از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سهمیه ایثارگران چیست – همه چیز درباره سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سهمیه ایثارگران چیست

سهمیه ایثارگران چیست ؟ و سهمیه ایثارگران شامل چه کسانی است ؟ یکی از سهمیه های موثر در کنکور سراسری سهمیه ایثارگران است که ظرفیت پذیرش مشخصی از دانشگاه ها به این سهمیه اختصاص داده شده است. داوطلبانی که واجد شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری هستند باید در زمان ثبت نام کنکور کد پیگیری مربوطه را درج نمایند و در زمان انتخاب رشته با رتبه در سهمیه ایثارگری خود فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند. در ادامه این مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از سهمیه ایثارگران می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای راهنمایی در زمینه سهمیه ایثارگران کنکور سراسری و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سهمیه ایثارگران چیست

کنکور سراسری شامل 5 سهمیه اصلی است که عبارتند از سهمیه منطقه یک ، منطقه دو ، منطقه سه ، سهمیه ایثارگران که از دو نوع 5 درصدی و 25 درصدی تشکیل شده است. هدف از ایجاد سهمیه های مختلف در کنکور سراسری و دسته بندی کردن داوطلبان در یکی از این سهمیه ها ، توزیع عادلانه ظرفیت دانشگاه ها در میان سهمیه هاست به طوری که برای سهمیه های پر داوطلب تر ، ظرفیت بیشتری از دانشگاه ها اختصاص داده می شود.

اما برای سهمیه ایثارگران 5 درصدی و 25 درصدی ظرفیت ویژه ای در نظر گرفته می شود و در واقع داوطلبانی که از این سهمیه بهره مند هستند ، شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه دارند.

مرتبط بخوانید : تاثیر سهمیه ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان

کدام دسته از داوطلبان واجد شرایط سهمیه ایثارگران هستند

همانطور که گفته شد ، سهمیه ایثارگران شامل دو دسته 5 و 25 درصدی است که دارندگان سهمیه 25 درصد ایثارگران به شرح زیر هستند :

  • جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها
  • آزادگان و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثران
احتمالا این را هم بپسندید  سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی - راهنمای کامل

همچنین داوطلبانی که دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران هستند ، به شرح زیر می باشند :

  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه

تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور چیست

5 درصد ظرفیت هر رشته ای در هر دانشگاهی به داوطلبانی اختصاص دارد که از سهمیه 5 درصد ایثارگران بهره مند هستند. همچنین 25 درصد ظرفیت پذیرش رشته محل ها به دارندگان سهمیه 25 درصد ایثارگران تعلق دارد. در مجموع از کل ظرفیت دانشگاه ها ، 30 درصد ظرفیت دانشگاه ها به سهمیه ایثارگران داده می شود و در نتیجه داوطلبانی که این سهمیه را دارند به نسبت داوطلبان سهمیه مناطق شانس قبولی شان بیشتر است.

مرتبط بخوانید : فرق سهمیه رزمندگان با ایثارگران

نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور

سهمیه ایثارگران چیست

اگر سهمیه ایثارگران دارید ، برای استقاده از سهمیه خود در کنکور باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری که در بهمن ماه می باشد ، به سازمان مربوطه مراجعه نمایید و کد پیگیری سهمیه خود را دریافت کنید. سپس لازم است این کد را در فرم ثبت نام آزمون سراسری درج نمایید تا سهمیه برای شما اعمال شود. در صورت عدم درج کد در فرم ثبت نام ، سهمیه منطقه برای داوطلب در نظر گرفته خواهد شد.

پس از آنکه سهمیه برای شما اعمال شد ، در زمان اعلام نتایج کنکور در کارنامه کنکور شما دو رتبه در سهمیه درج خواهد شد که یک رتبه مربوط به رتبه در سهمیه منطقه شما و یک رتبه نیز رتبه در سهمیه ایثارگری شماست. شما در صورتی می توانید با استفاده از رتبه در سهمیه ایثارگری انتخاب رشته کنید که 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد آن رشته محل را به دست آورید و در غیر این صورت ، باید با رتبه در سهمیه منطقه خود انتخاب رشته را انجام دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی داروسازی با سهمیه 5 درصدی ایثارگران 📞 طبق قبولی های سال گذشته

ضمن اینکه اگر ظرفیت اختصاص داده شده به سهمیه 25 درصد ایثارگران ، با داوطلبانی که دارنده این سهمیه هستند تکمیل نشود ، از داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران برای تکمیل ظرفیت استفاده خواهد شد.

مرتبط بخوانید : سامانه دریافت کد ایثارگری سپاه و دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش

سوالات متداول

  • سهمیه ایثارگران چیست ؟

سهمیه ایثارگران یکی از سهمیه های کنکور سراسری است که برخی از داوطلبان واجد شرایط می توانند از آن بهره مند شوند.

30 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران اختصاص دارد.

  • شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور چیست ؟

داوطلبانی که سهمیه ایثارگران دارند باید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد رشته محل مورد تقاضای خود را به دست آورند تا مجاز به استفاده از سهمیه خود شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

اخرین رتبه قبولی بهداشت محیط با سهمیه ۵ درصدی

اخرین رتبه قبولی بهداشت محیط با سهمیه ۵ درصدی – طبق قبولی های 1400 و 99

  رشته مهندسی بهداشت محیط از جمله رشته های مقطع کارشناسی کنکور تجربی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر