از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته جامعه شناسی بدون کنکور 1401 – شرایط قبولی و دانشگاه های ارائه دهنده

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته جامعه شناسی بدون کنکور

 

رشته جامعه شناسی از رشته های گروه انسانی و ارائه شده در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، آزاد ، غیرانتفاعی و پیام نور است که پذیرش در این دانشگاه ها یا با شرکت در کنکور انسانی و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی فراهم است. در ادامه این مطلب می خواهیم شرایط رشته جامعه شناسی بدون کنکور را در دانشگاه های مختلف بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

برای پرسیدن سوالات خود در خصوص شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور رشته مورد علاقه تان و اطلاع از دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می کنند ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا رشته جامعه شناسی بدون کنکور در دانشگاه روزانه ارائه می شود 

در چند سال اخیر 85 درصد از رشته های تحصیلی تمام دانشگاه ها به صورت بدون کنکور ارائه می شود و دانشگاه روزانه نیز همچون سایر دانشگاه ها ، رشته های بدون کنکور را ارائه می نماید. از رشته های انسانی نیز در دانشگاه روزانه بدون کنکور هستند اما تاکنون هیچ یک از واحد های دانشگاه روزانه ، رشته جامعه شناسی را به صورت بدون کنکور ارائه نکرده اند.

بنابراین شما در صورت انتخاب رشته جامعه شناسی ، فقط در دانشگاه های غیرروزانه امکان پذیرش دارید و برای پذیرش در دانشگاه روزانه باید در کنکور انسانی شرکت کنید و رتبه مناسب به دست آورید.

مرتبط بخوانید : رشته های بدون آزمون علوم تحقیقات

رشته جامعه شناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور

بیشترین ظرفیت پذیرش رشته جامعه شناسی بدون آزمون مربوط به دانشگاه پیام نور است. در هر یک از استان ها دست کم یک واحد دانشگاه پیام نور رشته جامعه شناسی را ارائه می کند و ظرفیت پذیرش نیز مناسب است.

احتمالا این را هم بپسندید  مهندسی عمران بدون کنکور - راهنمای ثبت نام بدون کنکور در رشته مهندسی عمران

شما برای قبولی در رشته جامعه شناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید در مهرماه یا بهمن ماه نسبت به ثبت نام اقدام نمایید و با توجه به سوابق تحصیلی و معدلی که دارید ، امکان پذیرش خواهید داشت.

در خصوص شرط معدل نیز لازم است بدانید که دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجوی بدون آزمون شرط معدل ندارد و داوطلبان با هر معدلی می توانند ثبت نام کنند. همچنین با توجه به ظرفیت پذیرش مناسبی که این رشته محل دارد ، شانس قبولی با معدل های پایین نیز وجود دارد.

مرتبط بخوانید : دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

رشته جامعه شناسی بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی

در دانشگاه غیرانتفاعی نیز رشته جامعه شناسی به صورت بدون آزمون ارائه می گردد اما ظرفیت پذیرش زیادی ندارد. برای قبولی در این دانشگاه می توانند در مرداد ماه ثبت نام کنید تا در نیمسال اول تحصیلی پذیرش شوید و یا در دی ماه ثبت نام کنید و در نیمسال دوم تحصیلی پذیرش شوید.

ظرفیت کم رشته جامعه شناسی بدون آزمون در دانشگاه غیرانتفاعی ، باعث شده است که داوطلبان دارای معدل بالاتر شانس قبولی بیشتری داشته باشند ولی اگر معدل شما خیلی خوب نیست ، می توانید ثبت نام کنید و شانس قبولی برای شما نیز وجود دارد.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بدون کنکور

رشته جامعه شناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز به عنوان جامع ترین دانشگاه ارائه دهنده رشته های بدون کنکور ، رشته جامعه شناسی را نیز ارائه می نماید و شما می توانید با ارائه مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی نظام قدیم ، پذیرفته شوید. در دانشگاه آزاد ظرفیت پذیرش رشته جامعه شناسی بدون کنکور مناسب است و در سال های قبل داوطلبانی بوده اند که با معدل های پایین موفق به پذیرش شده بودند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام بدون ازمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاد 1401 - زمان و راهنمای ثبت نام

برای ثبت نام دانشگاه آزاد در رشته بدون آزمون جامعه شناسی ، می توانید در مهرماه یا بهمن ماه اقدام کنید یعنی امکان پذیرش دو بار در سال برای شما فراهم می باشد. البته ظرفیت پذیرش در بهمن ماه کمتر است و اگر مدارک تحصیلی تان کامل می باشد ، توصیه می کنیم در مهرماه ثبت نام کنید تا شانس قبولی بیشتری داشته باشید.

مرتبط بخوانید : رشته علوم اجتماعی – معرفی جامع و بازار کار علوم اجتماعی

تحصیل در رشته جامعه شناسی بدون آزمون با دیپلم غیرمرتبط

دسته ای از داوطلبان علاقه مند به تحصیل در رشته جامعه شناسی بدون کنکور را داوطلبانی تشکیل می دهند که مدرک دیپلم آنها انسانی نیست. با توجه به قوانین پذیرش بدون کنکور ، امکان ثبت نام در هر رشته تحصیلی بدون کنکور با مدرک دیپلم غیرمرتبط امکان پذیر است ولی داوطلبانی که مدرک دیپلم مرتبط ارائه می کنند ، در اولویت پذیرش هستند.

سوالات متداول

  • آیا امکان تحصیل بدون آزمون در رشته جامعه شناسی وجود دارد ؟

بله ، رشته جامعه شناسی همانند بسیاری از رشته های انسانی به صورت بدون آزمون ارائه می شود.

  • آیا داوطلبانی که دیپلم غیرمرتبط دارند می توانند وارد رشته جامعه شناسی بدون کنکور شوند ؟

بله ، امکان پذیرش در رشته جامعه شناسی بدون آزمون با دیپلم غیرمرتبط وجود دارد.

  • رشته جامعه شناسی بدون آزمون در کدام دانشگاه ها ارائه می شود ؟

دانشگاه های پیام نور ، غیرانتفاعی و آزاد رشته جامعه شناسی بدون آزمون را ارائه می کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزاد

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد در بعضی از سال ها برای مقاطع کاردانی پیوسته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر