از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط استخدام در نهضت سواد آموزی 📞 راهنمای استخدام در نهضت سواد آموزی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 شرایط استخدام در نهضت سواد آموزی - راهنمای استخدام در نهضت سواد آموزی

شرکت کنندگان آزمون آموزشیاری نهضت سواد آموزی ، پس از کسب 50 درصد حد نصاب گزینش و دریافت امتیاز لازم با توجه به فرم امتیاز بندی ، به دانشگاه فرهنگیان معرفی می شوند تا دوره یکساله آموزگاری را بگذرانند و سپس به عنوان معلم پیمانی توسط وزارت آموزش و پرورش استخدام شوند. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که شرایط استخدام در نهضت سواد آموزی چیست و چگونه آموزشیار نهضت سواد آموزی شویم. مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار استخدام نهضت سواد آموزی سال 1402 ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

افراد مجاز به استخدام در نهضت سواد آموزی

مطابق شیوه نامه استخدامی منتشر شده‌ از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور ، معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در صورت داشتن یکی از شرایط زیر ، می توانند استخدام شوند :

  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی : متقاضیانی که از 1379 تا سال 1392 با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری و مجوز گزینش ، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت در نهضت سواد آموزی دریافت کرده‌ اند و تاکنون نیز در حال همکاری هستند.
  • آموزش‌ دهنده‌ مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سواد آموزی : آموزش دهندگانی که از سال 1379 تا سال 1392 حداقل دو دوره به صورت مستقیم با نهضت سواد آموزی همکاری مستمر داشته اند و حداقل دو نفر سواد آموز تحت پوشش آن ها بوده‌ است و و تاکنون نیز در حال همکاری هستند.
  • مربیان پیش دبستانی : مربیان پیش دبستانی که قبل از سال 91 و از سال 1379 به بعد ، در یکی از مدارس و مراکز دولتی پیش دبستانی مشغول به کار بوده‌ اند و مدارک ثبت و احراز شده‌ از محل اعتبارات دولتی حق الزحمه را نیز دریافت کرده‌ اند.
  • حق التدریسان غیر مستمر : داوطلبانی که از سال 1397 تا سال 1391 ، در مدارس دولتی با سمت نیروی حق التدریس آزاد تدریس کرده‌ اند و با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته اند ، ضمن اینکه شناسه حق ‌التدریس آن ها صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش می باشد.
احتمالا این را هم بپسندید  سایت نهضت سوادآموزی - لینک ورود و راهنمای استفاده سایت نهضت سواد آموزی

متقاضیان که در یکی از گروه های فوق قرار دارند ، با در نظر گرفتن شرایط عمومی استخدام ، می توانند در آزمون شرکت نمایند.

مرتبط بخوانید : چگونه آموزشیار نهضت سواد آموزی شویم

شرایط عمومی استخدام در نهضت سواد آموزی

استخدام مشمولین به صورت پیمانی و با دریافت مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی ، با رعایت شرایط زیر انجام می گیرد :

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • گذراندن دوره خدمت سربازی یا دریافت کارت معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا
  • نداشتن هیچ گونه اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم سابقه محکومیت جزایی موثر
  • ارائه یکی از مدارک تحصیلی دانشگاهی
  • دارا بودن سلامت جسمانی و روانی
  • توانمندی کافی برای انجام کاری که استخدام می شوند
  • اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده‌ در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن شرط سنی حداقل 20 و حداکثر 40 سال تمام

شرایط اختصاصی استخدام در نهضت سواد آموزی

شرایط استخدام در نهضت سواد آموزی - راهنمای استخدام در نهضت سواد آموزی

 

  • مربیان پیش دبستانی و حق التدریسان غیر مستمر ، پس از شرکت در آزمون آموزشیاری و کسب نمره قبولی در تمام مراحل گزینش ، می توانند وارد رشته‌ های شغلی آموزگاری ، دبیری ، هنرآموزی ، مربی امور تربیتی مدارس ، مراقب سلامت و مشاور تحصیلی شوند و با توجه به نیاز مناطق آموزش و پرورش به رشته‌ ، دوره تحصیلی و جنسیت مرد یا زن و همچنین به ترتیب امتیازان فضلی ، استخدام گردند.
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی و آموزش ‌دهندگان مستمر دو نفر و بالاتر نهضت سواد آموزی پس از شرکت در آزمون آموزشیاری و کسب نمره حد نصاب لازم ، در صورت پذیرش نهایی وارد دوره آموزشی یکساله در رشته‌ شغلی آموزگاری می شوند و بر اساس فرم امتیاز بندی و ظرفیت استخدام سالاته ، استحدام می شوند.

 مطابق ضوابط و مقررات آیین نامه ، داوطلبانی که در آزمون داخلی و پایان دوره آموزشی نمره قبولی را به دست نیاورند ، به محض اعلام نتایج از ادامه مراحل گزینش حذف خواهند شد و ادارات کل آموزش و پرورش مکلف هستند که به همکاری با آن ها خاتمه دهند.

مرتبط بخوانید : شرایط سنی آموزشیاران نهضت

شرایط احراز نیاز در رشته‌ ، دوره تحصیلی و جنسیت آموزشیاری

مدیران کل آموزش و پرورش استان ها برای تعیین نیروی مورد نیاز جهت استخدام می بایست با محاسبه تعداد بازنشستگان و همچنین نیروی انسانی ورودی جدید ، سهمیه تخصیصی سازمان بین مناطق آموزشی را بررسی کنند. نیاز های اعلام شده‌ به منزله تعهد استخدام قطعی نیست و تنها برای مشخص شدن سهمیه ‌های تخصیصی سازمان می ‌باشد.

مرتبط بخوانید : زمان و جزئیات دوره آموزشی برای استخدام معلمان حق التدریس و نهضت

راهنمای ثبت نام در آزمون آموزشیاری نهضت سواد آموزی

برگزاری آزمون آموزشیاری نهضت سواد آموزی توسط وزارت آموزش و پرورش و همچنین جهاد دانشگاهی انجام می گیرد. متقاضیان واجد شرایط استخدام ، می بایست در زمان مقرر که اواخر اسفند ماه می باشد ، به سایت جهاد دانشگاهی مراجعه کنند. سپس با ارائه مدارک لازم و پرداخت هزینه نام نویسی ، ثبت نام خود را انجام دهند.

سایت نهضت سوادآموزی به نشانی hrtc.ir می باشد و کلبه امور مربوط به این آزمون از ثبت نام تا دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج ، از طریق سایت مذکور قابل پیگیری است.

سوالات شما

  • ثبت نام آموزشیاری نهضت سوادآموزی در کدام سامانه انجام می گیرد؟

سایت نهضت سوادآموزی به نشانی hrtc.ir می باشد.

  • شرایط سنی استخدام نهضت سوادآموزی چگونه است؟

دارا بودن شرط سنی حداقل 20 و حداکثر 40 سال تمام ، از شرایط اصلی ثبت نام می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر