از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه رشته شیمی محض دانشگاه ازاد 1401 – هزینه ثابت و متغیر یک ترم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه رشته شیمی محض دانشگاه ازاد

 

تعداد زیادی از رشته های گروه تجربی در دانشگاه آزاد ارائه می شوند که علاقه مندان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود و بدون نیاز به شرکت در آزمون ، در این رشته ها ثبت نام کنند. رشته شیمی محض جزو رشته های محبوبی است که به نسبت سایر رشته های تجربی دانشگاه آزاد ، هزینه تحصیل مناسبی دارد. این رشته را عمدتا داوطلبان دارای دیپلم تجربی انتخاب می کنند اما اگر دیپلم رشته های دیگر را دارید نیز می توانید در رشته شیمی محض ثبت نام کنید و با پرداخت شهریه ، تحصیلات با کیفیتی را داشته باشید. ما در این مطلب می خواهیم سوال شما را درباره شهریه رشته شیمی محض دانشگاه ازاد 1401 پاسخ دهیم. برای بررسی های بیشتر ، با ما در ادامه همراه شوید.

سوالات خود را درباره شهریه رشته های مختلف در تمام دانشگاه های شهریه پرداز از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شهریه رشته شیمی محض دانشگاه ازاد

همانطور که اطلاع دارید ، لازمه تحصیل در دانشگاه آزاد پرداخت شهریه مصوب این دانشگاه است و دانشجویان با توجه به سالی که وارد دانشگاه می شوند ، رشته ای که انتخاب می کنند ، مقطعی که تحصیل می کنند و نحوه انتخاب واحدی که انجام می دهند ، شهریه می پردازند. رشته شیمی محض نیز یکی از رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد است که اگر بخواهیم به طور حدودی شهریه آن را اعلام کنیم ، حدود 3/5 تا 4 میلیون تومان می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور رشته شیمی محض 1401 - هزینه ثابت و متغیر یک ترم

میزان دقیق تر شهریه پس از انجام انتخاب واحد شما مشخص می شود و ممکن است هزینه ای که در یک ترم پرداخت می کنید ، بیشتر یا کمتر از مبلغ فوق شود.

مرتبط بخوانید : معدل لازم برای رشته شیمی محض

عوامل موثر در میزان شهریه شیمی محض آزاد

به طور کلی ، شهریه دانشگاه ازاد در تمام رشته ها اعم از رشته شیمی محض ، شامل بخش های ثابت و متغیر است. شهریه ثابت مبلغ کمتری از کل هزینه تحصیل یک ترم را به خود اختصاص می دهد و آنچه که باعث تعیین این بخش از شهریه می شود ، سال ورود به دانشگاه ، نام رشته و مقطع تحصیلی است. شهریه ثابت در سالی که وارد دانشگاه می شوید ، تعیین خواهد شد و تا اتمام تحصیلات ، به یک میزان ثابت خواهد بود.

بخش دوم شهریه که هزینه متغیر است ، پس از انتخاب واحد شما مشخص می شود. شما در ابتدای هر ترم شهریه ثابت را می پردازید و انتخاب واحد را انجام می دهید ، سپس شهریه متغیر شما تعیین می شود که تا پایان ترم باید آن را تسویه کنید.

آنچه که در تعیین شهریه متغیر موثر است ، تعداد و نوع واحد های انتخابی هر ترم شماست. شما در هر ترم می توانید دروس عملی ، اختصاصی ، نظری ، پایه و … اخذ کنید که دروس عملی و اختصاصی گران تر بوده و در نتیجه کل هزینه تحصیل یک ترم شما را افزایش می دهد.

رشته های علوم پایه مثل رشته شیمی محض ، از نظر شهریه به نسبت رشته های انسانی گران تر هستند و با تعدادی از رشته های فنی مهندسی برابری می کنند. همچنین میزان شهریه رشته های علوم پایه همچون شیمی کاربردی ، زیست سلولی ، میکروبیولوژی و … تقریبا نزدیک به هم است.

مرتبط بخوانید : رتبه قبولی شیمی محض ازاد  و رشته شیمی محض بدون کنکور 

نحوه پرداخت شهریه رشته شیمی محض برای دانشجویان تازه وارد آزاد

دانشجویان تازه وارد رشته شیمی محض دانشگاه ازاد در زمان پیش ثبت نام اینترنتی دانشگاه پذیرفته شده خود می بایست شهریه علی الحساب را به صورت اینترنتی بپردازند. شهریه علی الحساب در سایت آموزشیار دریافت می شود و پس از واریز موفقیت آمیز ، انتخاب واحد ترم یک دانشجو توسط دانشگاه انجام خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور رشته شیمی محض 1401 - هزینه ثابت و متغیر یک ترم

شهریه علی الحساب شامل کل شهریه ثابت ، یک بخش از شهریه متغیر ، هزینه بیمه و خدمات آموزشی است که عدم پرداخت آن به معنای انصراف دانشجو از تحصیل در دانشگاه می باشد. برای تسویه شهریه متغیر نیز تا زمان امتحانات پایان ترم که در دی ماه است ، فرصت خواهید داشت.

سوالات شما

  • حدود شهریه رشته شیمی محض دانشگاه ازاد 1401 چقدر است ؟

برای اطلاع دقیق از میزان شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد در رشته شیمی محض ، این مطلب را مطالعه کنید.

  • آیا هزینه تحصیل رشته شیمی محض دانشگاه آزاد خیلی زیاد است ؟

رشته شیمی محض در مقایسه با رشته های فنی مهندسی ، پیراپزشکی و علوم پزشکی دانشگاه آزاد ، هزینه تحصیل مناسبی دارد.

  • شهریه دانشگاه آزاد چند بار در سال پرداخت می شود ؟

دانشجویان دانشگاه ازاد دو بار در سال شهریه پرداخت می کنند و ترم تابستان نیز اختیاری است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر