از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته نقاشی بدون کنکور 1401 – شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته نقاشی بدون کنکور

 

رشته های هنر از نظر میزان تقاضا دست کمی از رشته های دیگر ندارند و هر ساله دانشگاه های مختلف ظرفیت پذیرش زیادی را به این رشته ها اختصاص می دهند تا داوطلبان واجد شرایط بتوانند با شرکت در کنکور هنر و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، وارد رشته مورد علاقه خود شوند. نقاشی در گروه رشته های پر متقاضی هنر قرار دارد و امکان پذیرش بدون کنکور نیز در این دانشگاه فراهم است که در ادامه این مطلب بررسی می کنیم.

امکان قبولی بدون کنکور در رشته نقاشی

همانطور که بالاتر نیز گفته شد ، از رشته های هنر نیز تعداد زیادی از آنها به صورت بدون آزمون ارائه می شوند و رشته نقاشی هم در میان آنها قرار دارد. بنابراین شما در صورت علاقه مندی به تحصیل در رشته نقاشی ، می توانید بدون شرکت در کنکور هنر و فقط بر اساس سوابق تحصیلی خود پذیرفته شوید.

شرط معدل رشته نقاشی بدون آزمون

قبولی در رشته نقاشی بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد و تمام دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می کنند ، سوابق تحصیلی داوطلب را بررسی می کنند. این رشته همانند سایر رشته های بدون کنکور شرط معدل ندارد و شما با هر معدلی می توانید ثبت نام کنید ولی از آنجایی که ظرفیت پذیرش کمتر از تعداد متقاضیان است ، دارندگان معدل بالاتر از شانس قبولی بهتری برخوردار هستند.

مرتبط بخوانید : مشاوره ثبت نام دانشگاه بدون کنکور – از بهترین ها مشاوره بگیرید

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته نقاشی بدون کنکور

داوطلبان علاقه مند به ثبت نام بدون آزمون رشته نقاشی باید مدارک تحصیلی لازم را ارائه دهند که این مدارک به شرح زیر هستند :

  • دیپلم نظام جدید
  • دیپلم نظام قدیم + پیش دانشگاهی
  • کاردانی
احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت رشته های بدون کنکور 1402 📞 راهنمای تکمیل ظرفیت بدون آزمون

شما با مدرک دیپلم نظام قدیم و نظام جدید هر یک از رشته های ریاضی ، انسانی ، تجربی و فنی حرفه ای ، می توانید در رشته نقاشی بدون کنکور ثبت نام کنید ولی اولویت پذیرش با دارندگان مدرک دیپلم رشته های هنر است. همچنین اگر قصد ورود به مقطع کارشناسی این رشته را دارید باید مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید و یا مدرک کاردانی ارائه کنید ولی اگر می خواهید در دوره کاردانی ثبت نام کنید ، ارائه مدرک دیپلم به تنهایی کافیست.

ثبت نام رشته نقاشی بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد ارائه دهنده رشته نقاشی به صورت بدون آزمون می باشد و شما می توانید در نیمسال های مهر یا بهمن ماه ثبت نام این رشته را انجام دهید. برای ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه آزاد می بایست به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.org اقدام کنید و پیش از ثبت نام نیز لازم است حتما دفترچه راهنما را مورد بررسی قرار دهید تا از دانشگاه های ارائه دهنده رشته مورد علاقه تان ، مطلع شوید.

مرتبط بخوانید : پزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور – راهنمای پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام رشته نقاشی بدون آزمون دانشگاه سراسری

اگر علاقه مند به ثبت نام بدون کنکور رشته نقاشی دانشگاه های سراسری هستید ، برای ثبت نام می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. این دانشگاه نیز امکان پذیرش دانشجوی بدون کنکور را دو بار در سال فراهم کرده است که یکبار در مهرماه و یکبار در بهمن ماه است.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج بدون آزمون فنی حرفه ای 1402 📞 دریافت نتایج کاردانی فنی حرفه ای تمام دانشگاه ها

برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری ، دفترچه راهنمایی از طریق سایت سنجش در اختیار شما قرار می گیرد که با بررسی این دفترچه می توانید از دانشگاه های ارائه دهنده رشته نقاشی و ظرفیت پذیرش هر یک از آنها ، آگاهی یابید.

ثبت نام رشته نقاشی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

رشته نقاشی در دانشگاه علمی کاربردی نیز ارائه می شود و شما می توانید این رشته را در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل کنید. اگر قصد ورود به مقطع کارشناسی رشته نقاشی دانشگاه علمی کاربردی را دارید ، باید مدرک فوق دیپلم ارائه کنید زیرا مقطع کارشناسی این دانشگاه به صورت ناپیوسته می باشد اما با مدرک دیپلم امکان پذیرش در مقطع کاردانی این رشته و دانشگاه فراهم می باشد.

بنابراین با مدرک دیپلم می توانید وارد رشته نقاشی بدون آزمون کاردانی دانشگاه علمی کاربردی شوید. نحوه ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش می باشد.

مرتبط بخوانید : پردیس خودگردان بدون کنکور – رشته های بدون کنکور پردیس خودگردان

سوالات متداول

  • آیا رشته نقاشی به صورت بدون کنکور ارائه می شود ؟

بله ، رشته نقاشی از جمله رشته های هنر بدون آزمون است.

  • شرایط قبولی بدون آزمون در رشته نقاشی به چه صورت است ؟

دارا بودن سوابق تحصیلی خوب و ارائه مدرک تحصیلی مرتبط ، از شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته نقاشی است.

  • کدام دانشگاه ها در رشته نقاشی دانشجوی بدون آزمون پذیرش می کنند ؟

شما می توانید رشته نقاشی بدون آزمون را در دانشگاه های آزاد ، علمی کاربردی و …  انتخاب کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر