکت در این آزمون که سطح آسان تری به نسبت آزمون ارشد سراسری دارد ، برای قبولی بدون کنکور در رشته‌ مورد علاقه خود اقدام کنند.

مرتبط بخوانید : ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد و شرایط ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور

دانشگاه پیام نور دانشجویان ارشد بدون کنکور خود را با برگزاری آزمون ارشد فراگیر جذب می کند. دارا بودن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته ، شرط اصلی ثبت نام در این آزمون است که هر ساله برگزار می شود.

آزمون ارشد فراگیر پیام نور توسط سازمان سنجش برگزار می شود و منبع طراحی سوالات آن ، کتاب های درسی ترم یک هر رشته‌ است. داوطلبان در زمان ثبت نام آزمون ، رشته مورد تقاضای خود را نیز انتخاب می کنند و سپس با مطالعه کتاب های درسی ترم یک آن رشته‌‌ ، در آزمون حضور می یابند. در صورت کسب نمره قبولی در آزمون ، ترم یک دانشجو با شرکت در آزمون گذرانده می شود و با ورود به دانشگاه ، ترم دوم آغاز می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  کارشناسی ارشد زبان انگلیسی بدون کنکور 1402 📞 کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد و پیام نور

سوالات شما

  • شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور چگونه است ؟

مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور در اکثر دانشگاه ها اجرا می شود و شرایط ثبت نام در هر یک از دانشگاه متفاوت می باشد.

معدل لازم برای پذیرش ارشد بدون کنکور در دانشگاه های مختلف ، متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کارشناسی ارشد اصفهان بدون کنکور

کارشناسی ارشد اصفهان بدون کنکور 1402 📞 دانشگاه آزاد ، پیام نور و دولتی

ثبت نام کارشناسی ارشد اصفهان بدون کنکور ویژه فارغ التحصیلان دارای معدل بالای مقطع کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر