از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

حذف کنکور 1401 – آخرین اخبار و اطلاعیه حذف کنکور در 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

حذف کنکور 1401

 

کنکور سراسری هر ساله به مسئولیت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود و داوطلبان با شرکت در گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان با یکدیگر به رقابت می پردازند. اخیرا زمزمه های حذف کنکور 1401 به گوش می رسد و برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری سوالاتی ایجاد شده است که آیا حذف کنکور قطعی است و در صورت حذف شدن ، روش جدید پذیرش دانشجو در دانشگاه مخصوصا رشته های پرمتقاضی پزشکی و فنی مهندسی به چه صورت خواهد بود ؟

با توجه به اهمیت موضوع حذف کنکور 1401 ، در این مطلب جزئیات کامل این موضوع را بررسی کرده ایم.

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و ابهامات شما در خصوص کنکور سراسری ۱۴۰۱ می باشند. شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ با ما با کارشناسان مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط بوده و پاسخ تمامی سوالات خود را جویا شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

آیا کنکور از سال 1401 حذف می شود ؟!

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از ارائه لایحه حذف کنکور سراسری 1401 به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داده است و طبق گفته های ایشان ، در سال 1401 شیوه های متفاوتی برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته می شود. طبق گفته های وزیر علوم ، در حال حاضر بیش از 85 درصد رشته های دانشگاهی بدون کنکور ارائه می شوند و داوطلبان تنها بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کل دیپلم یا معدل کتبی ، امکان پذیرش در این رشته ها را دارند اما رقابت اکثر داوطلبان بر سر قبولی در رشته های پرمتفاضی علوم پزشکی در گروه تجربی و فنی مهندسی در گروه ریاضی است و برای چنین رشته هایی که رقابت در آنها زیاد است ، باید روشی عادلانه و منطقی در نظر گرفته شود.

مرتبط ببینید : حذف دروس عمومی از کنکور 1402

اگر تصمیم به تغییر یا حذف کنکور در سال 1401 باشد ، حداکثر تا تابستان سال 1400 این موضوع به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد و مطمئنا اگر دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان و … به جای برگزاری کنکور ، بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب کنند ، بسیاری از داوطلبان شانس پذیرش زیادی خواهند داشت. اما واقعیت این است که با وجود تصویب حذف کنکور در سال 86 ، هنوز جایگزین مناسبی برای کنکور پیدا نشده است و سوابق تحصیلی داوطلب نمی تواند به تنهایی ملاک جذب دانشجو باشد.

راهکارهای جایگزین در صورت حذف کنکور 1401

با توجه به مطرح شدن موضوع حذف کنکور 1401 در شورای انقلاب فرهنگی و مجلس ، راهکار های جایگزینی نیز در صورت حذف کنکور پیشنهاد شده اند که در دست بررسی هستند. هم اکنون نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه ها به صورت ترکیبی از سوابق تحصیلی و نمره اکتسابی در آزمون است که سهم سوابق تحصیلی و تاثیر معدل در کنکور ، 30 درصد مثبت بوده است اما اگر کنکور حذف شود ، احتمالا یکی از روش های زیر برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته خواهد شد :

  • جدا کردن آموزش از سنجش و پذیرش

در حال حاضر آزمون سراسری زیر نظر سازمان سنجش برگزار می شود و دانشگاه نقش مستقیم در گزینش و سنجش دانشجو ندارد. در صورت حذف کنکور 1401 ، این امکان وجود دارد که هر یک از دانشگاه ها آزمونی جداگانه برگزار کنند و داوطلبان با شرکت در آزمون ورودی چند دانشگاه ، امکان پذیرش در یکی از آنها را خواهند داشت.

  • برگزاری چند کنکور در طی سال

پیشنهاد برگزار شدن آزمون سراسری حداقل 4 بار در سال به منظور کاهش فشار و استرس روانی داوطلبان پیشنهاد شده است اما تاکنون تصویب یا عدم تصویب این لایحه به صورت قطعی اعلام نشده است.

  • ملاک قرار دادن سوابق تحصیلی ، معدل کتبی و امتحانات نهایی دانش آموزان

در صورتی که این روش برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته شود ، نمرات سه سال آخر دانش آموزان در امتحانات استاندارد و نهایی ملاک سنجش آنها خواهد بود در واقع امتحانات نهایی که در حال حاض فقط برای پایه دوازدهم برگزار می شود ، در هر سه پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم برگزار خواهد شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر