از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط تکمیل ظرفیت کنکور 1402 📞 شرایط و ضوابط شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط تکمیل ظرفیت کنکور

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری با دسته‌ ای از داوطلبان مواجه هستیم که از رشته‌ قبولی خود رضایت ندارند و یا اینکه در هیچ رشته‌ ای قبول نشده‌ اند. به همین خاطر متقاضی شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند. تکمیل ظرفیت هر ساله برای تعدادی از دانشگاه ها برگزار می شود. داوطلبان می توانند انتخاب رشته‌ این مرحله را انجام دهند تا در رشته‌ و دانشگاه مورد علاقه شان قبول شوند. اگر شما هم جزو این دسته‌ از داوطلبان هستید؛ برای شرکت در تکمیل ظرفیت باید از شرایط آن اطلاع یابید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را از این شرایط آشنا کنیم. همراه ما باشید.

سوالات خود در را زمینه شرایط ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته‌ حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1402

کنکور سراسری از مراحل مختلفی تشکیل شده‌ است تا در نهایت ظرفیت تمام رشته‌ های تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق این آزمون ، تکمیل شود. کنکور 1402 در تیرماه و دی ماه برگزار شد و پس از آنکه نتایج در مرداد ماه اعلام گردید ، داوطلبان می بایست انتخاب رشته‌ را با توجه به رتبه اکستابی خود انجام می دادند تا در رشته‌ و دانشگاه مورد علاقه شان پذیرفته‌ می شدند. حال ممکن است بعضی از داوطلبان در هیچ رشته‌ ای قبول نشوند. یا در رشته‌ ای پذیرفته‌ شوند که مورد علاقه آنها نیست. برای این دسته‌ از داوطلبان مرحله تکمیل ظرفیت اجرا می شود تا یکبار دیگر شانس پذیرش خود را در رشته‌ و دانشگاه مد نظرشان امتحان کنند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی دانشگاه آزاد

شرایط تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1402

مرحله تکمیل ظرفیت کنکور مدتی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ برگزار می شود. ولی هنوز مشخص نیست که امسال هم برگزار خواهد شد یا خیر. در صورت برگزاری ، شرایط آن به صورت زیر خواهد بود :

  • داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری را انجام داده‌ اند اما در جلسه کنکور حضور نداشته‌ اند ، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
  • داوطلبانی که انتخاب رشته‌ اولیه کنکور را انجام داده‌ اند اما در هیچ رشته‌ محلی پذیرفته‌ نشده‌ اند ، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت هستند.
  • داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته‌ اولیه کنکور شرکت کرده‌ اند و در یک رشته‌ محل پذیرفته‌ شده‌ اند می‌ توانند در تکمیل ظرفیت هم انتخاب رشته‌ کنند. اما اگر در رشته‌ ای قبول شدند ، باید رشته‌ قبلی یا جدید را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. نکته‌ قابل توجه این است که در صورت انتخاب رشته‌ جدید ، اجازه بازگشت به تحصیل در رشته‌ قبلی را نخواهند داشت.
  • داوطلبانی که در کارنامه اولیه کنکور مجاز به انتخاب رشته‌ های دانشگاه روزانه نیستند ، در مرحله تکمیل ظرفیت هم نمی توانند رشته‌ های دانشگاه روزانه را انتخاب کنند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته‌ کنکور رشته‌ های دارای مصاحبه را انتخاب کرده‌ بودند اما برای مصاحبه دعوت نشده‌ بودند ، می توانند این رشته‌ ها را در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب کنند زیرا ممکن است شانس دعوت به مصاحبه داشته‌ باشند.
  • اگر در انتخاب رشته‌ کنکور رشته‌ های نیمه متمرکز را انتخاب کردید و برای مصاحبه هم دعوت شدید اما در مرحله مصاحبه نمره قبولی را به دست نیاوردید ، در مرحله تکمیل ظرفیت هم احتمالا برای مصاحبه دعوت نشوید.
  • تکمیل ظرفیت تمام دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور و غیرانتفاعی به صورت مشترک انجام می گیرد.
  • انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به صورت مجزا از سایر دانشگاه ها می باشد.

چگونه انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور 1402 را انجام دهیم

انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت به صورت اینترنتی انجام می گیرد بنابراین از مراجعه حضوری به دانشگاه ها خودداری کنید. برای این مرحله از کنکور یک دفترچه راهنما منتشر می شود که شما با مطالعه این دفترچه می توانید از رشته‌ ها و دانشگاه های ارائه شده‌ مطلع گردید.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت برای چه کسانی است 📞 تکمیل ظرفیت تمام دانشگاه های روزانه ، فرهنگیان و آزاد

این دفترچه برای دانشگاه های سراسری مشترک است اما دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مجزا منتشر می شود زمان انتشار دفترچه نیز همزمان با شروع انتخاب رشته‌ است. تعداد انتخاب های مجاز شما در دفترچه درج می شود اما به دلیل آنکه ظرفیت رشته‌ ها محدود است ، تعداد انتخاب های شما زیاد نخواهد بود مخصوصا در رشته‌ هایی که بومی می باشند و ممکن است در استان بومی شما ارائه نشوند.

مرتبط بخوانید : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور

شرایط تکمیل ظرفیت کنکور

زمان تکمیل ظرفیت کنکور در آبان ماه می باشد. (البته‌ در صورتی که برگزار شود) داوطلبان حدود یک هفته‌ فرصت دارند انتخاب رشته‌ را انجام دهد. پس از اتمام فرایند انتخاب رشته‌ ، زمان اعلام نتایج چند هفته‌ پس از آن و احتمالا در اواخر آذر ماه خواهد بود. البته‌ تاریخ های اعلام شده‌ تقریبی هستند زیرا ممکن است شروع تکمیل ظرفیت در آذر ماه یا حتی دی ماه باشد که به دنبال آن نتایج هم دیر تر اعلام می شوند.

سوالات متداول

  • شرایط تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1402به چه صورت است ؟

با توجه به طولانی بودن توضیحات شرایط انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت ، لطفاً برای پاسخ سوال خود این مطلب را مطالعه کنید.

  • آیا داوطلبانی که در کنکور حضور نداشته‌ اند می توانند انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت را انجام دهند ؟

داوطلبانی که ثبت نام کنکور را انجام داده‌ اند اما در جلسه آزمون حضور نداشته‌ اند اجازه شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت را دارند.

  • آیا برای رشته‌ های نیمه متمرکز تکمیل ظرفیت برگزار می شود ‍؟
احتمالا این را هم بپسندید  لیست مناطق و رشته های ممنوعه برای اتباع خارجی 1402 📞 لیست کامل

بله رشته‌ های نیمه متمرکز هم تکمیل ظرفیت دارند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر