از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور 1403 📞 آیا میتوان از دو سهمیه کنکور همزمان استفاده کرد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور

کنکور سراسری شامل سهمیه های متفاوتی است و داوطلبان طبق شرایطی که دارند ، مشمول استفاده از این سهمیه ها هستند. با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان شرایط استفاده از دو سهمیه برای آنها فراهم است ، این سوال را دارند که آیا استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور امکان پذیر است یا خیر ؟ اگر شما هم این سوال را دارید ، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا کامل راهنمایی شوید.

برای راهنمایی در زمینه سهمیه های کنکور سراسری و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معرفی سهمیه های کنکور سراسری 1403

کنکور سراسری 1403 نیز همچون کنکور سراسری 1402 و سال های قبل ، دارای چند نوع سهمیه است که در دفترچه ثبت نام کنکور تمام سهمیه ها با جزئیاتی که دارند ، بررسی شده‌ اند. دانشگاه های سراسری و آزاد ملاک جذب دانشجو را سهمیه او قرار داده‌ اند و داوطلبان طبق سهمیه ای که دارند ، در رقابت با سایر داوطلبان هستند.

مرتبط بخوانید : سهمیه بسیج فعال در کنکور – تاثیر بسیج فعال در کنکور

در واقع هر داوطلب تنها با داوطلبان سهمیه خود رقابت می کند نه با داوطلبان کل کشور و ظرفیت دانشگاه ها نیز با توجه به جمعیت داوطلبانی که هر کدام از سهمیه ها دارند ، تقسیم بندی می شود و اگر یک سهمیه جمعیت بیشتری داشته باشد ، ظرفیت بالاتری نیز به آن سهمیه اختصاص می یابد.

لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد نیز از کنکور سال 98 به بعد ، با رتبه در سهمیه دانشجو پذیرش می کند و رتبه کشوری الویت کمتری دارد. در کنکور سال های قبل 98 ، برای دانشگاه آزاد رتبه کشوری مهم تر بود اما با تغییر شیوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه ، علاقه مندان به انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد نیز باید رتبه در سهمیه مناسبی کسب کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  چرا سهمیه کنکور اعمال نشده 📞 راهنمای تایید سهمیه کنکور 1402

انواع سهمیه های کنکور سراسری به شرح زیر هستند :

  • سهمیه مناطق
  • سهمیه خانواده شهدا
  • سهمیه رزمندگان
  • سهمیه ایثارگران
  • سهمیه بهیاران
  • سهمیه بسیج فعال
  • ​سهمیه مناطق سیل زده‌
  • سهمیه کارمندان

سهمیه بسیج فعال برای کنکور سراسری هیچ تاثیری ندارد و از این سهمیه فقط می توان برای قبولی در دانشگاه آزاد استفاده کرد. البته دانشگاه آزاد در کنکور 1400 این سهمیه را حذف کرد ولی ممکن است در کنکور سال های بعد دوباره از این سهمیه استفاده شود.

مرتبط ببنیید: سهمیه های کنکور  – تاثیر انواع سهمیه ها در کنکور سراسری

استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور

استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور

تمام داوطلبان کنکور سراسری مشمول استفاده از سهمیه مناطق کنکور سراسری هستند و هر یک از داوطلبان در یکی از سهمیه های منطقه یک ، منطقه دو و منطقه سه قرار دارند ولی برخی از داوطلبان علاوه بر سهمیه منطقه ، از شرایط برخورداری از سایر سهمیه ها نیز برخوردار هستند مثلا داوطلبانی که هم مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور است و هم سهمیه منطقه دارد.

دقت شود که امکان استفاده همزمان از دو سهمیه منطقه در کنکور وجود ندارد و فقط می توان از یک سهمیه منطقه استفاده کرد و سهمیه دوم نیز از سهمیه های ایثارگران ، خانواده شهدا ، رزمندگان ، بهیاری ، کارمندی و … است.

برای داوطلبانی گه همزمان از دو سهمیه کنکور استفاده می کنند ، دو رتبه اعلام می شود که یک رتبه مربوط به سهمیه منطقه است. داوطلبانی که قوانین استفاده از سهمیه ایثارگران را دارند یعنی موفق به کسب 75 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده‌ گزینش آزاد شده اند ، می توانند از این سهمیه خود در انتخاب رشته‌ کنکور استفاده کنند اما اگر نتوانند نمره لازم را به دست آورند ، باید ملاک انتخاب رشته‌ را رتبه در سهمیه منطقه خود قرار دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  اسامی شهر های منطقه سه کنکور 1403 📞 لیست کامل شهرها و مناطق

تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور نیز مشابه سهمیه 5 درصد ایثارگران است. داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان نیز شرایط مشابه داوطلبان سهمیه ایثارگری را دارند با این تفاوت که این دسته از داوطلبان باید 85 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده‌ در گزینش آزاد را کسب نمایند و در غیر این صورت اجازه استفاده از سهمیه خود را نخواهند داشت.

مرتبط بخوانید : سهمیه فرهنگیان در کنکور

سوالات متداول

  • آیا استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور 1403 امکان پذیر است ؟

بله ، داوطلبانی که شرایط بهره مندی از دو سهمیه متفاوت کنکور سراسری را دارند ، می توانند از هر دو آنها برای انتخاب رشته‌ کنکور استفاده کنند.

  • کدام دسته از داوطلبان مجاز به استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور هستند ؟

تمام داوطلبان کنکوری مشمول یکی از سهمیه های منطقه یک ، دو و سه هستند. برخی از داوطلبان علاوه بر سهمیه مناطق ، می توانند از سهمیه ایثارگران ، رزمندگان و … نیز استفاده کنند.

  • بهترین سهمیه کنکور کدام است ؟

بهترین سهمیه کنکور برای هر یک از داوطلبان با توجه به شرایطی که دارند ، متفاوت است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

منطقه در کنکور چیست

منطقه در کنکور چیست – سهمیه مناطق کنکور سراسری چیست

  منطقه در کنکور چیست ؟ یکی از موارد مهمی که در کنکور سراسری مطرح …

6 نظر

  1. سلام ایا از سهمیه ایثارگری فقط در یکی از کنکور های تیر یا اردیبهشت میتوان استفاده کرد یا هردو کنکور؟

  2. سلام میتونین ۲ تا سهمیه رو موقع ثبت نام انتخاب کنیم مثلا ایثارگر و آزاده

  3. سلام
    من دیپلمم رو منطقه دو گرفتم
    اما الان دانشجوی شهری در منطقه ی سه هستم و میخوام ترمیم معدل و کنکورم رو در منطقه ی سه انجام بدم
    من میتونم از سهمیه ی منطقه ی سه استفاده کنم یا بخاطر دیپلمم باید همون منطقه دو رو بزنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر