از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 – زمان انتشار و دانلود دفترچه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 

دانشگاه پیام نور همانند اکثر دانشگاه های سراسری و آزاد ، تعداد زیادی از رشته های تحصیلی خود را هر ساله بدون کنکور ارائه می نماید تا داوطلبانی که علاقه ای به شرکت در کنکور ندارند و یا رتبه مناسبی به دست نیاورده اند ، بتوانند به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی خود پذیرش بگیرند. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور به همراه شرایط و ضوابط پذیرش ، در یک دفترچه راهنما قرار می گیرد که در ادامه این مطلب می خواهیم درباره دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بیشتر توضیح دهیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور دو بار در سال انجام می گیرد و متقاضیانی که از ثبت نام نیمسال اول تحصیلی جا مانده اند می توانند برای ثبت نام در نیمسال دوم تحصیلی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای نیمسال اول تحصیلی از ابتدای مردداماه است و دفترچه راهنما نیز در همین ماه منتشر می شود.

برای ثبت نام نیمسال دوم نیز از اوایل دی ماه فرصت داده می شود و دفترچه راهنما نیز در اولین روز در نظر گرفته برای ثبت نام ، منتشر خواهد شد.

مرتبط بخوانید : ثبت نام کاردانی به کارشناسی پیام نور

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد پس حتما دفترچه را از این سامانه به نشانی Sanjesh.org دانلود کنید. لازم به ذکر است که ثبت نام بدون آزمون تمام دانشگاه های سراسری از جمله روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور و … به صورت مشترک و همزمان انجام می گیرد و دفترچه راهنما نیز مشترک است. بنابراین شما باید دفترچه ثبت نام بدون آزمون سراسری را دانلود کنید و در این دفترچه به دنبال رشته های دانشگاه پیام نور باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  فراگیر پیام نور دکتری 📞 شرایط پذیرش فراگیر دکتری دانشگاه پیام نور

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور مهر ماه پیام نور 1401

شرایط و راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور دارای یکسری شرایط است. مهم ترین شرط ثبت نام ، ارائه یکی از مدارک تحصیلی دیپلم نظام جدید دوازدهم ، پیش دانشگاهی نظام قدیم ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی است و در واقع داوطلبان نظام قدیم که فاقد پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند ، مجاز به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نمی باشند زیرا رشته های این دانشگاه فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شوند و دارا بودن یکی از مدارک مذکور برای ورود به این مقطع الزامی است.

شما در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل هستید و امکان تغییر رشته نیز دارید. یعنی می توانید بدون توجه به نوع رشته دیپلم خود ، در رشته تحصیلی مورد علاقه تان در دانشگاه ثبت نام کنید (مثلا با دیپلم تجربی می توانید وارد رشته های انسانی از جمله مدیریت یا حسابداری و …. شوید)

مرتبط بخوانید : دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انسانی

با در نظر داشتن شرایط فوق ، برای ثبت نام خود باید در زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org مراجعه کنید و در قدم اول هزینه ثبت نام را با خرید کارت اعتباری واریز نمایید. پس از پرداخت هزینه و دریافت سریال اعتباری ، فرم ثبت نام برای شما نمایش داده می شود که بخش اول آن را باید با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید و در نهایت کد رشته محل های مورد تقاضای خود را درج کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تلفنی ثبت نام دانشگاه پیام نور - از بهترین ها مشاوره بگیرید

یک نکته مهم دیگر در خصوص ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور این است که این دانشگاه شرط معدلی برای رشته های بدون کنکور خود تعیین نکرده است ولی در رشته های مورد تقاضا همچون حقوق که ظرفیت پذیرش کمی هم دارد یا رشته هایی همچون مهندسی پزشکی و …. داوطلبان دارای معدل بالاتر که مدرک تحصیلی مرتبط هم ارائه می کنند ، شانس قبولی بیشتری خواهند داشت.

سوالات متداول

  • دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در چه تاریخی منتشر می شود ؟

همزمان با آغاز نام نویسی ، دفترچه راهنمای ثبت نام نیز در دسترس قرار می گیرد.

  • دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را از کدام سامانه دریافت کنیم ؟

برای دریافت دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور به سایت سنجش به نشانی Sanjesh.org مراجعه کنید.

  • آیا دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور با دانشگاه های سراسری مشترک است ؟

بله ، با توجه به مشترک بودن ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ، دفترچه راهنمای ثبت نام نیز مشترک است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

4 نظر

  1. سلام من دیپلم گرافیک و رایانه گرفتم ومیخواستم بدونم امکان ثبت نام در رشته مهندسی مکانیک را دارم (مکانیک سیالات) با سپاس از شما

    • پاسخ با ما

      با سلام. طبق توضیحات دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ، دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید رشته های فنی حرفه ای و کاردانش می توانند وارد رشته های مهندسی و … شوند.

  2. فاطمه صابری

    سلام دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی دارم میتونم روانشناسی بخونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر