از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد - راهنمای کامل

 

انتخاب واحد دانشگاه سما تهرانسر به صورت الکترونیکی و توسط خود دانشجویان انجام می گیرد بنابراین دانشجویان باید از نحوه ورود به سیستم اطلاع رسانی (سامانه سیدا) و کار با آن و هم چنین از نحوه انتخاب واحد و رعایت دروس پیش نیاز و هم نیاز ، مطلع باشند تا انتخاب واحد بدون نقصی را انجام دهند.

با توجه به اینکه دانشگاه سما تهرانسر جزئی از دانشگاه های آزاد اسلامی می باشد ، برای انتخاب واحد این دانشگاه نیز باید به سامانه یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی یا همان سامانه سیدا که لینک دسترسی به آن در ادامه قرار داده شده است ، وارد شد.

در ادامه مطلب ، ضمن قرار دادن راهنمای تصویری دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد ، نکاتی نیز در رابطه با اصول صحیح انتخاب واحد ذکر شده است که دانستن آن ها شما را در انجام انتخاب واحد درست ، راهنمایی خواهد کرد.

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد

جهت انتخاب واحد در واحد سما تهرانسر ابتدا ، باید وارد پروتال دانشجویی خود شوید. پروتال دانشجویی برای هر یک از دانشجویان ایجاد شده است که با استفاده از آن بتوانند علاوه بر انتخاب واحد ، کار های دیگری مانند پرداخت شهریه ، دریافت کارت امتحان و … را انجام دهند.

نشانی اینترنتی پروتال دانشجویی دانشگاه سما تهرانسر 79.175.178.187 می باشد که از طریق لینک زیر می توانید وارد شوید :

برای ورود به سامانه دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد کلیک کنید

پس از ورود به سیستم اطلاع رسانی و ثبت نام دانشگاه ، صفحه زیر را مشاهده می کند که لازم است نام کاربری و رمز عبور خود را درج کنید.

نام کاربری معادل شماره دانشجویی و رمز عبور نیز کد ملی شما می باشد. البته اگر رمز عبورتان را تغییر داده اید ، رمز جدید را وارد کنید و سپس گزینه “دانشجو” را انتخاب نمایید.

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد

 

اگر اطلاعاتتان را به درستی درج کرده باشید ، وارد پروفایل شخصی خود می شوید که در این مرحله لازم است از قسمت “امور آموزشی” ، بر روی گزینه “انتخاب واحد” کلیک کنید.

توجه داشته باشید که پیش از اقدام به انتخاب واحد دانشگاه سما تهرانسر ، حتما شهریه را پرداخت و تسویه کامل کنید.

اگر که شهریه را پرداخت نکرده باشید و بدهی داشته باشید ، سامانه انتخاب واحد برای شما فعال نمی گردد و با هشدار “لطفا شهریه را به طور کامل پرداخت کنید” مواجه می شوید.

هم چنین اگر در زمان هایی غیر از زمان تعیین شده وارد سامانه انتخاب واحد شوید ، پیام “لطفا با توجه به زمانبندی انتخاب واحد به سامانه مراجعه کنید” را دریافت خواهید کرد.

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد

بررسی لیست دروس ارائه شده

قبل از انتخاب واحد دانشگاه سما تهرانسر ، بایستی از قسمت “لیست دروس ارائه شده” از درس هایی که در آن ترم ارائه شده است ، مطلع گردید و برنامه هفتگی خود را بچینید. (در ادامه مطلب راهنمای تنطیم برنامه انتخاب واحد توضیح داده شده است)

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد

 

در زمان مشاهده لیست دروس ارائه شده ، حتما توجه داشته باشید که لیست دروس مربوط به ترم جدید را بررسی کنید زیرا واحد های درسی که در هر ترم ارائه می شود ، متفاوتند.

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد

 

حال می توانید به صفحه اول پروتال بازگردید و مطابق تصویر زیر بر روی گزینه “انتخاب واحد” کلیک کنید.

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد

ثبت مشخصه دروس

در این مرحله باید مشخصه دروس انتخاب شده را در کادر زیر وارد کنید و پس از ثبت آن ، مشخصه بعدی را نیز به همین ترتیب درج نمایید.

همانطور که مشاهده می کنید انتخاب واحد دانشگاه سما تهرانسر ، از طریق درج مشخصه دروس می باشد بنابراین در زمانی که لیست دروس را بررسی می کنید ، مشخصه واحد های انتخابی خود را در برگه ای یادداشت کنید تا سریع تر و پیش از تکمیل شدن ظرفیتشان ، آن ها را ثبت کنید.

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد

 

در نهایت و پس از درج تمامی مشخصه ها می توانید گزینه تایید نهایی را انتخاب کنید و در صورت نیاز ، از صفحه انتخاب واحدتان پرینت تهیه نمایید.

توصیه های مهم برای دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد

فرایند انتخاب واحد دانشگاه سما خیلی سریع انجام می گیرد و معمولا در 5 دقیقه اول ظرفیت دروسی که استادان بهتری ارائه داده اند ، تکمیل می گردد. بنابراین دانشجو باید خیلی سریع و پیش از تکمیل شدن ظرفیت ها ، مشخصه دروس را وارد و ثبت کند.

برای چیدن برنامه هفتگی انتخاب واحد ، ابتدا باید تعیین کنید چه روزهایی در هفته تایم آزاد دارید مخصوصا اگر شاغل هستید و امکان دریافت مرخصی به صورت محدود برایتان فراهم است و حتما باید بتوانید واحد های انتخابی خود را در روز های کمتری قرار دهید.

در لیست دروس سایت دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد ، می توانید ساعتی که آن درس ارائه شده است ، تاریخ امتحان ، استاد ارائه دهنده آن و هم چنین ظرفیتی که دارد را مشاهده کنید و حتما پس از بررسی تمام این موارد ، مشخصه دروسی را که تعیین کرده اید در یک برگه یادداشت کنید.

در زمان انتخاب واحد حتما توجه داشته باشید که تاریخ امتحان دو یا چند درس همزمان با یکدیگر نباشند و هم چنین بررسی کنید که درس مورد نظر ، ظرفیت داشته باشد.

دانشجویانی که معدل کمتر از 12 در ترم قبل کسب کرده اند مجاز به انتخاب حداکثر 14 واحد هستند و دانشجویان دارای معدل بالاتر از 17 ، می توانند تا سقف 24 واحد انتخاب کنند.

چنانچه برای اولین بار است انتخاب واحد انجام می دهید و اطلاعات زیادی ندارید ، توصیه می شود که از یک مشاور در این زمینه راهنمایی دریافت کنید و در صورت تمایل می توانید انتخاب واحد خود را توسط مشاوران مرکز مشاوره تلفنی “پاسخ با ما” انجام دهید

احتمالا این را هم بپسندید  سیدا سنندج - سامانه سیدا دانشگاه آزاد سنندج - راهنمای جامع

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر برای 8 رشته تحصیلی دوره کاردانی پیوسته ، در سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر