از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار رشته آموزش زبان انگلیسی – آینده شغلی آموزش زبان انگلیسی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازار کار رشته آموزش زبان انگلیسی - آینده شغلی آموزش زبان انگلیسی

رشته آموزش زبان انگلیسی از رشته های پرطرفدار در میان داوطلبان کنکور زبان است که با توجه به متقاضیان زیادی که دارد ، در بسیاری از دانشگاه های روزانه و حتی در دانشگاه فرهنگیان تحت عنوان دبیری زبان انگلیسی ارائه می شود. بازار کار رشته آموزش زبان انگلیسی بر اساس معیار های مختلفی تعیین می شود ، اینکه فرد متقاضی فارغ التحصیل از کدام دانشگاه باشد ، تحصیلاتش در چه حد باشد ، چه توانمندی هایی داشته باشد ، علاقه مند به فعالیت در چه زمینه هایی باشد و عواملی مانند این ها که تعیین کننده فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته آموزش زبان انگلیسی است.

بازار کار رشته آموزش زبان انگلیسی

مسلما مهم ترین دغدغه اکثر داوطلبان کنکوری در زمان انتخاب رشته این است که پس از فارغ التحصیلی وضعیت شغل آن ها به چه صورت خواهد بود و آیا می توانند با تحصیل در رشته مورد علاقه خود کسب درآمد کنند ؟ هدف اصلی از ایجاد رشته آموزش زبان انگلیسی تربیت معلمات و آموزگارانی است که بتوانند در حرفه معلمی و بهتر کردن سطح آموزشی زبان انگلیسی دانش آموزان ، نقش موثری داشته باشند. اما بازار  کار رشته آموزش زبان انگلیسی فقط محدود به معلمی نیست و می توان در بسیاری از سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی استخدام شد.

استخدام در آموزش و پرورش

استخدام در آموزش و پرورش از بهترین گزینه های پیش رو برای ورود به بازار کار رشته آموزش زبان انگلیسی ممی باشد. شما با استخدام شدن در آموزش و پرورش علاوه بر اینکه استخدام رسمی می شوید ، از مزایای آن نیز نظیر ساعت کاری خوب ، بیمه ، حقوق مناسب و … بهره مند خواهید شد. در حال حاضر درآمد یک معلم زبان انگلیسی در مدارس دولتی و غیردولتی از پایه 4 میلیون تومان می باشد و بر اساس منطقه ای که معلم فعالیت می کند و هم چنین سابقه کاری و میزان تحصیلاتش ، این حقوق افزایش می یابد.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی بهداشت محیط - معرفی جامع و بازار کار کاردانی بهداشت محیط

استخدام در آموزش و پرورش از دو طریق ممکن است ، یا اینکه شرایط دانشگاه فرهنگیان را داشته باشید و در زمان انتخاب رشته این دانشگاه را انتخاب کنید و پس از احراز شرایط سنی و معدل و پذیرش در مصاحبه ، وارد دانشگاه فرهنگیان شوید و از حقوق دانشجویی نیز در طول 4 سال تحصیل خود برخوردار خواهید شد.

راه دوم اینکه پس از فارغ التحصیلی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که توسط سازمان سنجش برگزار می شود شرکت کنید و هر ساله برای فارغ‌ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد زبان انگلیسی ، سهمیه ‌هایی در این آزمون در نظر گرفته می شود.

تدریس خصوصی زبان

شاید بتوان گفت پردرآمد ترین شغل برای دانش آموختگان رشته آموزش زبان انگلیسی ، تدریس خصوصی است البته به شرط اینکه فرد مهارت کافی را برای تدریس کردن داشته باشد. در حال حاضر که بسیاری از دانش آموزان در درس زبان انگلیسی ضعیف هستند ، مراجعه به کلاس های خصوصی زبان زیاد است و اگر آموزشگاهی که شما تدریس می کنید ، اعتبار لازم را میان زبان آموزان داشته باشد ، بازار کار خوبی را رقم خواهید زد.

برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی یا باید موسسه تاسیس کنید که نیاز به سرمایه اولیه دارد و اخذ پروانه و اجاره یا خرید ساختمان آموزشگاه بخشی از هزینه هایی است که باید برای تاسیس آموزشگاه صرف کنید البته پیدا کردن منطقه مناسب که از آموزشگاه زبان اشباع نشده باشد ، نیز شرط موفقیت شما خواهد بود.

راه دوم برای تدریس خصوصی زبان ، اجاره کلاس از آموزشگاه هاست که در چند سال اخیر رایج شده است که در مقایسه با حالتی که آموزشگاه برای خودتان است ، درآمد کمتری خواهید داشت چرا که باید بخشی از حق التدریس خود را به آموزشگاه بپردازید.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار شیمی کاربردی - آینده شغلی شیمی کاربردی در ایران

بازار کار رشته آموزش زبان انگلیسی – استاد دانشگاه

اگر به تدریس در بالاترین سطح آن یعنی سطح آکادمیک علاقه مندید و یا اگر مایلید با تحقیق و پژوهش در دانشگاه ها و دیگر مراکز آموزش عالی مرزهای دانش را گسترش دهید ، استاد دانشگاه مناسب ترین شغل برای شماست. اساتید دانشگاه از نظر دسته بندی علمی در چهار گروه دسته بندی می شوند ، که به ترتیب عبارتند از مربی ، استادیار ، دانشیار و استاد. افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و در بدو خدمت در مرتبه مربی و فردی با مدرک دکتری ( بر اساس سابقه کاری و فعالیت های علمی ، پژوهشی و اجرایی قبلی) در یکی از مراتب سه گانه ارتقا درجه خواهد داشت.

مترجم تورهای گردشگری ، مترجم و رابط دو زبانه در امور بین ‌الملل ، مترجمی زبان انگلیسی ، تولید محتوا و کسب و کار های اینترنتی از دیگر مشاغل پیش رو برای فارغ التحصیلان رشته آموزش زبان انگلیسی است.

برای انتخاب شغل مناسب و درست ، فاکتورهای مختلفی مانند ویژگی های شخصیتی ، علایق ، مهارت ها ، شرایط خانوادگی ، شرایط جامعه و … تاثیر گذار هستند که باید برای هر فرد در نظر گرفته شوند. توصیه می شود از طریق مشورت با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلیپاسخ با ما بهترین رشته و شغل را برای خود برگزینید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور زبان برای هنرستانی ها

کنکور زبان برای هنرستانی ها 📞 شرایط شرکت در کنکور زبان 1403 برای هنرستانی ها

بسیاری از هنرستانی ها علاقه مند به شرکت در کنکور سراسری زبان و قبولی در …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر