از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

درآمد رشته داروسازی 1402 ✨ میزان درآمد و بازار کار رشته داروسازی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

درآمد رشته داروسازی - میزان درآمد و بازار کار رشته داروسازی

 

داروسازی مزیت هایی دارد که می توان با تحصیل در آن به فرصت های شغلی عالی و درآمد مناسب رسید. طول دوره تحصیلی در رشته داروسازی حداقل 6 سال است و در این دوره حدود 210 واحد درسی به دانشجو ارائه می شود اما دانشجویان می توانند با گذراندن حداقل 140 واحد درسی به شرط معدل بالا و با دریافت کارت انجمن داروسازی به عنوان مسئول فنی در داروخانه مشغول به کار شوند یعنی داروسازی جزو معدود رشته هایی است که امکان کار در دوران دانشجویی و پیش از فارغ التحصیلی برایش فراهم است. اگر شما هم می خواهید از درآمد داروسازی مطلع شوید ، لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه بازار کار رشته های مختلف ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

میزان درآمد و بازار کار رشته داروسازی

در شاخه های پزشکی تا زمانی که بیمار و بیماری وجود دارد ، نیاز به پزشک ، دندانپزشک و داروساز و سایر رشته های پیراپزشکی وجود دارد بنابراین بازار کار این رشته ها حداقل تا چند سال آینده اشباع نخواهد شد. بعد از فارغ التحصیلی از رشته داروسازی فرصت های شغلی متعددی مثل تاسیس داروخانه ، استخدام در داروخانه ، فعالیت در کارخانه های داروسازی و … پیش روی داروسازان وجود دارد که میزان درآمد بر اساس منطقه ای که داروساز فعالیت می کند و خصوصی یا دولتی بودن ارگان محل فعالیت ، ممکن است متفاوت باشد.

مرتبط بخوانید : آینده شغلی داروسازی – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته داروسازی

البته نوع گرایش داروساز بازار کار متفاوتی را برای او رقم می زند در حال حاضر رشته داروسازی در گرایش های زیر ارائه می شود که دو گرایش داروسازی بالینی و صنعتی از محبوب ترین گرایش ها هستند.

  • داروسازی بالینی
  • صنعت
  • گیاهان دارویی
  • شیمی دارویی
  • فارماکوکنزی
  • سم شناسی
  • داروشناسی
  • فارماسیوتیکس
  • بیوتکنولوژی دارویی
  • داروسازی هسته ای
  • اقتصاد مدیریت و دارو
  •  نانو فناوری دارویی
  • کنترل دارویی

داروساز بالینی می تواند در بیمارستان ها و کلینیک ها و داروساز صنعتی نیز در تولید لوازم بهداشتی و آرایشی ، مانند صابون ها ، شامپو و لوازم آرایشی مشغول به کار شود.

بر خلاف رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، در رشته داروسازی شیفت و کشیک اجباری شبانه وجود ندارد مگر آنکه در داروخانه شبانه روزی استخدام شوید که در داروخانه هم الزامی به شیفت شبانه داروساز وجود ندارد. درآمد داروسازی که شاغل در داروخانه های دیگران می باشد ، بر اساس منطقه ای که داروخانه قرار دارد حدود 20 الی 30 میلیون تومان ماهانه می باشد. درامد دانشجوی رشته داروسازی نیز معمولا کمتر از این مبلغ است.

احتمالا این را هم بپسندید  معرفی رشته روابط عمومی - بازار کار و آینده شغلی روابط عمومی

پردرآمد ترین تخصص های داروسازی

داروسازان می توانند پیش از دریافت تخصص و با مدرک دکترای عمومی در سمت های زیر مشغول به فعالیت شوند :

  • مسئول اجرای نسخه پیچی در داروخانه ها
  • مسئول فنی تامین دارو بخش های مختلف بیمارستان ها
  • فعالیت به عنوان مدیر در سازمان ها و مراکز دارویی درمانی
  • مسئول فنی در کنترل و نظارت بر ساخت دارو در کارخانه ها
  • فعالیت در مراکز تحقیقاتی، پژوهشی ، آزمایشگاه ها و …

اما با دریافت تخصص فرصت های شغلی بیشتر و با درآمد بهتری پیش روی داروساز است. در حال حاضر داروسازی بالینی ، نانوفناوری دارویی ، داروسازی هسته ای ، بیوتکنولوژی دارویی و فارماسیوتیکس از پردرآمد ترین تخصص های داروسازی هستند و حداکثر درامد داروساز با تخصص های مذکور ، میانگین 30 میلیون در ماه می باشد. البته در حالی که تخصص های گفته شده طرفداران زیادی دارند ، ظرفیت پذیرش در آن ها نیز محدود و حداکثر 50 نفر در سال است.

درآمد داروخانه رشته داروسازی

درآمد رشته داروسازی - میزان درآمد و بازار کار رشته داروسازی

برای بررسی درامد ماهیانه یک داروخانه عوامل مختلفی تاثیر گذار است اینکه داروخانه در مرکز شهر و منطقه پر رفت و آمد باشد یا در مناطق کم تردد ، وضعیت منطقه از تعداد داروخانه ها ، نزدیک بودن به پزشکان و بیمارستان و …. داروخانه ای با تجهیزات کامل اگر میانگین روزانه 5 میلیون فروش داشته باشد ، ماهانه حدود 150 میلیون تومان می شود و با در نظر گرفتن هزینه خرید دارو ، حقوق کارکنان داروخانه ، مالیات ، هزینه قبوض آب و برق و …. در ماه حداقل 40 میلیون تومان سود داروخانه و داروساز می شود. یعنی داروساز حتی می تواند بدون حضور در داروخانه ، ماهانه نزدیک به 50 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

شرایط و هزینه تاسیس داروخانه

برای راه اندازی داروخانه و دریافت مجوز تاسیس شرایط خاصی وجود دارد و معمولا در مناطقی که از داروخانه اشباع شده است ، به ندرت مجوز تاسیس داروخانه صادر می شود مگر آنکه داروسازی بخواهد داروخانه خود را واگذار کند که قیمت واگذاری داروخانه با توجه به تجهیزات و منطقه ای که قرار دارد ، دست کم 700 میلیون و تا 14 یا 15 میلیارد برای داروخانه هایی که در مرکز شهر قرار دارند و سابقه فعالیتشان نیز بیشتر است ، متغیر است.

در مورد شرایط و هزینه تاسیس داروخانه سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

اما تاسیس داروخانه در مناطق اشباع نشده بر اساس امتیازبندی های انجام گرفته شده ، صورت می گیرد بدین صورت که برای هر استان با توجه به تراکم جمیعیتی امتیاز بندی زیر مد نظر است :

  1. استان تهران : 2850 امتیاز
  2. شهر هایی با جمیعت بیش از 1 میلیون نفر : 2800 امتیاز
  3. شهرهایی با جمیعت 500 هزار الی 1 میلیون نفر : 2700 امتیاز
  4. شهر هایی با جمیعت 300 هزار تا 500 هزار نفر : 2600 امتیاز
  5.  شهرهایی با جمیعت 100 الی 300 هزار نفر : 2400 امتیاز
  6. شهرهایی با جمیعت 50 الی 100 هزار نفر : 2200 امتیاز
  7. شهرهایی با جمیعت زیر 50 هزار نفر : 2000 امتیاز
احتمالا این را هم بپسندید  رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی - معرفی جامع و بازار کار مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

 نحوه امتیاز گیری بر اساس مدرک فارغ التحصیلی :

  1. کارشناسی داروسازی : 1600 امتیاز
  2. کارشناسی ارشد داروسازی : 1750 امتیاز
  3. دکتری عمومی داروسازی : 2000 امتیاز
  4. دکتری تخصصی داروسازی در تمام گرایش ها : 2200 امتیاز

سابقه کاری مرتبط ، بومی بودن ، خانواده شهدا و ایثارگران و … نیز برای تاسیس داروخانه امتیاز آور است و هر چه امتیاز شما بیشتر باشد ، راحت تر می توانید مجوز تاسیس داروخانه را دریافت کنید. قابل ذکر است که در ایران ، رشته ای با عنوان کارشناسی داروسازی ارائه نمی شود و این رشته برای دانشگاه های خارج از کشور است و دانشجویانی که مدرک کارشناسی داروسازی دارند ، حدود 1600 امتیاز را برای دریافت مجوز تاسیس داروخانه دارند.

مرتبط بخوانید : رشته داروسازی بدون کنکور 

درآمد رشته داروسازی در کانادا

اگر تصمیم گرفته اید برای رشته داروسازی در خارج از کشور تحصیل کنید ، کشور کانادا گزینه مناسبی برای شماست. در این کشور موقعیت کاری داروسازان بسیار ایده آل است و دلیل این موضوع نیز ارتباط خوب داروسازان با صنعت پزشکی کشور است. دارا بودن حداقل مدرک لیسانس داروسازی ، تجربه و آموزش در این زمینه ، داشتن مجوز کاری و …. حداقل الزامات برای کار داروسازی است و درآمد یک داروساز در این کشور مابین 80 تا 95 دلار متغیر می باشد.

درآمد رشته داروسازی در آمریکا

درآمد رشته داروسازی

کشور آمریکا نیز یکی از کشور های مناسب ادامه تحصیل و ورود به بازار کار در رشته داروسازی است. این رشته در آمریکا طول دوره تحصیلی 4 ساله دارد اما در بعضی دانشگاه ها که فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی دارند ، ممکن است تحصیل تا 6 سال نیز به طول بیانجامد. دانشجویانی که مدرک دکتری تخصصی رشته داروسازی را دریافت کنند ، از فرصت های شغلی بهتری برخوردار خواهند بود.

مهم ترین شرایط ورود به رشته داروسازی در آمریکا به شرح زیر است :

  • دارا بودن معدل بالای 16 در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6
  • دارا بودن تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه تحصیل داروسازی در آمریکا

مرتبط بخوانید : داروسازی دانشگاه آزاد بدون کنکور – راهنما برای داروسازی بدون کنکور آزاد

سوالات شما

  • درآمد داروسازی بهتر است یا پزشکی ؟

هر دو رشته داروسازی و پزشکی جزو مشاغل پردرآمد محسوب می شوند.

  • کدام تخصص داروسازی درآمد بیشتری دارد ؟

در حال حاضر داروسازی بالینی ، نانوفناوری دارویی ، داروسازی هسته ای ، بیوتکنولوژی دارویی و فارماسیوتیکس از پردرآمد ترین تخصص های داروسازی هستند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور با بازار کار خوب

رشته های بدون کنکور با بازار کار خوب – رشته های بدون کنکور و پر درامد

  بسیاری از داوطلبانی که قصد ورود به رشته های بدون کنکور را دارند ، …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر