از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی – بهترین مشاوره انتخاب رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی - بهترین مشاوره انتخاب رشته

 

داوطلبانی که با ثبت نام کنکور سراسری متقاضی شرکت در گروه آزمایشی علوم انسانی هستند ، پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج می توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند. انتخاب رشته در این گروه آزمایشی مطابق با شرایط ذکر شده در دفترچه راهنما و مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی انجام می گیرد که این دفترچه همزمان با آغاز فرایند انتخاب رشته در سایت sanjesh.org قرار داده می شود.

داوطلبان پس از بررسی دفترچه ، می بایست نسبت به درج حداکثر 150 کد رشته محل در سایت سنجش اقدام نمایند ، البته شرط انتخاب رشته کنکور انسانی مجاز شدن در دوره های مختلف روزانه ، نوبت دوم ، فرهنگیان ، آزاد و … می باشد.

برای انتخاب رشته کنکور انسانی داوطلبان باید در تمام زمینه ها آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشند و مواردی از جمله بررسی و تحلیل درست کارنامه کنکور ، رتبه قبولی های سال گذشته ، ظرفیت پذیرش رشته ها ، تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته  ، شرایط قبولی در دانشگاه هایی مثل فرهنگیان ، شاهد و … بایستی پیش از انتخاب رشته مورد بررسی قرار گیرند.

کارنامه انتخاب رشته کنکور انسانی

کارنامه کنکور انسانی برای تمام داوطلبان دارای سهمیه مناطق و ایثارگران به صورت مشترک منتشر می شود و داوطلب حتما باید برای انجام انتخاب رشته تمام بخش های کارنامه را بررسی کند.

منظور از هر یک از رتبه ها در کارنامه کنکور

رتبه در سهمیه : رتبه ای که در انتخاب رشته کنکور انسانی تاثیر گذار است ، رتبه اکتسابی در سهمیه می باشد. سهمیه های موثر در مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی شامل سهمیه مناطق 1 ، 2 ، 3 و سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد هستند که هر یک از داوطلبان دارای سهمیه های مذکور با داوطلبان مشترک با سهمیه خود مقایسه می شوند نه با داوطلبان کل کشور.

رتبه در زیر گروه ها : کنکور انسانی از چند زیر گروه تشکیل شده است که هر کدام چندین رشته را شامل می شوند. در کارنامه کنکور انسانی برای هر یک از زیرگروه ها یک رتبه درج می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته اقتصاد - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

منظور از رتبه در زیرگروه ها در مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی این است که برای انتخاب هر رشته باید توجه داشت که آن رشته در کدام زیرگروه قرار دارد و در آن زیر گروه چه رتبه ای کسب شده است. مثلا رشته حسابداری در زیر گروه 3 کنکور انسانی است بنابراین رتبه در زیر گروه 3 برای انتخاب این رشته موثر می باشد.

رتبه کشوری : رتبه کشوری تنها برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تاثیر گذار است و در این رتبه داوطلب در میان کل داوطلبانی که در کشور در کنکور انسانی شرکت کرده اند ، مقایسه می شود.

بومی گزینی و وضعیت مجاز بودن در کارنامه

وضعیت مجاز بودن در دوره های مختلف : این قسمت از کارنامه نشان دهنده مجاز یا عدم مجاز شدن داوطلب برای انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف می باشد. اگر داوطلبی مجاز نشده باشد ولی انتخاب رشته کند ، در هنگام ثبت رشته ها ، سامانه اخطار می دهد.

بومی گزینی : در بخش بالایی کارنامه کنکور استان بومی داوطلب مشخص شده است. در رشته انسانی پذیرش در اکثر رشته ها به صورت بومی صورت می پذیرد و به عبارتی شانس پذیرش داوطلب در رشته های استان بومی بیشتر است.

تحلیل درست کارنامه توسط مشاوری توانمند و مسلط انجام می گیرد و داوطلب به تنهایی نمی تواند درک درستی از کارنامه داشته باشد که نتیجه آن عدم قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه است

توصیه می شود برای بررسی دقیق کارنامه کنکور از کارشناسان ارشد مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی ” پاسخ با ما ” راهنمایی بگیرید تا بتوانید انتخاب رشته بدون نقص و با شانس پذیرش بالایی انجام دهید.

راهنما و مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی

بنا بر اطلاعیه های اخیر سازمان سنجش آموزش کشور ، نتایج اولیه کنکور 99 در اواخر شهریور ماه اعلام می شود و دو الی سه روز پس از اعلام نتایج سامانه انتخاب رشته فعال می شود.

انتخاب رشته های علوم انسانی برای دانشگاه های سراسری از طریق سایت sanjesh.org و انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org  انجام می گیرد.

داوطلبان می بایست دفترچه انتخاب رشته را از سایت های مذکور دانلود و پس از بررسی ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و رشته های ارائه شده ، برای انتخاب رشته اقدام نمایند.

توصیه می شود برای افزایش شانس قبولی خود حتما از مشاورانی که در این زمینه تبحر کافی را دارد ، راهنمایی بگیرید زیرا فرآیند انتخاب رشته بسیار مهم تر و حساس تر از شرکت در کنکور و برنامه ریزی درسی برای کنکور است و اگر اشتباه انجام شود زحمات یکساله تان هدر می رود.

مشاوران مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی “پاسخ با ما” برای انجام یک انتخاب رشته اصولی موارد زیر را در نظر می گیرند و لیستی از رشته ها را در سه دسته شانس پذیرش خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه به شما ارائه می دهند :

  1. علاقه و توانمندی های داوطلب
  2. کیفیت دانشگاه ها
  3. بازار و آینده شغلی رشته ها
  4. مسافت تا دانشگاه
  5. شهریه دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها
  6. بررسی نمره و رتبه اکتسابی داوطلب و مقایسه با رتبه قبولی ها سال گذشته
  7. بررسی سهمیه های موثر در انتخاب رشته
  8. و …

در صورت تمایل به انجام انتخاب رشته توسط مشاوران ، می توانید همین حالا تماس بگیرید و با خیالی راحت و هزینه ای مقرون به صرفه تر از سایر مراکز مشاوره ، یک انتخاب رشته تخصصی را انجام دهید. با مطالعه مطالب زیر می توانید اطلاعات مفیدی را برای انتخاب رشته به دست آورید

مطالب پیشنهادی برای مطالعه مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی

دانلود پی دی اف دفترچه انتخاب رشته انسانی
آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته انسانی
شغل های بدون کنکور انسانی
رتبه لازم برای دانشگاه دولتی رشته انسانی
کارنامه سبز رشته انسانی
کامل ترین فهرست شغل های رشته انسانی
کارنامه کنکور انسانی تربیت معلم
رتبه لازم برای روانشناسی در رشته انسانی
مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان در مشهد
مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان در تبریز

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه

بودجه بندی کنکور انسانی دی ماه ۱۴۰۱ – لیست کامل بودجه بندی

داوطلبان کنکور انسانی پس از کنکور تجربی ، دومین گروه آزمایشی پر جمعیت آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر