از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

حقوق دانشجویان پرستاری – آیا دانشجویان پرستاری حقوق میگیرند ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

حقوق دانشجویان پرستاری

 

احتمالا شما هم دانشجوی رشته پرستاری هستید و یا می خواهید با شرکت در کنکور تجربی وارد این رشته شوید و سوالی که دارید این است که حقوق دانشجویان پرستاری چقدر است و دانشجویان پرستاری از ترم چند حقوق می گیرند ؟ این مطلب را آماده کرده ایم تا جزئیات حقوق دانشجوهای رشته پرستاری را بررسی کنیم. اگر پس از مطالعه مطلب سوالی داشتید ، حتما در بخش نظرات بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت آخرین اخبار افزایش درآمد دانشجویان پرستاری با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما در ارتباط باشید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا دانشجویان پرستاری حقوق میگیرند ؟

پرستاری را می توان به عنوان یکی از مشاغل سخت به حساب آورد و همواره بحث هایی در خصوص حقوق این قشر زحمت کش و موثر در بهبود سلامت جامعه بوده است که با توجه به شرایط سخت کاری که دارند ، از حقوق مناسبی برخوردار نیستند. البته از بهمن ماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا ، با توجه به اینکه پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی روز های سختی را سپری کردند و وزارت بهداشت نیز با کمبود نیرو در بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه شد ، تصمیم گرفت که حقوق پرستاران را تا 50 درصد افزایش دهد و این نوید به پرستاران داده شده که در سال 99 میانگین 1/200/000 تومان از افزایش حقوق بهره مند خواهند شد.

اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا به دانشجوی رشته پرستاری نیز حقوق تعلق می گیرد و در طول دوران تحصیل ، حمایت مالی می شود یا خیر ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که طبق گفته های معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پرستاری ،  دستور پرداخت حقوق به دانشجوهای رشته پرستاری توسط وزارت بهداشت صادر شده است.

میزان حقوق دانشجویان پرستاری

طبق گفته های معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پرستاری ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دستور پرداخت حقوق به دانشجویان رشته پرستاری را صادر کرده است که میزان درآمد با توجه به ساعت کار دانشجویان است.

بخشنامه رسمی درآمد دانشجویان پرستاری که به تمام بیمارستان های علوم پزشکی صادر شده است ، مربوط به چند سال قبل است و مطابق این بخشنامه ، حقوق دانشجویان پرستاری به ازای هر ساعت کار دانشجویی در بیمارستان ، به صورت زیر است :

  • حقوق کار دانشجویی پرستاری دوره کارشناسی : ساعتی 5 هزار تومان
  • حقوق کار دانشجویی پرستاری دوره  کارشناسی ارشد و دکتری : ساعتی 7 هزار تومان

برای اطلاع از آخرین تغییرات حقوق دانشجویان پرستاری در سال 1400

همچنین تمامی سوالات در مورد رشته پرستاری و قبولی در آن

همین با کارشناسان ارشد پاسخ تو تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

مطابق با جزئیات بخش نامه درآمد دانشجویان پرستاری ، این حقوق برای کار دانشجویی در ترم های 6 ، 7 ، 8 و بالاتر به صورت ماهیانه پرداخت می شود.

حقوق طرح دانشجویان پرستاری

پرستاری جزو 11 رشته علوم پزشکی است که دارای طرح اجباری می باشد یعنی دانشجویان پس از دریافت مدرک کارشناسی خود ، باید 2 سال در مناطق تعیین شده وزارت بهداشت طرح بگذرانند. در دوران طرح به پرستاران حقوق تعلق می گیرد که میزان حقوق نیز بستگی به عوامل مختلفی دارد اما در ماه حداقل 2 میلیون تومان حقوق شامل حال دانشجویان طرح پرستاری می شود.

حقوق و مزایای طرح پرستاری

دانشجویان طرح پرستاری در دوران تعهد خدمت اجباری ، از مزایا و امکانات رفاهی زیر بهره مند خواهند بود :

  • مرخصی استحقاقی
  • مرخصی استعلاجی سالیانه 30 روز
  • مرخصی بدون حقوق حداکثر به مدت دو ماه در طول خدمت
  • پاداش
  • کمک های غیرنقدی
  • بیمه عمر ، درمان ، حادثه
  • کمک هزینه عائله مندی و اولاد
  • کمک هزینه خوراک
  • کمک هزینه پوشاک
  • کمک هزینه مسکن
  • کنک هزینه سفر
  • کمک هزینه اضافه کاری
  • و سایر مزایا

پس با توجه به توضیحاتی که در این مطلب ارائه شده ، دانشجویان رشته پرستاری تا ترم 5 تحصیل در دانشگاه هیچگونه حقوقی دریافت نمی کنند و از ترم 6 به بعد ، به ازای هر یک ساعت کار دانشجویی حقوق مختصری شامل حالشان می شود. پس از فارغ التحصیلی و ورود به طرح 2 ساله نیز ماهانه حقوقی به پرستاران تعلق می گیرد و علاوه بر حقوق ، از مزایای دیگری همچون مرخصی استحقاقی و … بهره مند هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

9 نظر

  1. سلام ، وقت بخیر ، الان اون طرح دو ساله مستقل از ۴ سال دوران دانشجویی هست یا اینکه طرح دو سال بخشی از ۴ سال هست ؟؟ یعنی منظورم اینه که بعد از پشت سر گذاشتن ۴ سال باید دو سال هم طرح اجباری مشغول بشیم ؟؟ حقوق دانشجویان پرستاری به چه صورته

    • پاسخ با ما

      با سلام. طرح پرستاری پس از پایان تحصیلات دانشگاهی باید گذرانده شود. در مورد حقوق دانشجویان پرستاری نیز کامل در مطلب توضیح داده شده است.

    • بله چهارسال درس میخونیم بعد از چهارسال درسمون، دوسال طرح داریم

  2. با عرض سلام ایا امکانش وجود داره که بعد از اتمام دوره کارشناسی در رشته پرستاری هم در مراکز درمانی مشغول به کار شد وهمزمان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرد ؟ حقوق دانشجویان پرستاری چقدره ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی کامل با مشاوران ما تماس بگیرید.

  3. سلام آیا دانشگاهی هست که دانشجویان پرستاری در دوره ی کارورزی(ترم7و8) همانند دانشجویان دوره ی اینترن پزشکی حقوق دریافت کنند (منظورم دریافت حقوق بابت کار دانشجویی نیست بلکه بابت شیفت های ترم 7و8هست همانند اینترن ها)؟

    • سلام
      بله. این طرح بصورت پایلوت صرفا در دانشگه علوم پزشکی اصفهان در حال اجراست.

  4. مریم مرادی

    با عرض سلام خاستم ببینم اگه دانشجویه پرستاری دانشگاه آزاد باشیم همچنان از ترم ۵ به بعد حقوق دریافت میکنیم یا خیر؟

  5. سلام
    پرستاران تعهدی هم همانند پرستارران غیر تعهدی حقوق میگیرند.؟(از نظر زمان و مقدار حقوق)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر